Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StixStonez

Blad Prbleempjes?

Recommended Posts

Foto's Onderaan ;)

 

 

 

ok heb sinds kot enkele royal automtics staan , maar nu begint het blad geel te trekken van binnen in ..( begin stage ware gele nerven.. )( ps niet mijn plant , afbeelding gevonden opt net wat er beste op mijn situatie lijkt ;))

is dit voedings te kort f iets anders?ze zitten in zaai en stek grond , nog geen zichtbare wortels onderaan de pot dus zie nog geen reden tot overpotten...

 

 

ook heb ik dat met men andere RA de Puntjes van 2 grootste blaadjes omlaag hangen....

 

te weinig water (LV staat op 45 - 50 )

of magnesium te kort? ( krijgen spa blauw dus ph is 6.0 , soms kraantjes water ph weet ik daar niet van :P )

 

als het magnesium te kort is hoe beste omhoog halen(ben van belgië btw B) ) of kan ik dit zo laten en komt er dan verbetering in?

 

en nog 1tje

 

de blaadjes vertrekken aan de steel ( logisch:D) maar is net alsof ze wat omgeplooid zijn ( om het zo te zeggen ) net alsof ze te warm staan(verschijnsel lijkt op bladeren die uitdrogen..)

 

maar de temp is altijd tussen de 23-28 max temp nu laatste dagen was 30(dit heeft maar 1uur geduurt ;)

 

 

ook een ander RA'tje staat met de tipjes van de blaadjes naar onder?(blaadjes hangen een beetje ( iets minder vrolijk als ervoor ;) )

water te kort of iets anders te kort? heb die gisteren over gepot naar een 18cm pot ... en enkel aan de rand nat gemaakt zodat wortels op hun beurt gingen zoeken naar het water:)(aangezien de kluit van de voige pot nog vochtig genoeg was hebben we die errond gelaten :P

 

hoop dat iemand een verklaring heeft voor alle zodat ik men dames kan redden op tijd , hoop dat ik genoeg info heb gegeven(had ook genoeg rond gelezen maar kom er niet zo uit:) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

je geeft ze spa blauw? ik weet niet of ze dat rlx vinden, wat in me opkomt is te nat of verkeerde pH

Share this post


Link to post
Share on other sites
je geeft ze spa blauw? ik weet niet of ze dat rlx vinden, wat in me opkomt is te nat of verkeerde pH

 

ja ph van spa blauw is 6.0 ;) en soms ( als ik er laat achterkom dat het water op is :P krijgen ze wat kraantjes water ;)

 

ook nog tips over de andere 2 probleemjes ? thnx in advance B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ph van spa blauw is 6.0 ;) en soms ( als ik er laat achterkom dat het water op is :P krijgen ze wat kraantjes water ;)

 

denk t nieteehh!

dan zouden je tanden eruit vallen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekorten kunnen ook ontstaan doordat ze te nat staan.

Een foto van je eigen plantje is echt beter.

Is een beetje moeilijk te beoordelen zo.

 

Hoge LV is in het beginstadium alleen echt belangrijk voor stekken.

Temperatuur is in de kamer, of op plantjeshoogte, en hoe warm wordt je medium ?

Wat voor lamp, hoe dicht erop ?

 

Spa blauw kan prima, beetje prijzig. Regenwater is net zo goed.

Kijk op de site van je waterleidingbedrijf even na wat de PH is van je kraanwater, en dan kun je bijv. 60% Spa (of regenwater) en 40% kraanwater geven.

 

Met meer info, zul je ook meer advies krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor weinige info over de ruimte ed zelf B)

 

ruimte zelf is 1.20 x 1.20 x 2.00 en steekt een 600 watter in die staat op 18/6 en staat op ongeveer 95-100 cm ( had schik dat ik ze anders te kort zette , weet dat de min 60 cm is maar liever zekerheid hebben you know :P )

 

temp in ruimte ( plant hoogte ) schommelt wel beetje ... van 21-10u is het tussen de 23-25° en hierna tot 15u schommelt hij tussen de 25-28°

 

en normaal ook wel regen water maar staan hier al een week droog in belgië ;)

 

 

zal proberen foto's te nemen met gsm want vind kabel van de camera niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook nog iemand info over het " gedroogde " blad ( moeilijk uit te leggen hoe maar hierboven staat alles :P ) ? en waarom die pas overgepotte zo hangt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn de foto's :

 

De " Gedroogde ?? " enkel dit stuk krult zo omhoog , watzou oorzaak kunnen zijn? lamp hangt op 95 cm is 600 watt , temp schommelt tussen 24- 27

 

p1243220910.jpg

 

 

 

De gele :

 

p1242220910.jpg

 

 

 

 

degene wat pas overgepot was(hing er niet zo vrolijk bij ... ) heeft zich volledig herpakt en staat weer he het hoort :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal is omhoogkrullen water tekort... maar...

