Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bennie98

Mexican Haze

Recommended Posts

Hallo

 

Zoals je al hebt kunnen zien had ik drie power flowertjes.

Die zijn jammer genoeg alledrie volledig verrot/besproeit.... of dergelijks

Daarmede had ik dit jaar geen plantjes..

 

Nu heb ik van een maat een plantje Mexican Haze en een plantje New York Diesel gekregen.

Die zijn binnen opgekweekt maar staan nu dus buiten...

 

Met de hevige regenval van vorige week heb ik dus de twee plantjes één dag in de regen laten staan.

Met de new york diesel geen probleem. Daar kan ik nu gewoon aan wateren met product.

Maar de mexican haze ziet er nogal triest uit... zijn blaadjes hangen en zijn topjes zijn fluogroen-geel geworden...

Heb ik wel al eerder gezien maar vraag mij nu toch wel af wat er aan te doen valt..

 

Ik heb verscheidene plagron producten.. geef hem nu plagron bloom met plagron green sensation..

vorige week gaf ik hem nog enzymen ipv green sensation ook van plagron..

 

Wat kan ik hem geven waardoor dit probleem weer opgelost kan worden.?

En is het trouwens erg dat er plastiekfolie over de pot gespannen is?

 

Foto's

 

gallery_18255_10788_2676.jpg

gallery_18255_10788_57474.jpg

gallery_18255_10788_589530.jpg

gallery_18255_10788_199075.jpg

gallery_18255_10788_761048.jpg

 

Macro's

 

gallery_18255_10788_254150.jpg

gallery_18255_10788_34302.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou hem voorlopig even niks meer geven alleen water wanneer nodig

een grotere pot is misschien ook wel iets om te overwegen

 

kan er naast zitten maar dat zou ik dus doen

 

gr gustavo

Share this post


Link to post
Share on other sites

de plant verstikt in t vocht.

1.plastic eromheen weg=zuurstof

2. geen water ff droog laten vallen

3.verpotten versnelt dit proces

4.zorg dat de pot in de nacht niet te koud wordt=stagneerd sapstroom

 

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja kzal dat dan morgen doen.

verpotten.. en plastiek afhalen.. maar ik zie anders geen methode om het vocht ervan weg te houden als het regent...

enige opties daarvoor dan?

 

ook... ik kan de plant snachts niet binnen halen.. vermits het in het geniep is dat ik deze plant heb...

 

bedankt alvast... en laat mij nog iets weten omtrent vocht weghouden van de pot...

 

grtz

 

bennie98

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst maar ff overpotten de nieuwe grond die je gebruikt zal al een stuk droger zijn

pot afdekken hoeft meestal niet omdat het bladerdek al voldoende water tegenhoud

met de regen van afgelopen dagen is dat niet voldoende natuurlijk in dat geval kun je de potparka methode

gebruiken maar zal daar mee wachten tot ie weer wat droger staat en in een nieuwe pot/kuip

 

gr gustavo

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de plant nu verpot in een iets grotere pot.. en enkele dagen laten uitdrogen.. staat al aardig in bloei maar blijft nog steeds hangende bladeren hebben..

heb intussen zelf iets ontwikkeld in verband met het teveel aan water..

als het ware een potparka maar dan anders...

 

zal er later op deze dag enkele foto's van trekken.. en hier posten.

mss maak ik er een aparte topic over.

 

grtz

 

Bennie

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb je echt geen idee wat je aan het doen bent...

Je wilt de plant niet naar binnenhalen om een of andere reden maar een mexican haze heeft een bloeitijd van zo'n 12 weken...

 

Reken je even mee?

Het is nu 7 augustus, over 12 weken is het 30 november! en dan zit je nu nog geeneens op zichtbare bloei.

 

Daarnaast geef je de plant elke week andere voeding, laat je hem eerst zeiknat staan, verstik je daarna de wortels en heeft ie ook nogeens te weinig wortelruimte.

Als je deze plant niet kan binnenzetten kan je hem net zo goed de kliko inmikken.

