Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lion

De snelste buitenplant!

Recommended Posts

@ THC: Lekkere toppies! ;)

 

Ik weet niet of je de Danish Gold kent? Is een kruising guerilla gold x danish passion

Zeer potent soortje waar ik zeer tevreden over ben! :D

 

@ Blowsterke: in juli moeten we niet meer veel verwachten vrees ik, hopen dat augustus een paar graden hoger gaat! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet of je de Danish Gold kent? Is een kruising guerilla gold x danish passion

Zeer potent soortje waar ik zeer tevreden over ben! smile.gif

 

danish gold is een heeeerlijk soortje die komt van Esben , heb deze soort vorig jaar gescrogd buiten(fotos in mijn topic)

 

ik vind de danish gold voor ong 75% hetzelfde als de guerillia gold

 

 

allebei heerlijke wietjes voor ons klimaat , de danish gold groei ik dit jaar niet maar een vriend van me is danish passion x danish gold aan growen

 

ja die deense en canadese soortjes zijn top , ik vind de meeste zaadbanken geen goede outdoorsoorten hebben voor ons klimaat , maar die prive breeders kunnen er wat van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Henkes Lolland, bloei sinds week 28

 

317a8w6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Henkes Lolland

 

Pittig soortje he? ;)

Staan ze in pot of volle grond?

Kan je iets vertellen over de geur?

 

Ik heb de HL voor de eerste keer staan... snelle bloeier heb ik de indruk... bij mij ruikt ze lekker fris en citroenachtig!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 Lolland herma.
Henkes Lolland

Ik heb de HL voor de eerste keer staan...

 

Hou die HL heel goed in de gaten !!!

 

Ik heb de afgelopen dagen op 5 verschillende plekken HL met enkele banaantjes gezien ;)

En meer plekken weet ik niet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hou die HL heel goed in de gaten !!!

 

Ik heb de afgelopen dagen op 5 verschillende plekken HL met enkele banaantjes gezien ;)

 

Ik had er ook 1 of 2 in pot... die zijn allang exterminated!

 

Bedoel je hier de HL van indoflow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn HL-zaden komen van een Deense guerrillakweker, dus importzaden als het ware.

In het zeer prille begin een paar ballen gehad, maar daarna compleet schoon gebleven en bloeit als een gek.

Helaas staat deze op locatie met iets mindere zorg dan ze eigenlijk had moeten hebben, maar naar omstandigheden doet ze het prima!

Wel om de paar dagen checken op rot, want de toppen zijn zéér compact wat de nodige problemen kan opleveren met ons heerlijk zomerweertje.

Tot nu toe enkele beginnende bruine blaadjes verwijderd, voor de rest mag ik niet klagen!

 

Ruikt inderdaad zeer fris en citroen-achtig..oh ja en ze staat in een speciekuip met gewone potgrond van de bouwmarkt met maar een paar voedingsbeurten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hou die HL heel goed in de gaten !!!

 

Ik heb de afgelopen dagen op 5 verschillende plekken HL met enkele banaantjes gezien ;)

 

Ik had er ook 1 of 2 in pot... die zijn allang exterminated!

 

Bedoel je hier de HL van indoflow?

 

 

 

idd Lion...Richard heeft die HL van Indoflow...

 

ik waarschuwde al 6 weken geleden hier ook voor...

 

http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=894887

 

tja...kgloof dat het halve forum nu Indo-HL vogelzaad had aangeschaft..... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik waarschuwde al 6 weken geleden hier ook voor...

 

http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=894887

 

Deze heb ik dus blijkbaar gemist! ;)

 

Ik had ook 2 herma's in pot!

Jammer want ik zie wel potentie in deze HL... veel hars, snelle bloeier, heerlijke citroengeur... alleen effe afwachten hoe die wegrookt!

Denk dat je dit zaad dan ook best gebruikt alleen in volle grond... bij de minste stress in pot zal ze bananen toveren!

Hermazaad is niet noodzakelijk slecht hoor... ik heb een testje lopen met een dikke 20tal RD hermazaden... tot nu toe 1 man , 1 herma en een hele pak vrouwen!! Tot nu toe he... kan zijn dat er binnenkort kloten aan gaan hangen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb Deens HL zaad, dus Henkes is bij mij zeker niet afgeschreven... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kheb Deens HL zaad

 

Dus ook HL planten, toch?

