Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

polletje aan de bio

Recommended Posts

:whip:

 

denk dat je reuk nog even moet kalibreren na de verkoudheid haha. Niet best als ze naar ammoniak ruiken <_<

Toppen worden kort en krachtig let maar op hoe die de breedte in gaan dadelijk. Vette knuppels

 

Hum tot wanneer heb je wortelstimulator meegegeven eigenlijk ?

 

 

keep ´m green:D

 

salu2

Pierre Paf

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot vorige week, gebruik nu bloeistimulator van bac ipv wortelstimulater, beetje hetzelfde elleen voor de bloei.

 

ik volg gewoon het bac schema, alleen halve doseringen voor de pk en bloeistimulator, de rest hou ik 75% aan ongeveer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je ze iets te vroeg getopt ? 2e internode las ik dacht ik ?

Ik top meestal pas boven de 4e node.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@soca, ik heb niet alles getopt, alleen diegene die duidelijk groter waren dan de rest, en vanaf de 2e internode was de bedoeling als ik meer tijd had, maar helaas had een beetje haast, dus denk 10 stuks getopt vanaf 3e of 4e internode de rest laten gaan.

 

bedankt voor het meedenken in ieder geval, denk toch dat t komt door de rijke aarde. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

 

waar ik veel groei merk is als ik ze in de eerste week de grond helemaal droog laat trekken. Dan dwing je de plant om explosief wortels aan te maken en dan zie je de 2 dagen na watergift soms groei tot wel 5-7cm per dag. Voorts komt het ook ten goede van de mycorrhiza schimmels die dan extra verbindingen maken in je aarde.

 

keep ´m green :whip:

 

salu2

Pierre Paf

<_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze al flink laten droog trekken, daardoor heb ik beetje geel blad gekregen, iets te droog dus.

nu staan de blaadjes weer omhoog en ziet er weer vitaal uit.

 

misschien een combinatie van weinig water en veel voeding in de aarde dat ze laag blijven.

zijn mijn bevindingen tot nu toe in ieder geval.

 

grond temp is 21 graden snachts, 24 graden overdag.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand vroeg of ik een plaatje wilde schieten van een plantje meteen op 12/12 en dan toppen en kijken wat het verschil is.

de soort is blue hammer en het is reg zaad als het goed is, dus als het een mannetje is gaat ie om........ dat je t weet.

hier de pics:

gallery_2875_10864_160768.jpggallery_2875_10864_13284.jpg

 

nog even hoe de rest er voor staat, geen zin om elk soortje er bij te zetten dus je mag raden welke het is.... <_<

gallery_2875_10864_199484.jpg

gallery_2875_10864_516097.jpg

gallery_2875_10864_236192.jpg

gallery_2875_10864_10315.jpg

gallery_2875_10864_61699.jpg

gallery_2875_10864_722303.jpg

gallery_2875_10864_560196.jpg

gallery_2875_10864_275025.jpg

gallery_2875_10864_426611.jpg

gallery_2875_10864_252445.jpg

gallery_2875_10864_29732.jpg

 

succes met raden, voor de rest nog geen probs, gele bladeren worden niet erger, temp 28 om 22, temp aarde 24 om 21, lv tussen de 30 en 40%

 

volledig voeding gegeven dus kijken wat ze gaan doen..

 

doei B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken wat groter geworden,zien er gezond uit <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

gezond wel, groter niet echt, de slh zijn 40 cm, de casey's 50, enige uitschieter is chocolate berry met 65 cm... <_<

 

vorige ronde waren ze met pot boven de 180cm dus ja hoe zal dit gaan????

 

ik hoop het beste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De chocolate berry hoort normaal veel groter te groeien,waarschijnlijk toch de combi van je grond of verkeerde verhouding toevoegingen?

