Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tim

1200 watt op 1,5 m2......en 1,40 hoog !

Recommended Posts

leer quoten, en leer lezen..........

 

zodoende zie je het antwoord

Welk antwoord bijdehandje, leer zelf lezen dan zie je wat ik bedoel meneer de bigshotkweker.

Gelukkig zijn er hier ook nog sympathieke lui die nog in hun schoenen lopen en wel fatsoenlijk antwoord geven.,

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas even op met wat je zegt in dit topic.......

 

 

IK ga het 13-11 testen hier, en CT heeft hier ook wel interesse in...........

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik laat ze langer op :D

 

jij vindt het toch ook fijner, om langer op te blijven i.p.v eerder opstaan :)

 

:lol: ;) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is een goed puntje he :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

w.t.f

 

EEN SPAMMMER

 

 

MODS................... BAN DEZE MAN.....

 

 

 

 

 

ACH MOET EEN KEER KUNNEN TOCH

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmz een luilak dus, Nou dat is niet de bedoeling he.....

 

werken moeten ze, dat geld voor jouw en de plantjes . :lol:

 

maar nu weer on topic he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn reactie ging over 12/11, waardoor je de dagen korter maakt en dus misschien eerder kon oogsten.

En ik zit hier niet om te bekvechten, ben gewoon nieuwsgierig maar laat maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chriet,

 

Daarom juist interessant, een heel nieuwe invalshoek toch?

Als we raketten naar mars kunnen schieten kunnen we ook een tijdklok aanpassen dacht ik

En nu hou ik op, want anders wordt ik geliquideerd ofzo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier, en veel succes,

 

Ik ga kijken hoe je t gaat doen, deze keer

 

Grtz, TheGanjaMan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn tijdsklokken die dit dus wel kunnen CT !

Ik ga ze eens opzoeken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digitale klokken kan je toch gebruiken............... :lol:

 

Secondentimer whahahah!

 

Ben benieuwd...........leuk zo`n zoldertje voor aankomende winter! Zomerwonderland daar haaha!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou leuk zijn hierin de dezelfde resultaten te kunnen bereiken, als in een kweektent waar 2 lampen inhangen.....

 

het is niet opvallend, je krijgt gratis luchtverwarming in de naast gelegen kamers, wat wil je nog meer!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad,met een digitale weektimer zou het wel kunnen

wat is dan het belangrijkste voor de plant, de fotoperiode of de nacht?

ik heb weleens op 11,5 uur gedraaid maar haaldde wel g/w na ruim 11 weken......

en dat kwam niet door die 12,5 uur nacht denk ik.....

 

11 uur licht en 12 uur donker klinkt dan nog best wel mogelijk

maar dan nog, wat is het nut?

waarschijnlijk heb je wel anderhalf week langer nodig

maar daarentegen is een g/w wel weer rendabel genoeg als er genoeg lampen hangen.....

 

nieuwe topic voor de testsectie!?!

iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben best bereid dit te testen i.p.v 13/11. maar ik wil weten wanneer de plant nou aandikt...

 

in de licht of donker periode zoals jij je ook afvraag..........

 

WIE !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zeker weet is dat bij de teelt van groente een koude nacht temperatuur remmend werkt op de ontwikkeling van de vrucht, logischer wijze neem ik aan dat dat ook op ons onkruid van toepassing is......

 

P.S. ik dacht ooit gelezen te hebben dat een POMPOEN wel tot 1kg IN DE NACHT groeien kan! Zal even zoeken of ik het weer kan vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

onze planten ondervinden geen problemen van kou zolang de temp. rond de wortels maar goed blijft

 

volensmij vind het hele groeiproces plaats in de fotoperiode

snachts is het rust........

vandaar ook dat ze gek gaan doen als ze lichtstress hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor onze planten is de kou in de bloeiperiode soms gunstig,

 

in een hok laat ik de nacht temperatuur dalen naar 15 graden terwijl het daar met de lamp aan 30 graden is,

zodoende gaat de plant zich beschermen tegen de kou en maakt een extra hoeveelheid hars aan.

