Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lion

De snelste buitenplant!

Recommended Posts

@ Lion: heb je al geproefd van je denen van dit jaar? Vandaag en morgen gaat de schaar in vier planten hier: 2x Passion#1, 2x Shaman, soorten van Dutch Passion, niet echt heel erg vroeg. Zat vanochtend de eerste toprot in, vandaar oogsten, ze zijn trouwens wel rijp (hadden idealiter nog een weekje of 5 dagen moeten staan denk ik, om ze nog net iets verder te krijgen, maar de trichomen zijn wit/milky). In mijn ogen is echt rijp voor midden oktober redelijk vroeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ging er ook vanuit dat het wel logisch was om autoflowers uit het lijstje te houden,

Alle autoflowers zou je hier wel kunnen opnoemen. Het ging meer om de vroegere "gewone" buitenplanten, volgens mij.

 

Zo is dat! Voor dat "bermkruid" is er al een ander topic dacht ik! :P

 

@ Lion: heb je al geproefd van je denen van dit jaar?

 

Nog niet infinity... mss dat ik deze avond eens ga proeven! ;)

 

 

 

met je kleine piemeltje :D

 

Als jij een grotere hebt gelieve die dan hier te posten en dan benoem ik jou tot piemelkoning van dit forum!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het jammer dat het alleen gaat over welke plant het vroegst is. Zou ook graag meer willen weten over schimmelbestendigheid, potentie, bouw, smaak enz. Je kunt wel een vroeg afgebloeid soortje hebben maar als de potentie dan laag is heb ik liever een soortje wat een paar weken later klaar is en potenter is.

 

i.i.g mijn bevindingen: (potentie: A Voldoende B goed C zeer goed)

 

Royal Dane x Thyphoon was bij mij als eerste af gebloeid. Eerste week september. A

Henkes Lolland derde week september. A

Royal Dane eind september B

KC 33 tweede week oktober. C

Spontanica eind september C

Time Warp tweede week oktober B-C

NDB eerste week oktober A-B

Durban Excellent eind september B

Double D derde week oktober C

 

Sommige soorten zijn pas heel laat gezet dus het zou kunnen dat ze daardoor later zijn gaan bloeien

 

M.v.g Aqua

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Age quod agis: Hoe meer info hoe beter natuurlijk! <_<

Ik merk ook dat er bij die Denen veel verschil zit in datum van afbloei...

De Royal Dane bv... sommigen klaar begin sept, en anderen dan weer midden oktober!

Jij bent dus ook niet helemaal tevreden over de deentjes??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze vroeg in de grond zet betekend absoluut niet dat ze waarschijnlijk eerder klaar zijn naar mijn ervaring.

elke jaar begin ik met kweken rond maart/ april soms sterven ze door de kou al zet ik ze in de volle grond en sommige overleven het bijv. mijn big bang en frisian dew stonden vanaf april in de volle grond kortom reuzen planten. de frisian dew was eind september/1e week oktober al klaar 160 gram droog, big bang is nu nog niet afgebloeit maar die ga ik niet oogsten omdat de toppen de klein en te veel verdeeld zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sommige zaden zijn pas half juli ontkiemd. Mijn ervaring is dat ze dan vaak toch wat later in bloei gaan omdat ze nog niet voldoende ontwikkelt zijn. Maar om er zeker van te zijn zal ik het volgend jaar eens proberen met een stabiel soort (een deel begin mei en een ander deel 2,5 maand later. De potentie van de Denen viel me nogal tegen. Ze zijn wel erg vroeg klaar en dat is natuurlijk wel een voordeel. Ga kijken of ik ze wat potenter kan krijgen zonder de vroeg bloeiende eigenschappen kwijt te raken. De enige Deen die bij mij stabiel was is de Henkes Lolland.

 

@ Lion : Erg jammer van de Royal Dane dat er zo veel verschil in zit ook qua potentie en bouw van de toppen. Kweek voornamelijk Guerilla en dan wil je toch graag een stabiel soort hebben. Anders moet je je spot zo vaak bezoeken met alle risico's van dien.

 

Heb dit jaar weer een heleboel deense en andere soorten besteld en ga kijken of er nog iets interessants tussen zit voor guerilla.

 

M.v.g. Aqua

Share this post


Link to post
Share on other sites
De potentie van de Denen viel me nogal tegen.

En jij denkt niet dat dit mede aan het weer van dit jaar te danken is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quote J-player: "Als je ze vroeg in de grond zet betekend absoluut niet dat ze waarschijnlijk eerder klaar zijn naar mijn ervaring. elke jaar begin ik met kweken rond maart/ april ..."

