Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Hydro Innovations Ice Box + chiller

Recommended Posts

Ok. Dit keer voor de laatste keer anders ga ik er mijn zolder mee koelen! :D

 

Hydro Innovations maakt koelproducten voor gesloten grow systems. Een daarvan is de Ice Box , bedoeld om maximaal een 1000 watt lamp in een cooltube dusdanig te koelen dat je kun recirculeren en de temperatuur in je hok stabiel houdt. Voor de koeling wordt een externe chiller gebruikt, de koude opslag vindt plaats in een vat dat in je ruimte staat, de chiller staat daarbuiten en ook niet bij luchtinlaat (want dan trek je al die onttrokken warmte weer naar binnen).

 

Alle informatie staat op de site en als je te beroerd bent om daar te gaan kijken: Ik heb het ook al volledig voorgekauwd in het laatste test topic geplaatst en de FAQ en manual bijgesloten.

 

Hier een paar pics die ik genomen heb in San Francisco hoe zo'n systeeem hoort te werken:

 

1. Stoffilter voor de inlaat van de 150mm tube (altijd een goed idee voor een tube)

2. Chiller daar achter

3. Fan daar achter

4. Ice Box direct aangesloten op chiller (het grote type op de foto's heeft een intern reservoir, onze kleine chiller heeft dat niet)

 

post-5211-1283086145_thumb.jpg

post-5211-1283086161_thumb.jpg

post-5211-1283086178_thumb.jpg

post-5211-1283086196_thumb.jpg

post-5211-1283086211_thumb.jpg

 

Je krijgt:

 

- De Ice Box (ter waarde van $ 149)

- De chiller, voldoende om max. 1000 watt te koelen (ter waarde van $ 350)

 

Je hebt nog nodig:

 

- Een 150 mm cooltube

- Een inlaatfiltertje voor je tube (stukje prefilter is ok)

- Een pomp om het water door de chiller en je ice box te pompen (continu)

- Een 150mm fan om af te zuigen en te recirculeren in je hok.

- Slangen

 

Als je niet bereid bent om dit aan te schaffen: reageren geen zin. Je krijgt al bijna $500 aan spullen die je mag houden, daar moet je zelf ook wat voor doen!

 

Dus geen experimenten meer, dit is zoals het ding bedoeld is en zo willen we hem nu ook gaan testen. Voor de laatste keer!

 

Serieuze gegadigden kunnen zich nog éénmaal melden. Als je niet enigszins technisch begaafd bent of niet de tijd en moeite wilt nemen om je eerst eens in te lezen voordat je reageert: doe geen moeite :verrygood. Dit is de laatste keer dat we het proberen en nu slechts volgens recept.

 

Bijlagen voor de écht luie testers:

 

FAQ

FAQ.pdf

 

Manual

manual.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW wat een uitbundige reakties :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja wordt het toch mijn zoldertje straks doc...

 

Het moet niet te moeilijk worden voor onze leden he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat de vorige test de mensen een beetje heeft afgeschrikt ofzo

 

Maar ik meld me bij deze aan

 

Ik ga een Dr120 met 600 watt erin neerzetten , eventueel wil ik er wel 800 tot 1000w in hangen

Ga dus binnenkort (in september) starten en de opbrengst gaat naar een goed doel!

 

Eventueel ben ik best bereid daarna nog een ronde te doen met toevoeging van CO2

Om de temp en rv te meten gebruik ik een datalogger

Ook maak ik gebruik van de temp meter met sensor van een jumo controller (zeer nauwkeurig)

Tevens heb ik de mogelijkheid de temp in het substraat ook goed te meten

 

Als vat zat ik eraan te denken iets van sandwitch panelen en vijverfolie te bouwen

Ik heb ook nog genoeg Gold Label voeding en substraat liggen (anders rijd ik even langs doc)

 

Het soortje word weer feminized van sannie

 

Onnodig te vermelden lijkt me dat ik ruime ervaring heb met watergekoelde kweekruimtes

 

gallery_19024_9226_1457994.jpg

 

En dit systeem dus goed aan de tand kan voelen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het product te gecompliceerd is voor de kleine hobby kweker. In de US

koelen ze hun vaten, wij moeten er verwarmers in hangen. Met deze huidige

temperaturen moet ik al bij verwarmen in mijn kleine tent. Wellicht dat je er dan 1000w

in kan knallen, maar dan behaald de arctube nooit de correcte temperatuur en hou je

nog maar 700w over. (toch Doc) Die paar weken dat het te warm is, lijkt me voor de kleine

kweker niet de moeite waard. Voor grote ruimtes lijkt mij dit wel interessant.

