Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

leuke Hobby

Wat heb je nodig voor 90 stekken per keer?

Recommended Posts

Zoals de titel al zegt: wat heb je nodig aan licht, ruimte en moeders om ca 90 stekken te kunnen maken?

 

Ik ben die slechte stekken helemaal zat! Nu heb ik mooie (vrouwelijke) zaden gekregen gisteren van een soort die je hier vrijwel niet ziet.

Ik wil een tentje plaatsen en zelf wat gaan klooien. Stekken deed ik vroeger van de buitenplanten en dat ging altijd goed.

 

Ik heb om de maand ongeveer 90 stekken nodig. Ze kunnen dus even groeien voordat ik ga snijden.

 

ik dacht aan een 250watter in een tentje van 120x120. Zou ik dat redden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou kiezen voor een 400watter met hierin 4 moeders eventueel.

 

om de maand 90 stekken moet zeker te doen zijn, mits je ze blijft toppen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

even carpe diem pm'en, die heeft er wel ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Leuke Hobby

Ik denk dat je dat prima gaat redden met een 250 w. Ik weet dat 400w teveel is :P .

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wel andere zaden nemen om moeders te maken , gewoon reguliere en dan maar wat meer neer zetten om te kunnen kiezen en de mannen te verwijderen

 

Heb je kut stekken gekocht en dan ga je ze nu zelf maken !!!!???

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijk is het in ieder geval niet, wilde laatst een top ombuigen, deze knakte er helemaal vanaf, de top meteen in de mapito gezet, en na een paar dagen liet deze al wortels zien. kun je nagaan als je 't echt op de juiste manier doet, kan haast niet mislukken

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd...als je geen wortels krijgt, ligt het aan je eigen...en nergens anders aan..... ;)

zoals met alles...al doende leer je... en somminge leren ook nooit auto rijden... :P

 

ik zou een goede stek die je al een keer afgebloeit heb van te voren bewaren en daar moeders van maken...dan weet je wat je in huis heb....en heb je bewezen moeders ;) ...

 

gr

carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeminizeerd zaad is een stuk zwakker als regulier zaad

 

ik raad je ten strengste af aan de slag te gaan met fem zaad waarom?

 

wanneer je van een fem moeder stekken maakt veroorzaak je stress

 

waardoor de stek vrijwel zeker een herma word

 

het is bijna onmogelijk te stekken met fem seed

 

zie de behandeling van regu zaad naar fem zaad als een soort chemo kuur voor t zaadje waarin veel verloren gaat in negatieve zin voor je plant

 

hoop dak je hiermee genoeg heb geinformeerd kwa zaad

 

ik neem aan dat de stekken voor jezelf zijn en je ze dus maar 1 x per 2 maanden nodig hebt

hierdoor heeft je moeder/moeders genoeg tijd aan te sterke

dus ik zou voor 1 a 2 moederplanten gaan en op t begin goed vaak toppen

kwa lamp twijffel ik een beetje

TL zou ik voor 4x36 watt bak gaan

maar of dit snel genoeg groeit weet ik niet nooit geprobeerd eig zou je je even voor moette verdiepen in het TL topic

mijn eigen ervaring met hpi 400 watt bulp is dat t erg hard gaat hiermee zou je ruim voldoende stekken moette kunnen maken en waarsch wel over hebben

 

wat heb je verder nodig goeie wortel stimulator

stekpoeder/gell

paperbus/jiffy/bekertje aarde wat jij wilt

 

goeie ph in het medium met stekken

 

 

ik hoop dat je hier wat aan hebt

 

greetz skunky

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 90 stekken per 2 maanden dan denk ik.....

 

tentje als dr60 is voldoende, maak 2 verdiepingen, onderin spaarlamp met daaronder 3 of 4 moeders, verdieping hoger 2x55w pl propagator er onder en klaar.

 

zo speel je meer dan op safe, en heb je altijd genoeg, 250 w gaat veel te snel en 400w is niet bij te houden. als je elke 2 weken nieuwe stekken wilt kun je 250w nemen maar gaat snel hoor let er op.

 

op mijn manier heb je minimaal stroomkosten, geen warmte en mooie stekken.