 

Niet lullig bedoelt maar ik probeer je een teleurstelling te besparen, dit gaat echt niet werken zo, sorry man.

 

Wel goed trouwens dat je hem hebt overgepot hoor maar ik denk dat je hier nog geen gram vanaf trekt.

 

Misschien een klein stealth computerkastje maken of iets in die richting en dan wat leuke autoflowers erin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ik weet wel wat ik doe hoor.. en ik geef niet iedere week andere producten..

ik ben onlangs gewoon overgeschakeld van week zoveel naar zoveel op het voedingsschema.. waarbij staat dat je de producten moet aanpassen

oke het is mss een soort die ik nog nooit gekweekt heb en mss zal ik er daarom niets van krijgen.. :/

maar het probleem is dat ik thuis woon en mijn moeder niet weet/mag weten dat ik die plant staan heb.

 

daarom kan ik ze moeilijk ergens binnen zetten en is het niet mogelijk om ergens een kastje te beginnen en daarin te kweken.

 

anderzijds probeer ik zoveel mogelijk goed te doen door bv mijn waterafwerend systeempje dat ik hier binnenkort zal posten..

 

ik snap u volledig maar het kan nu eenmaal niet anders...

 

 

grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bennie, Niets dan respect hoor, dat je het zo goed en zo kwaad als het kan tot een mooi resultaat probeerd te brengen.

Was ook niet mijn bedoeling om negatief over te komen maar schrok een beetje van de duur (qua bloei) die je nog voor je kiezen gaat krijgen.

 

Ze staan er inmiddels al wat beter bij, volgens mij nog wel een calcium of magnesium tekort maar de nieuwe pot doet haar goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent minstens 18, en je ma mag het niet weten ? (Ik zou zeggen, neem je verantwoordelijkheid, en gedraag je volwassen, en breng je plantje ter sprake. Ze komt er toch achter. En als ze het al weet, staat ze het dus nu al 'oogluikend' toe :rolleyes: )

Mgoe, ik ben het met groengoud eens, dat dit niet gaat lukken, of we moeten 3 maanden mooi weer krijgen.

Je kunt ook niet zomaar even een stuk voedingsschema overslaan. Dan gaan ze echt niet 4 weken eerder bloeien.

Volgens mij loopt het water nu nog steeds je pot in zo te zien ? Die regenjas moet je wel over de potrand hangen, en alleen als het regent. :P

 

Maar, zeker sucses ermee.

Je kunt misschien wat over de groei- en bloeiwijze van dit plantje leren, en volgend jaar iets proberen dat wél geschikt is voor ons klimaat.

Misschien wat auto-flowertjes achter in de tuin eind juni ?

Kan je ma ze water geven als je niet thuis bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kvind ook dat ze al wat beter staan.

en magnesium of calcium heb ik niet apart .. heb enkel plagron voedingssuplementen..

 

en geloof mij vrij ^^ ik probeer al sedert mijn 18 jaar plantjes te zetten..

heb het samen met mijn broer 1 jaar mogen doen .. toen was het allemaal goed gelukt .. 200gr opbrengst enzo..

maar nadat mijn broer verhuisd is is mijn ma niet meer zo gedoogend...

daarmede staat deze dus achteraan in de tuin...

 

het feit dat het geen goeie soort is voor hier komt waarschijnlijk omdat ze oorspronkelijk binnen opgekweekt is...

 

en het kapje was er nu op de foto nog over.. heb ik inmiddels verwijderd... is alleen omdat het gisterenavond vannacht nog regende :P

kan moeilijk de plant wegdoen.. aangezien het een gift was van een kennis..

hopen .. en meer niet :P

 

en ik was van plan van dit jaar autoflowers te zetten.. maar de zaadjes die mij in breda in de growshop aangesmeerd zijn waren dus duidelijk geen autoflowers.... bastardio...^^

was powerflower... dus duidelijk geen autoflowers..

 

maar die new york diesel die ik staan heb ziet er wel een pak mooier uit dan deze mexican haze... :rolleyes:

hopelijk levert die wel vroeg genoeg af

 

grtn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds je broer verhuisd is ? Hmm....Ben je wel aardig genoeg voor je ma ? (geven en nemen, jeweetwel...

