Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

polletje

zaden die het doen

Recommended Posts

Moet toch even mijn verhaal kwijt over de zaden die worden verkocht van verschillende breeders.

 

veel zaden komen niet uit en daar baal ik van ze zijn erg duur en je krijgt shit tegenwoordig.

 

Gelukkig is er iemand die nog niet te massal met verschillende soortjes bezig is maar wel goede kwaliteit levert........ Sannie! :rolleyes:

 

mijn ervaringen tot nu toe:

 

greenhouse seeds 84 % wat bij mij is uitgekomen, maar wel aardig wat pheno verschillen 2 tot 3 verschillende per soort!

Barneys farm 80 % wat is uitgekomen rest nog niet bekend

Zaden via marktplaat, 10% wat uitkomt en je weet nooit zeker welke soort !!!!!!!

 

en dan nu met stip op 1

SANNIE met 100% wat uit is gekomen en ze schieten met max 12 uur verschil de grond uit werkelijk fantastisch.

Helaas heb ik nu teveel want had dit niet verwacht, maar goed liever teveel dan te weinig!

 

Misschien hebben andere mensen ook zulke ervaringen en kunnen we kijken wie er wel goede zaden leveren.

 

even voor de duidelijkheid, de zaden zijn alle hetzelfde ontkiemt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja 100% ontkiemen heb ik wel vaker gehad, en dan nog, het is een levend product dus uitvallers horen er gewoon bij :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik praat over gemiddelden, als je bij de greenhouse 100 zaden besteld en er komen er 60 uit terwijl je er 80 nodig hebt is dit een probleem, moet je opnieuw bestellen en voordat ze binnen zijn ben je een week verder en de rest groeit wel door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst had ik met 48 zaden deze resultaten:

 

Oregon Rocket 11/12

Splitt 6/10

Indica mix 5/6

Lowryder 10/10

Durban Excellent 5/5

Afghaan x Chemd 5/5

 

Komt allemaal van onze grote vriend.

Ben het met je eens dat Sannies zaden het super doen.

Was gewend aan (vroeger)65% kiem resultaat en nu met sannie rond de 90% ofzo! :P

 

Toegevoegde waarde: Ga zo door Sannie :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, heb al teveel gekweekt om het bij te houden maar de laatste runs kan ik nog wel herinneren:

Sensi Seeds - Northern Lights 10 / 11 (zat er 1 teveel in, maar die kwam niet op...)

Sensi Seeds - Afghani 20 / 20

Greenhouse - Neville's Haze 10 / 10

Barneys Farm - Dr. Grindspoon 10 / 10

Sannie - Altijd 100%

RQS - Fruity Spirit 10/10

 

Maar heb ook minder goede resultaten, zoals met:

Nirvana - White Widow 6 / 10 (en smaakde niet als WW)

Blacklabel - Blueberries 7 / 10

White Label - Double Gum 8 / 10

 

Maar ik denk dat het al met al prima resultaten zijn, ik zal alleen niet snel meer iets van Nirvana kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik praat over gemiddelden, als je bij de greenhouse 100 zaden besteld en er komen er 60 uit terwijl je er 80 nodig hebt is dit een probleem, moet je opnieuw bestellen en voordat ze binnen zijn ben je een week verder en de rest groeit wel door.

 

logisch toch om daar rekening mee te houden? en als je maar 60 kiemers heb uit de 100 stuur dan even een mailtje naar de zaadleverancier waarin je alles uitlegd, meestal komen ze je wel tegemoet met nieuw zaad ofzo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit: ik wil geen troll zijn...

 

Beetje onbenullig topic vind je niet, polletje?

Heb jij al zoveel verstand van kweken dat je zeker weet dat je niet-kiemende zaadjes de schuld zijn van de breeder>?

 

anders gezegd, weet je zeker dat je zelf geen foutjes maakt?

 

vee plezier met je zaailingen in elk geval

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
anders gezegd, weet je zeker dat je zelf geen foutjes maakt?

Inderdaad, iedereen maakt fouten in het begin, ik ben begonnen met een zak vogelvoer (met vezelhennepzaden)

Hiermee heb ik diverse ontkiemmethode geprobeerd en heb hieruit voor mezelf een goed werkende ontkieming aangeleerd.

 

Ik doe het volgende:

Zaden 24 uur laten weken in een glas water met ph 5,8 tot 6,0

Daarna een schoteltje met tissues waarop ik het glas leeg gooi, incl. de zaden.

Nog 48 uur gedult en ik heb allemaal ontkiemde zaden.

Die gaan dan weer in kleine aardepotjes voor een week of 2 (afhankelijk van de groeisnelheid)

Vervolgens selecteren en overpotten in de definitieve pot, nog 1 weekje tijd voor de planten om aan te slaan en de klok gaat om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het nog makkelijker:

 

ik pleur de zaden gewoon in een kommetje met kraanwater, zet ik op de boiler (lekker warm)

Binnen 1-3 dagen zijn ze open (ligt beetje aan de versheid en kiemkracht)

 

Dan zet ik ze in spongepots (zodat ze zeker met hun wortels naar beneden wijzen)

En na een dag of 3 gaan ze in plastic bekertjes (gewoon met lightmix ;) )

 

Nergens geen problemen mee.

 

Waar ik vooral tegenaanloop met zaailingen:

 

1. Ze zijn zo klein, en raken dus makkelijk ongezien beschadigd (denk aan wortels die breken bij planten etc etc)

 

2. in de kleine bekertjes/potjes wil ik ze nog wel eens te veel water geven (ik geef ze gewoon een scheut, ga echt niet liggen pielen met milli-liters)

 

3. De kleine bekertjes drogen even hard uit als dat je ze te veel geeft... snel dus... Uitgedroogde spongepots of bekertjes is ook een van mijn oorzaken waarom er achterblijvers ontstaan.

