Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lion

De snelste buitenplant!

Recommended Posts

Eirdbei zit Erdpurt in, dat weer een kruising is Erdbeer x Purpurea Ticinensis

Ik vraag me weer af of Eirdbei hetzelfde is als Ierdbei.

Edited by Limbic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik wat aan.....

 

Volgens mij heeft LBH de letters omgedraaid na de Ierdbei F4. Anders weet ik het ook niet.

 

Dus Erdbeer is Ierdbei is Eirdbei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik zeg niet dat ik de Nederlandse taal uitermate correct beheers maar als ik dingen wil aanduiden zoals soortjes en dergelijke dan let ik altijd wel heel erg op de spelling daarvan, ik wenste dat iedereen dat deed, scheelt een hoop ergenis en misinformatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net als de White Super07 en de Wild Super07 die tegelijkertijd de markt op gingen. (en ook beide gekruisd weer met Danish Gold)

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep.

En ik had het verkeerd gedacht.

Dit vond ik nog op internet.

 

BasicSeeds Ierdbei is de Friesche versie van het wel bekende Zwitserse ras ‘Erdbeer’ (aardbei). De fundering van deze lijn is opgetrokken uit een selectie goede en soms vette vaderlijnen (kruisingen uit Jack Herer, Citral, Black Domina, Swiss Miss). De genoemde vaderlijnen dienden om een zeer vette Erdbeer # Purpurea Ticinensis moedelijn te bevruchten en daarmee een goede basis populatie te vormen. De Ierdbei wordt nog verder ontwikkelt maar de behaalde test resultaten over verschillende generaties, jaren en lokaties hebben ons doen besluiten haar op de markt te brengen.

 

 

 

De meeste planten in deze lijn tonen zich als kort en stevig, daarbij combineren zij een hele mooie potentie met een bijna ideale bloem/blad verhouding. In het algemeen kunnen twee duidelijke fenotypen gevonden worden; een meer Sativa type met Jack Herer invloeden, en een Indica type welke meer van de Black Domina kant heeft meegekregen. In het algemeen komt de Erdbeer sterk door in beide fenotypen wat met weinig moeite resulteert in harde vette toppen. Beide fenotypen geven lange slanke en zeer compacte buds welke door haar structuur snel drogen, en mede daardoor weinig gevoelig zijn voor de gevreesde grauwe schimmel (Botrytis cinerea)

 

De Ierdbei geeft een stevig stoned effect welke start met een flinke kick, door haar een tijdje onder goede omstandigheden te bewaren wordt een meer gematigde start verkregen. Vooral de Domina typen geven een goed lichamelijk/medicinaal effect en zijn daarbij typische dageindigers. Puur gerookt geeft zij een diepe wat kruidige oersmaak, welke haar maximale effect zal bereiken door een goede rijping/curing. Ierdbei is de perfecte keuze voor commerciele buitenteelt in moeilijke gebieden als Noord Nederland en Duitsland, maar uiteraard ook de rest van Nederland en Belgie. Voor ons is zij al een favoriet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik zeg niet dat ik de Nederlandse taal uitermate correct beheers maar als ik dingen wil aanduiden zoals soortjes en dergelijke dan let ik altijd wel heel erg op de spelling daarvan, ik wenste dat iedereen dat deed, scheelt een hoop ergenis en misinformatie.

 

ik wist tot deze topic niet beter dat erdbeer/ierdbei een en dezelfde plant is.

de plant in kwestie heb ik in 2008 gezien en gerookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enigste wat ik gekweekt hebt wat een beetje in de buurt komt van Ierdbei is de Heribei van Sannie. Ik heb nog ierdbei zaden, zou deze graag kruisen met guerilla gold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die guerilla gold is een zeer interresant soortje ja, jammer dat die niet comercieel te verkrijgen is :(

heb net danish gold besteld wat ongeveer hetzelde is (helaas niet kwa effect)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enigste wat ik gekweekt hebt wat een beetje in de buurt komt van Ierdbei is de Heribei van Sannie. Ik heb nog ierdbei zaden, zou deze graag kruisen met guerilla gold.

 

dat is al gedaan door La Bueno Hierba.....

 

resultaat.... een vroegere en potentere ierdbei.

