Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

2x Amnesia in scrog onder 250w hps

Recommended Posts

Niet vergeten om zware grond te maken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goedkomen Doc, duurt nog wel eventjes voordat ze in de 18ltr potten gaan. :P

Dat zullen ze nu niet echt overleven denk ik...

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het valt me net pas op dat je USA battle zegt in je topic titel maar AN komt uit Canada. :P

Het is dus Canada vs USA. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foutje..... dacht dat AN amerikaans was :P

Ik weet alleen niet hoe ik dat in m'n topic titel verander...

Dus USA vs Canada nutrients ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En smokeyB is weer begonnen ;) ! Dan lopen we bijna gelijk ;) ! Bij mij ligt wat te kiemen ^^

 

Leuk je hier terug te zien in een nieuw topic! En northernlights, zeker niet de minste soort :P

 

Good luck

 

Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vlaanders :P

Thanks man, Northernlights is een soortje wat ik altijd al had willen kweken.... een soortje waar ik vroeger al gek van was (toen 't bij ons nog in de shop te koop was ;) )

Leuk man ben benieuwd naar je nieuwe kweek

 

Morgen zal ik weer een foto-update posten, gaat lekker en de dametjes zien er gezond uit ;)

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik gister avond al zei: foto update!

 

gallery_13095_10858_1417156.jpg

 

gallery_13095_10858_1112066.jpg

 

gallery_13095_10858_2863418.jpg

 

gallery_13095_10858_170767.jpg

 

Jaja ik weet 't de potjes mogen voller, maar ik doe dit met een reden voor 't ontkiemen.... ik plaats er altijd een stukje folie over om de lv zo hoog mogelijk te houden maar als ik ze dan tot de rand vul staan ze de volgende dag helemaal tegen 't folie aangedrukt en daarom geef ik ze een cm of 2 speling :P

Als ze overgaan in hun laatste pot wordt die uiteraard tot de rand toe gevuld....

 

Dit was 'm weer voor nu, ga maar weer eens naar m'n werk.

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond medekwekers, rokers en andere levensgenieters B)

 

Smokey is blij vandaag, want toen ik thuis kwam kon ik een pakketje ophalen bij m'n buurman....

Jeempie Torsten wat heb jij er een werk van gemaakt, toppie man! Keurig opgestuurd in een kunststof-bak en alle flesjes, potjes en zakjes netjes voorzien van een label :P Zoals Rob Geus altijd zegt: Daar word ik vrolijk van.

Tortsten heeft er zelfs een spuitje bij gedaan om te doseren en nog een ander klein pretpakketje waar ik ook vrolijk van word (nee geen wiet, voor de mensen die dat denken)

 

gallery_13095_10858_2051876.jpg

 

gallery_13095_10858_78699.jpg

 

gallery_13095_10858_1161041.jpg

 

Zal me de komende dagen even gaan verdiepen in het schema en wat de funcie is van de verschillende middelen, volgens mij zag ik al een paar toevoegingen niet in het schema staan (misschien heb ik er overheen gelezen, daarom zeg ik: moet nog even verdiepen)

Wat een flesjes en potjes allemaal zeg, poeh ;)

Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan ;)

Torsten bedankt voor dit fantastische pakket, ben er erg blij mee en vind 't ook erg leuk om Humboldt en Advanced tegenover elkaar te zetten.

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is zeker een mooi pakket ;)

 

En zeker leuk om de lijnen zo tegen over elkaar te zetten :P

 

Veel succes ;)

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi SmokeyB,

veel plezier hiermee! Maak er iets moois van. :P

 

In plaats van Barricade is er Rhino Skin: Gewoon de hoeveelheid van Barricade aanhouden, of 2 ml/l.

 

Bud Candy: (Wat info van Twindaddy)

"Bud Candy is een combinatie van Carboload en Sweetleaf.Kan je optimaal gebruiken i.p.v. de Carboload.Gebruik 2ml/l en dan eenmalig per week.In jouw geval misschien 2x per week omdat je kleine potjes gebruikt en je bodem dus snel leeg zal zijn."

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Denk erom de voeding in het donker te bewaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Elmo thanks

Ga m'n best weer doen :P

 

Hey Torsten,

Dat gaan we zeker doen man ;)

Thanks voor de info, denk dat 1x per week voldoende is toch?... 18ltr potten zijn toch niet zo klein?

Laat ze nog eventjes lekker voorgroeien en dan selecteer ik de twee die 't meest gelijk opgaan en zo'n identiek mogelijke bouw hebben, die twee mogen lekker gaan vertoeven in een 18lt potten.

Je zei laatst dat ik lightmix moest gebruiken, maar ik ga niet als jou zo snel op 12/12 omdat ik met twee planten ga scroggen en duurt het wat langer dat de klok omgaat, is het dan niet verstandig om in de 18ltr pot een mengsel te maken van lightmix en specialmix zodat de grond nog een beetje buffer heeft totdat ik met 't schema begin? (das pas na 12/12, toch?)

