Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannagrower

Mapito spoelen

Recommended Posts

Beste forumleden

 

Kan ik mapito die geleverd word in die witte zakken ook spoelen terwijl deze nog in de zak zit.

 

Zoals ik in gedachte had: Zakken mapito voorzien van gaatjes aan de onderkant, zakken mapito in de badkuip, zakken voorzien van een gat aan de bovenkant om de douchekop in te proppen en zo een tijd te spoelen dan uitknijpen via de zak, en dan weer spoelen .

Dit enkel om de oude EC omlaag te brengen.

 

Ph is vrij simpel om op de juiste waarde te krijgen naar dit gebeuren toch ?

 

Greetss

cannagrower :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ph waarde corrigeren is lastiger dan de ec waarde :lol:

de door jouw beschreven methode zou moeten werken,

 

maar ik zou toch kiezen om een badkuip gewoon vol te gooien met de mapito vlokken,

 

in mij vroegere jaren spoelde ik steenwol matten in een badkuip om zodoende alles weer lekker op peil te krijgen, dit werkte uitstekend :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tim ,

 

Met de mapito in de kuip gooien verwacht ik eerder verstoppings problemen van de afvoer dan bij mijn idee.

Ik ben ook echt een Noob met het kweken op mapito , maar langzaam bij langzaam komt de info binnen :P

 

Kan je mij mishien vertellen welke methode jij gebruikte om je steenwol slabs startklaar te maken ?

 

Greets, cannagrower :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zo moeilijjk? je kan toch gewoon in de pot spoelen?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

in je (plee)pot spoelen lijkt me ook gewoon goed te doen, :rolleyes:

 

 

ik dompelde de slabs in een bad kuip en liet ze daar lekker volzuigen voor de 1e keer, zodoende hebben ze al een lichte ph correctie,

als laatste spoelde ik ze nog een keer in de librabakken voordat de stekken erin werden gezet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gooi alles in mijn kliko waar ik gaatjes onderin heb geboord :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zag ook een variant op mapito (RFX-1) is deze nu direct klaar voor gebruik?!

Wil zelf ook met dit wondermiddel gaan starten, maar geen badkuip of mooie tuin waar ik de orginele mapito kan spoelen :rolleyes:

 

RFX-1 staat voor kwaliteit, vandaar dat wij de volgende punten garanderen:

 

RFX-1 zakken zijn gevuld met minimaal 80 liter;

RFX-1 is al ingewassen en houd hierdoor het water beter vast;

RFX-1 houd de EC en pH waarde langer stabiel;

RFX-1 bestaat niet uit gerecycled materiaal;

RFX-1 is EC en pH neutraal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie bericht 4, makkelijker kan je het jezelf niet maken als je wilt spoelen en ook nog de goede waardes wilt fixen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees,

 

Nou zover ik weet is de EC ontzettend hoog ivm de oude voedingsresten die er nog in zitten.

En tijdens het spoelen wil ik van die hoge EC af, en dan heb ik er weinig aan als ik het water met die hoge EC weer terug pomp in het vat (geen andre mogelijkheid), moet ik denk ik vaker het vat verversen om de juiste EC te krijgen.

 

Het kan zijn dat ik er volkomen langzit, maar ben dan ook nog echt ''groentje'' met het kweken op mapito.

 

@ Sr. Smoke-A-lot,

 

Ben benieuwd of iemand ervaring met dat product heeft, klinkt veelbelovend.

 

@ rable,

 

Helaas heb ik die mogelijkheid niet.

 

 

 

Greets cannagrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook een groentje op het gebied van mapito, 2 maanden geleden wist ik er nog geen ruk vanaf en heb mezelf flink ingelezen en informatie gevraagd aan members. lees wat topics dan kom je erachter hoe je van die hoge ec af komt. gewoon lekker met kraanwater spoelen! en alles de afvoer in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees,

 

De theorie is me nu wel duidelijk, de praktijk zal het uitweizen.

Dat gekloot met aarde ben ik zat !! Enja mapito is gewoon een fijn medium, heb altijd gedacht dat het kweken hierop te gecompliceerd was.

Schenkie heeft het me laats helemaal duidelijk gemaakt, en heb er ook vertrouwen in dat me eerste mapito kweek tot een goed eind word gebracht.

Ph mag gewoon nooit onder de 5.4 komen i.v.m de opnamestop van voeding. Ec vanaf start max 1.4 oplopend tot max 2.2 ...

 

 

 

 

Greets cannagrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijkbaar is de theorie nog niet helemaal duidelijk anders zou je wel weten hoe te spoelen toch :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees,

Ik heb dit topic 5sept gestart, toen was de vraagstelling of mijn spoelmethode die ik in gedachtehad, ook mogelijk zou zijn .

