Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Final_Hazelation

Bladprobleem

Recommended Posts

Geachte Mede-Growers

 

ik probeer hier iemand te helpen met ze buiten kweekje aangezien ik niet zoveel ervaring in buiten heb wil ik hier om advies vragen

 

Stekje PP

40L

Potgrond

ziten nu 3 week bloei

 

het was begonnen toen de plant naar binnen werd gezet vanwege het slechte weer hiero onder 2 x 60W Radium Floradym R63 vorige keer ook met slechte weer die lampen en werkte goed. dus daaraan ken het waarschijnlijk niet aan leggen!?

 

hij was met BioBizz Fish-Mix begonnen ging goed tot de bloei na 1,5/2 weken van de bloei kwamen de eerste simptonen van ziekte.

het begon met meeldauw en is behandeld met silinal heeft gewerkt..

 

med_gallery_13486_10904_211600.jpg

 

vorige week met wat aarde / regenwormenmest / corcal calcium / veraplex van rez gegeven dat heeft geholpen

 

maar de aangetaste bladeren ging na paar dagen tog weer verder afsterven de nieuwe bladjes van de plant zien er fris en donker groen uit..

med_gallery_13486_10904_209328.jpg

 

afgelopen zaterdag hebben regenwormen derbij gedaan..

 

en vandaag hebben we biologische DCM TUINKALI-TUINPOTAS erbij gedaan om de kalium gehalte omhoog te krijgen doen we hier goed aan ?

 

 

Bij deze graag reactie voor hulp bij zijn buitenkweekje

 

Vriendelijke Groet

 

F H

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

He tis toch al veel te laat om nog buiten te kweken nu??

Zon is er nog nauwelijks en veel regen, kou en vorst komen eraan, ik zou zeggen vergeet het dit jaar en begin na de winter opnieuw!

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ handy man...

wat is dat nu voor een antwoord, zn plant is al 3 weken aan het bloeien, dat is vroeger dan de meeste buitenplanten.

en als je goed leest, heeft ie net zn plant binnengezet

 

@final haze

lijkt me calcium/magnesium probleem (ben niet zeker)

koop gewoon een flesje minerale bloeivoeding, dan zal het probleem snel opgelost zijn.

tegen meeldauw kun je water met melk mengen, en dat over het blad blad wrijven.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@handyman ! ROFL ! Read my son... ;)

 

@Get in The GanjaBus

 

de spul wat ik heb gegeven heeft zeker geholpen de plant wordt steeds groener

 

heb vandaag dat gehaald naast de DCM TUINKALI de vloeibare versie meteen meegegeven. ff aankijken de volgende dagen voor improvement

 

voor meer advies en tips graag

 

chears

 

F H

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook die Black Sea Kelp,daar zit veel kalium in,ik zou niet teveel middelen bio-mineraal door elkaar geven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ art ja heb van alles zelf minder dan de normale verhouding 1 keer mee geven op ltrs ( geen gallon ) alle nieuwe blaadjes zien er mooi groen uit.. ik kijk het ff aan deze 2 dagen ik post nog wel bedankt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalium lijkt me wel een oplossing, maar als er alleen fish mix is gegeven tot nu toe komt de plant wel wat meer tekort dan alleen kalium denk ik. Mineraal en organisch kunnen elkaar overigens prima aanvullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi finalhazelation,

 

Ik geef alleen mijn mening, je moet een afweging maken of je uiteindelijke opbrengst wel alle moeite waard zou zijn, da's mijn insteek, ik neem aan dat er gekweekt wordt voor 't resultaat en niet uit esthetisch oogpunt.

 

Hoe dan ook succes en bewijs me dat ik ongelijk heb!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup neuh hij heeft in de bloei biobizz topmax / bud xl en nu heeft hij biobizz biobloom erbij gedaan.

 

volgens ons lijkt het weer beter te gaan en topvorming neemt weer toe!

 

med_gallery_13486_10904_266609.jpg

 

med_gallery_13486_10904_1092369.jpg

 

med_gallery_13486_10904_564148.jpg

 

med_gallery_13486_10904_1404128.jpg

 

med_gallery_13486_10904_727354.jpg

 

med_gallery_13486_10904_389863.jpg

 

Veraplex ille shit ! ;)

 

Chears

 

F H

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...