Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
poppa

Myn oplossing

Recommended Posts

Grtz 2 all;

 

Toen ik maandag in het ziekenhuis lag te wachten op de dokter die maar wegbleef, begon ik in mn hoofd

wat dingen te overdenken die ik die nacht gelezen had op dit fyne forum ...

Naar ik meen was het n conversatie tussen mrs poldergrower en DJzusie over geklieder met voeding die mn

gedachten bleven beheersen .( kan mis zyn ook )

Daar ikzelf ook maar n kleine kweker ben en dus dat probleem ook heel goed ken ,te veel uitgieten , teruggieten

, morsen , lekkage vanonder de dop ,randen onder je flessen , plakpollen enz ... (klinkt bekend he...) .besloot ik mezelf n opdracht te geven om tydens dat wachten op de doc n oplossing te vinden op dat probleem. Helpt me om niet aan de

pyn te denken ook trouwens....

Het begon toen de brave verpleegster mn baxter kwam aanleggen en ik dit schouwspel bekeek zoals ik tegenwoordig

naar alles kyk , dwz; de toepasbaarheid in onze gezamelyke hobby...

bemerkte ik de veelzydigheid van dit materiaal ; debietregelaars , portals om vloeistoffen in en uit de baxter te halen ,

regelkraantjes , t stukken , slappe naalden met n harde kern ...enz.

en na wat brainstormen kwam ik tot deze oplossing om het morsen met voeding te vermyden...

gallery_23986_10828_1097477.jpg

gallery_23986_10828_4049746.jpg

Enige wat je nodig hebt is n stukje luchtslang van +- 3cm en n dopje die dit afsluit ...

Eerst boor je n gaatje met n diameter die 1 tot1.5 mm kleiner is dan de buitendiameter van het slangetje

,best boren want met prikken kryg je geen mooi recht gat.

Eens je dit gat gemaakt hebt moet je het slangetje in het gat duwen , maar dit gaat niet makkelyk dus steken we

een schroevendraaier in het slangetje ( principe slappe naald met styve kern ) en duwen we met kracht de slang er in .

Als het slangetje erin zit , halen we de schroevendraaier er weer uit .

Normaal zou nu de PE fles zichzelf nog wat moeten dichtzetten rond het buisje ( principe ponstang en drukventielen by autobevloeing) zodat we een lekvrye poort hebben om voeding te nemen zonder morsen ....

gallery_23986_10828_2446330.jpg

gallery_23986_10828_3144586.jpg

Het buisje zit ongeveer 1cm door de fles heen maar mocht je willenkun je ook n stukje slang nemen die tot op de bodem reikt

kan de fles gewoon rechtopstaan en moet je n klein beetje duwen tot de voeding zichtbaar wordt en dan de spuit erin

zodat je niet eerst de lucht uit het buisje moet zuigen....

Nu kan je de dop laten voor wattie is en komt er al niks meer van je fles afgelopen en dus no more sticky fingers.

gallery_23986_10828_2699336.jpg

gallery_23986_10828_2425284.jpg

gallery_23986_10828_1198731.jpg

easy en goedkoop en... het werkt

Trouwens mochten de voedingsfabricanten dit lezen .... dit hoeft niet te betekenen dat jullie niet meer verder mogen

ontwikkelen om flessen wat gebruiksvriendelyker te maken ...... zag by veel goedkopere voedingsmerken uit de reguliere tuinbouw reeds handige doseerflessen die qua prys ook in de totaalprys verekend waren dus prys kan geen belet zyn

Hoop sommigen onder ons geholpen te hebben met dit kleine hulpmiddeltje en zoniet , dan heb ik toch mooi wat tyd zoekgemaakt tydens mn bezoek daarginder

 

 

grtz Poppa :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is geniaal :rolleyes: , was hier ook al over aan het nadenken maar zoiets had ik nog niet bedacht..

ik dacht aan zoiets, een slangetje op mijn spuitje te zetten, en zo de hoeveelheid in ml eruit te zuigen..

maar dit ga ik ook zeker eens proberen.. valt er alleen geen plastic in de fles als je aant boren bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bedacht! moet ik ook maar ens gaan doen na mijn avontuurtje van gisteravond waarbij een hale liter B.A.C. bloeivoeding door heel de badkamer lag, alles zat onder :rolleyes:

dit had een hoop voorkomen :P

 

@canna

dan maak je de fles toch eerst leeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn oplossing om gelijke delen A en B uit een vat te scheppen zonder knoeien en zonder het vat op te moeten tillen.

De dopmaat geeft precies een +EC van 1.2 in een 10 lieter gieter.

De dopstok kan je ook meteen gebruiken om te roeren.

 

gallery_5081_100_251957.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Techno

 

je kan ook van die aftapkraantjes kopen die je op t vaatje draait.

En af en toe je vaatje oppakken om te schudden is ook geen overbodige luxe.

 

Grtz GappieZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GappieZ

dit was ook een oplossing voor flessen

dus voor klein misbruikers

 

 

toppie oplossing

 

greetz smokey !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...