 

ben het niet helemaal eens met mijn bovenbuurman, maar zit wel een kern van waarheid in.

femzaad kan t ook goed doen, alleen de kans is groter op herma, zelfs een stek van een stek van een fem zaadje gaat prima, gewoon geod verzorgen en niet laten verslonzen.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan gaan we dat hele maal uit testen .

 

ik ging sowieso 4 tot 6 stekjes knippen van mijn planten die in voor groei zijn en dit zijn fem zaadjes

dus lets take the test.

 

als het hermans worden giere zo niet lol .

dan jah stress veroorzaak je sowieso he kieken als je er gaat van knippen

of dat fem zaad is of niet .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn ook shops die fem zaden in grotere aantallen verkopen rond de stek prijs dan zou je de moeder planten over kunnen slaan..

Maar of je dan goedkoper uit bent weet ik niet. Je verbruikt wel minder stroom omdat je in 2 weken een aardig plantje op kunt kweken. En dan niet elke dag een paar moederplanten hoeft te belichten maar dan is er weer wel kans op andere pheno's. Enige wat je nodig hebt is dan een plank en wat tl balken.

 

Ben momenteel aan het testen in een tentje of het commercieel te doen is met zaad. Ben een paar keer op de fouten stekken gelopen en was het een beetje zat. Kijk maar eens in me topic. Als je per se stekken wilt heb ik niets gezegd 't was zo maar een ideetje :popcorn:

 

GR. N

Share this post


Link to post
Share on other sites
of als je het écht goed wilt doen, een plasma lamp :popcorn: maar met hpi lukt het uiteraard ook wel

En dit weet je want ?

 

Beetje populistisch geneuzel, zal het tijdstip in de wereldgeschiedenis wel zijn.

 

Niks tegen plasma... Maarrem, hoe weet jij dat ? :)

 

Om de vraag nog een beetje te beantwoorden... Je zult met een vierkante meter en 400W HPI meer dan genoeg hebben.

 

Zet 4 moeders in 50L kuipen, met de hand water geven, lekker snoeien. Wel zo dat alles wat te hoog komt weggesnoeid wordt, en ook alles wegsnoeien wat te weinig licht krijgt. Zo kun je behoorlijk lang doen met je moeders.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat ik foto's heb gezien in het topic van sannie waar de opbouw van dep lanten er erg goed uitzagen in de groei.

en ik uit tests heb vernomen dat een plasmalamp zeer geschikt is voor de groei.

 

dat met het feit dat een plasmalamp iets minder stroom verbruikt dan een HPI lamp en het resultaat net zo goed of beter is lijkt het mij geen slecht idee.

 

ik moet hierbij wel even melden dat ik zelf geen ervaring heb met deze lamp, daar heb je gelijk in kees, dat had ik wel even moeten melden :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja "een" ledlamp verbruikt ook minder dan "een" hps.

 

Het komt er op neer dat het niets zegt vantevoren :popcorn: .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus het is een kutadvies puur en alleen omdat er geen wattages bijstaan?

 

ok, wat jij wilt jongen :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope puur om het feit dat er gewoon nog niet voldoende objectieve resultaten zijn...

 

Niks meer, niks minder.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 hpi gaat veel te snel hoor is zeker af te raden, dan heb je elke 2 weken 100 stekjes.

 

50 liter kuipen is ook een beetje veel van het goede, 11 liter is meer dan zat, zeker als je meerdere moeders hebt.

 

Ik reken zelf ook met 100 stekken per 2,5 maand dus weet waar ik het over heb.

 

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 20 orange bud reguliere zaden staan. Ik snij hiervan (als ze een beetje groot genoeg zijn ) wat stekken en laat de zaadplanten bloeien. De stekken van de drie mooiste vrouwen worden de moeders. Van deze beginnende moeders wil ik er drie overhouden en die gaan onder een 400w HPi met een lumatekkap in de breedte stand in een tentje van 120x120.

Ook heb ik nog special skunk zaden waar ik hetzelfde mee doe. Hiervan wil ik 1 moeder, just for the fun.

Dit soort wiet zie je ook niet zo vaak meer met al die PP en NLX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...