Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tijger

TEST Atami Wilma

Recommended Posts

@ Doc, nou behoorlijk zal het niet zijn, maar daar draait het helemaal niet om bij mij, opbrengst is mooi meegenomen, maar ik doe dit vooral voor mijn plezier, een echte hobbykweker dus :P

 

Zou ik volgende ronde dezelfde cocos/clay gebruiken? es goed flushen en de meeste wortels eruit? Er staan al 2 Santa Maria's te popelen :)

 

 

 

Week 8 12/12

 

Nog een weekje en dan gaan ze om ;)

Morgen al es goed flushen en dan op een zacht dieet, de laatste dagen op water en enzymen.

 

gallery_7284_10819_822349.jpg

gallery_7284_10819_696331.jpg

gallery_7284_10819_191999.jpg

gallery_7284_10819_324470.jpg

gallery_7284_10819_291098.jpg

gallery_7284_10819_310846.jpg

gallery_7284_10819_211675.jpg

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met alle kennis van deze ronde zal de volgende ronde wel veel beter gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is zeker niet mislukt, maar hoe bevalt de ATAMI?

 

Ik heb er nog steeds interesse in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Doc, dat zou zeker wel moeten hé :)

 

@ babylonboy, nee zeker niet, ik ben erg tevreden over deze ronde, de hydro-draad terug opnemen vind ik erg leuk :)

 

De Atami Wilma is een mooi systeem, erg stevig en gebruiksvriendelijk. Een extra vat vind ik toch handig om drain to waste toe te passen. Recyrculeren zou ook meer meten en afzuren betekenen en daar heb ik geen zin in :D

Het is erg handig als je een alles in één wilt kopen, maar zelf een maken met een Deense bodem en een voedingsvat eronder en dripsysteem lijkt me ook wel gemakkelijk en misschien wel goedkoper ook (voor grotere uitvoeringen), voor een 1 tot 4 plantuitvoering is de wilma 4 pot ideaal en goedkoop. Heb trouwens gezien dat de 4 pot BIG is uitgekomen, zeker interessant ;)

 

De Gold Label voeding ben ik erg over te spreken, geen opgehoopte zoutresten in het vat en aan de drippers, wat ik toch een enorm pluspunt vind. De voeding doet zijn ding en ik blijf ermee draaien in de toekomst.

 

Het medium kleikorrels en cocos is ook erg aan te raden, het is hydro met een aards gevoel, geen overwatering mogelijk en zeer vergevingsgezind, ideaal voor een prutser als ik :P

 

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO T

 

de toppen gaan wer wel lekker op! Ik zou nog effe doorgaan met voeding geven, stel dat spoelen nog een weekje uit :P

 

succes, ziet er nog niet zo mis uit..... volgende ronde zal wel lekker worden ;)

 

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk ook dat je een tijdje stilstand gehad hebt en nog rustig even door moet gaan voor een goed resultaat.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tuinkabouter2003, mjah het zou eventueel langer gerokken kunnen worden, maare tijd en planning is het volgende week de laatste, anders heb ik geen tijd om te knippen ;)

 

@ whazzup, nagel op de kop, ze ehbben in het begin lang stil gestaan met de bladproblemen en osmose, maar ik denk niet dat met een week extra dat dat gaat ingehaald worden, tijd voor een nieuwe en betere ronde :P

 

 

Bedankt iedereen voor de reacties!!

 

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat betreft je hergebruik vraag: De grote wortels kun je eruit halen, maar wat klein spul laten zitten is helemaal niet erg, integendeel: De tweede keer kweek je op kleikorrels juist daarom misschien wel beter dan de eerste keer. Eventueel meng je een beetje cocos bij, maar als je goed spoelt kun je je medium ook gewoon intact laten.

 

Vergis je niet met stilstand: een week stilstand betekent zo maar twee weken inhalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt om te verduidelijken Whazzup!! ;)

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd of die stress-wiet een hoger thc percentage heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je nu de cocos vaker herbruiken als normaal??denk je ??want vind het zeer intressant topic , ondanks dat ik zeer klein schalig altijd doe vind ik het gesjauw enz echt verrot omdat ik in huurhui zit.

Hydro heeft altijd mij aandacht getrokken maar dit is mooie tussen weg

groet P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn de wortels aan de donkere kant of ligt dat aan mij?

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) in ieder geval een flinke pot vol!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, er is inderdaad geen cocos meer te zien, alleen de kleikorrels zie je.

 

Ben benieuwd of ik dat ook voor mekaar krijg. Well done hoor ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reacties!

 

@ Pierr000, normaal kan je die perfect hergebruiken, meer details zie onder :P

 

@ EmTee, ze zijn niet spierwit die wortels, maar dat heb ik eigenlijk nooit op het einde, jij wel?

de wortels zaten helemaal verstrengelt in de cocos, vandaar dat je de cocos bijna niet ziet.

Een leuk klusje om dit even allemaal los te trekken :lol:

 

@ whazzup, echt niet normaal wortelstelsel, je moest er echt aan gaan sleuren om het uit elkaar te krijgen :)

 

 

En dan nu: de 2de ronde :D

 

1,25 ml A+B, 0,5 ml roots, 0,25 ml Mg, 2ml enzymen per liter.

 

De cocos is hergebruikt, de grote delen van het wortelstelsel eruit.

Soortje: Santa Maria voorgegroeid onder TL in 4L pot pure cocos (voeding voorgroei onder TL: zie recept hierboven).

 

Hier en daar is een blad wat aangebrand van tegen de TL's te staan :lol:

Het oorspronkelijke scroggnet is verwijdert, daar ik vermoed dat daar schadelijke gassen uit kwamen, heb het vervangen door een net dat zich al bewezen heeft. ;) Hopelijk heb ik de juiste boosdoener verwijdert..

 

 

gallery_7284_10819_266351.jpg

gallery_7284_10819_216379.jpg

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

GO tijger go,

 

ga ik afentoe beetje komen piepen.... wie weet, ooit een coco's met dripers...

 

t levert wel vette kluiten op, nu die toppen nog hé :D

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice heurrrr, veel succes weer deze ronde! :D

 

Ik kijk verder mee!

 

Mijn wortels aan het einde van mijn semi-hydro topic waren trouwens wel een stuk lichter, maar ook niet wit.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

2ml enzymen per liter? Ga je dat continu meegeven, welke enzymen gebruik je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de support! Altijd leuk :D

 

@whazzup, het zijn Atazymes :lol: Toen ik bij Doc langsging was de GL-enzyme nog niet uitgebracht..

En ja continu gebruik, dat lijkt me toch wel verstandig met al die wortelresten?

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ok, de nieuwe GL enzyme gebruik je maar 0,1 ml/l continu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je weer osmose proberen??

Ik denk dat het geen kwaad kan om het niet te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup, hehe dat zijn idd heel andere verhoudingen :D

 

@ Doc, grapjas, ik zal het bij puur ongezuiverd kraantjeswater houden deze keer :lol:

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je nu precies gedaan om de korrels en cocomix weer klaar te maken voor hergebruik? Ik zie dat je de wortels hebt losgetrokken, maar heb je ook gespoeld ofiets?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi racker, Ik flush tot alle voeding eruit is :D heb de potten geflushed met 10L water + enzymen per pot, de EC kwam dan gelijk met die van het water.

Bij het overpotten de potten terug inwateren met voedingsoplossing.

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...