 

Groetjes B

 

Ps: M'n voeding staat altijd in een afgesloten kast, met kinderslotjes ;)

Edited by smokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wordt steeds spannender. :P

Het volledige minerale Advanced Nutrients programma tegenover het halve Organische programma van Humboldt Nutrients.

Zolang de aarde ook Humboldt stijl wordt aangemaakt maak ik me geen zorgen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi SmokeyB.,

het schema is voor een 8 weken plant gemaakt.

Ik zou gewoon week 1 (in principe Groei) aanhouden, totdat de planten in de bloei gezet worden.

Je hebt van alle voedingsonderdelen meer als het dubbele gekregen, dus hoef je niet bang te zijn, dat je ineens droogloopt.

Alle hoeveelheden zijn per week berekend, dus geef je maar een keer per week voeding, geef dan alle voeding in een keer,

"brouwen" zoals bij Humboldt is niet nodig. Geef je twee keer per week water, kun je de onderdelen opsplitsen, zoals ik het deed/doe.

Ik zou meteen beginnen met voeden, de bestanddelen liggen in form van Chelaten voor, ik verwacht niet, dat je ineens in een verkeerde ph of ec terechtkomt.

 

Het is een test, leef je uit!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

zie deze test vanuit een andere gezichtspunt:

Het zijn twee topvoedingen, de resultaten kunnen zich laten zien.

Maar, welke is makkelijker in het gebruik?

 

Met AN gooi ik gewoon Gold-Label-Light-Mix in een emmer en begin met voeden en de plant groeit.

Met Humboldt meng ik een heel zwaar bemeste grond, meng de voeding in een vat en laat deze brouwen en.............

:P

 

Ook het gemak is een punt, welke beoordeelt mag worden, in ieder geval voor mij.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doc,

we gaan daar zekers loodzware grond van maken, nog zwaarder dan m'n vorige ronde....

Zal nog wat bloed/beendermeel halen bij het tuincentrum.

Kreeg van Donnie nog wat white widow gesponsord gekregen om 't zo aan te vullen, thanks donnie ;) (nu maar hopen dat ze bij tnt niet denken dat er coke in het zakje zit :P )

Had graag alles van Humboldt in huis gehaald, maar zat eventjes tegen: Auto stuk en een boete van 160 euro voor het in de file gebruik maken van m'n telefoon, welke gek zit er dan ook te wietforummen als die in de file zit ;)

Ik zei maar tegen de blauwe pet dat ik een berichtje kreeg.

 

 

Hey Torsten,

Ik ga 't inderdaad zoals jou doen, die voeding in tweeen te geven.

Dan maak ik iedere week twee flessen en dat verdeel ik over de week.

Dacht al dat je wat meer heb gegeven, gezien 't schema B)

 

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met AN gooi ik gewoon Gold-Label-Light-Mix in een emmer en begin met voeden en de plant groeit.

Met Humboldt meng ik een heel zwaar bemeste grond, meng de voeding in een vat en laat deze brouwen en.............

;)

 

Ook het gemak is een punt, welke beoordeelt mag worden, in ieder geval voor mij.

 

Ook mee eens maar persoonlijk denk ik dat de allersimpelste voeding is: een voeding met bv alleen maar groei/bloei voeding en bv een booster waar je niet mee af hoef te zuren dus dat die voeding gebaseert is op het gebruik van kraanwater.

 

Maar deze voedingen vind ik erg intressant omdat er ook gebruik gemaakt word van smaakbevorderaars.

 

Het is natuurlijk ook een groot verschil, de ene voeding is biologisch en de andere mineraal.

 

Met Humboldt moet je wel de nodige voorbereidingen treffen als het aanmaken van een zware grond met schimmels etc.

 

Ik brouw wel een beetje anders als de rest want ik gebruik geen pompje met een bruis steentje, maak die flessen 2 a 3 dgn van te voren en laat ze openstaan en schud die een paar keer per dag.... beetje het zelfde idee, maar alleen iets meer werk :P

 

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey smokeyb

lekker aan het testen zie ik ;)

grappig zo'n voeding die jij omschrijft heb ik nu in gebruik :P

doc noemt het xtc ;) zijn eigenlijk bruistabletten van tabba

groei/groen bloei/rood afrijpen/geel ;)

zeer eenvoudig, en werkt perfect tot nu toe, nog even geduld en dan weet ik hoe de wiet smaakt B)

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Canna,

Ik zou ze bijna zelf slikken... doet me denken aan die roze tonnetjes van vroeger ;)

Vage shit dat spul, zal er morgen effe wat meer over lezen.

Eventjes te veel van m'n CBH zitten genieten, ga maffen :P

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je mycorrhiza's icm buffertablets en bacto gebruikt is het verstandig een light mix te gebruiken.

Als je Humboldt Nutrients gaat inzetten vraagt de grond om een aantal extra's om de producten goed tot hun recht te laten komen (zoals doc al aangaf)

 

Dus OF je gebruikt de buffertabletten OF de Humboldt lijn

 

Zeg maar welke van de 2 je wilt gaan inzetten dan stuur ik je de ontbrekende producten zodat je een optimaal rondje kan draaien.

