Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Den Bruine

Oogstrijp of nog wachten ?

Recommended Posts

Hey mensen ,

Dit is men 2de kweekje .

Vorige soort van CHB en CheesBerry , deze is perfect verlopen op enkele foutjes na maar goede opbrengst gehad.

Nu heb ik Madonna's en 1 CHB gepland vanaf zaad.

Nu is mijn vraag hier of iemand me kan zeggen of deze bijna oogstrijp zijn ?

Ik heb de zaadjes 24 Mei laten uitkiemen en sinds 10 juni staan ze in de tent op 18u/dag .

Een maandje later , op +-5 juli heb ik deze op 12u / dag gezet en sindsdien staan ze dus in bloeiperiode .

De eerste vrouwelijke verschijningen heb ik kunnen vaststellen rond de 10de Juli.

 

Nu heb ik niet de juiste datums bijgehouden dus nu moet ik op het oog zien wanneer deze goed zijn .

De onderste bladeren beginnen geel te worden , ik geef ze nu al ongeveer 1 week enkel water !!!

wat denken jullie ervan ?

 

graag reactie's

 

thanx

 

 

tn_gallery_18124_10808_861461.jpg

 

tn_gallery_18124_10808_539449.jpg

 

tn_gallery_18124_10808_622982.jpg

 

tn_gallery_18124_10808_236543.jpg

 

tn_gallery_18124_10808_1463651.jpg

 

ik zal deze avond enkele fotootjes posten met het licht uit !!!

andere foto's kan je zien in mijn album

 

thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben dus zo'n goeie 8 weken zichtbare bloei erop zitten? Aan de hand van de 4e en 5e foto van je album zou ik zeggen, nog een weekje erbij. Volgens de site van Sannie staat er 9/10 weken voor, dus dan zou je op een goeie 9 weken komen.

 

Licht er ook maar net aan hoe jij je wietje lekker vind, probeer anders een microscoopje te regelen zodat je de trichomen kan bekijken.

 

Mooie buds!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen hoor...... Als ze bij mij in dit stadium staan gaan ze eruit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal nog wachten tot dit week-end en dan eens kijken of ik ze dan ja of nee omhak !!!

zal proberen deze avond foto's te posten zonder licht aan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx dude

 

ik had deze gisteren al gezien op het forum maar ik heb geen handmicroscoopje :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de fotootjes met de lamp uit .

Op sommige zie je zo dat ze klaar zijn maar ik twijfel nog voor 3 plantjes

 

iemand die kan helpen ?

anders gaat morgen de schaar erin !!!

 

tn_gallery_18124_10808_470276.jpg

 

tn_gallery_18124_10808_231924.jpg

 

tn_gallery_18124_10808_1763027.jpg

 

tn_gallery_18124_10808_1688089.jpg

 

er zijn nog andere fotootjes in mijn album ==> Madonna

 

thanx voor de reactie's

 

k'ga nu slapen , k'zie morgen wel of ik al reactie's gekregen heb , dagje verlof dus tijd zat als ik moet knippen morgen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste onderste bladeren beginnen allemaal geel te worden en vallen stilletjes naar beneden .

ook de bovenste bladeren beginnen precies uit te drogen .

ik geef enkel nog water maar zie dat het bijna niks doet aan de plantjes ( aan de bladeren)

 

Ook zie ik aan 3 planten dat deze een donkere kleur krijgen , wat ik al gelezen heb op de site van sannie dat de madonna's een donkere kleur krijgen .

Ook op deze planten zien de meeste haartjes bijna bruin .

Bij de andere zie ik nog 35% witte haartjes , moet ik op dit letten ?

 

Zoals al gezegt heb ik geen zakmicroscoopje dus kan ik de trichomen niet bekijken

 

wat doe ik het beste , nog efkes wachten of de schaar erin zetten ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

pak een biertje en een stoel ga er even bij zitten observeer de dames en als je denk jij bent op je mooist knip it hahaha stoned kan je altijd worden maar ik ga altijd voor de high (wat eerder oogsten ) scheelt wel in opbrengst mischien 10% maar voel me er een stuk pretigger bij greetz superernie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoals al gezegt heb ik geen zakmicroscoopje dus kan ik de trichomen niet bekijken

 

 

kost een paar eurie bij leplantage bijvoorbeeld..