 

Kom op... laat ze zien want dit is het snelle buitentopic! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde graag heel even iets uitleggen wat er in het begin van deze topic behandeld was maar niet helemaal duidelijk meer is geworden het betreft de discussie die gaande was over femaleseeds.

in het begin van dit jaar heb ik iemand ontmoet via mijn broer die mij heeft verteld dat hij zaadjes en stekjes (hij heeft zelf ook een aantal moederplanten dus vandaar) verkocht en of ik interesse had. Nadat hij verklaarde dat hij mede-eigenaar was van "femaleseeds" en mij de site had laten zien wilde ik graag weten hoe hij dan zijn female seeds maakte. hij heeft mij toen het volgende uitgelegd:

 

wanneer je vrouwelijke planten stress geeft (bijvoorbeeld met licht uren) worden dit hermafrodieten, en nu the fun part, hij vertelde mij dat plusminus 0,4% oftewel 4 op de 1000 vrouwelijke planten geen hermafrodiet wordt onder stress. dit zouden dan de zogenaamde "pure" vrouwtjes zijn (genetisch gezien). vervolgens worden er 2 van deze "pure" vrouwtjes met elkaar gekruist op de manier hoe ze gefeminiseerd zaad maken. hij vertelde verder ook dat hij hier dus al vele jaren mee bezig was geweest omdat die 0,4% natuurlijk een beetje lastig te vinden is.

 

ik vond het een fascinerend verhaal maar weet niet zeker wat ik er van moet geloven. ik heb geen zaadjes van deze site geplant dit jaar dus heb ik er ook geen ervaring mee.

wat ik wel heb bedacht om deze theorie te testen is een aantal van deze vrouwelijke vrouwtjes te stressen en kijken of het mogelijk is om de herma erin naar boven te halen, als het verhaal waar is zou het zo goed als onmogelijk moeten zijn om deze vrouwelijk planten te stressen tot herma.

 

ik ben heel benieuwd wat de kenners van het WF hierover weten en of deze man mij een hoop larie heeft verteld of dat hier toch wel een kern van waarheid in kan zitten. mocht het verhaal wel waar zijn denk ik wel dat deze zaden een groot voordeel kunnen hebben op "normale" vrouwelijke zaadjes omdat ze dan dus niet herma gevoelig zouden zijn.

mvg, lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snelst klaar dit jaar was bij mij de Danish Gold ( 02 september)

 

Kort daarop Manitoba Medicine, RD x Potchronic x Guerilla Gold en eind september de Royal Dane.

 

Voorlopig voor mij geen Herma's Lolland meer.

 

Dit was een te vroeg geoogste Royal Dane ( 16 september)

 

gallery_21454_13009_1958139.jpg

 

Volgend jaar ga ik Freezeland Easy Sativa en Viking proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Weet niet wat Indo gedaan heeft dat HL nu ineens hermatrekken heeft, maar in zijn eigen topic heb ik hem er niet over horen klagen.HL zeker niet afschrijven, valt wel iets moois van te maken.;) Het is een lekker rokertje voor overdag als je bezig bent.:D

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al heb ik weinig ervaring met kweken, mijn Henkes Lolland zijn wel al bijna klaar (eind Aug). Alles leuk en aardig en ik rook ook graag Haze en anders White Widdow, maar die zouden nu nog in de bloei moeten schieten. De HL hebben al bijna 7 weken erop zitten en dan ook nog s het beste weer van het jaar.

 

Btw ik heb ze bij Froebanken besteld en bij mijn weten geen last gehad van Herma's.

 

Maar of-ie ook lekker is, dat is even afwachten. Ik zal zeker een verslagje posten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

et pietje puck, waar heb je die zaden vandaan en heb je een topic? Ziet er erg goed uit, zou ik graag eens willen kweken.

 

EDIT: en ik las een paar posts terug dat de indo HL herma trekken heeft. Kan kloppen, ik heb een kruising waar deze inzit en jawel, 1 herma er tussen. Hoeft niet perse de HL te zijn maar wel toevallig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand nog nuttige info over afgelopen jaar?

Ik heb zelf de jack herrer als goed ervaren snel niet echt maar erg rotbestendig.

Toch dit jaar maar eens Heribei proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand ervaring met spliff seeds?

 

Hun gold rush schijnt een rappe te zijn, speciaal gemaakt voor ons klimaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

maat van me had deze buiten gekweekt:

 

http://www.spliffseeds.nl/gold-line/polm-g...male-seeds.html

 

erg grote hoge bomen en ze gingen maar niet in de bloei, maar op een gegeven moment zaten er erg dikke toppen aan!!!!!!! ik was mega verbaasd, maar één plekje rot en alles rotte zeer snel weg, dus als je goed oplet...en als er een mooie nazomer is dan is het een mooi soortje.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp zaten er van de ene dag op de andere dag ineens dikke toppen op Plop PLOP PLOP PLOP als popcorn? :)

 

Wanneer was ze ongeveer klaar met bloeien ejb? En was de smaak lekker of heb je het niet gerookt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik was een maand niet bij hem geweest en de beginnende top vorming was traag en een maand later dikke toppen, wel wat blad in toppen...

 

helaas had hij geen tijd en is bijna alles verrot...eeuwig zonde....

 

ehmmmmm wanneer afgebloeid? weet ik niet meer zeg een maand na de purple power die hij had, maar daar heb je ook niks aan, en nee ik heb het niet gerookt omdat ik geen sativa meer rook.

 

nog meer vragen? haaahahaha no problem

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...