Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
theosophia

ik kweek nooit meer uit niet gefeminiseerd zaad

Recommended Posts

heb vandaag eens een laddertje genomen om mijn planten eens van boven te bekijken: resultaat: nog eens 2 mannetjes ontdekt... k*t

 

mijn grote reusachtige kerstboom was er ook een van. jammer, heb nu nog 2 planten over... van de 10. dikke pech

 

volgende keer gefeminiseerd zaad, is het geld waard want ben nu ook 100 euro kwijt aan potgrond en potten.

 

groet

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus 80 % van je planten was mannelijk dat is klote voor je.

en hoeveel kosten gefeminiseerde zaden nou ? tussen de 100 en 120 euro ? nee bedankt dan ga ik liever naar een growshop en haal wat wat stekjes. voor dezelfde prijs heb je dan tussen de 35 en 50 stekjes voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En laat ik nu net van een van de colega's horen dat het dus niet de oplossing is.

Bij het maken van dat zaad worden stooffen gebruikt die niet echt goed zijn.

Er hangt ook een verband met hermafoditen.

Hoe en wat precies weet ik nu niet meer, maar dat zoeken we er nog wel ff bij.

 

Of Lola moet me voor zijn, ik moet iig dat chatlog ff zoeken :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij opkweken uit zaad zit je weer met het probleem dat geen een plant hetzelfde is en de wiet ook bij elke wel iets anders is

 

heeft meer zin als je een heleboel zaad koopt waaruit je de beste plant selecteert om van te stekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeminiseerd zaad word oa. gemaakt door een vrouwelijke plant zo te stressen dat hij mannelijke bloemen gaat vormen (vb. plastiek zakje over een top voor een korte periode).

Daarom heb je vaak/vaker dan met gewoon zaad hermafrodieten.

Ik zou dus toch maar 2 keer nadenken voordat ik gefeminiseerd zaad koop want voor je het weet is al je moeite voor niks omdat je planten bevrucht zijn !!

 

8/10 mannetjes dan heb je wel heeel veel pech.Maarja, van 2 planten kan je ook al heel wat oogsten, ik had vorig jaar 1230 gram northernlight special van 2 planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaadjes zijn altijd beter dan stekken...

waarom zijn zaadjes beter dan stekken?

 

 

van 2 planten kan je ook al heel wat oogsten, ik had vorig jaar 1230 gram northernlight special van 2 planten.

zijn dat erg grote planten geweest :?: erg goede opbrengst lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Theosophia ! :D

 

mijn grote reusachtige kerstboom was er ook een van. jammer, heb nu nog 2 planten over... van de 10. dikke pech

 

Nou ben ik toch 'ns benieuwd of je die zaden gekocht hebt en waar...... :?:

(Welke soort ?).

 

Mijn slechtste resultaat ooit was 6 mannetjes op 10 - op x aantal jaar......(hoeveel zeg ik niet... :wink: .ijdelheid oh ijdelheid ! :) )

 

Zo'n slechte score is dus echt wel ongewoon.

 

Ik als biokweker vind die "gefeminiseerde zaden" ook maar niks - dusdanig genetisch mee geknoeid dat 't nauwelijks nog "wiet" te noemen is en volgens bepaalde geruchten allesbehalve een gezonde zaak kwa eindproduct....

Manipulaties met producten zoals colchicine (werkt in op de celdeling) en gibberellic acid (verandert hormonenbalans) schijnen daar niet vreemd aan te zijn....(volgens een vrij onderbouwd arikel over cannabis in het belgiese weekblad Knack - nr 28 / 9 juli 2003....)... die zijn namelijk zeer toxisch voor mensen. 8O

 

Niet dat de zadenproducenten dat snel zullen toegeven - gefeminiseerde zaden kosten al snel op z'n minst zo'n 70 euro/10 stuks.....Kassa-Kassa..... :D

 

Goede planten ? Kweek je eigen moederplanten uit kwalitatief zaad en neem je eigen stekken.

Doe dat regelmatig en kruis onderling....

Heb je altijd goeie oogsten en regelmatig nieuwe soorten....

Zit je altijd goed.... :wink:

 

Groetjes,

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom zijn zaadjes beter dan stekken?

 

Ik kan niet voor Xytras spreken natuurlijk, maar volgens mij hangt 't er gewoon van af van wat je zoekt of nodig hebt.

Niet iedereen beschikt over dezelfde mogelijkheden kwa faciliteiten of tijd....

