Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

polletje aan de bio

Recommended Posts

@locc thanks man!

 

@pierre biobizz, recent geen ervaring mee, vraag me af of ik overvoeding verschijnselen ga krijgen met de vaste voedingen die ik in de aarde heb gestopt. Voor de rest wil ik wel volledig het bac schema aanhouden, zit nu op 2ml de liter groei, met vanalles er door, wortelstimulator, final solution, pro active, black sea kelp, die andere mix verhuppelpup. Volgende week wil ik vol aan de bac bloei gaan, met de pk booster er bij...

 

teveel of niet? anders gooi ik het in een testbak er bij en speel de rest op safe, wil alleen tot het uiterste gaan en het maximale uit deze bio kweek halen.

kan dan meteen zien wat t met de verschillende soortjes doet, daar heb ik dan de volgende ronde weer wat aan.

 

bij anderen die ook volledig bio gaan zie ik niet echt die overschotten...... ach we zien het wel.

 

bedankt voor de reacties... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :P

 

mijn advies is zodra je overschotten gaat merken aan je plant, kappen met voeden...dus alleen licht aangezuurd water met stimulanten. Wachten tot de plant weer bijtrekt en verder voeden. B)

Je moet voor jezelf beslissen wat de max punt gaat worden voor je plant. Persoonlijk houd ik er niet meer van dat de bladen diepdonkergroen zijn... :D liever een iets lichtere tint, voor mijn gevoel gaan ze dan ook rapper.

 

Tijdens mijn crisis momentje keek ik veel in een verslag van Art die ook soortgelijke verschijnselen had ClickCleckClack ;)

Mijn fout was dat de wormenmest die ik had gebruikt ook nog eens extra voeding had en daar rekende ik niet op en dat bracht mij veel kopzorgen.

 

Het is gewoon afwachten hoe de planten reageren op de samenstelling van je substraat

 

keep ´m green

 

salu2

Pierre Paf

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes toch? Niets mis mee hoor,

 

Ga zo door, en gij zult Cola's oogsten

 

Succes ermee, en heel veel plezier natuurlijk

 

Groeten.

TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Pierre leg eens uit over licht aangezuurd water? Verstoord dat niet je biologische evenwicht kan dit ook mis hebben want ben ook pas begonnen met inlezen en uitproberen van de organische materie.

 

Nog even over het perliet dacht dat dat ook niet thuis hoorde in het organische kweken, maar als het alleen voor bedekking van het medium is kan dit toch ook geen kwaad? Ben nu ook bezig met een planning voor een micro organisch kweekje en had z/w folie in gedachten voor het medium maar dat is natuurliijk ook niet echt organsich.

 

Tja en overvoeding kan je daar over spreken in organisch, ik dacht meer aan de samenwerking van de voedingsstoffen die dan verstoord raken. Dus misschien ietsje minder van dit en wat meer van een ander additief en dan weer kijken hoe de dame er op reageert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pierre ik heb m doorgelezen, maar hij had ook andere probs met verbrande bladeren en uitdroging van sommige planten.

ik hou dit goed in de gaten en mijn watergeefsysteem is tot nu toe perfect.

Ik ga wel om en om voeding meegeven en niet elke beurt, zo kan de plant makkelijker wennen.

 

@sopranos, dat de perlite niet bio is prima, het werkt in ieder geval wel, mijn aarde is zo niet te droog en niet te nat. Er zit alleen perlite op de bovenlaag, als ze alle aarde bedekken kan ik het er zo afhalen met een stofzuiger, lekker makkelijk. als het afdekken ook al niet mag organisch wat dan wel, moet je dan 3 x overpotten? dat is voor mij geen doen en teveel werk.

 

lijkt me ook niet handig om af te zuren, er zit aardig wat kalk in de aarde en buffertabs, deze zouden het moeten regelen vind ik.

als je water geeft met bacto, is de ph ook prima. Heb nu mijn laatste watergift in een appart bakje gedaan om te kijken wat er gebeurd met de ph en ec na 2 dagen.

 

het leuke is dat ik een bak heb staan met 5 lemon hazjes die alle troep krijgen, overblijfselen zeg maar met voeding en vanalles. deze staan er echt donkergroen bij. Ik gooi hier wel eerst wat pk's bij kijken hoe ze er op reageren en dan pas bij de rest, aangezien de slh de gevoeligste is die ik heb staan moet ik daar het eerste wat zien. ik zit nu op 5 dagen bloei dus duurt wel effe voordat we wat interessants gaan zien in tekorten en overschotten.

toch vind ik het wel beter om het zo bij te houden in een topic, kan ik zelf ook makkelijk terug lezen wat ik fout of juist goed heb gedaan.

