Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

boglin

Leerrijke eerste kweek

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Toen ik onlangs dit forum leerde kennen (had problemen met mijn outdoor kweek) was ik meteen onder de indruk van de kennis en alle nuttige informatie die ik hier kon vinden! :lol:

 

Na het lezen van vele (goede) verslagen heb ik besloten om zelf indoor te kweken :D . Ik wil met deze eerste kweek vooral ervaring opdoen. Het lijkt me bijzonder boeiend alles zelf in de hand te kunnen houden en zo zelf instaan voor de kwaliteit van je teelt (en niet afhankelijk zijn van het weer :huh: ).

 

Ik kijk al uit naar jullie mening, tips, etc

 

Dit is mijn (beperkte) set-up:

 

- Homebox 120x120x200

- 600w philips-son-t met VSA

- afzuig 125l 300m2

- 11 liter potten

- Aarde plagron Grow mix

- Voeding: Canna Terra Vega, Canna Flores, Rizotonic, Ph- van Canna

 

Ik kweek met 8 skunk#1 fem zaden van Special Queen (zoals kroko al deed). De dames zijn alle acht ontkiemd op 17 augustus. Heb ze 2 dagen onder Tl gezet en zijn sinds 19 augustus onder de hps aan 18/6. Ik heb ze een week geleden in de 11liter potten gezet.

 

We zijn nu dag 17 GROEI

gallery_27125_10794_938591.jpg

 

gallery_27125_10794_1619547.jpg

 

gallery_27125_10794_1213215.jpg

 

 

gallery_27125_10794_1844703.jpg

 

Ze beginnen nu echt door te groeien en zijn mooi groen en compact. Hoogte ongeveer 15cm.

 

Wanneer kan ik ze best op 12/12 zetten denken jullie? Het hoeven geen bomen te worden :rofl Enkele opmerkingen over de staat van de dames?

 

Tot binnenkort met een update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ze zien er zo mooi breed uit :lol:

 

Zuur je je water af en meet je je Ec ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er netjes uit je tentje

leuke opstelling genoeg ruimte

en mooie plantjes wat wil je nog meer

suc6 met je kweek :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes allemaal hoor en prima eerste setup om mee van start te gaan.. :lol:

 

Vind wel je afzuiging aan de krappe kant, maar nu de zomer voorbij is zal je er weinig hinder van hebben verwacht ik..

 

Ik zie dat je Ph- hebt aangeschaft dus neem aan dat je ook je Ph gaat meten..

 

Ec is optioneel, ligt een beetje eraan wat voor schema je hebt..

 

Succes !

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit en heeft veel potentie :lol:

ik zou ze nog wel ff laten groeien iniedergeval, maar ik weet niet hoeveel weken ze nog doorschieten na de groei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties mensen :D Heb jullie kweekverslagen ook gelezen :lol:

 

@MJ: Ik heb voorlopig enkel een Ph meter... De Ph van mijn water ligt rond de 5.8-6.0 Ik maak telkens 10L klaar met 50ml Canna Vega en 40ml Rizotonic. ik denk nu wel te stoppen met de Rizotonic of kan het geen kwaad nog verder te doen tot de bloei?

 

@Toppen en Locc: Bedankt! So far so good! Ik ga ze nog tot maandag in de groei laten, dan zijn ze net drie weken ontkiemd.

 

@SjonDoo: Je hebt gelijk wat betreft de afzuig. Mijn tent zit een aparte (grote) CV kamer in de kelder. De lucht die ik aanzuig is bijgevolg al rond de twintig graden. Afgevoerde lucht gaat via een tube door het venster naar buiten. De temp in de tent licht aan zit rond de 30 licht uit rond de 23. Voorlopig lijken ze geen last te ondervinden van de warmte of zit ik toch te hoog?

 

Dit weekend zal ik nog wat nieuwe fotos posten :huh:

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur is mooi zo.. Een CV in de ruimte is niet verkeerd want die houdt het in de winter en/of 's nachts mooi op temperatuur.. Misschien zorgt het stiekum ook nog wel voor wat extra co2 in de ruimte en dat vinden je plantjes fijn tijdens de lichtperiode.. Waarschijnlijk zuig je dat wel allemaal weg.. maar goed.. het gaat om het idee.. :huh:

 

Hoe zit je met je luchtvochtigheid ?

 

Grtzz..

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wens jou veel succes met je verder kweek, ziet er goed uit!

Op naar een mooie oogst en mooie toppen!

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man,

 

Het ziet er goed uit hier :huh: mooie lage & brede plantjes.

Skunk#1 heb ik mijn vorige ronde gedraaid! Ze heeft wel een goede 10 weken bloei nodig maar het is een erg lekker & zwaar wietje :D

Veel success!