 

deze zaden worden nu vermeerderd door een Deensekweker ( de zelfde die typfoon kweekte )

 

Carpe

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was dat de erdbei van cannaseeds vorig jaar? Want daar heb ik zaden van. Neemt niet weg dat ik de kruising nog een keer zelf doe om een flinke bulkvoorraad te maken.

 

Ik heb mooie GG2 genetica weten te bemachtigen, heb er niet veel zaden van. 2014 word echt een zaden-jaar voor mij ook.

Mooie soortjes voor dit seizoen zijn reeds in bezit en mooie kruisingen en selecties gaan plaats vinden.

 

I CAN'T WAIT TO PLANT MY FUCKING FIRST SEED AGAIN!! :D

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

die guerilla gold is een zeer interresant soortje ja, jammer dat die niet comercieel te verkrijgen is :(

heb net danish gold besteld wat ongeveer hetzelde is (helaas niet kwa effect)

 

Twee voor de prijs van één:

 

http://www.rcmcollective.ca/breeders/special-offers.php

 

En staan nog mooie (buiten)soorten tussen... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

die guerilla gold is een zeer interresant soortje ja, jammer dat die niet comercieel te verkrijgen is :(

heb net danish gold besteld wat ongeveer hetzelde is (helaas niet kwa effect)

 

Twee voor de prijs van één:

 

http://www.rcmcollec...cial-offers.php

 

En staan nog mooie (buiten)soorten tussen... :whistling

thanks man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar komop hee $46 per zakje, ookal krijg je de andere gratis $23 dat is ongeveer 20 euro per zakje, daar kun je gewoon geen bulk bestellen dat word veel te gek voor guerilla. Bij HFH kun je nog wel een paar zakjes bestellen maar voor $46 dollar..

 

Als je per se een soortje wilt hebben zou ik 1 zakje bestellen en er dan een zadenkweek mee doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de 2 bovenstaande heren eens, maar wel goed om te weten dat het er is toch?. Heb al een zadenruil gedaan, als het goed is komt 1 der deze dagen wat GG#3 en ADH aan ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar komop hee $46 per zakje

 

Veel van die Canadese en (vooral) Amerikaanse sites hanteren zo'n overdreven prijzen. Waarom weet ik echter niet.

(Die hoge prijzen zijn wel de reden waarom ik er nog nooit van heb gekocht.)

 

Maar........ als ik een bepaald soortje echt heel graag zou willen, en de enigste manier om eraan te geraken, zou zijn door die 46$ te betalen? Dan zou ik wel weten wat doen.

 

 

Als je per se een soortje wilt hebben zou ik 1 zakje bestellen en er dan een zadenkweek mee doen.

 

Nu zijn we aan het babbelen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou iedereen warm aanraden om ook de Canadeense strains een kans te geven dit jaar. Ik werd omver geblazen door hun potentie en wil nu niets anders meer. Check het forum Unleashdagreen voor gouden informatie (voor zij die willen bijleren over breeden zeker) en growverslagen. Bovendien krijg je als forumlid $5 korting.

komt ie op $40=€29 + €15 verzending

Hiervoor krijg je momenteel 2x 12st + 15 freebees komt op €1.12 per zaadje als je 1 pakje koopt. Lijkt me zeker niet overdreven, toch? Ok voor bulk misschien wel, maar voor bulk kweek je nog altijd beter zelf je zaad denk ik...

 

Kortom: gewoon doen! Je gaat er geen spijt van hebben, dat verzeker ik je

 

Ik heb de Erdbei van LBH gekweekt vorig seizoen, wat een prachtige soort! Hij zei dat dit gewoon hetzelfde is als Ierdbei. Volgens mij komt ie binnen enkele weken in store op seedheaven ookals enkele van zijn autoflowers Ook Esben heeft een goede Ierdbei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Erdbei van LBH kwam op cannaseeds, daar heb ik 5 zaden van. Ik heb van horen zeggen dat dit een kruising is tussen ierdbei e guerilla gold (welke weet ik niet ik houd het maar op #3) Dus de uitkomst is een nog vroegere ierdbei.

 

Ik wil de kruising ierdbei x guerilla gold zelf maken, om volgend jaar flinke velden mee te knallen hehe, dit jaar mag de wild super het waar gaan maken voor me in bulk partijen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de guerilla gold x ierdbei ook voor dit jaar, ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij komt ie binnen enkele weken in store op seedheaven

 

Heb je een link? Vind enkel hun/een forum :search:

 

Thx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...