Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokeyB

2x Amnesia in scrog onder 250w hps

Recommended Posts

Ik kan niet wachten . ben erg benieuwd naar de überkush

 

Hoop voor je , dat het plantje redelijk herstelt ;)

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop 't ook maat ;)

Heb vandaag met een injectie-spuitje een klein beetje water met wortelstimulator en bacto gegeven om de wortelgroei te bevorderen.

We wachten t maar even af :spliff:

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoiets dus.

zucc_root.jpg

 

Oh, hij groeit omlaag in de voorste plug, en komt uit in de achterste plug? :spliff: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas mensen,

plannen zijn gewijzigd..... het plantje die besloot ondersteboven te groeien heeft het niet gered :spliff:

Dus is ze geeindigd in de kliko, nu zit ik dus met een dilemma: heb nu maar 1 überkush maar ik wil met 2 planten verder omdat ik hele andere plannen heb op dit moment:

Ga deze ronde niet verder met m'n 65ltr aardebak maar met 2x 18ltr pot omdat ik van Torsten een aanbod heb gehad die ik niet kon afslaan.

Krijg namelijk een kleine hoeveelheid voeding van advanced om de USA nutrients battle te houden, Humboldt vs Advanced :specool

Maar omdat ik nu maar 1 plantje heb moet ik helaas met een ander soortje verder gaan om deze test uit te kunnen voeren, dus heb ik vandaag 3x Nirvana's Norternlights in een glas water gedaan (1x reserve).

waarom nu de Northernlights?? omdat ik nu even een kortbloeiend soortje wil kweken ivm de aankomende winter en aangezien de andere zaadjes die ik heb liggen erg lange bloeiers zijn sla ik die even over tot 't voorjaar.

 

De plan gaat als volgt:

De humboldt pot word gevuld met specialmix icm schimmels, bacto en buffertabs

 

En de Avanced pot word gevuld met lightmix en de rest is nog een verassing voor mij, dat zal ik later verder toelichten als ik de goodies binnen heb, Thanks for the experiment Torsten ;)

 

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Smokey,

veel plezier met deze ronde! ;)

Ik wens de tegenstander van AN in ieder geval heel veel succes :spliff:

Zoals je in jouw pm geschreven had, ben ik maar van 1 liter voeding per week uitgegaan.

Ik verwacht, dat de portokosten duurder zijn als de voeding, welke ik weggeef.

De voedingsschemas:

The "Braindead-system":

gallery_5351_7399_7460.jpg

maar nog ben je niet "Braindead": :specool

Daarom hier het schema van mij:

gallery_5351_7399_13857.jpg

Ik deel de voeding in twee giften:

1.) op zondag, dat is dan de hoofdvoeding (groen gemarkeerd)

2.) op woensdag, dat is dan de rest van de voeding.

Connoiseur A en B deel ik in 2/3 en 1/3 (2/3 op zondag en 1/3 op woensdag), hierdoor hou ik de ph-waarde gelijk.

Ook is dat niet nodig!

 

Nu nog effe kleine potjes en flesjes verzamelen. ;)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten,

Damn man, dat zijn een hoop flesjes en potje die moet verzamelen :spliff:

Het schema is me heel erg duidelijk, makkelijker kan bijna niet dus gaat zekers goedkomen.

Jij zei dat ik beter met lightmix kon gaan kweken maar aangezien ik ga scroggen en dus m'n groeitijd langer is, is het dan niet aan te raden specialmix gemengd met lightmix geef om zo de plant tot die tijd wat extra buffer te geven?

Ben echt benieuwd wat de resultaten zijn van deze voedingslijnen en niet alleen qua opbrengst maar ook uiterliijk, geur en het belangrijkste de smaak.

Ben echt blij dat ik deze test kan doen, leek me al een hele tijd erg leuk om die twee voedingslijnen tegenover elkaar te zetten, das terug te lezen in 't test-topic van whazzup en twin waar ik 't toen voorstelde maar alleen was die test niet zo bedoeld maar om verschillende toevoegingen als budcandy en bigbud te combineren met een andere voedingslijn.

Dus Torsten: ik zal je niet telleurstellen en er een hele mooie kweek van proberen te maken, nogmaals bedankt voor deze kans ;)

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Smokey, zonde dat die ene met zijn kont omhoog kwam en het niet andersom wilde proberen. Een leuke wending dat er nu een voedingstest aan komt, tussen 2 interessante voedingen. Ook wat ze doen met smaak. Had je voor deze test niet beter stekjes kunnen nemen, met zaadjes kan er toch veel verschil onderling in phenotype zitten, of heb je juist deze northernlights gekozen vanwege zijn uniformiteit in het zaad? In elk geval een leuke test, het zijn 2 voedingen die me aanspreken en waar we nog niet heel veel van zien op het forum.

 

Succes man,

 

Indicaan ;)

 

PS1 Wel jammer jammer dat we die Uberkush (nog) niet gaan zien, volgens mij had het een te gek kweekje geworden met die lage pantjes in jouw kast.

PS 2 Als ik een gokje/voorspelling vooraf mag doen (puur theoretisch) dan vermoed ik dat de voeding van AN de hoogste opbrenger gaat zijn, maar ben vooral benieuwd welke van de 2 het beste de smaak tot zijn recht laat komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaantje,

Het is inderdaad een leuke wending :spliff:

Jammer genoeg kon ik dat niet doorzetten met de Uberkush maar ach..... d'r zijn ergere dingen in het leven.

De test zou het meest optimaal zijn met stekken, dat ben ik totaal met jou eens maar ik kan erg slecht aan stekken komen om 't moment en als ik ze kan krijgen is dat altijd PP of NLX met kans op spint en TMV.