 

4.Zaailingen staan in koude luchtstroom, dit veroorzaakt ook achterblijvers

 

5. last but not least, het helmpje (zaadhoes)... Als deze blijft zitten en je laat deze te lang zitten. dan begint de zaailing ook achter te lopen op de rest.

 

anyway dit zijn maar een paar manieren van hoe het bij mij wel eens misgaat, Als ik elke keer de zadenboer aanspreek puilde mijn koelkast uit van de gratis zaden.

Maar nee, want ik geef mijn fouten toe.

 

kijk en als je nou 100 zaden plant, dan kun je er donder op zeggen dat er meer de mist in gaan dan dat je er 10 zaait...

Dus aan wie ligt het dan?

Ik weet het wel :spliff:

 

gr

 

BK

 

ps: het is de kunst om de achterblijver zo te vertroetelen (t.o.v. de andere planten) dat ze uiteindelijk gewoon met de rest mee kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet zeggen dat de zaden van Sannie het heel erg goed doen.

Ik had Herijuana X Big White Feminized 2x en Hericules 5x en allemaal ontkiemt en staan nu lekker te groeien.

Op een na waar ik per ongeluk de wortel van had gesloopt. ;)

Deed het op de bijgeleverde spongepot en dit is mijn eerste zadenkweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk das goed nieuws ;)

Sannies zaden zijn erg kiemkrachtig idd, bij mij gaan ze ook altijd retesnel open.

 

Jammer van die ene, maarja probeer die dan te vertroetelen met wat wortelstimulator.

En dan geef je de rest gewoon een keer niets..

moe jij eens kijken hoe ze weer inloopt op de rest..

 

Wat ook helpt is haar het warmste en meest belichte plekje te geven (desnoods wat hoger dan de rest)

alle kleine beetje helpen en het zou helemaal tof zijn als ze strax geen achterblijver meer is toch? (hopende dat het een vrouwtje is)

 

suc6 ermee dude

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beeka

als je zaden hetzelfde ontkiemd en de een komt wel uit en de ander niet, waar licht het dan aan??

 

je hoeft geen goede kweker te zijn om zaden te ontkiemen!!

 

als je 1000 zaden zou ontkiemen in 1 x allemaal op dezelfde manier en de helft komt uit dan ligt het aan mij!!!

 

stuur me een pm, ik stuur je zaden en dan mag jij ze ontkiemen, kijken of het je lukt!

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

neuh, hou die zaden maar...

jij zit met gebakken peren, dus lijkt me dat jij gaat kiemen niet dan??

 

Ik kom niets tekort namelijk ;)

 

En zoals ik in de PM al zei, probeer mijn manier eens...

 

In een glas water weet je gewoon zeker dat ze allemaal dezelfde temp en vochtigheid hebben...

Dat kun je met geen ander ontkiemingsmethode.

 

Dan heb je altijd wel verschil in vochtigheid, zij het watten, spongepots of gewoon in de aarde...

 

Sinds ik die methode gebruik heb ik geen zaadjes meer die niet uitkomen...

Alle achterblijvers die ik had waren mijn eigen toedoen, en meestal kreeg ik ze op tijd weer met de rest mee door hun te vertroetelen

 

Ik hoop dat het voor jou ook zo werkt...

 

Als je maar van die marktplaatszaadjes afblijft.. want dan kan ik je niets garanderen...

(wie koopt daar nu zaadjes???? alleen beginners lijkt me!!)

 

suc6 ermee vriend,

En denk goed na voor je weer in het rond gaat wijzen he... Daar heeft niemand wat aan...

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je maar van die marktplaatszaadjes afblijft.. want dan kan ik je niets garanderen...

(wie koopt daar nu zaadjes???? alleen beginners lijkt me!!)

 

gr

 

BK

 

inderdaad, dat is vragen om genaaid te worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5. last but not least, het helmpje (zaadhoes)... Als deze blijft zitten en je laat deze te lang zitten. dan begint de zaailing ook achter te lopen op de rest.

 

heb je hier wat meer info over ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kunnen we niet gewoon dingen proberen?????

 

denk je nou dat ik niet de verschillende manieren heb getest?

 

ik probeer vanalles en doe het voor de lol, maar goed ik ben een beginner en een amateur en kan het niet....

 

PRIMA ;)

 

@ alucard

hier zie je de hoedjes die soms om een blaadje blijft zitten deze kun je er gewoon afhalen.

gallery_2875_10802_225155.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had iets heel anders in gedachte

dacht dat als hoedje in de grond achterbleef dat je het dan eruit moes gaan vissen ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee dat maakt niet uit, soms blijft hij te lang zitten of om een blaadje die er niet uit kan, uiteidelijk valt hij eraf, maar dan heb je een achterstand tov de rest.

 

maar goed, ik eet weer gebakken peren vanavond! (het wildseizoen is vroeg dit jaar oh dat zijn stoofperen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polletje bedankt voor de complimenten, we doen ons uiterste best om een zo vers en gezond mogelijk product af te leveren.

 

Hoe je ook ontkiemd zorg dat je er het volste vertrouwen in hebt zodat je niet hoeft te twijfelen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb vrijdag avond twee killing fields zaden in spongepots gepropt, die bacto erover gegoten en 24uur later zijn ze alletwee mooi samen ontkiemt dus...

 

zaden van Sannie zijn the chizznit :popcorn:

 

keep up the good work!! :)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...