 

Klopt, daar is genoeg literatuur over te vinden. Beginnen in maart is m.i. trouwens simpelweg vragen om problemen. De daglengte is te kort, de temperatuur te laag, en het aantal zonuren te beperkt en vanwege de relatief lage zonnestand ook minder direct beschikbaar voor je planten. Als je plantje met een moeilijke start begint wordt het nooit meer een topper. Tot mei is het aantal lichturen aan de magere kant voor een goede start, eerder zaaien levert misschien wel grotere maar door de bank genomen ook minder krachtige, dus minder potente planten op met relatief minder opbrengst. Eind april/begin mei gezaaid hebben ook de vroegste bloeiers 2 maanden de tijd om te groeien, en mei en juni zijn qua licht de beste groeimaanden. Voor later bloeiende soorten is het mijn persoonlijke ervaring dat wat later in mei zaaien nog betere resultaten geeft, misschien mede omdat de nachten begin mei vaak nog erg koud zijn.

 

Quote Age quod agis: "Sommige zaden zijn pas half juli ontkiemd."

 

Da's natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de potentie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote Age quod agis: "Sommige zaden zijn pas half juli ontkiemd."

 

Da's natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de potentie.

 

 

Helemaal mee eens, vroege Denen bloeien bij mij 1 augustus dus schakelen misschien al om half juli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Richard: Ik vergelijk dit dan met de niet Denen die ik had staan die in dezelfde omstandigheden hebben gestaan.

 

@Groen Gif: Daar heb je gelijk in. Helaas kreeg ik de zaden pas laat binnen en wilde graag wat zaden maken voor aankomend jaar en dacht dat ik een mooie man had staan maar die bleek herma te zijn dus heb toen snel nog wat Royal Dane zaden besteld om toch nog een goede man te vinden.

 

@ Zap Heb ze te laat gezet. Zal dezelfde soorten volgend jaar op tijd zetten en mijn bevindingen dan weer hier delen. Dan kan ik ook pas echt goed vergelijken.

 

M.v.g. Aqua

Share this post


Link to post
Share on other sites

high allemaal,

 

ik heb nog niet een snellere bloeier meegemaakt dan de henkes lolland.

en bij mij waren eind augustus toten met half september klaar..

weinig tot geen toprot in te bespeuren en indeed tot tegenstelling van de royal dane is de hl een zeer stabiele lijn met maar weinig afwijkingen erin.

daarintegen...royal dane heeft zo'n zeven pheno's die constant terug blijven komen binnen het soort...

twee ervan maken me op dit moment nog steeds zo high als een vlaamse papagaai :verrygood

en de henkes lolland laat me wat verward achter maar lang niet zo wappie als de rd..

nu twee jaar later ben ik nog steeds bezig om de rd proberen te veredelen met als bedoeling om de sterkst producerende wiet als max tevoorschijn te toveren binnen de rd lijnen die ik al heb gemaakt

kan nog twee jaartjes duren maar de verschillen met de huidige 06 07 en 09 versies is al zeer duidelijk te zien in mijn zaden..

helaas zijn deze wel iets later klaar dan de gemiddelde rd's uit denemarken,maar doch schimmelvrij(goed als) en zeer potent plus steeds minder paarse variatie..

 

een eis (en dat geldt voor alle deense soorten)om het maximale uit de plant te halen...

ZAAI ZE VOOR HALVERWEGE,EN TOT EN MET HALVERWEGE MEI!!!)

de verschillen zijn overduidelijk geweest in mijn eigen tuinen ten opzichte van alles wat ik later heb gezaait!

op tijd beginnen wordt echt serieus zeer gewaardeert door je planten..trust me on this one...i know so....

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb nog niet een snellere bloeier meegemaakt dan de henkes lolland.

 

Kan niet wachten om jouw pitjes (via via verkregen) volgend jaar uit te proberen! :wub:

Heb je geen mooi fotootje van de Henkes Lolland?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb nog niet een snellere bloeier meegemaakt dan de henkes lolland.

en bij mij waren eind augustus toten met half september klaar..

weinig tot geen toprot in te bespeuren en indeed tot tegenstelling van de royal dane is de hl een zeer stabiele lijn met maar weinig afwijkingen erin.

 

khad dit jaar een 200 hl06 zaden uit Denemarken en tis geen geheim dat oa ook Indo daar een fraaie nakweek mee gedaan heeft.

Daar we beiden exact dezelfde genetika hadden, hebben we beide dezelfde uitkomst in het wild.Al waren zijn planten wel erg groot en woest ;) zo te zien in het topic. Bij mij waren ze denk ik 2.5 meter+ (kheb niet gemeten) maar veel te dicht op elkaar gezet...

 

Kheb meteen al voor de oogst de Deense kweker leeg gekocht van zijn hl06 en heb me verzekerd van vele jaren nakweek van deze ongelovelijk vroege genetika...

door te blijven terug tekoppelen aan de Deense moet het mogelijk zijn, ze ergg vroeg en origineel te houden in de komende jaren.