 

Greetings :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen!

 

 

@Wave: 10 weken :D Nog even te gaan dus :lol:

 

@SjonDoo: Een LV meter zal ik dit weekend gaan halen want heb de indruk dat het toch droog is mijn tentje!

 

@Fearghus: Thanks voor de support!

 

Hier zijn weer wat fotos :huh:

 

GROEI DAG 19 Morgen gaan ze op 12/12

gallery_27125_10794_968087.jpg

 

gallery_27125_10794_112001.jpg

 

gallery_27125_10794_1050049.jpg

 

gallery_27125_10794_2145485.jpg

 

Water geven doe ik een beetje op gevoel...Weet iemand hoeveel water ideaal is? Ik wil ze zeker niet verzuipen!

 

Tot snel met een update! :rofl ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi bezig! Lv hoeft voor zaden niet hoog te zijn in het begin, in tegenstelling tot stekken..

mn zaadkinderen staan momenteel ook in potten rond de 11l, en ik geef om de 4-5 dagen zo'n 200-300ml water. ze gaan één dezer dagen de bloei in, dus zal dat wel meer worden denk ik..ik weeg zo'n beetje de potten om een idee te scheppen..

qua hoeveelheid beter wat te weinig dan 1 keer te veel..nu je planten de aarde overschaduwen zal de toplaag ook niet vlug meer uitdrogen..

iig veel succes!

 

grtz..frnz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg,goed bezig hoor :huh:

die zien er zeker lekker gezond uit.

 

suc6 met je kweek!

ik blijf hem volgen :lol:

 

gr zeebodem,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen!

 

@ Zeebodem en Frnz: Welkom!

 

Terug tijd voor een update :bier

 

Ze groeien nog steeds mooi door en zijn ongeveer 30cm hoog (wel nog steeds heel compact :P ) Mijn lamp hangt nu op 60cm van de planten. Mag dit lager?

 

De dames staan sinds zondag op 12/12. Na drie dagen hebben ze vandaag terug water gekregen afgezuurd op PH5.8 en verrijkt met Canna Vega. Dit ga ik blijven geven tot de eerste tekenen van bloei er zijn. Voor tijdens de bloei voorzie ik tot nu toe enkel Canna Flores...

 

Is er nog voeding die een absolute must is tijdens de bloei? (zonder dat je een chemicus moet zijn om het te gebruiken :P )

Ik wil deze eerste kweek goed en eenvoudig houden! :rolleyes:

 

Opmerkingen of tips altijd welkom!

 

BLOEI DAG 3

gallery_27125_10794_1250835.jpg

 

gallery_27125_10794_107423.jpg

 

gallery_27125_10794_1384568.jpg

 

 

gallery_27125_10794_1638067.jpg

 

Tot binnenkort

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze gaan lekker,mooie planten is goed soortje om te beginnen en deze kan wel tegen een stootje.heb men vorige ook gehad moet je maar eens kijken naar verslag.ik had alleen een beetje te vroeg geoogst,spijtig maar ja live and learn...

Ik volg je zeker!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is er nog voeding die een absolute must is tijdens de bloei? (zonder dat je een chemicus moet zijn om het te gebruiken :P )

Ik wil deze eerste kweek goed en eenvoudig houden! :rolleyes:

 

Als aanvulling op je huidige voeding is het aan te raden om tijdens week 6/7/8 bloei wat PK13/14 mee te geven..

 

Zorgt voor compactere toppen en zal je eindresultaat daardoor positief beïnvloeden.. veel meer zou ik niet doen deze ronde...

 

Het klopt wat frnz.. zegt over zaden en LV maar als je helemaal niet weet wat de LV is dan zou ik zeker even een meter halen..

 

Succes..

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen!

 

Na enkele dagen afwezigheid terug tijd voor een update! :rolleyes:

 

De dames zitten nu 7 dagen op 12/12 en de eerste witte haartjes laten zich zien :bier

 

Temperatuur in het de tent zit tussen de de 22.7 (licht uit) en 27.8 graden (licht aan).

 

Ik heb eindelijk ook een LV meter gekocht en een dimmer voor mijn afzuig want die werkte tot nu op 100%.Nu draait hij op halve kracht. LV zit nu met lichten aan op 52% en licht uit op 62%, dus dat zit goed denk ik...

 

Qua voeding ga ik vanaf morgen Canna Flores beginnen geven (50ml/10liter)...