Kelp,bat guano,vinasse en leonardite door de aardeheb ik niet gebruikt,dat is meer als je Humboldt gebruikt <_<

 

Voor de rest gebruiken we hetzelfde,custom mix met wormenshit,buffertabs en bac producten B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik 40 cm vol bezaaid met toppen krijg vind ik het niet erg, wat me wel opvalt is dat het sneller gaat dan normaal gesproken, ik heb sneller bloeiopbouw, als dit zo door zet ben ik zeker happy. Het grote nadeel is dat ik er continu bij moet blijven, ze zijn redelijk fragile en als er iets fout gaat gaat het wel goed fout volgens mij.

 

het is wel makkelijker werken met mini plantjes....

 

super bedankt art, pierepaf en anderen voor het meedenken met alles, ik heb er echt wat aan, 4 ogen zien er meer dan 2 toch <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn zo'n 9 planten op 1 m2 niet slecht toch <_<

gallery_2875_10864_742104.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er top uit.

Een zee van Bonzai Wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

super lemon haze

gallery_2875_10864_453198.jpg

 

killing fields

gallery_2875_10864_275168.jpg

 

weet niet welke (alsof iemand dat zou interesseren), in ieder geval van sannie, volgens mij herijuana ibl

gallery_2875_10864_134713.jpg

 

killing fields met kleurtje, tenminste dat lijkt zo...

gallery_2875_10864_141955.jpg

 

casey jones, met buigje

gallery_2875_10864_400225.jpg

 

uberkush

gallery_2875_10864_241655.jpg

 

chocolate berry

gallery_2875_10864_64262.jpg

 

die gekleurde kf weer

gallery_2875_10864_406977.jpg

 

ook kf

gallery_2875_10864_573059.jpg

 

dit is die test, jammer dat de persoon waar ik t voor doe zich niet eens meld?

gallery_2875_10864_584740.jpg

 

uber weer

gallery_2875_10864_557550.jpg

 

aandikken van de casey's gaat erg lekker

gallery_2875_10864_528069.jpg

 

 

nou niet veel te melden, licht aan 28 graden, 38% lv, licht uit 21 graden, lv 45% gem. grond temp tussen de 24 en 21 graden.

beetje geel blad bij sommige onderin, bij dieven zou het niet eens opvallen, eigen schuld licht aan watergift, de een krijgt beetje teveel de ander te weinig, dit krijg je met veel verschillende soortjes.....

 

alle toppen zijn knoerdhard, dus tot nu toe is bio ok. geef om de 2 dagen voeding, volledig schema van bac, bacto van sannie er bij 1x in de week.

ze drinken 350 ml per dag, tensio gaat van 210 naar 20mb

 

als iemand vind dat ik het niet goed doe hoor ik het graag, ook als ik het wel goed doe natuurlijk :offtopic

 

geen beestjes, geur is erg intens.....

 

voor de rest weet ik t effe niet :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P

 

Harde toppen zeg je ?! :whistling Zijn ze stiekem nog een beetje gegroeid btw

Mijn beste oogst was met planten die niet groter waren dan 50cm, dus je zomaar een verrassing kunnen verwachten deze ronde

 

Zie hier en daar nog een licht bladpuntje, waar denk je dat aan ligt ?

 

keep ´m green :P

 

 

salu2

Pierre Paf

:offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

die puntjes zitten bij 2 (alleen killing fields) planten ofzo, en al een tijdje, denk in het begin beetje teveel van het goede, is niet erger geworden dus maak me niet druk. :offtopic

 

de enige die echt zijn gegroeid zijn de chocolate berry's, 80cm ofzo, de rest worden alleen hoger door de grotere toppen centimetertjes dus :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zier er op en top gezond uit daar dude

Toffe soortjes heb je staan, de KF is de plant voor super bud shots, succes met je tuin vol snoepgoed

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat mooi,volgens mij heb je goede pheno v/d Chocolate berry,tja die Killingfields zijn zo fotogeniek :whistling

Die bladpuntjes,zoals jezelf al zegt :offtopic

 

Wordt toch een vol veld,die toppen dikken nog wel even aan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties :whistling

 

die killing fields zijn 2 mooie pheno's en 2 lelijke, zal no een pic posten, hij staat al eerder ergens.