Bij stekken heb je altijd vrouwtjes en wordt alle beschikbare ruimte dus ingenomen door vrouwtjes.

Ze zijn op 10 a 12 weken klaar.

De planten hebben dezelfde THC-capaciteit van de moederplanten.

 

Bij zaden duurt het circa 5 tot 7 maanden (naargelang soort) vooraleer de plant op haar toppotentïeel staat kwa THC.

Je kunt planten uit zaad vroeger in bloei steken, maar als mijn bronnen kloppen, dan zullen de planten hun maximaal potentieel niet halen.

Statistisch 45 tot 50 % van de beschikbare ruimte wordt ingenomen door toekomstige mannelijke planten gedurende 2.5 tot 4 maanden....

 

Wat is dan het voordeel van planten uit zaad ?

Wel, volgens mij dat ze sterker en robuuster zijn, meer weerstand hebben tegen ziekten en vaak een hogere opbrengst geven.

Ze worden ook een stuk groter - logisch, alleen al door hun lange groei/bloei cyclus van 5 tot 7 maanden.

 

Zaadplanten zijn ideaal voor gebruik buiten en als moederplant.

Buiten groeien ze volkomen uit - sommige soorten worden gigantisch - en kan je d'r prima grote stekken van nemen.

Hoewel je 50 % van de planten moet verwijderen wegens mannetjes - vullen de overblijvende planten mits de juiste schikking de vrijgekomen ruimte al snel in.

Mogelijk nadeel : visibiliteit.

 

Stekken zijn dan weer iets practischer voor gebruik binnen, met hun groei/bloei-cyclus van 3 maanden en hun korte gestalte - noodzakelijk voor beperkte ruimtes.

Ideaal voor wie geen tuin heeft of van twee walletjes wil eten....

Mogelijk nadeel : electriciteitsrekening of brand bij verwaarlozing. :wink:

 

Eigenlijk allemaal heel voor de hand liggend. :)

 

Vriendelijke groetjes,

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

So Seraph, daar heb je een net en begrijpbaar stukje van gemaakt 8)

Het zijn zeker alle punten die ik nog aan de orde wilde brengen, ws, zelfs nog meer :wink:

 

Oni

Share this post


Link to post
Share on other sites

seraphyn_damon thnx voor je uitvoerige uitleg :)

 

ik raak toch steeds meer geinteresseerd om mijn eigen moederplant te gaan kweken. alleen uit zaad kweken heeft toch zo zijn risico' s. (van de 5 zaadjes 1 plant als resultaat vind ik niet echt best zaad )

ik heb hier nog wel wat vragen over waarop ik tot nu toe via de search geen antwoord op heb kunnen vinden. open tegen de tijd dat ik er aan toe ben wel een topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom zijn zaadjes beter dan stekken?

 

Ik kan niet voor Xytras spreken natuurlijk

Je hebt het nochtans prachtig uitgelegd dus no problemo :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de zaden gekocht bij nirvana, de soort is early bud.

 

Bedankt voor de verhelderende antwoorden, ik zal na mijn herexamens eens bekijken hoe ik het zou kunnen aanpakken.

 

De kweek was echter niet tervergeefs, heb ondertussen veel bijgeleerd ivm met voeding. Heb het verschil tussen binnen en buitenplanten ondervonden. heb nu al 1 kweek indoor gedaan en ben nu bezig met eerste kweek outdoor. Volgend jaar zal het zeker al beter doen en dus rekening houden met wat ik nu allemaal meegemaakt heb.

 

mss nog een tip: een vriend van mij heeft 1 plant staan achteraan in zijn tuin. Achter zijn tuin ligt een aardappel veld. Jullie weten misschien dat aardappelen voor de oogst worden dood gesproeid omdat de vrucht, de aardappel dus, geen nieuwe uitschieters mag krijgen. Om een mooie aardappel te verkrijgen. Helaas zijn boeren niet al te subtiel met sproeien en vliegt er wel eens wat vergif waar het niet zou moeten zijn... op de plant dus... :-( Maar ze komt er wel door, slechts enkele bladen verdord.

 

Dus, hou er rekening mee als je je planten naast andere gewassen zet.

 

groet

theosofica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Theosophia :)

 

Ik heb de zaden gekocht bij nirvana, de soort is early bud.

 

Niet echt reclame voor Nirvana - hoewel 't toeval een dergelijke tegenvaller natuurlijk altijd kan bewerkstelligen.....

