Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MFD

pijp vol teer kuisen

Recommended Posts

ik heb hier een pijp die vol teer zit (nooit of amper gekuist)

ik heb al wat zitten prutsen met oorstokjes maar het gaat niet echt (er zit echt massa's teer in)

is er niemand die een goede truuk kent om hem makkelijk schoon te krijgen ? (in een oplossing laten weken ofzo ? )

 

groet

K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, bij een goede head/coffee/growshop speciale reiniger kopen.. Een zaak die pijpen verkoopt heeft vaak ook wel reiniger te koop.. Heb zelf in Duitsalnd eens een potje gehaald, werkt erg goed. Welllicht kan je wat bereiken met citroensap.. Teer is vooral erg vet, dus je zal iets moet hebben dat goed ontvet. Als je eraan kan komen: chloortabletten. Wel daarna je pijp heel goed naspoelen.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wasbenziene of thinner gaat ook wel.

Je zou ook je pijp vol met water kunnen zetten en er dan Geboitsreinigingstabletten in kunnen doen.

Ik denk wel dat jij ff bezin bent met schoonmaken.

Waarom maak je er niet zelf een.

Of bestel je er wat bij mij :arrow: check te koop :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites
is er niemand die een goede truuk kent om hem makkelijk schoon te krijgen ? (in een oplossing laten weken ofzo ? )

 

Ik heb pijp reiniger dat moet je mengen met water, maar het ruikt precies naar glassex.

Dus misschien lukt het als je glassex gebruikt??

Succes.

 

Greetz,

 

Master_Hugo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een waterpijp en hier blijft ook telkens teer inplakken, om deze nu te reinigen ben ik gewoon even langs een muziekwinkel geweest waar ze blaasinstrumenten verkopen en heb ik daar een buisje waar men de instumeneten mee kuist gekocht.

Dit is simpelweg een buisje waarmee men een blokfluit kuist en dan gewoon met dreft en zeer warm water en kuisen maar.

Zeer eenvoudig en zeer goedkoop!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon sinaasappelsap, liefst vers geperst helpt wel eens. Sterk vervuilde delen kan je in een glas citroensap kwijt. Allesinds das wat ze me laatst bij de headshop zeiden!

 

K zou t eens moeten proberen, vroeger deed ik het met wasbenzine maar is ook weer zo'n smerig goedje :D

 

Met ontsmettingsalcohol moet het trouwens ook lukken, dat verdampt volledig :lol:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceton moet het ook mee gaan. petroleum ether heb ik het ook mee gedaan en dat werkte zeker goed, beter als met 96% alcohol. koste 1euro zoveel bij de aphoteek. je kan em ook een tijd in water met soda erin laten weken.

 

uiteindelijk alles wel goed met water uitspelen een paar keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe met een wapen reinigingset

verschillende soorten borstel,voor het grove werk neem ik een breinaald die ik erdoor rag daarna pas dat setje

heb dat trouwens gekocht in belgie antwerpen op de markt

hier dat setje wat ik heb

pistolpac4.gif

heb trouwens dat drab wat eruit komt op gerookt een keer samen met een maatje van me :twisted:

ik weet niet meer wat ik toen was was alles tegelijk geloof ik stoned high en nog wel meer ook. weet nog wel dat het heel erg vies smaakte :crazyeyes:

wel niet zo gezond denk ik maar ik leef nog :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook schoonmaakmiddel gekocht bij een winkel die veel pijpen etc. verkoopt, ze legde het zo uit: je laat je pijp vollopen met lauw water.. voegt een beetj evan dat spul toen en laat hem 10 min staan en daarna goed uitspoelen met water..

nou dit heb ik dus gedaan maar die teer zit er nog steeds in.. :D

 

iemand een idee wat ik fout doe of wat ik beter kan doen...?!

alvast bedankt

Levi

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je een glazen pijp heb zou ik gewoon een paar uurtjes in water met soda (natrium carbonaat) laten weken. dan komt er al heel wat rommel uit.

veel mensen gebruiken dat ook om hun knipschaartjes schoon mee te maken.

 

mischien is de teer van wiet veel hardnekkiger en mischien werkt daarom zo een pijp schoonmaak setje niet goed.

 

maar petroleum ether werkt ook echt goed hoor. word ook weleens gebruikt om hash olie te maken geloof ik. maar met een houten pijp schiet dat niet op denk ik, met glas wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aceton moet het ook mee gaan.

Ik gebruik altijd aceton om mijn pijpje te kuise. Daarna wel heel goe spoele want anders... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof me...er is maar een ding wat ''echt werkt.....wasbenzine...

 

gewoon een beetje heet water erinlaten lopen tot aan de rand waar de vervuiling begint....daarbovenop wasbenzine schudden-----effe wachten----gaten dichthouden en schudden....

 

daarna nog eens met een afwasborsteltje met afwasmiddel.....en je kan eruit drinken !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat je ook kan proberen. bruistabletten voor kunst gebit.

 

zo krijg je ook koffie en thee aanslag uit een thermoskan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik een zelfbouw pijp (nu is het een spaflesje) met wat basisonderdelen zoals een stalen kopje, koper zeefje, en een pijpje die de rook geleidt door het water heen. Voor het aanzuigen gebruik ik van die weggooi rietjes. Het voordeel van die stalen spullen vind ik, dat je er gewoon de hobbybrander op kan zetten. Met een punttangetje vasthouden totdat ze roodgloeiend zijn. Alle teer is binnen no time weg gefikt. En je pijp is werkelijk brandschoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...