Met al deze medeforumers en informatie topics is het zo dat je snel leert, en dus ook snel duidelijkheid heb over vraagstukken.

 

theorie is me duidelijk.

 

Greets cannagrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zag ook een variant op mapito (RFX-1) is deze nu direct klaar voor gebruik?!

Wil zelf ook met dit wondermiddel gaan starten, maar geen badkuip of mooie tuin waar ik de orginele mapito kan spoelen :P

@Sr.Smoke-A-lot, Docpito / RFX-1 is direct klaar voor gebruik en mag niet afgespoeld worden. :rolleyes:

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had me al eens laten informeren bij de growshop, en is meteen gebruiksklaar ja!

Potten vullen, waardes in orde en gassen..Dus die 1000 liter water voor het spoelen is niet meer nodig.. :P

 

Alleen moest ik me eens gaan bedenken of het zich loonde voor 12 plantjes zei die.. :rolleyes:

Daar heb ik nu dus mooi 2 maansen de tijd voor..

 

Gr Sir..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sr. Smoke-A-lot,

 

Als RFX-1 het zelfde is als Docpito ? Dat betekend dat het momenteel dus ook nog getest word in de test sectie ! :rolleyes:

 

Nou ik ga de zoekfunctie raadplegen !! :P

 

Greetss cannagrower,,

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Sr. Smoke-A-lot,

 

Als RFX-1 het zelfde is als Docpito ? Dat betekend dat het momenteel dus ook nog getest word in de test sectie ! :P

 

Nou ik ga de zoekfunctie raadplegen !! :P

 

Greetss cannagrower,,

@cannagrower, Er zijn momenteel twee test met Docpito / RFX-1 Mix :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had me al eens laten informeren bij de growshop, en is meteen gebruiksklaar ja!

Potten vullen, waardes in orde en gassen..Dus die 1000 liter water voor het spoelen is niet meer nodig.. :P

 

Alleen moest ik me eens gaan bedenken of het zich loonde voor 12 plantjes zei die.. :rolleyes:

Daar heb ik nu dus mooi 2 maansen de tijd voor..

 

Gr Sir..

 

Was het maar zo'n feest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het voordeel(schone ec) van de RFX-Docpito heb je alleen met de 1ste keer :rolleyes: de volgende ronde zal er toch weer gespoeld moeten worden.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het voordeel(schone ec) van de RFX-Docpito heb je alleen met de 1ste keer :rolleyes: de volgende ronde zal er toch weer gespoeld moeten worden.

 

Gr schenkie

Docpito / RFX-1 Mix is Ook in Het volgende ronde Niet meer nodig gespoeld Te weerden. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Semmel,

 

Maar als je de EC gaat meten aan het eind van je kweek dan kom ik vaak op een hele hoge ec(3.0) uit door opgehoopte voeding in de bovenste laag in de Mapito.

Nu zal dat bij andere kwekers misschien iets lager uitvallen door de lagere EC die ze tijdens de kweek aanhouden...maar dan nog zal je EC veel hoger uitkomen in je mapito dan wat je daadwerkelijk geeft.

Het lijkt me dat het op RFX ook zo zal zijn en met een EC van 3.0 te beginnen zou ik toch niet aanraden.

 

Maar wil wel zien wat de RFX testers meten(spoelwater) na 1 ronde :rolleyes: verstehst du?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met mapito werkt en je meet alles dan kom je toch niet op een ec van 3,0 uit in de laatste week? zeker niet als je nog een week enkel kraanwater geeft..

 

maruh SEMMEL, hedde gij aandelen in Docpito / RFX-1 Mix? lijkt wel het enige wat je te vertellen hebt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees,

 

Meet het spoelwater maar eens aan het einde van je kweek..dan verschiet je nog.

Ik hen ook het vlakke schema van "HD(hennepdesk) gehanteerd een tijd, dat wil zeggen van begin tot het einde een EC van 1.4 ...en nog kwam ik aan een EC van 2.4 in de mapito.

 

Semmel heeft wel iets met RFX te maken ....staat ook ergens op het forum :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees, Ik vervaardig steenwol producten voor de Tuinbouw :P (Docpito, RFX-1, EFX-2, Cubes, Slap, Blockjes)

 

@schenkie, in de laatste week gegeven op mapito (Docpito, RFX-1, Quantigo, en nogiets) en alleen water met enzym. :rolleyes:

 

Gr Semmel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste forumleden,

 

Ik denk ook inderdaad dat je zeker weer moet gaan spoelen als je opnieuw gaat beginnen.

Meen dat ik een actie tegen kwam van docpito, in een doos, vacuum ? 320liter voor 90 euro ofzo ?

Ben benieuwd wat te docpito test voor resulaten brengt.

PS, schenkie en amnees, staat ook op semmel ze plaatje, RFX.

 

Greets cannagrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...