Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

asiangirl

eerste keer op canna coco

Recommended Posts

Beste mensen ,

 

Mag ik jullie hulp nog even , volgens jullie zijn mijn planten vroeger beginnen afbloeien door het toedienen van te vroeg PK13/14 , nu zijn er planten waarvan de haartjes allemaal bruin zijn maar er zijn ook planten die nog steeds nieuwe bloemen blijven aanmaken bovenop de andere bloemen een 2de bloei zeg maar , de planten gaan morgen voor de eerste dag in week 8 nu weet weet ik niet echt wanneer deze planten te oogsten omdat er toch zoveel verschil in zit per plant ...

Ze zijn nog steeds mooi groei alhoewel dat sommige bladeren toch al een beetje geel vertonen maar dat is nog niet veel..

 

Iemand een idee wat te doen , alleen de volledige bruine oogsten en de andere laten staan of allemaal tegelijk oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf zou alles omgooien,je bent nu tijd aan het verliezen en extra kosten aan het maken.

 

volgende ronde beter!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ memberw

 

Dat is wat ik ook dacht maar wilde toch wat meerdere meningen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi asian ze staan vandaag 60 dagen vanaf aanplant zou ze nog een weekje geven en als je dan geen vooruitgan meer ziet in de vorm van nieuwe bloei dan omhakken

zijn wel allemaal compacte topjes dus dat geeft wel wat gewicht .

die van mij konden ook nog wel langer maar moest ze kappen door toprot maar die van mij waren lang niet gaar alleen de hoofttoppen.

 

 

gr ernie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houdt goed in de gaten dat er geen Toprot ontstaat, in deze fase !!!

 

 

Tevens zou ik ze nog gewoon laten staan totdat de rest ook zover is, anders kun je aan de gang blijven.

Zie je op de oogtrijpe dames weer nieuwe puisten ontstaan met nieuwe witte haartjes ? VOORAL LATEN STAAN...

vanaf week 8 kan het namelijk nog best hard gaan ;)

 

PICS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeilijk te zeggen idd zonder pics....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot is met deze koude buiten geen probleem luchtvochtigheid blijft nu ruim onder de 40% en ze kunnen wat achterstand hebben van de stress in de begin fase.

zoals tim zegt als je nieuwe puiten zie met witte haartjes laten staan en kunnen ze nog wel aardig aandikken komende 1,5 tot 2 weken en dan moeten ze echt uitgebloeid zijn als het echt pp is

je toppen zijn zeker niet kenmerkend voor pp

dunne stengels met topzware toppen

 

gr ernie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier enkele foto's ;) dat is inderdaad wat makkelijker beoordelen...

 

Ik heb er vandaag 8 planten van tussen gehaald die geen bloem meer aanmaakte en geknipt en wat mij opviel was dat ze onderaan nog redelijk groen waren..

Nog 1 vraagje kan het kwaad dat de temp momenteel maar 8 graden is om te drogen zolang er geen schimmel ontstaat en circulatie is in de droogruimte.

 

De eerste 2 foto's zijn van planten die totaal niets meer aanmaken

 

De volgende foto's zijn van planten die nog bloemen aan maken

 

gallery_26826_10898_2019293.jpg

 

 

gallery_26826_10898_4302511.jpg

 

 

gallery_26826_10898_4173674.jpg

 

 

gallery_26826_10898_3844049.jpg

 

 

gallery_26826_10898_4077379.jpg

 

 

Overzichtje :lol:

 

gallery_26826_10898_282684.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste 4 pics.....wat zo uitziet, staan laten. Hangt ook een beetje van de situatie af natuurlijk. Heb je al nieuwe stekken, of sta je zowiezo stil na het knippen.

 

 

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker ,

 

ik heb nog geen nieuwe stekken maar ik sta niet stil na het knippen het is een kwestie van een dag of 3 a 4 voor nieuwe dames..

 

 

Beste mensen die het topic hebben gevolgd jullie weten dat het hier is misgegaan waag jullie maar eens aan een gokje want dat zal niet zo makkelijk zijn als bij een goede tuin.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer misschien eens over denken om een weekje eerder stekken te regelen. Ff voorgroeien onder tl en dan hup, het bloeihok in. Scheelt je gauw een oogstje per jaar.

 

Gokken?......eerst nog eens alle pics bekijken.. ;)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste AG.

 

er valt me opeens iets op,

op deze foto zie ik dat je de spreaders gebruikt, deze zitten verkeerd om gemonteerd!

weggooien die klote dingen, heb je niks aan!

als je je hele kweek zo gedraaid hebt, dan begrijp ik waarom de toppen zich niet goed ontwikkeld hebben

te weinig licht!