 

Een echte test kan dit niet worden aangezien je met zaailingen werkt.

 

Stuur me maar een pb met je wensen :P

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou Sannie vragen om Mayan Microzyme,Prozyme, Humbolt en Flavorfull.

Heb je nog genoeg White Widow voor de test??

Heb je ook Humboldt roots???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sannie thanks voor 't aanbod :lol: je hebt mail B)

Ik ga deze ronde niet met buffertabs maar zoals Doc zegt the Humboldt way, met stevig verzwaarde grond maar daar kom ik zo eventjes op terug...

Ben al bezig opzoek naar twee mooie stekken om deze test goed uit te kunnen voeren en ga ik niet verder met deze zaailingen, dus zal ik eerdaags weer vragen om de topic titel te veranderen ;)

 

Hey Doc,

ik heb Sannie een berichtje gestuurd hoor :)

Heb zeker genoeg white widow, heb vandaag van Donnie een zakje gekregen (thanks Donnie ;))

Was eventjes kort maar krachtig vanmiddag en bedankt voor al die goodies :D

Heb nu dit allemaal staan voor het verzwaren van de grond van de Humboldt pot:

 

gallery_13095_10858_2500822.jpg

 

gallery_13095_10858_1560190.jpg

 

gallery_13095_10858_2263147.jpg

 

gallery_13095_10858_792831.jpg

 

gallery_13095_10858_553539.jpg

 

Voor de grond moet ik nog even wat been/bloedmeel halen en een doosje mestpieren.

Dat word dan wel wat toch Doc?

 

Hey Ziekaatje,

dit gaat een hele leuke test worden :P

Humboldt vs Advanced

bio vs mineraal

 

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het werk met Humboldt een beetje wordt overdreven. :lol:

Je kan de voeding brouwen maar het hoeft niet. :P

Je kan de voeding in het water gooien en meteen aan de planten geven.

Natuurlijk worden er een paar dingen geactiveerd met water en daarvoor is brouwen goed maar niet noodzakelijk noch verplicht.

Gewoon de voeding toedienen en niet brouwen doet 80% van de gebruikers.

Je mag het net zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Alleen de Mayan Microzyme moet je brouwen met een beetje Honey ES als voeding voor de bacterien.

Dus als je het een beetje simpel houdt hoef je maar 1x te brouwen en dan natuurlijk alleen maar als je de Mayan Microzyme in je pakket hebt.

Ook het aanmaken van een grondje is niet zo lastig als je alles in huis hebt.

Heb nog nooit gehoord van een kweker hier op het forum die het veel werk vindt om wat schimmels en voedingsstoffen door zijn potgrond te mengen.

Zeker met een grote aardebak is dit de manier om een heel mooi substraat te maken waar je lang en goed op kan kweken.

Je moet wel een beetje werk doen om Organisch te kweken op de Humboldt manier.

Ook is het grappig dat toch behoorlijk slimme kwekers in dit topic melden dat het er niet toe doet dat er een test is tussen een minerale en een organische lijn.

Natuurlijk maakt dat uit.(leg maar uit waarom het niet uitmaakt)

Uitleggen ga ik de verschillen niet want die weten jullie wel.

Natuurlijk testen we ook het gebruiksgemak, smaak, geur, prijs, etc.

Voor de rest vindt ik het een hele leuke en interresante test. ;)

Humboldt Organic VS AN Mineral

Ik ken zowiezo geen test hier op het forum tusen mineraal en organisch.(zelfde ruimte, zelfde kweek, 2 voedingen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc,

tof dat jullie deze ronde ook sponsoren! :lol:

Dus het wordt nu een test tussen twee complete voedingslijnen? :P

 

Natuurlijk is er een verschil tussen een minerale lijn en een organische lijn.

Maar het zijn allebei topvoedingen, dus verwacht ik weinig verschil qua opbrengst en smaak (maar dat moeten jullie beoordelen!).

 

@SmokeyB.

Ik ben er heel erg benieuwd op deze ronde.

Vooral het voorbereidende werk en het bereiden van de voeding interesseren mij het meest.

Dat het alweer een mooie kweek wordt,

da staat de naam van de kweker al garant voor! ;)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc: Thanks voor de info, beetje waar we het vanmiddag over hebben gehad :P

Het is zeker een aparte test, twee verschillende topmerken voeding tegenover elkaar en ook nog bio vs mineraal!

Zelf durf ik niet te zeggen welke 't meest gaat opbrengen en welke 't lekkerst zal smaken, vond de Shiva van Torsten ook super tijdens de meeting.

Qua prijs denk ik dat advanced een stukje duurder is dan Humboldt, als ik zo naar de prijzen kijk.

We gaan in ieder geval flink knallen ;)

 

@Torsten: Thanks man :D

Vind het echt cool dat er zoveel zijn die mee sponsoren om deze test zo compleet mogelijk te maken, en bedankt daarvoor :lol:

Ben ook errug benieuwd naar deze ronde, wait and see

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...