Daarom doe ik het met zaailingen, de keuze northernlights doe ik omdat dat soortje redelijk kortbloeiend is..... van de 3 zal ik de mooiste 2 selecteren zodat alles mooi gelijk op zal gaan.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat de AN voeding me meer gaat opleveren maar ben erg benieuwd naar de verschil in smaak ;)

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

eventjes een mini-update:

De zaadjes zijn op het moment allemaal opengeknapt en d'r steekt een klein stukje wortel uit, laat ze nu nog iets verder ontkiemen en plant ze dan morgen in 10x10 potjes met een stukje folie er overheen, en knallen maar!

Dus zal ik hopelijk gauw met een foto-update komen :P

Groetjes en een fijn weekend,

B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe . Nou veel succes met deze dames ;)

 

Erg Jammer van de überkush ;)

 

Maargoed, wat je zelf zegt . ..

In die potjes met die kiempjes en knallen :P

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Elmo :P

We gaan er weer een toppertje van proberen te maken, groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyB,

het vallt echt niet mee om zoveel kleine potjes en zakjes voor de voeding te vinden,

maar ik heb het voor elkaar.

Maandag gaat de voeding met de post naar jouw toe.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
het vallt echt niet mee om zoveel kleine potjes en zakjes voor de voeding te vinden,

 

Dat kan ik me voorstellen, dat zijn ook zoveel verschillende middelen :P

Vind 't echt vette shit Torsten en zal er een mooie voedings battle van maken.

Ik zie 't wel eerdaags tegemoet, thanks ;)

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

smokeyB,

 

veel succes met de gifmengwedstrijd, :P , ga je nu nog meer colaflessen vullen vooraf, of moet de AN niet een beetje broeien?

 

en ga je nu 4 plantjes zetten, of kieper je straks 2 dametjes gewoon weg. misschien kunnen ze in de vensternbank, op je dak is het een beetje laat voor.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grapig dat je de organische lijn van Humboldt test tegenover de minerale lijn van AN.

Had het niet logischer geweest om de organische lijn van AN te nemen of de Master AB minerale lijn van Humboldt.

Dus eigenlijk is dit de battle van organisch vs mineraal

 

Daar gaan we rustig voor zitten :P

 

Let the games begin. ;)

 

ps. je moet nog wat wormenmest en batguano em eventueel wat beender en bloedmeel in de aarde bij de Humboldt doen.

Zoals je weet heeft Humboldt organisch een zware aarde nodig.

Kijk nog even in het topic van Poldergrower. ;)

Wat White Whidow van Humboldt in het plantgat zou ook wel top zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Djzusie ;)

Van de 3 northernlights zoek ik de 2 beste die 't meest gelijk opgaan uit en gaan over in 18ltr potten en worden vervolgens in een scrog gebonden.

En de plant die overblijft geef ik weg aan een vriend van me als die nog ruimte heeft, anders.....tja :P

 

Hey Doc,

Het is wel een beetje apart ja, mineraal vs organisch

Maar ik vind het voor mezelf een erg leuke test omdat 't twee mooie voedingslijnen vind.

 

Je had me een tijdje geleden een zak grond meegegeven waar ik de grond mee kan verzwaren, die moest ik van jou aanbrengen in m'n specialmix, was goed voor 1000ltr grond had je 't over

Is dat voldoende? anders mot ik nog ff shoppen ;)

 

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Remix is goed maar ik zou hem met Humboldt hoger doseren.

Alles aan langzaam organische stoffen die je hebt kun je toevoegen.

Zonder echte zware aarde gaat het organische programma van Humboldt niet werken.

Heb je al bij poldergrower gekeken??

Als je dingen mist voor deze test moet je dat zeggen en dan kan ik het regelen. :P

Wormenmest???Bloed/Beendermeel???batguano???schimmels???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doc,

Kijk inderdaad gezellig mee met Poldergrower :P

Heb die toevoegingen nog niet liggen maar ze zijn voorlopig nog niet zover dat ze grote potten gaan,

Je hebt een pb.

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ziekaatje: zo ;)

 

Goeiemorgen allemaal,

Ging zojuist even kijken met de camera in de hand hoe 't ervoor staat in de kraamkamer.

2 northernlights hebben inmiddels hun zaadhulsje afgestoten en heb dus de folie verwijderd (daarom ziet de grond zo nat)

De andere 2 hebben wel hun koppie boven de grond uitgestoken maar moeten hun zaadhulsje nog verliezen, denk dat dat morgen zal gaan geschieden.

De potjes had ik al voordat de zaadjes erin gingen gewaterd met wat wortelstimulator en bacto, voor de goeie start ;)

Verder heb ik nu niet zoveel te melden op 't moment, komt wel weer....

 

gallery_13095_10858_2907242.jpg

 

gallery_13095_10858_1410598.jpg

 

Aangezien de grond zo vochtig is zal ik ze niet meer toedekken, normaal zet ik nog weleens een bekertje er overheen...

gallery_13095_10858_1032108.jpg

 

gallery_13095_10858_1244810.jpg

 

De temperatuur is mooi constant tijdens 't 24 uurs lichtregime :P

gallery_13095_10858_2343598.jpg

kan zelfs de lamp nog wel wat lager hangen denk ik...

 

Nou..... Smokey gaat weer werken, veel kijk plezier allemaal

Groetjes B

Share this post


Link to post
Share on other sites

he m8, mooie opzet. :P

kassie klaar, plantjes erin en knallen maar.

ik ben er weer bij.

wens je het beste met deze kweek en test ;)

 

Grtz Er@zer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Erazer,

Thanks man :P

Zal m'n best doen weer deze ronde.

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...