 

Autoflowertjes kun je beter gewoon bestellen, of maakt je ma ook je post open ?

Anders is er vast wel iemand op dit forum die je verder kan helpen voor volgend jaar.

 

Morgen weer mooi weer! En de zon breekt hier nu ook weer door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb het niet op het openen van mijn post alsk zeg da die growshops gecontroleerd worden hé ^^

tgaat over de nederlandse en belgische politie die het doen en laten van die shops via internet controleren en catalogiseren..

alsk zaadjes wil dan ga ik wel eens nr een goede growshop :rolleyes: gewoon met de wagen..

 

dusja... en ivm mijn moeder... heeft niets met mij te maken.. zis gewoon zeer paranoia..:P

en dat ene jaar dat het wel mocht.. mocht het eigenlijk ook niet... dusja

Share this post


Link to post
Share on other sites

kvraag me echt af wie er nu gewoon zeer paranoia is...jij of je ma :rolleyes:

 

maar... anyway, zolang je van je ma afhankelijk ben en betaald of onbetaald bij haar inwoond, hoor je je te schikken naar haar regels...dus wacht even met kweken tot je op je eigen woont joh... :P

 

Later...als je groot ben, mag jij het met jou koters allemaal veel beter doen :P

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bestel toch liever, (met een ander bezorgadres) dan dat ik met de auto ga.

Jaren geleden deed ik het ook gewoon met de auto, maar sinds ik regelmatig politie in burger heb zien posten op parkeerterreintjes in de buurt van de shops, met blocknote en pen in de aanslag doe ik dat niet meer. Zo gauw er een auto langskwam werd het kenteken stiekem genoteerd.

En dan nog het risico dat je onderweg aangehouden wordt..

 

Hehe..yep, heeft je broer niet een mooi tuintje ? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kheb het niet op het openen van mijn post alsk zeg da die growshops gecontroleerd worden hé ^^

tgaat over de nederlandse en belgische politie die het doen en laten van die shops via internet controleren en catalogiseren..

 

Moeha ! :P

 

Denk jij nu echt dat de politie zich bezig houd met het klantenbestand en de transacties van alle growshops en zadenhandelaren te controleren ???

Ze hebben nu al véél handen tekort om de gewone internetcriminaliteit aan te pakken, laat staan dat er daar tijd en geld en middelen voor zijn :P

 

Wat een verhaal, je bent dan wel al 18 zoals je zegt, maar veel ouder zal je alvast niet zijn

 

Veel succes met je winterkweekje !

 

grts

Richie :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke dan...

 

denk wat je wilt denken..

 

ik ga gewoon met de wagen..

niets verkeerd aan te gaan shoppen in nederland ;)

kdenk niet dat ze die producten zomaar in beslag mogen nemen.. tzijn immers gewoon producten en geen drugs...

 

nee bij mijn broer is zijn tuin nog niet degelijk afgezet.. dus dat is nog effe wachten..

 

en die mexican haze hebk zo goed als opgegeven.. heb hem nu in mijn tuinhuis gezet.. veel minder licht enzo.. maar staat nu wel volledig droog..

nu gewoon verder doen met de new york diesel.. die geniet nog steeds mijn voorkeur... en drinkt ook normaler..

beginnen nu lekkere topjes op te komen..

dus met een beetje geluk heb ik binnenkort een oogstje daarvan.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

reden voor het kapotgaan van de mexican haze gevonden...

 

binnen opgekweekt... dan buitengestaan in grote winden.

 

wortels zijn aan één kant losgekomen...

daarmede is hij dus geel beginnen worden... staat nu in een overdekte plaats zonder wind en komt er door...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat je er nog wat lekkers vanaf kan halen! :lol:

Het van binnen naar buiten halen is niet perse een probleem hoor, de wortelschade is de grote boosdoener.

 

Succes! en respect voor je doorzettingsvermogen met je mexicaantje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...