Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott

man man die elektriciteit wane boel seg!

Recommended Posts

dan lijkt het aardig geaard,

maarre, wat is het eigenlijk?

 

Staat er nou stroom op de aarde of niet?

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe bedoel je stroom op de aarde ?

 

nee volgens mij staat er geen stroom op als alles goed is :rolleyes:

 

had gewoon effe moeite om zekerheid te hebben hoe deze blt vsa op kap en stekker aan te sluiten en was in de war waar dat ik mn 2 aarde draden kwijt moet maar ind indien alle aardedrade die van de vsa en die van de kap in verbinding staan met die van de stekker staat die ook in verbinnding met de huisschakelkast en gat die daar de aarde in zeker .....

 

voor de rest tis maar 1 600 w vsa en 600w lamp en 350m afzuiger en 1 dv schakelkastje en een mini fan komt neer op een 850 w extra wat er op de zekeringkast komt en die groep die ik gebruik is amper in gebruik door andere toestellen . dus veronderstel dat

 

lamp vsa---> dvkastje--> kattekopsnoer die 2000w aankan ---> stopcontact

----> kattekop snoer met 1500w ------> afzuiging

-------> tentfan

 

 

dit zou toch makkelijk mogen lukken als ik weet dat we 2 jaar geleden zonder extra werken gewoon effe een sauna van 6.5 kilowat op die schakelkast hebben bijj gezet (draait wel maar 2 uurtjes per week .....

 

maar wat bedoel je eigenlijk met wat is het eigenlijk weetje ?

 

 

grtzz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

t was een beetje flauwe manier van mij om jou af te laten vragen wat de aarde was.

en jepz zo gaat die goed. je wilt elke vorm van kortsluiting een snelle weg naar de aarde laten vinden,

ipv het via jou naar de aarde kan slaan.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

 

 

ahzoooo :rolleyes: ja weetje ,vandaag komrt mijn oudste broer eens langs na zijn werk . deze komt eens kijken ofdat wat ik hierboven heb getypt wel veilig genoeg is en wel haalbaaris(want uiteindelijk komt alles op 1 stopcontact uit ( werkt op elektronicabedrijf). anders moet hij maar een nieuwe stopcontact steken in me kelder zodat ik het kan verdelen over 2 stopcontacten maarja hier heb ik allemaal geen kaas vangeeten (kan enkel draadje met draadje verbinden schematje lezen ) ...

 

bv het feit wat ik opgemerkt heb dat op mn kap mn kabeltjes eigenlijk bloot liggen in mn tent enzo dit staat me niet echt aan ..... aftapen zeker ? met vochtbestendige tape .....

 

indien er mensen zijn die toch beweren dat een 800w een volledig apparte groep nodig heeft om veilig te functioneren gelieve dit te zeggen en eventueel ook de reden tnx! manne!!

 

 

grtzz!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier wat fototjes van de eti ja wazzup ik weet da het ergens moet staan maar wil honderprocent zeker zijn niets verkeerd te doen

Nogmaals, ik vind het razend onverstandig om te gaan klooien met eletriciteit als je er geen verstand van hebt zoals jij. Als er aanraakgevaar is dien je je VSA's in een afgesloten kast met koeling te plaatsen. Een goede reflector heeft een beschermkap over de aansluitingen heen. Je moet in ieder geval adereindhulzen gebruiken op soepele bekabeling dan heb je ook geen kale aders meer uit je kroonstenen lopen.

 

wil je verder letten op je quote gedrag alsjeblieft?? En nu eerst gaan lezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig hoor jongen

 

 

vraagt veel en sluit het niet klakkeloos aan, en neemt de tips ook aan :rolleyes: prima toch

 

 

 

 

 

 

 

 

greetz 11ltrp :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben het eens beken met mn broer (opleiding elektriciteit) nu hij zei tegen mij dat er niets mis was met mn aansluiting enkel dat ik het einde moest aftinnen en mn vsa beter moest afschermen .

 

 

voor de rest is er een dubbele beveiliging op de groep in de kasty van het huis 16a zekering+davin12 6a zekering . op de davin staat enkel de lamp en vsa en op de groep staat(16a) staat mn ganse installatie dus afzuiging lamp fan vsa enz...... dit komt neer op +/-900w 1000w dus makkelijk te dragen als je weet dat een 10a.220v al 2200 w aan kunnen eer dat ze overbelast zijn............. en bij mij is het dus 16a

 

verder ga is nog een kapje maken voor over mn lampe kap en ga ik voor mijn volgende ronde toch een evsa van lumatek pakken lijkt me veiliger en kwaliteitsvoller maarja das voor later .....

 

ik ga der eens invliegen zodat vandaag al die zakens gedaan zijn en kan ik eens opzoek gaan naar een leuk soortje en mss een wat extra supplementjes om een mooi "sog" veldje te creeeren ........

 

 

 

maarja dat veldje als dat er komt ??? proberen hé !

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij zei tegen mij dat er niets mis was met mn aansluiting enkel dat ik het einde moest aftinnen.

 

Adereindhulzen gebruiken en niet vertinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat is er nu mis met vertinnen ? een adereindhuls dient toch ook om het koper samen te houden zodat er geen contact kan komen en geen kortsluiting .

 

als je je koper kort afknipt en vertint tot op de plastiek en je aansluiting zo doet dat je enkel nog plastiek ziet kan er toch geen contact meer komen tenzij ze volledig lossen...

 

 

 

maarja nu wil ik wel eens weten wat er dan zo slecht is aan vertinnen ???.....

 

 

grtz!

 

yo bozz wat bedoel je daarmee lummelteck .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een adereindhuls is een huls die om de aders wordt geperst.

 

Bij vertinning wordt de ader zo hard dat deze na de vertinning kan afbreken door trillingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...