Met de rd's had ik ook hetzelfde als Indo...mja die had ik van hem ;) en van een andere Deense kweker..

 

Kheb alle vroegbloeiers, ook de Nederlandse, ontkiemd buiten tussen 20 april en 10 mei...en heb idd het idee het maximale uit de genetika gehaald te hebben...logisch ook natuulijk...je moet ze wel een zolang mogelijke vegatieve fase geven...latere soortjes zoals double funs :wub: kan je evt later zaaien

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kheb meteen al voor de oogst de Deense kweker leeg gekocht van zijn hl06...

Henke himself?

 

Ik ben nog opzoek naar een Lolland connectie voor deze genetica. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet er trouwens iemand waar die Henkes Lolland te koop is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze geruild met Dark Alias. Alleen zijn ze nooit (2x) aangekomen. ;)

Ik had Henkes, alleen zijn ze bij mij alle 8 mannelijk gebleken. ;) ;)

Volgens mij zijn ze nergens meer tekoop. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Ik lees hier dat er mensen op zoek zijn naar henkes lolland zaden.

Ik was zelf ook al een poos op zoek naar hl zaden voor m'n buitenkweek volgend jaar,

en ik heb een site gevonden waar ze nog te krijgen zijn; cannaseeds.dk

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed gevonden JB87 :lol:

 

die site is niet duur, zie ik, en erg duidelijk met fotos, kzal even navragen in denemarken bij anderen hoe deze bank bekend staat...

post het maar in het deense buitensoorten topic JB87, heb je besteld? en sturen ze af naar Holland? want ik lees daar nietsover...alleen over verzendkosten binnen Denemarken verzenden..

Er staat bij dat de kweker anonym is van Henkes Lolland..

 

gr

Carpie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze sturen naar Nederland. En de verzendkosten zijn ongeveer 3 euro. Heb gehoord dat ze goed bekend staan ondanks dat ze nog niet zo lang bestaan.

 

 

gr. Aqua

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe diem

 

Ik had ze een mailtje gestuurd of ze naar Nederland stuurden en dat deden ze

dus heb ik gister wat zaden besteld.

Als ze goed zijn aangekomen laat ik het wel even weten,

heb met paypal betaald dus duurt wat langer word waarschijnlijk volgende week dat ik ze binnen heb.

 

gr JB87

Share this post


Link to post
Share on other sites
en ik heb een site gevonden waar ze nog te krijgen zijn; cannaseeds.dk

 

Toppie! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Heb dmv ruilen van 2 verschillende personen HL's in handen gekregen. Zijn afkomstig van 2 verschillende zaadkweken in NLD dus ben benieuw wat de kwaliteit is van deze 2 verschillende HL zaden.

 

Ben zelf ook van plan om er een goede zaadkweek mee te doen aankomend jaar!

 

Gelukkig ook nog meerdere andere Denen in mn assortiment zodat ik komend september heel wat te drogen, knippen, zaadpulken en hasj te maken heb!

 

Kijk er naar uit om dan te posten met de resultaten van 2011......

 

 

Laterrrsss....

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is het handiger om de vraag te stellen, wat is de meest rotbestendige buitenplant. Met een normale bloeiperiode van 8-9 weken in acht neming natuurlijk voor de wijsneuzen zodalijk.

 

Ik heb liever een dikke rijpe gezonde top dan dat ik een vlugge fluffy bende heb wat meer tak en blad is dan wat anders

Een beetje top heeft toch echt wel 8 weken nodig, nou is het buiten niet zo'n ramp als het allemaal niet zo mooi word maar komop jongens normale toppen moeten we kunnen kweken.. de double fun kwam goed uit de bus toen dr tijd bij sommige maar hij bij mij best een goed resultaat geleverd alleen de zadenkweek was waardeloos. De planten die daaruit kwamen waren een en al fluf dus een kutjaar voor mij afgelopen jaar.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de double fun kwam goed uit de bus toen dr tijd bij sommige maar hij bij mij best een goed resultaat geleverd alleen de zadenkweek was waardeloos. De planten die daaruit kwamen waren een en al fluf dus een kutjaar voor mij afgelopen jaar.

 

Ik had originele DFjes van speescees en die bloeiden ook fluffy af. Ziet er leuk uit als ze nog staan, maar als het gedroogd is blijft er niks van over. Ik vind het helemaal niks. En wat betreft vroege soorten, mijn zoektocht is over. Denen hebben gewonnen. Nu nog kruisinkjes maken met harde soorten, dat zou mooi zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de double fun kwam goed uit de bus toen dr tijd

Je zegt het goed... vroegahh, in het pre Deense tijdperk :D

 

gallery_6678_2947_36610.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...