 

de adjust a wings kun je zonder spreader tot 30 cm boven je toppen hangen!

 

licht iss gewicht! :D

 

groet

henk

 

gallery_26826_10898_3083172.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

poehee henkie, jij hebt goeie ogen !! Daar had ik twee leesbrillen voor nodig, maar volgens mij heb je gelijk.

 

Chassie

 

P.S. Ik vindt ze toch wel mooi hoor. Ik weet kweekjes waar minder mis lijkt te gaan en die er toch beroerder uit zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Henkie

 

Hallo henkie , dat heb je goed gezien maar de spreader die had ik na 1 week al verwijderd en als ik die verwijderde had ik precies dubbel zo veel licht en als ik die spreader er voor schoof was het net of er ging een schaduw over de planten..

 

De kamer is volledig leeg alle planten zijn geknipt er waren planten die het de laatste 2 weken nog zeer goed gedaan hebben maar jammer genoeg zijn er ook veel planten gewoon stil blijven staan..

 

Hier een foto van een van de betere planten deze dame die woog maar liefst 245 gr geknipt ( nat )

 

gallery_26826_10898_3146123.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er niet verkeerd uit lijkt me. Gemiddelt 30gr pp?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker

Jij bent wel echt optimist :lol: ik heb er wel bijgeschreven dat dit een van de betere planten was..

 

We zullen het volgende week weten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plant is toch rond de 50gr droog en de rest is wat minder...vandaar

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eind gewicht is dan bekend op de kop 1400 gram ik ben dan ook een tevreden persoon..

Die planten zijn de laatste 2 a 3 weken hard veranderd..

Wat ik wel niet verstaan is dat er zoveel verschil in dames zat er waren dames van 5 en 10 en 20 gram per plant maar er waren er ook van 30 - 40 - 50 gram per plant..

ik weet ook niet iedere dame is gelijk maar tussen 5 en 50 gram vind ik wel een groot verschil ze hebben toch allemaal dezelfde verzorging , voeding , water enz gehad..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou asian, helemaal niet verkeerd toch...

1 op 0.77 is echt niet slecht voor een eerste keer.

dat verschil zit `t m erin dat sommige planten wel goed aangeslagen waren en de voeding goed konden gebruiken terwijl `t voor andere weer net te veel was waardoor de de wortels blokkeren en de plant geen voeding meer op neemt.

maar je hebt gelijk, een vertienvoudiging in gewicht is wel erg extreem.

 

gefeliciteerd met je eerste ronde iniedergeval!

ik blijf je volgen; er komt toch nog wel een verslag ?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Dat valt niet tegen dan!! gefeliciteerd met je opbrengst. Zullen de toppen wel kneiterhard zijn geweest of niet asian? op de foto's kon ik namelijk geen 1400 gram ontdekken.

 

Dat brengt goede hoop voor de volgende rondes in je hok :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sebasj

 

Inderdaad het is erg extreem ik snap het niet en ik kan niet zeggen dat het plaatselijk was neen ze zaten verdeeld over de gehele tuin..

 

@ complex

 

Inderdaad complex je kan dat niet zien ikzelf ben erg geschrokken :lol: 2 a 3 weken voor de oogst had ik niet meer verwacht dan 500 gram want het zag er echt niet goed uit dat kan je ook zien op sommige foto's tot die tweede bloei er in is geschoten op die moment is er veel veranderd maar jammer genoeg zijn er ook vele dames gewoon blijven stilstaan..

Maar inderdaad de toppen waren knetter hard :D

Ik denk dat het aan de korte voorgroei ligt zoals Sebasj al aangeeft sommige dames waren niet goed aangeslagen voor in de bloei te gaan.

Volgende ronde zal ik iets langer voorgroeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vindt het nog een TOP SCORE HOOR !!!

Weinig kwekers doen het je na de 1e keer

 

 

GEFELICITEERD.

 

en tot de volgende ronde maar weer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tim

 

Bedankt he :D ik ben dan ook tevreden..

 

@ Henkie

 

Bedankt

 

Hierbij dan een laatste foto van het geheel om het topic te sluiten..

 

Aan al de mensen die mij hebben bijgestaan met hulp iedereen hartelijk dank ik heb dan ook door jullie veel geleerd

 

gallery_26826_10898_3222542.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Asiangirl toch nog een zeer net resultaat zie ik :D

Volgende keer de dingen die je deze ronde geleerd hebt gebruiken B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...