 

dat omhoog krullen bij jouw plant is volgens mij geen probleem, maar komt omdat de plant geen plek heeft voor z'n bladeren dus ze groeien tegen elkaar op, dat veroorzaakt omkrullen, had ik bij mijn plant ook bij een blad maar dat blad is wel gezond gebleven.

 

De gelige plant kan vanalles zijn, geef je ze ook voeding en wat voor een grond is het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is zaai en stek grond & krijgen canna vega 10 ml op 10 l hebben allemaal nu 2x gekregen en enkel deze heeft er last van.. wat kan ik ervoor doen voor die wat krult te helpen?herpotten in grotere pot ?en kan het kwaad dat dit gebeurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
"...had ik bij mijn plant ook bij een blad maar dat blad is wel gezond gebleven."

 

schreef ik net hierboven, dus het kan weinig kwaad (bij mij deed het geen kwaad, natuurlijk kan ik geen garantie voor jouw plant geven.

 

 

Herpotten is alleen nodig als de wortels tegen alle randen en onderaan je grond zitten, zolang dit niet het geval is, is de pot nog goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voortaan gewone bemeste aarde nemen van een mooi merk, canna, plagron.

en daar je stekken voortaan inzetten. Ik gebruik nooit zaai en stek grond en heb zero

uitval. Zelfs zeer mooie plantjes.

Voor nu ff goed voeden die plantjes ec 1.3 ph 6.3. Pas op met te veel water!

 

Vaak is het zo dat mensen stekken kopen waar

maar nauwelijks wortels aan zitten. Beter is het dan om de stek even in een vochtige ruimte te zetten

op een laagje bevochtigde seramis of perliet. als zich een mooi kluitje heeft gevormd dan pas op pot

zetten. Problemen ontstaan dan niet eens mits je goed watert!

Niet goed gewortelde stekken krijgen het zwaar te verduren in een vaak te droog hok. Het duurt allemaal

erg lang zo voor ze een beetje goed aanslaan. Dat heeeft gevolgen voor het verdere verloop van de groei en bloei.

 

Neem de tijd en geef de plant de tijd!

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites
schreef ik net hierboven, dus het kan weinig kwaad (bij mij deed het geen kwaad, natuurlijk kan ik geen garantie voor jouw plant geven.

 

 

Herpotten is alleen nodig als de wortels tegen alle randen en onderaan je grond zitten, zolang dit niet het geval is, is de pot nog goed.

 

 

ja ben net grotere pot gaan halen , want de wortels kwamen toch piepen onderaan aan de gaatjes ;)

 

 

en bioloog ; zijn geen stekken maar komen voort uit zaad :P maar toch bedankt voor de info goed om te weten als ik erna is stekken heb :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah oeps.

 

Maar een beetje voeding zou ze goed doen.

Wacht tot je een wortelkluit hebt met overpotten.

wortels onder uit de pot is niet het teken van overpotten

Maar voor velen een teken van haast maken.

Laat eerst even een kluit vormen. Ze doen het daarna veel beter

in de grotere pot

Maak eens en foto van je wortelkluit, dan weet je het zeker.

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gele zal wel iets te nat hebben gestaan.

Bij die gekrulde blaadjes lijkt het erop of ze wat hard groeien, zodat ze erg dicht op elkaar zitten, wat ook de worteltjes onderuit de pot al aangeven.

Vanuit de kleine potjes moet je toch wel een lekkere wortelontwikkeling hebben voor je ze overzet op een grotere woning, zoals Bioloog al opmerkte.

Bijvoorbeeld zoiets :

gallery_6976_1104_338400.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ga ze nog even laten staan , maar de " gekrulde " is een white widow maar de bladeren zijn relatief groot ( ander krulde hij zo niet ) maar in hoogte gaat hij niet op..max 8-9 cm op 3 weken nu ...wel 1 week nog maar onder 600watter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer indica = bredere bladeren (vingers), meer sativa = smallere langere vingers.

De hoogte moet je je niet druk om maken. Dat komt vanzelf goed.

Als je de lamp op 12/12 zet, gaat die nog wel 3 weken door groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...