 

die chocolate berry zijn allemaal erg goed, wel veel sativa pheno maar allemaal goed.

 

die uberkush zijn erg laag en breed met een kroontje om de top zeg maar, denk dat ik wat blad ga weghalen..

die ko kushes zijn erg klein en de topjes ook...

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit polletje,

 

puntjes, ach, overactief bodemleven zullen we maar zeggen.

Mooi om al je toevoegingen te zien die je in je aarde stopt.

 

Hoeveel heb je er nu in totaal aan uitgegeven? (alleen die toevoegingen)

En hoelang ga je er ongeveer mee doen?

Ik ben benieuwd of het een drastische meerwaarde gaat geven. en of het rendabel is i.v.m. de kosten.

Maar dat gaan we zien.

 

In elk geval tof dat je het zo mooi laat zien.

Je plantjes staan er ook fris en gezond bij, dus dat gaat wel goedkomen.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey BK, leuk dat je een berichtje plaatst man :P

 

die toevoegingen zijn niet zo duur en je hebt er niet zoveel van nodig, er zijn verschillende fabrikanten, je betaald zo'n 15 tot 20 euri per 5 kilo..

omdat de stoffen niet meteen vrijkomen heb ik er de volgende kweek ook wat aan, dus je doet er lang mee als je de aarde hergebruikt.

Die mycorhiza's zijn het duurste kijk bij sannie ik weet t niet uit mijn hoofd.

 

nu gebruik ik nog toevoegingen van bac, later wil ik alleen vaste mestoffen gaan gebruiken en kraantjes water uiteindelijk is dat goedkoper, vaste mestoffen zijn nu eenmaal goedkoper maar het probleem is wanneer ze opgenomen worden (vrijkomen) dat moet nog even te regelen zijn dus testen.

 

ik kijk nu niet of het rendabel is ik kijk wat het verschil is. :whistling

 

die buffertabletten van sannie zijn erg goed, maar ik wacht nog op een mooie vaste pk booster die vrijkomt als de plant het nodig heeft, zoeken en testen dus.

 

ik merk nu al trouwens dat de potten met extra vinasse (K) het beter doen dan de rest, iets grotere topvorming en mooier groen.

Een probleem waar ik tegenaanloop is de auto bewatering, je hebt meerdere korfstekers nodig om de aarde bovenin goed nat te houden.

 

uiteindelijk zal ik er achter komen hoe t moet en wat t beste is kwa opbrengst, voor nu afwachten :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleempje, beetje gele puntjes bij meerdere planten, heb geen idee, het lijkt op een tekort maar van wat?

ze staan nu 32 dagen op 12/12

 

super lemon haze

gallery_2875_10864_298404.jpg

veel kleine topjes zeg maar

gallery_2875_10864_211051.jpg

 

killing field als best een flinke top voor zo'n korte bloei?

gallery_2875_10864_365466.jpg

 

chocolate berry

gallery_2875_10864_226807.jpg

 

casey jones, mooie grote toppen gaan dat worden en heb er genoeg

gallery_2875_10864_648970.jpg

gallery_2875_10864_941311.jpg

hier zie je goed hoe laag ze zijn gebleven

gallery_2875_10864_149673.jpg

 

en ik heb een gekleurde kf, alleen jammer dat je dat niet ziet op de foto :verrygood

gallery_2875_10864_837977.jpg

 

na 32 dagen 12/12 vind ik dat er al flinke topjes op zitten, nu alleen wat te doen aan die puntjes, iemand een idee?

het gaat niet heel snel ofzo, maar ze storen me gewoon een beetje. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec meten in de drain en desnoods opvoeren denk ik :D + pk

Maar persoonlijk vind ik ze in topconditie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...