Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

polletje aan de bio

Recommended Posts

ec meten heeft niet echt zin met bio voeding, ok geef ik al bij dus dat is het niet.

 

ze zien er idd goed uit, maar puntjes betekenen iets, heb liever vlekken of verkleuringen dan weet ik wat het is, dit kan zoveel zijn :verrygood

 

het valt gelukkig mee, maar als iemand een tip heeft hoor ik het graag :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

om het ergens op te gooien zou ik het houden bij overijverig bodemleven :D

Niets om je zorgen over te maken denk ik

 

 

salu2

Pierre Paf

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaaa heb geel blad, goed kijken links :smoke

gallery_2875_10864_671017.jpg

gallery_2875_10864_499694.jpg

choco berry master top in wording

gallery_2875_10864_458439.jpg

die kf moet nog 6 tot 7 weken op papier, als dat zo doorgaat hou ik geen plant meer over alleen maar bloemvorming

gallery_2875_10864_650535.jpggallery_2875_10864_274921.jpg

mooi roze is niet lelijk

gallery_2875_10864_250018.jpg

super lemon haze doet zijn ding

gallery_2875_10864_216413.jpg

de uitschieters

gallery_2875_10864_232214.jpg

de lelijkste kf ever!!!

gallery_2875_10864_409863.jpg

 

voor de rest geen probs, temp is beetje gedaald naar 19 graden s'nachts. ik zit op 36 dagen bloei dus moet nog effe.

voeding, geef wat honey es mee en 1 ml per liter bloei van bac en sannie's bacto, beetje mg en ca van humboldt en ben aan het klooien met mayan van HN, geeft alleen veel troep dat brouwen, het stinkt en weet niet zo goed wat ik met al dat bruine schuim moet doen, ik meng het en geef t mee, t zal wel.

 

grts :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

he man

 

ziet er goed uit,

 

puntjes is geen tekort he :smoke puntjes is meestal teveel ;)

Zoals ik al zei, ik merk dat ook als je veel bacto en humuszuren etc etc in je grond hebt dan propt je bodemleven je plant helemaal vol met stoffen die normaal nog niet opgelost zouden zijn.

Tot net over de max en dan stopt het, de puntjes ;)

 

Sinds ik hum-bolt humuszuur gebruik reageert de plant op BAC alsof het chemische voeding is,

Het wordt meteen omgezet en dezelfde dag al zie je resultaat, dus je zit ook sneller over de grens heen snapje?

 

humuszuren i.c.m. tabs werkt ook versnellend en versterkend naar mijn mening.

Maar dat weet ik niet 100% zeker, lijkt me wel logisch :verrygood

 

ik volg stilletjes, ben wel benieuwd hoe dit gaat verlopen

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de thee van Mayan Microzyme zal je veel opgeslagen meststoffen aktiveren.

Als ik het zo zie kan het bijna niet meer fout gaan. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat lekker maat! Wat een mooie toppen ;) Ik zit nog te wachten op de lemon haze tot ik kan gaan stekken :smoke nog 3 weekjes denk ik ondertussen ga ik vrolijk verder met wat white widow en papaya ;)

 

Denk dat ik die killingfield ook maar is een keertje moet proberen die zien er toch wel heel goed uit :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de positieve reacties mensen, ben er zelf ook blij mee voor de eerste keer bio ;)

 

Ondanks dat ze klein zijn gebleven zijn de toppen flink aan het aandikken zoals het hoort, ik zal een netje moeten spannen en wat meer stokjes om alles overeind te houden. Ben benieuwd hoe dik de toppen uiteindelijk worden, ik hoop dat ik de hoofdtoppen niet ga missen en dat de kleine waar ik er veel van heb lekker kompakt blijven.

 

die gele puntjes blijven, maar word niet heel veel erger, gaat erg langzaam en blijft mooi groen, hier en daar een geel blad onderin maar dat heb ik altijd wel gehad en ja ik dief niet dus doet de plant dat voor me :smoke

 

@spikey, ben benieuwd hoe die lemon haze je gaat bevallen en hoop dat je een mooie pheno te pakken hebt, kf is zeker een aanrader, mits je een mooie pheno te pakken hebt, zoals hierboven zie je dat er ook een lelijke pheno bestaat van de kf, misschien als ik m afgebloeid inlever bij sannie dat ik er een nieuw zaadjes voor terug krijg voor de volgende ronde ;)

 

ik hoop dat die mayan zijn werk doet en een en ander los gaat maken, heb nog niet echt overvoeding symptonen kunnen vinden, maar ja ik heb alleen mineraal vergelijkingsmateriaal natuurlijk. Als nu wat extra pk's vrijkomen zullen ze er wel raad mee weten.