 

bedankt voor de tips maar weer en we gaan er aan werken om het perfect te krijgen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pierre Paf,

 

Ik gebruikte toen geen lightmix maar de gewone special mix en mijn klimaat(lees,ervaring met tentje) was ook nogniet op orde ;)

Wel begrijp ik wat je bedoeld,het scheelt ook per soortje,pheno,éénmaal teveel bij bio is moeilijk terug te sturen.

 

Probleem is dat het zo leuk is om met allerlei middeltjes te spelen,schepje dit,snufje dat,terwijl eigenlijk buffertabs met een vleugje bloeivoeding al voldoende is :P

Afzuren doe ik niet,mijn grond pH meter zegt dat het niet nodig is,de Bac voeding etc zuurt ook af,en de wortels scheiden ook zuren af :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola :D

 

@sopranos

Kijk eens naar organische zuren, bacto, fulvische zuren etc...daarmee zuur je licht af en stimuleer je het bodemleven. Wat betreft afdekken is folie een goede keus, goed vastzetten en blijft het mooi vochtig aan de oppervlakte. Metselzand wordt ook gebruikt...schijnt goed te werken, zelf geen ervaring mee!

 

@polletje

biologisch kan een hoop opvangen maar niet eindeloos. Plant goed in de gaten houden en vertrouw op je instinct

Ben ook benieuwd naar de Ec-pH resultaat van je water, zelf niet aan gedacht om dat te doen

 

@Art

was ook mijn eerste biologische kweek rond die tijd en heb veel bij je afgekeken haha :P

 

salu2

Pierre Paf

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polletje,Pierre Paf,

Ik heb altijd begrepen dat ec meten bij bio organische voeding moeilijk is omdat veel voedingsstoffen ingekapseld zitten en langzaam vrijkomen omdat ze eerst omgezet moeten worden in opneembare delen voor de plant.

 

Het beste is om de ph van je grond te meten :D

Ook verdeel ik de voeding,als Bac bv zegt 2ml/ltr om de dag,geef ik 1ml/ltr per watergift(soms lager of iets hoger) om de ph v/h voedingswater constant te houden.

Meestal met voeding en stimulatoren kom ik tussen 6 en 7 uit,afhankelijk van de hoeveelheid voeding etc.

 

Ik kijk bij iedereen af ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik spuit nu mijn leidingen uit met schoon water, dus voor en na elke watergift komt er normaal water uit.

op deze manier hou ik mijn leidingen schoon en geef ik niet teveel voeding. is toch 15 meter gevulde pe slang.

 

hoeveel is dat ook alweer, 25mm x pi x 5 meter......pfffff geen zin.

 

later ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pierre Paf, zit al de hele tijd met de gedachten over organische zuren in me hoofd en ga me daar ook wat meer in verdiepen. Maar de ingredienten die jij als voorbeeld geeft heb ik me twijfels over of die een licht afzurende werking geeft maar zoals al ik eerder aangaf ben ik ook maar lerend! Ik lees eerder dat mulchen de manier is om af te zuren als het nodig is dan?

 

Ik zelf heb op de dag van vandaag nog niet een bevredigend organisch kweekje gedaan maar om in dit soort topics te lezen en reageren gaat dat nog wel eens gebeuren.

 

Sorry polletje ik ga nu ontopic blijven het is tenslotte jouw biootje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zolang het met bio te maken heeft is het prima hoor, ik lees wel lekker mee, heb ik ook wat aan ;)

 

1e mannetje heeft zich kenbaar gemaakt.

gallery_2875_10864_32239.jpg

gallery_2875_10864_397047.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb even de ec en de ph gemeten van mijn voedingswater na 2 dagen, in een afgesloten bakje ph is 6,35 en ec 1,41 prima volgens mij.

het water begint wel een beetje troebeler geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola :D

 

@sopranos

Mulchen :P ?? Ga er eens naar op zoek...zien wat het precies doet. Mijn doel is ook niet om pH te verlagen tot een bepaalde waarde, maar om bodemleven extra te stimuleren middels zuren. Tegelijkertijd stoppen met voeding en dat doet m.i. je plant goed na een aantal dagen.

 

@polletje

waarom in een afgesloten bakje eigenlijk als ik vragen mag, in je substraat staat het ook in contact met lucht, of was je opzet om het zo te doen?

Dat het troebel wordt komt door het organische, weet het fijne er niet van. Tevens de reden dat het word afgeraden om voedingswater te bereiden voor meerdere dagen, kan ook gaan stinken hehe :P

 

salu2

Pierre Paf

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

stinken doet t als het vooral als ik ze net water heb gegeven.

 

in een afgesloten bakje doe ik t omdat er genoeg lucht inzit en om verdamping te voorkomen, omdat er in de pe buizen ook geen lucht bij komt, ivm verstoppingen doe ik het zo.

ik zal het bakje open zetten voor 2 dagen en kijken of er een verschil is. Al zullen de waardes dan niet meer kloppen omdat er verdamping heeft opgetreden.