En dat is nou net wat wij willen........

 

 

conclusie. gewoon hele witte wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De temperatuur van je medium, dus rond de wortels mag niet te veel afkoelen. ik dacht dat tot 18 graden de activiteiten rondom de wortels nog goed zijn. Over de nachtperiode heb ik misschien wat info voor je. Ik houd de dames altijd goed onder controle en meet ze regelmatig. Een paar dagen geleden had ik bij begin licht aan gemeten 33cm. Einde ligt uit 34 cm en de volgende dag begin licht aan dus NA de donkerperiode 37 cm. Ze staan overdag zeker niet stil maar in de donkerperiode groeien ze meer.

 

Het zou best interessant zijn om precies te weten wat de dames bij deze dagdelen doen.

 

TIM heel veel succes gozer. Een hoop tests in een ronde dat wordt nog interessant. Verwacht wel cola's he :lol:

 

Gr. N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werd een beetje nieuwsgierig na het plaatsen van me vorige reply over de processen van de plant in de dag/nacht periode. Ben wat gaan zoeken op internet en toen kwam ik een paar interessante artikelen tegen. Ik denk dat je vragen voor de helft beantwoordt zullen worden na het lezen van de volgende artikelen.

 

Gemaakt door Hesi, uitgegeven door het Highlife magazine. Je kunt klikken op de onderstaande links.

 

Licht: Informatiedrager en schakelaar, deel 1

 

Licht: informatiedrager en schakelaar, deel 2

 

En een overzicht van de door hesi gemaakte artikelen die nog wel eens interessant kunnen zijn:

 

Klik hier!

 

Misschien heb je er wat aan :lol:

 

Gr. Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een interessant stukje tekst nectarine ..

 

o.a

Hoe kijkt een plant?

Ogen, oren en een neus heeft een plant niet, dat is duidelijk. Maar een plant gebruikt wel het licht in

veel hogere mate dan wij het doen. Ze is in staat om delen van het licht te gebruiken, die wij niet eens

zien. Licht is voor de plant een bron van energie (net als bij ons het eten), en ook informatiedrager

tegelijk. We hebben gehoord, dat een zaadkiem in de grond licht in flitsen van een seconde ontvangt

en hierdoor precies weet waar de bovenaardse wereld is, ook is dit niet altijd boven. Deze lichtflitsen

(enkele lichtdeeltjes = enkele fotonen) zijn zo zwak, dat wij het signaal moeten versterken om het te

kunnen meten.

 

ik ga het nog een keer lezen, zodat ik maybe wat kan opsteken....... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan het heel goed fout hebben en zie dit dan ook als een hersenspinsel..

 

Een citaat uit een stukje tekst van de link uit mijn vorige post van deel 1.

 

"Zodra het donker is stopt de fotosynthese. Dan sluit een plant haar bladporien zo ver mogelijk, en de stroming in de stengel bereikt een minimumwaarde."

 

De bladporien sluiten dus de verdamping wordt minder. Het logische gevolg daar van is dat de stroming in de stengel minimaliseerd omdat de plant (het water +) de voedingsstoffen niet meer op dat hoge niveau verdampt als met het licht aan. De plant heeft een max wat ze aan vocht kan dragen en opnemen Het gevolg daarvan is een mindere tot bijna geen opname bij de wortels tijdens de donker periode (De dames houden niet van natte voeten tijdens het slapen. heb ik hier minstens 10 x gelezen op het forum! Remember?). Als de plant bijna niet verdampt en bijna niks opneemt blijft wat er op dat moment aan water en voedingsstoffen in de plant zit daar zitten.. Wellicht gaat de plant tijdens de donker periode efficienter om met wat de plant aangeboden wordt.. oftewel. De voedingstoffen zijn dan al aanwezig en hoeft de plant minder energie te besteden aan de opname van water. Dus kan die energie ergens anders in gestoken worden, bv groei?

 

Verbeter me als ik het fout heb!

 

Gr. Nectarine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...