Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

test GoldLabel 60/40 clay/coco (custom)

Recommended Posts

In de UK verkoopt GoldLabel al jaren het 60/40 substraat wat daar vreselijk populair is.

Dit is natuurlijk ook omdat producten als mapito nooit echt zijn aangeslagen in de UK.

Het substraat bestaat uit 60% GoldLabel hydrokorrels en 40% uit GoldLabel gebufferde coco (lange vezels).

Natuurlijk is dit substraat RHP.

De prijs zal ergens rond de €13,00 liggen per 50ltr.

Deze mix klinkt absoluut nirt in en kan vaak worden hergebruikt.

Ik wil kijken wat de Nederlanders van dit substraat vinden en stellen wij het ter beschikking voor een test.

Dit substraat wordt veel in eb en vloed systemen gebruikt.

Het kunnen kweken op hydro/coco is een vereiste voor deze test.

Dit mag je testen op je eigen voedingslijn of we regelen een set GoldLabel nutrients voor je. :P

Voor meer info kan je natuurlijk kijken op de site van GoldLabel

 

Laat de voorstellen maar komen. :rolleyes:

 

Greetz

 

Doc

 

custom.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doc,

 

Ik ga ook werken met een eb en vloed systeem op moment word de bak gemaakt ter grote van de tent die ik gebruik.

Ik heb nul maar dan ook nul komma nul ervaring ermee ben nog in de leer op dit gebied.

 

Dus ik bied me niet aan voor deze test ook al zou ik het wel willen maar ik ga dit topic gebruiken om te kijken hoe de tester dit gaat doen zodat ik ervan kan leren :rolleyes:

Ik heb even gekeken op de site maar kon het niet zo gauw vinden. Kijk vanavond nog wel even op me gemak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je op de reserve lijst zetten.

Je mag zowiezo wel wat van de 60/40 ophalen maar het wordt geen test in de testsectie.

 

edit whazzup: hehe voor de duidelijkheid: dit komt gewoon wel in de testsectie hoor... Testen lopen alléén via de testsectie.

 

Er is echter voldoende materiaal dus we kunnen wat meer mensen blijmaken. Heb vanmorgen al met doc besproken dat wat ons betreft de afspraken over de test met de 60/40 gelijk via hem mogen lopen. Bij deze dus bevestigd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer die bak klaar is en ik begin me nieuwe kweek ronde kom ik even bij je langs :rolleyes:

 

Ik hoef ook geen test in het test gedeelte ik wil juist een tester aan het werk zien hopelijk zal de tester een mooi uitgebreid verslag maken.

Het is voor mij ook nieuw en zou het leuk vinden om het te leren via het forum. In me naaste omgeving ken ik niemand die het doet.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

en verplaatst naar de test sectie: deze test is vooraf met ons besproken, had alleen geen tijd om er zelf een topic voor aan te maken op dit moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Whazzup :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Doc,

 

Heb je misschien een plaatje hoe het eruit ziet? Dat heb ik op de site niet kunnen vinden.

Hoe word dit meestal gebruikt in potten of in een aarde bak? Dat zou ik nog even willen weten :rolleyes:

En hoe zijn de resultaten ervan tegen over de gewone gold label mix want die heb ik tot nu toe elke keer gebruikt.

 

Ik zal even een maatje lief aan kijken of hij met me mee wilt naar jou toe dan vraag ik bij jou wel meer info.

En als je wilt dat ik hier een verslag over maak dan is dat geen probleem heb alleen een klein beetje info nodig.

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil me graag aanmeldden.

 

volgende ronde start half/eind november, 10 stekken in 10 x 18ltrs, waarschijnlijk S5 (amnesia) of anders Hericules.

Heb nu al kokos id potten zitten en draai hierop met Hy-pro.

Ervaring met cocos/hydro/aarde en in bezit van goede meter

Ruimte: DR240W met 1100W aan HPS, volgende ronde mogelijk 1320W (2x 600W dimmable ipv 600W en 400W met lumenboost aan).

 

Voorstel:

5 potten met de GL 60/40 mix en met de GL voedingslijn zoals aangeboden in de test.