Nirvana heeft voor zover ik weet een vrij goeie reputatie - stuur hun 'ns een mailtje over je miskoop - je weet maar nooit.... :wink:

 

Yo Xytras :D

 

Je hebt het nochtans prachtig uitgelegd dus no problemo

 

Altijd leuk om horen...! 8)

 

Groetjes,

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net een tijd geleden ook zaden gekocht heb er zeven van de tien geplant en er zaten 3 mannelijke bij nu ik vind kweken uit zaad wel leuk er is enkel 1 probleemen dat is dat het zo lang duurt alovers je ze in de bloei kan zetten daarom gavan deze (big bud) stekken nemen stekken zijn misschien midergoed maar vermits ik met stekken toch al reeds zeeeeeeeer goede resultaten heb behaalt krijgen deze toch wel de voorkeur hoor :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze wel in voorbloei zetten door een stek per plant af te snijden, die ook te planten en die dan direct in bloei zetten door ze 12u licht te geven,

yo

Share this post


Link to post
Share on other sites
van 2 planten kan je ook al heel wat oogsten, ik had vorig jaar 1230 gram northernlight special van 2 planten.

zijn dat erg grote planten geweest :?: erg goede opbrengst lijkt me

 

hier staat een foto : http://members.lycos.nl/mfd2hd/vgl.JPG

de planten waren ongeveer 2.5 m

Share this post


Link to post
Share on other sites

omg damn wat een planten enorm ! het lijkt wel een bos !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is iid wel een leuke film.

 

Het is wel leuk om zo enkele 100en m2 te zien. Hetgeen in Brabant iid veelvuldig gebeurt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seraph je had het over de groei cyclus van meer dan 5 maanden van zaad-planten

Ik ben sinds half juli heel hard bezig wat planten te kweken (uit zaad) waarvan de grootste nu ongeveer 20-30 cm hoog zijn. deze zullen toch zeker gaan bloeien mits groot genoeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had 2 van de 3 purple tops mannelijk gelukkig had ik ook nog 2 gefeminiseerde PP's :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Space-c-boy :)

 

Seraph je had het over de groei cyclus van meer dan 5 maanden van zaadplanten

Ik ben sinds half juli heel hard bezig wat planten te kweken (uit zaad) waarvan de grootste nu ongeveer 20-30 cm hoog zijn. deze zullen toch zeker gaan bloeien mits groot genoeg?

 

Ik neem aan dat je planten bedoelt die buiten staan.

In dat geval zullen je planten net als andere wietplanten rond deze tijd in bloei beginnen schieten.Het maakt niet uit hoe oud een plant is - als de dagen genoeg korten gaat ze in bloei.

Maar.... het betekent wel dat je zaadplanten dus uiteindelijk maar zo'n 3 - 3.5 maanden oud zullen worden en dat impliceert dat zij hun top-potentieel kwa opbrengst en Thc niet zullen halen.

 

Staan de planten binnen, dan bepaalt men natuurlijk zelf de lengte van de groei en bloei-cyclus.

Niettemin moeten zaadplanten dus ook binnen hun volledige normale levensloop van 5 tot 7 maanden afwerken om hun top-potentieel kwa Thc te halen.

Binnen heeft dat meer consequenties dan een stekken-kweek : hogere electriciteitrekening + het feit dat de planten groter worden dan stekken door hun langere groei-seizoen en dus moeilijker onder controle te houden zijn.

In principe kan je volgens mij alle soorten uit zaad binnen kweken - maar sommige varianten zijn binnen echt niet praktisch en voelen zich hoe dan ook meer in hun nopjes buiten.

Wil je buiten serieuze zaadplanten die wél hun maximum halen, zaai eerst in potjes en zet de zaailingen uit tussen begin en eind april, naargelang de nachtvorst uitblijft.

Wil je binnen goeie zaadplanten , kies dan voor kleine soorten (!) en respecteer hun normale groei/bloei-cyclus van 5 a 7 maanden (naargelang variant).

 

Vriendelijke groetjes, :wink:

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja je had het over de optimale thc produktie. Jammer genoeg kon ik niet eerder beginnen, ik zat in het buitenland. Ik heb nu een stuk of 20 plantjes, zal nooit een grote oogst worden maar het is ook meer voor de hobby.

Hoe kan je trouwens een plaatje bij je naam zetten, links?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...