 

Ik vraag me trouwens wel af hoe mensen grote hoeveelheden bio voeding meegeven, als het in de buis blijft zitten heb je kans op vertoppingen, ik spoel na met gewoon water zonder iets om dit te voorkomen.

 

de bio voeding zuurt het water al af en het medium houd het op peil, afzuren is volgens mij helemaal niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey polletje,

 

een heel interresant kweekje zo, en leerzaam waarschijnlijk maar dit is nog te hoog gegrepen voor mij ;), zoals je weet ben het nog aan het leren maar gaat vrij goed...

nog bedankt voor de tips...

 

Veel succes en kweekplezier ,met jou kweek!

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 7 dagen bloei.

morgen eerste bloeivoeding.

 

chocolate berry, 4 stuks, achterste niet getopt voorste wel.

gallery_2875_10864_451126.jpg

 

scheutje super lemon haze

gallery_2875_10864_678595.jpg

 

de 9 die graag op de foto staan

gallery_2875_10864_178882.jpg

 

ook vanaf de zijkant willen ze graag gefotografeerd worden

gallery_2875_10864_235431.jpg

 

scheutje casey jones

gallery_2875_10864_564594.jpg

 

casey is al zo goed als dicht. morgen de perlite (chloorkorrels) weghalen

gallery_2875_10864_562783.jpg

 

alle casey's even hoog anders in de boeien.

gallery_2875_10864_715559.jpg

 

2 weken geleden waren ze zo, grappig toch!

gallery_2875_10864_223994.jpg

 

morgen dus 1e keer bloeivoeding, ga ze 300ml water per stuk geven, met alles wat het bac schema aangeeft., daarna 10 liter schoon water om de buizen schoon te spoelen. dus zal ongeveer 0,75% van de aanbevolen voeding zijn.

 

dat is m weer, graag hoor ik jullie mening. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

;)

Mr en mss Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn voedingswater in hetzelfde bakje 2 dagen dicht nu 2 dagen open gehouden.

er is wat verdampt dat dacht ik al en de waardes zijn ook weer anders;

ph 8,1 en de ec 1,72

voor de rest lag al het troebele onderin, na wat roeren was het ongeveer even troebel, wel lag er een soort olielaagje op, een beetje zo'n effect als je olie in water doet.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey polletje,

 

ik ben sinds gisteren ook gaan meten , en had ook een mengsel gemaakt gistereavond en vanmorgenvroeg was het ook alweer anders de waarden ik had dit gewoon in een maatbeker van een liter zitten en ergens neergezet ( open ) en toeni k het maakte waren de waardes PH 5.9 en EC 1.7 en vanmorgen was het PH6.6 en EC 1.9 en dat heb ik toen dus weer terug gebracht naar EC 1.7 en PH 6.1

 

maar nu vraagje is dit dan beter om in een ton ( bak ) water aan te maken en afgesloten bewaren?? zonder luchtgaatjes niks?

 

want dan maak ik een bak aan dadelijk ik doe het nu elke dag...

 

Bijj ou gaat het allemaal heel lekker zo te zien de bloei begint te komen:)

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij gebruikt toch minerale voeding?

 

ik had t altijd in een afgesloten ton staan met verwarmer en pomp, hier deed ik in het begin een week mee en had geen schommelingen.

 

In dit topic gebruik ik organische voeding, hoef je in princiepe geen ph en ec te meten, ik doe het wel voor de leuk en ik kijk wat ie doet na 2 dagen open en dicht etc.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

casey's krijgen een mooie evenwichtige bloei

gallery_2875_10864_470352.jpg

 

ik heb een leuk ko kush mannetje

gallery_2875_10864_143268.jpg

 

iemand een goede tip om hier stuifeel af te halen, wil m koppelen met een leuk soortje maar natuurlijk niet alles bevruchten.

hoe vang je het beste stuifmeel op?

het bevruchten lukt me wel heb veel geoefend met mijn vriendin.

 

ga m uit mijn hok halen voordat de ballen open zijn, maar zou leuk zijn als ik wat stuifmeel kon meepakken voordat ik m de nek omdraai.

 

hopelijk weet iemand de manier.

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal toppie uit polletje!!!

 

over het stuifmeel kan ik helaas geen goed antwoord op geven geen ervaring mee,

 

voor de rest zou ik zeggen ga zo door , en ik ga je volgen;)...

 

Gr mr stuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat maar teveel gedoe, er zijn trouwens al genoeg soortjes te verkrijgen..

 

bedankt in ieder geval....... oh niemand heeft gereageerd :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat die dikke toppen maar komen :popcorn:

het ziet er goed uit :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...