5 potten met de kokos (BN bricks zijn dat) die ik nu al gebruik en met de hy-pro A+B voeding met wat additieven preventief/naar behoefte zoals bacto en een bloeibooster.

 

Water geven in principe met broeskop maar heb ook nog een druppelsysteem id kast liggen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spikey

Dit product lijkt in gebruik veel meer op steenwol dan op aarde.

Is echt iets voor een hydrokweker.

Het wordt zover ik weet in potten gebruikt.

Een grote bak moet kunnen zolang je afwatering hebt.

 

@lostchild

mooi voorstel :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Doc,

 

Thx voor de informatie.

 

Ik heb een ph/ec meters besteld en een grote bak van 115x115x20 voor de eb en vloed systeem.

In de bak komt als goed is een afvoer of een kraantje dat ik het overige water/voeding kan weg laten lopen in een emmer of teiltje dit zal dan weer terug komen in het voedings vat.

Die moet ik overigens nog halen een voedings vat moet alleen even kijken van hoeveel liter. Maar ik heb nog eventjes de tijd daarvoor.

Voedingslijn heb ik nog niet gekozen want het word me eerste keer heb hiervoor met BAC gewerkt en werd tijd voor wat anders vandaar de grotere verandering.

De bedoeling is 9 of 10 potten van 18 liter te plaatsen in de bak.

 

Zijn er nog dingen die ik mis nee toch? Ik draai onder 600watt met super lumen stand. Het soortje zal worden of silver haze of amnesia haze of uberkush en shackzilla die ik van Sannie heb gehad op de meeting.

 

Zoals al bekend was ik ben beginner met dit soort manier van kweken maar vind het een uitdaging. Als ik nog dingen nodig heb laat het dan even weten :rolleyes:

Ondertussen zal ik nog even wat informatie opzoeken op het forum over deze manier van kweken. Beter wat kennis op doen dan lopen kloten tijdens de kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het kunnen kweken op hydro/coco is een vereiste voor deze test.

 

@spikey

Je mag wat 60/40 bij me ophalen en wat voeding maar ik maak er geen testsectie test van omdat ik een bepaalde vereiste heb.

 

@lostchild

Je bent de eerste tester

gefeliciteerd :rolleyes:

 

@topic

Ik zoek nog 1 tester.

Het liefst een echte mapito kweker. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc ik snap je heel goed en als je liever iemand hebt die wel ervaring heeft gun ik het die persoon dat is geen probleem ik ben niet zo moeilijk maar ik wou gewoon is iets anders proberen.

 

Ik zal even kijken wanneer ik langs je kan komen. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUMP,

 

Graag nog 1 echte mapitokweker gezocht. :spliff:

Eventueel wordt er een volledige set GL Nutrients hydro meegegeven. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMP,

 

Graag nog 1 echte mapitokweker gezocht. ;)

Eventueel wordt er een volledige set GL Nutrients hydro meegegeven. ;)

 

 

Bump??? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze heb jij de test de volgende ronde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laps, deze had ik gemist doc :lol:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien alsnog een kans voor je Racker :wacko:

 

Wegens omstandigheden moet ik me afmeldden voor deze test, sry Doc vd late afmelding.

 

Lichamelijk gaat het dusdanig slechter de laatste 14dgn dat ik amper nog de planten kan verzorgen,

moet er veel andere dingen voor laten en 2 verschillende voedingslijnen en media trek ik niet meer vrees ik en dat zou zonde zijn vd test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Racker??? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tester wanted................. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Doc,

 

Voor mijn volgende ronde wil ik weer aan de semi-hydro ... maar zou dat nou echt zo goed samenwerken met dit goedje? Bak vol met 60/40, onderin weer de gaten met overloop e.d. zoals ik dat in mijn huidige kweek heb. Maar dan geen korrels onderin met scheidingsdoek. Gewoon bak vol.

 

Zou dat werken? Zo ja, dan meld ik me aan :verrygood

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep bak gewoon vol en je mag je substraat en voedingset bij mij ophalen. :verrygood

Laat maar weten waneer je komt.

Dat is geen semi-hydro maar gewoon hydro :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...