Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Polleke

Help plz :) Ongedierte of Voedingsprobleem?

Recommended Posts

Na het goed doorzoeken van alle planten denk ik niet dat het ongedierte is en anders kunnen ze zich goed verstoppen :verrygood

 

Hierbij dus enkele foto's:

 

gallery_2341_10774_111007.jpg gallery_2341_10774_154047.jpg

gallery_2341_10774_157667.jpg gallery_2341_10774_276912.jpg

 

Iemand een idee? Het zijn enkel de onderste bladeren die deze gaten en verkleuringen hebben.

 

De voeding is canna voor bloei en Guano van nomercy.

 

Alvast bedankt!!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan ze niet te nat? dat zou ook het probleem kunnen zijn

en wat is je ec waarde van je voedings water?

Share this post


Link to post
Share on other sites
staan ze niet te nat? dat zou ook het probleem kunnen zijn

en wat is je ec waarde van je voedings water?

 

Nee ze staan geregeld droog voor ik ze terug voeding/water geef en de ec waarde is erg laag op dit moment, het is normaal 50ml canne per 10l en daar zitten we net onder (ec meter gebruik ik de eerste 2 weken van de bloei nog niet, ik begin pas te stijgen mét de voeding vanaf begin week 4)

 

zou het mss helpen om bacterial te gebruiken van nomercy? dat is wat me is aangeraden ... maar ik heb er zo men twijfels over :verrygood

 

heb net 2j niet gekweekt en die eerste gaat al niet hoe ik het gewoon ben ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi polleke :D :D :)

50ml op 10L ?

wat gebruik je van voeding?

Als het canna is is dat wel veel hoor.

Ik zie alvast zwaar vebrand blad.

Kan je een pica maken van de totale plant?

Als het een voedingsprobleem is moet het over

De hele plant zitten.

Enne blaadjes komen en blaadjes gaan.

devlaming :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

net wat devlaming zegt, overvoeding. misschien even om en om voeding en water zonder voeding geven. begin maar eens met alleen afgezuurd water. wat voor aarde gebruik je verder? ec meter zou ik er zoiezo altijd bij houden, of het nu de 1e of de laatste dag is.

 

ik ken heel dat bacterial spul niet maar wel of niet geven heeft weinig met dit probleem te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bacterial is een ijsvries van bacterieen welke gebruikt worden in de koi-kweek om het water te voorzien van de juiste bactereien

 

dit is ook goed te gebruiken om je medium(steenwol/mapito) mee in te wassen om een bodemleven te creeeren

 

jouw probleem heeft hier niks mee te maken

 

geef eens iets meer info!

 

welk medium

welke periode

ph

ec

 

enzovoorts

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 ml op 10 liter is volgens canna de aanbevolen hoeveelheid. Ik kom met de ze waarden op een EC van 1.8, nu is dit zoals je zegt prima te doen maar houd er wel rekening mee dat je medium óók een EC waarde heeft.

 

Ik zit op lightmix en kan makkelijk op een ec van 2.2 of zelfs meer uitkomen maar jij zit op een zwaarder bemest medium en dan is 1.8 te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is op grond en ik post later vanavond nog foto's. (ook van een hele plant)

 

Het is enkel bij de onderste bladeren en ik heb ook lightmix ...

 

Update volgt dus :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ken heel dat bacterial spul niet maar wel of niet geven heeft weinig met dit probleem te maken.

 

De Bac van no mercy kunnen nooit kwaad,ik gebruik ze graag,altijd&overal

 

@De Vlaaming,Enne blaadjes komen en blaadjes gaan.'?

Ik weet tis bij jou anders maar ehh...het hoort in de herfst zo te zijn hoor:verrygood

 

Je geeft de aanbevolen dossis op leeftijd?

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotoupdate:

 

gallery_2341_10774_52601.jpg gallery_2341_10774_283925.jpg

gallery_2341_10774_362251.jpg gallery_2341_10774_232303.jpg

 

Ph was 7.5 (oops! :lol: ) die heb ik nu naar beneeden gehaald naar 5.8 ... mss dat dat het probleem was?

 

Nog steeds geen beestje te vinde en ze hebben enkel water gekregen gistere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ph was 7.5 (oops! :lol: ) die heb ik nu naar beneeden gehaald naar 5.8 ... mss dat dat het probleem was?

 

Combineer dit met te nat staan en het is kassa.

 

Maar hoe kom je aan die 7.5 waarde?

 

Van 7.5 ineens naar 5.8 wat denk je zelf?

Ze zitten daar zeker niet op te wachten de wortels zo'n groot verschil, kans dat de boel nu volledig dichtgeslagen is qua opname is groot.

Goed je planten id gaten houden en als je ph af moet stellen doe het dan niet zo rigoreus als je gedaan hebt, de plant is geen machine...

 

Ik zou ze "oppotten" als ik jouw was aangezien je ook het volume van je huidige potten niet optimaal hebt gebruikt en je ph waarde niet klopt ga je alleen maar achter de feiten aanlopen zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Combineer dit met te nat staan en het is kassa.

 

Maar hoe kom je aan die 7.5 waarde?

 

Van 7.5 ineens naar 5.8 wat denk je zelf?

Ze zitten daar zeker niet op te wachten de wortels zo'n groot verschil, kans dat de boel nu volledig dichtgeslagen is qua opname is groot.

Goed je planten id gaten houden en als je ph af moet stellen doe het dan niet zo rigoreus als je gedaan hebt, de plant is geen machine...

 

Ik zou ze "oppotten" als ik jouw was aangezien je ook het volume van je huidige potten niet optimaal hebt gebruikt en je ph waarde niet klopt ga je alleen maar achter de feiten aanlopen zo.

 

Die 7.5 was het water van de kraan gewoon (dacht dat dat rond de 7 was normaal) ... ik geef nu water rond ph 6. Maar ik vraag me af of de problemen daar wel van kwamen ... want ze hebben zeker niet nat gestaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi polleke. :P :bier :lol:

hoe gaat het? :rolleyes:

is er al verbetering?

devlaming :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...