 

Hier enkele fotos van mijn setup. Die moest ik nog een posten :P

 

Homebox 120x120x200

gallery_27125_10794_1326470.jpg

 

Afzuig 125l-300m2.Zoals jullie kunnen zien heb ik nog geen filter... (Grote afgezonderde CV kelder met luchtuitlaat naar buiten zorgt ervoor dat ik tot nu toe geen nodig heb gehad, krijg ik toch geurhinder kan ik nog steeds een aanschaffen)

gallery_27125_10794_429358.jpg

 

Lamp (600W Son-T met VSA) en ventilatortje. Ze hangen beiden aan een balkje die ik dmv touwtjes verhang. Nu hangt ie op 55cm van de dames.

gallery_27125_10794_949497.jpg

 

En natuurlijk de dames. Ze zijn nu +/- 45cm. Ze groeien nog steeds 2-3cm per dag. Telkens ik water geef verwissel ik ze van plaats (nu nog mogelijk) om het veld zo egaal mogelijk te houden. Bij de meeste zijn de vertakkingen al bijna even hoog of de hoofdtop :P

BLOEI DAG 7

gallery_27125_10794_1426322.jpg

 

gallery_27125_10794_1771610.jpg

 

 

Tips nog steeds welkom!

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes zeg :P maar echt waar, haal een koolstoffilter jongen! de geur word veel erger dan je denkt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

@panjaabie: Thanks, filter gaat er komen :specool

 

Toen ik net bij de dames was heb ik volgend probleem vastgesteld op de onderste bladeren bij 4 van de planten (dit is over de afgelopen 24uur gebeurd) ;)

 

gallery_27125_10794_1072321.jpg

 

gallery_27125_10794_1893391.jpg

 

gallery_27125_10794_1263586.jpg

 

Is dit te wijten aan te weinig (of te veel) water en voeding? Of zit ik met een groter probleem?

 

Advies meer dan welkom :spliff:

 

Greetz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dude,

 

Ik vermoed dat je te weinig voeding geeft, en dat je knoeit met je voeding!

 

Die bladeren sterven straks toch af! Dus geen nood aan de man :specool

Maar je schatjes zien er lekker uit! Een echte Skunk#1 kijk maar is naar die van mij in mijn topic! Ze zijn bijna identiek ;)

 

Ik ben et wel met de rest eens! Een koolstoffilter is nodig! Deze damens ruiken erg hazey in de bloei en erg sterk! Dus die filter is een must! Ook demp je hier wat geluid mee wat soms erg handig kan zijn ;)

 

Greetings :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staan er hardstikke netjes bij!

 

Die vlekjes lijken op calcium tekort, maar kan ook iets anders zijn. Zo kan teveel stikstof een calciumtekort veroorzaken, maar ook stress. idd geen groot probleem! keep it up dit gaat helemaal goed komen.

 

btw geef je ook iets van bladvoeding oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wave en bruut: bedankt voor de replys! Ik ben ietwat gerustgesteld! De juiste hoeveelheid water en voeding geven blijkt niet zo eenvoudig...

Ik geef nog steeds te weinig denk ik ;) 3 liter om de twee dagen voor 8 dames in 11 liter potten... Te weinig?

Wat zou ik kunnen geven qua bladvoeding?

 

@wave: zijn ze bij jouw nog veel doorgegroeid op 12/12?

 

Thanks en tot snel met een update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey boglin zit er leuk uit

wrom zoek je anders niet het voedingschema van canna op, dan weet je precies hoeveel water & en voeding ej moet geven.

 

veel suc6 mvg weedplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er indd leuk uit hier!

 

Die vlekjes geen zorgen!

Pas al het echt erger gaat worden zou ik actie ondernemen..

 

Ik had vorige ronde gele vlekken/punten op de bladeren, bleek achteraf een druppeltje zweet te zijn geweest .. ;)

 

Gr Sir..

Share this post


Link to post
Share on other sites

werk je met canna voeding ga naar apotheek en vraag en 10 of 20 ml spuitje zonder naald kost een 50 eurocent

dan per liter water die je neemt 5 ml canna voeding op 3 liter gebruik je max 15 ml canna voeding

 

dan moet alles zo ver als gesmeerd lopen maat ik ga zo te werk in mij micro kast en alles blijft goed gaan

enkel kapotte lampen heb ik al last van gehad

 

greetz beton

 

van blad voeding ken ik niets ik gebruik dit zelfs niet !!

 

sir smoke a lot heeft gelijk blijf wel met je zweet handjes van de planten af deze fout maakte ik ook ik ben zelf ook maar aan mijn eerste kweek bezig en

ik krijg goede reacties dus maar ik had ook zo enkele bladjes welke ik aan raakte en deze vertoonde ook gele plekken zoals sir smoke a lot al zei .

deze zijn weg geknipt bij mij onder tussen .

 

ik ben zelfs speciaal een setje scharen gaan halen om te knippen en te dieven zodat ik geen bacterien van eender welke schaar over zet op mijn dames

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...