 

volgens mij hebben mensen niet echt wat te vragen, dus alles zal wel duidelijk genoeg zijn :verrygood

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

grappig

was de laatste 2 weken een beetje aan het nadenken hoe ik mn aarde zou gaan te opwaarderen

k had niet echt zin om alles te gaan leegkieperen en er van alles door heen te gaan mengen

hier heb ik het antwoord gevonden dus je topic is nu al een succes!

met organisch voeding is het nadeel dat je geen waardes kunt meten in je medium he?

 

maar het zal wel goed lopen te gaan hier :verrygood

 

je had al die toevoegingen op verse aarde gemengd?

 

ga sowieso die buffertabs gebruiken denk ik met nog wat spul

weet nog niet wat moet alles nog ff eerst gaan bekijken wat het allemaal precies is................

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou alles gaaat prima :P

 

de toppen beginnen om te vallen dat dat is goed voor mij, maar weer veel werk om een netje te spannen en stokjes te plaatsen.

 

zelfs die lelijke kf is aan het bijtrekken en dat kan wel eens een mooie bud gaan worden :)

gallery_2875_10864_516963.jpg

 

nog twee weken te gaan voor de cj en de kushes, deze gaan volgende week final solution krijgen en alleen water...

moet dan weer met de hand water gaan geven :verrygood

 

als er liefhebbers zijn kan ik wat foto's plaatsen.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha is goed chriet, zal speciaal voor jou wat picca's shooten voordat de lampen aangaan.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gelikt uit Polletje,

Dat zie ik wel eruugg duidelijk :verrygood

 

Over je puntjes;

Hoe meer water er stroomt(stoken/zuigen/blowen)hoe meer voedingselementen er in de plant terechtkomen. Bepaalde zouten zoals natrium, borium worden gemakkelijk opgenomen. De concentratie van deze elementen is in de bladranden en punten daarom altijd erg hoog. In feite is dit een beschermingsreactie van de plant.

Als het zoutgehalte te hoog wordt in de bladpunt dan sterft alleen de bladpunt af en zo is de plant het

zout kwijt. Andere planten guteren en raken zo hun overtollige zout kwijt.

 

Volgens mij hebbie nog niet alles in je moeder der medium's gepleurd wat we hebben gehad op de meeting ist niet?

Als je de volgende draai Leonardite door je medium pleurt zou je zo maar een dikke week eerder klaar kunnen zijn :P

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de uitleg ph :)

 

ik heb wel leonardite gebruikt maar een half theelepeltje per pot, dit mag een beetje meer zijn :P

 

ik heb voor wat stimulans in het bodemleven wel wat andere opkikkers gebruikt, als mayam microzime, bac pro active en natuutlijk sannie's bacto en de symbiosis. verder de bac bloeistimulator

voor de plantjes de honey es met wat equilibrium en deuce deuce.

 

ik denk dat het een goed combo is, bac en humboldt en sannie's producten.

Misschien is dat dan wel de rede dat sannie deze producten verkoopt in zijn shop ^_^

 

die honey es ruikt echt lekker trouwens, daar lust ik wel wat van in mijn colatje, misschien effe brouwen met wat gist en mayan microzyme :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb twee eetlepels leonardite en twee eetlepels wormcasting,klein snufje coral calcium,als topdressing gebruikt,vermaplex en Black sea kelp,oja door mijn aarde zat ook een beetje Plagron Super biomix buffertabs,en Bac bloei,bacto,schimmels,honey es,werkt lekker die spullen :P

 

Worden lekkere toppen man :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

badankt...

 

om ze nog even goed aan te pakken heb ik een mooie watergift voor ze klaar staan, ze zijn nu lekker aan het aandikken en ik ga ze martelen door de lamp wat lager te zetten zodat ze gedwongen worden meer te verdampen en meer voeding op te nemen.

 

ik geef de eenheden aan per liter, ze krijgen nu 500 ml met daarin:

bac bloei 2ml

bac pk 1ml

bac bloeitimulator 0,2ml

bac pro active 0,2ml

scheutje sticky, niet afgemeten :P

deucedeuce 0,52ml

equilibrium 0,26ml

honey es 0,8ml

mayan microzyme 0,52ml

wat bacto van sannie ook niet afgemeten :verrygood

nog wat vermaplex 3ml

 

ik hoop dat ze er blij mee zijn en dat ze nog effe doorgaan met waar ze mee bezig zijn ^_^

 

foto's ga ik later maken maar komen er aan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. die bacto kun je beter één keer per week/10 dagen meegeven denk ik. Een flinke kolonisatie in één keer, maar dat zou je eens aan sannie moeten vragen.

