Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
feverdream2

slappe toppen

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb bij mijn NLX plantjes (3) die heel groen zijn en stevig (70Cm ofzo) toch een tja..... probleem?

De topjes van de takken hangen slap alsof de plant het niet aan kan, ze heeft redelijk wat water. Is dat misschien iets van een tekort aan calcium?

tevens zijn wat steeltjes paars van kleur. De een zegt dat dat goed is, de ander juist van niet. Ze zijn gegroeid op grond met voeding en perliet. Nu geefik twee maal per week een dosis terra flores mee met het gietwater. (of zou dat meerdere keren moeten per week?). Ze staan er meestal zo bij aan het eind van een dag...

 

ideeen???

:?:

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de pot op het einde van de dag dan niet toch te droog :?:

 

En wat is het einde van de dag bij jouw. Het is vrij normaal dat de topje en de balderen iets gaan hangen als het donker wordt :arrow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook het idee dat het om het vocht te doen is. Gek want de grond is niet echt droog zoals ik al zei. Misschien is het een deel een probleem van voeding en een deel van water.

 

De toppen hingen in de volle zon rond 19.00 slap. Zal wel goed gaan.

 

Ik heb trouwens eens een pure joint gedraaid van de gedroogde blaadjes van een afgebroken tak. Daar wordt je toch wel anders high van. Lekker was dat zeg!

 

Is twee a drie keer per week te veel voeding na een periode van twee maanden in vrijwel dezelfde aarde??

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee mits je de dosering van je voeding op dit moment nog wat aan de lage kant houdt. Pas over 2 weken (begin echte bloei) ga je de voeding geleidelijk aan opvoeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef 5ml op 2 liter water verdeeeld over 5 planten op gemddeld 12 liter om de twee dagen. En daarnaast geef ik water in de ochtend (halve liter per plant of zo) en een halve liter op de avond en soms ook nog wel overdag als ze slap gaan hangen.

 

klinkt dat goed? wanneer is de kans op overbemeesting echt gevaarlijk te worden?

En wanneer stop je nu precies met voeding.

En als je de voeding opvoert, naar hoeveel ml per week zou ik moeten gaan dan in mijn situatie?

1 nlx op 12l

1 nlx op 12l

1 silver pearl (prachtige!) op 12 liter

2 nlx samen in een pot op 50 liter

 

bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...