Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djeerdtown

Inblaas en afbloei vraagje

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

2 vraagjes:

 

Ik heb een afzuig van 1500 en een kleine inblaas van maar 230 ongeveer.. Ook nog passief eventueel. (sj tent). Is het echt een must om me inblaas ook op me fancontroller aan te sluiten of kan ik die gewoon altijd 100 % laten draaien? Want anders moet ik een splitter halen voor op de fancontroller om de in en uit blaas om aan te sluiten.. Maar heb liever zo weinig mogelijk verlengsnoeren in me tent.

 

En ik zit nu in de laatste fase van de bloei. Ik wil laatste dagen in het donker zetten maar sommige toppen zijn de haartjes al helemaal bruin, sommige zijn precies goed en een aantal grote toppen zijn amper bruin... Wat zat ik doen?

 

Kan het kwaad om de kleinere toppen helemaal bruin te laten worden zodat de grote ook bruin worden? Of zal ik de kleinere maar gaan knippen en dan alleen de grotere verduisteren de laatste dagen? Wat is wijsheid?

 

Groetjes Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

is een must anders zul je een keer overdruk in je hok gaan krijgen en dan gaat het stinken

Share this post


Link to post
Share on other sites

of zorgen dat je meer cub afzuigt dan inblaast....!!!!

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je stelt je minimum in op 25 %, dan moet je altijd meer afzuigen dan die 230 kuub en kun je die 230 vol laten draaien.. lijkt mij.

 

je merkt overigens vanzelf wanneer je onderdruk of overdruk hebt dus test het gewoon even met die minimum stand van de afzuiger.

 

ik ken je planten niet, maar als je het hebt over 100% bruine haartjes.. eraf halen! en wat nog niet goed is nog een paar dagen laten zitten. die paar dagen kunnen net het verschil maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil laatste dagen in het donker zetten maar sommige toppen zijn de haartjes al helemaal bruin, sommige zijn precies goed en een aantal grote toppen zijn amper bruin... Wat zat ik doen?

 

je hoeft niet alles in eens te knippen he. :lol:

je kan gerust enkel de top oogsten,

zo kan de wiet die er vanonder aanhangt

ook nog wat extra licht krijgen.

in de tijd dat ik nog met zaad zat te klooien,

oogste ik ook wat al klaar was.

de rest laat je gewoon nog even staan tot het....

ja tot ze klaar zijn he. :D :rofl :rofl

devlaming. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is je tent?? Dan weten we wat meer, en wat er in hand.???

 

 

Leuk een antwoord :lol:

Maar dan moet je wel weten welke tent ie heeft. Straks heeft ie er een van 100x100.

Vind in tenten inblazen zo ie zo niks :huh: tentjes zelf geweldig

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja met een tent van 1x1 moet je zoiezo geen 1500 kuub afzuiging pakken, dus daar leid ik aan af dat het in ieder geval iets groters is :huh: maar nu ben ik ook benieuwd naar de maat.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,40 x 2,40 4x600 watt :lol:

 

Btw gebruiken jullie ook altijd veel verlengsnoeren.. Zijn niet aan te slepen bij mij :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou je controller op 50% zetten, en op laten lopen naar de max als het warmer word.

 

Inblaas zou ik niet gebruiken, want dat ruck ding geeft niks meer als je afzuiger zal trekken :rofl

 

Ik had zelf wel voor een iets zwaardere afzuiger gekozen maar das mijn idee.

 

 

kLEINE TOPJES LEKKER LATEN ZITTEN, BEHALVE ALS HET BUITEN PLANTEN ZIJN :lol: :huh: :D

 

Maa ja je zal buiten wel geen 4x600 opzetten. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt.. Maar in die tenten zit er een soort gaas bij de passieve gaten/vlakken.. Is toch niet de bedoeling dat daar licht door heen komt in de boei.. Vandaar dat ik die gaten/vlakken dicht wil houden. Maar het kan geen kwaad ivm smaak of kwaliteit dat die haartjes helemaal bruin zijn van die toppen om de andere goed te krijgen?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze oogsten en dan zullen we andere alleen maar beter worden. Toprot voorkom je ook, waarom afgebloeide toppen langer laten staan?

 

:huh: wist niet dat je 4x 600 had hangen dus ik neem mn antw terug :lol: maar als je bv 1 lampje had hangen en de aanzuig zou koud zijn (over een paar maanden) dan gaat je afzuig niks meer doen omdat het koud genoeg is in je hok en wordt er dus ook niet meer gefiltert.

Dat is tenminste hoe ik mn antw had beredeneerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djeert ik werk alleen nog maar met tentjes. Grootste wat ik draai is 2x2m en daar maak ik alle inlaten altijd dicht,

 

Ik maak 2kunstof flenzen aan elkaar dus een van binnen en een van buiten, en snij dan dat stuk tent er uit wat in de flens zit.

Slang aan de binnen kant en aan de buiten kant net boven de grond en je tentje is echt licht dicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dus alle inlaten (die met dat gaas bedoel je toch?) houd je dicht op 1tje na waar je het gaas van wegsnijd en dan met flenzen een passieve inlaat creëert? Je kan toch ook gewoon 1 van de gaten (zit er maar 1 onderin als het goed is bij die van mij) gebruiken die onderin aan de zijkant zit daar een slang met een bocht gebruiken en die als passieve in laat gebruiken? Of actief?

 

Wat kan ik het makkelijkst doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...