 

Je geeft heel erg veel naast de BAC voeding, ook van andere lijnen. Eigenlijk geef je alles van BAC plus nog een zooitje additieven van diverse leveranciers. Daar moet je HEEL erg mee uitkijken. Je kunt bijvoorbeeld teveel suikers geven. In BAC voeding zit al een ruime hoeveelheid melasse, kijk eens op de fles wat erin zit. Dat moet je voor de andere stoffen ook eens bekijken. Meer is niet altijd beter. Bovendien is het heel moeilijk om met een grote verscheidenheid aan middelen en middeltjes en aangepaste kleine hoeveelheden later te bepalen wat nu heeft gewerkt en wat niet.

 

Ik heb je in het begin wel eens het advies gegeven om het zo simpel mogelijk te houden en steeds maar één ding toe te voegen, die staat nog steeds :verrygood

 

Wel effe wat meer plaatjes hoor! En hoe bevalt het nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey whazzup, dit soort voedingsbommen geef ik niet elke dag hoor, 1x in de week worden ze even lekker vewend.

meestal geef ik alleen bac bloei en honey mee.

 

of ik weet wat wat doet, ja ik heb me aardig ingelezen in de voedingen en denk dat ze dit af en toe best aan kunnen.

Maar als er niets mis gaat dan hou ik me aan het schema wat ik nu gebruik voor mezelf, als het klaar is weet ik het pas echt en dan proeven he ^_^

uiteindelijk ben ik een minerale man en is bio een lastige stap voor mij, het liefst geen ik elke dag zo'n voedingsbeurt als vandaag.

miss volgende ronde alleen humboldt en geen bac meer.

 

Over het algemeen bevalt het me erg goed de bio manier, normaal had ik nu al wat problemen gehad en meer verschillen per plant zeg maar, nu gaat alles redelijk gelijk op, ook al heb ik veel verschillende soortjes dus dat is zeker een pluspunt. Maar je hebt wel gelijk teveel is niet goed, gelukkig heb ik het wat drukker prive en heb ik niet meer elke dag zin om zo'n vat als vandaag in elkaar te knutselen. :verrygood

 

maar goed ik heb de dames even vriendelijk aangekeken en gevraagd of ze voor me wilde poseren, dat was prima vertelde ze me, maar ik moest wel opschieten omdat het snel licht zou worden. Ik dus als de wiede weer fototjes geschoten in het pikkedonker en ja hoor er zaten er een paar tussen die vaag waren. Ik snap zoiezo niet hoe mensen de camera in het donker scherp kunnen stellen, maar goed. het resultaat van polletjes next bud model:

 

gallery_2875_10864_94526.jpg

gallery_2875_10864_5688181.jpg

gallery_2875_10864_4662380.jpg

gallery_2875_10864_3711089.jpg

gallery_2875_10864_5475487.jpg

gallery_2875_10864_4107789.jpg

gallery_2875_10864_73771.jpg

gallery_2875_10864_2057607.jpg

gallery_2875_10864_3065643.jpg

gallery_2875_10864_2047085.jpg

gallery_2875_10864_429834.jpg

gallery_2875_10864_1916986.jpg

die lelijke kf weer

gallery_2875_10864_3479972.jpg

gallery_2875_10864_4691595.jpg

gallery_2875_10864_1995341.jpg

gallery_2875_10864_962775.jpg

gallery_2875_10864_1527525.jpg

gallery_2875_10864_3959681.jpg

gallery_2875_10864_1823234.jpg

en de laatste toen de zon opkwam ;)

gallery_2875_10864_2993281.jpg

 

ffe genoeg foto's zo volgens mij, kunnen jullie weer kijken en niet reageren :P

 

temperaturen zijn hetzelfde, de uiteindes van de bladeren zijn niet erger geworden, de tensio is tussen de 20 (3 uur na gift) en 210 (voor watergift )mbar aan hhhmmmm ja dat was m wel geloof ik oh ja er zijn bruine haartjes gespot maar ja dat mag ook wel.

ze staan 6 weken op 12/12 en deze topvorming na 6 weken is echt inmens :)

 

dus..................... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er al weer heerlijk uit, maarja nog even geduld hebben he..!! :verrygood

 

Succes met de laatste loodjes..!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Looking good! :verrygood

 

De bio Überkush valt hier heel erg in de smaak!

Vol en zoet met een giga knock-out effect. :)

 

:P Mrs Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er op de foto al zwaar uit, nice!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ze zijn dik ouwe

 

zag wel wat gekruld blad zitten

en de foto boven de KF ik weet niet of ik 't goed zie

maar ik vind die bladranden vreemd naar beneden gevouwen........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...