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kunnen zeker nog wel een week. Laat ze maar ff lekker aandikken.

Succes, :rolleyes:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms kun je met je fototoestel macroshots maken en kun je de trich's ook zien :rolleyes:

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus het beste is ze een weekje nog te laten staan ?

de meeste bladeren beginnen allemaal geel te worden en uitgedroogd ...

als ik nog beetje water geef dan zie ik dat de plant deze ook niet meer goed opneemt .

 

ook zijn er 2 planten die donkerder en donkerder worden , deze zijn denk ik al klaar om te knippen als ik naar de andere plantjes kijk !!

deze kan ik ook niet knippen want ik zou alles samen moeten knippen omdat ik de tent dus ook gerbruik om te drogen .

Of weet soms iemand anders een oplossing voor het drogen ervan ?

 

ook de LV gaat omhoog als de lamp uitstaat , deze gaat soms omhoog tot 70% en soms meer , dan probeer ik alles te doen om dit weg te krijgen maar gemakkelijker gezegt dan gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar in Belgie , dus in welke winkels verkopen ze dit ==> ZAKMICROSCOOPJE ????

IN BELGIE ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij deze meld ik u dat ik vanavond de schaar erin ga zetten !!!

al de bladeren vallen er bijna af of hangen gans slap en ook een ganse boel bladeren die uitdroogt ter hoogte van de toppen !!!

Hoe kan ik dit voorkomen ?

ik geef dagelijks water maar begin minder te geven want ik zit bijna op het einde normaal .

 

de meeste haartjes zijn nog niet allemaal bruin maar ik veronderstel dat deze nog zullen verkleuren tijdens het drogen enz ???

Ik heb ook alles moeten ondersteunen want alles begon te hangen op de kanten .

 

snelle reactie's , anders vanavond aan 20.00 gaat de schaar erin , dan gaat de lamp normaal gezien uit ( overdag lamp aan )

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knip ze , doe een pleister om je duim als je met de hand gaat knippen :rolleyes:

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom een pleister rond men duim ? :rolleyes:

 

kan iemand me ook bevestigen ofdat de haartjes die nog wit zijn bruin gaan worden tijdens het drogen ervan OF NIET ???

 

 

thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen de blaren :rolleyes: Resterende witte haartjes worden idd bruin tijdens drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha ok tegen de blaren ...

Ik heb de gewoonte om met men handen te werken , daar komen al jaren geen blaren meer op :P

 

deze avond denk ik er de schaar in te zetten , heb ze nog 2 daagjes laten staan , beginnen nu echt geel te worden al de bladeren , meeste toppen zijn hard , enkele toppen zijn nog niet even hard maar ja daarmee kan ik leven :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gele bladeren aan het einde van de kweek is volgens mij geen reden om te oogsten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn niet enkel de gele bladeren die me doen denken dat ik ze moet knippen .

Er zijn meerdere dingen die een rol spelen .

De plant laat bijna al zijn bladeren hangen ,

krijgt allemaal gele bladeren ,

krijgt zelf droge bladeren die uiteenvallen ,

de plant neemt bijna geen water meer op terwijl ik bijna niks meer geef ( is nu al zeker 1 week als het niet meer is dat ik enkel doorspoel met water )

 

Ook aan de toppen van de meeste planten te zien komen ze op hun einde , de meeste beginnen al goed donker te worden van kleur , zelf naar het paarse toe .

Enkele planten hebben echt dikke harde toppen , andere dikke maar niet zo hard

En dan ja enkele hebben nog enkele witte haartjes maar dit zal er altijd zijn , dit veranderd van kleur als ik goe versta ook tijdens het drogen van de wiet.

 

 

indien ik mis zit ofzo dan hoor ik dit graag

 

bedankt allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zet er de volgende keer als je advies wil grotere foto's op.

Hier kan je met eerlijkheid toch niets over zeggen zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan de originele in mijn album bekijken , daar kan je ze op ware grote bekijken en zijn de duidelijker :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den Bruine, dan oogst je toch de hoofdtoppen waarvan jezelf zegt, ja die kunnen aan de knip. Toprot moet je niet gaan riskeren.

 

Laat je de kleinere lagere budjes nog een weekje afbloeien, mochten die nog niet zover zijn.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...