 

Ik ben er dus wat skeptisch over, maar wellicht dat guesswho? het tegendeel laat zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 1 lamp gebruikt en je laat de lucht eerst langs de lamp lopen en dan langs de IceBox dan valt het wel mee.

Als je de lucht eerst langs de IceBox laat lopen (zoals te zien is op de foto) dan wordt de temperatuur van de lamp veel te laag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi apparaat Whazzup, zal goed werken op te warme zoldertjes...

Ik ga voor Guesswho, die maakt er wel weer een mooi en leerzaam project van :verrygood

Alvast veel succes gewenst voor de toekomstige gebruiker van dit mooie apparaat, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je 1 lamp gebruikt en je laat de lucht eerst langs de lamp lopen en dan langs de IceBox dan valt het wel mee.

Als je de lucht eerst langs de IceBox laat lopen (zoals te zien is op de foto) dan wordt de temperatuur van de lamp veel te laag.

er hangen 1000 watt peren in, ongeveer de capaciteit van de Ice Boxen. Met de chiller en de blowers op de tubes kunnen ze het nu zo regelen dat de convectie warmte van de lampen compleet geneutraliseerd wordt en zelfs de tent koelt! Dat betekent dus wel dat je je lamp flink koelt.

 

Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven om ze apart te zetten zodat je de laatste buis niet extra koelt, denk dat je daar op doelt doc?

 

Als je klimaat al koel is kun je dus met relatief weinig vermogen het klimaat in je tentje optimaal houden. Maar blijft een feit dan lampen die teveel gekoeld worden niet op vermogen komen. Sommige lampen zijn daar gevoeliger voor dan andere. Het is echter wel een comfortabele manier van kweken. Heb altijd met veel plezier met een tube gekweekt en best heel redelijke resultaten gehad in het verleden, en dit lijkt me best heel ideaal.

 

Hou rekening met het feit dat je vat eigenlijk in je tent moet staan. Dat zal nu met de winter in aantocht niet meer zoveel gaan schelen dus we verwachten in ieder geval ook nog een kleine demo met wat warmte volgend jaar he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven om ze apart te zetten zodat je de laatste buis niet extra koelt, denk dat je daar op doelt doc?

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm

Tot nu toe is het enige goede voorstel van guesswho. :rolleyes:

 

eenmaal andermaal.......

 

Nog andere bieders????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkocht!

 

Guesswho, gefeliciteerd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mannen , hartelijk bedankt

Daar gaan we een mooi test verslag van maken!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo geef ik je in iedergeval weer een reden om weer een keer langs te komen.

Moet ik de spullen meenemen naar de opening van de wf-shop dan kan je ze Zaterdag meteen meenemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Langskomen is altijd gezellig :rolleyes:

Zaterdag heb ik helaas andere plannen

 

Maar je hebt een pb

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik de icebox en chiller opgehaald

Ook heb ik twee gavita pro's 600 watt , 400V remote meegenomen

Na weer goed volgestopt te zijn met goodie's ben ik weer huiswaarts gegaan ;)

 

Binnenkort mijn test verslag van de ice box , op mapito !

Eerst ga ik me nog eens goed inlezen

 

Grtz Guesswho?

 

EDIT

@ whazzup

Ik heb de instructies van de icebox , in tegenstelling tot de vorige tester , wel gelezen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) die had je allang gelezen met het vorige topic, wedden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar durf ik, Guess een beetje kennende, ook wel op te wedden.

 

Wat winnen we Whazzup? ;)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeuwige roem en glorie emtee, we're in it for the fun ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 keer gelezen? dit is al de 3e keer :spliff: ;)

Maar als je de spullen hebt liggen en de gegevens van de chiller weet , leest het nog makkelijker

De ideeën over de te bouwen ruimte borrelen langzaam op

 

Maar het wordt een mooie test en ik zal proberen het systeem van Hydro Innovations zo goed mogelijk na te bouwen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he gw succes er mee

ik verwacht een mooi verslag [al ben ik onderhand niet anders van je gewend ]hahaha

twee gavita pro's 600 watt , 400V remote komen die er in tehangen??

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ermee, ik hoop nog steeds dat de ice-boxen dadelijk in Nederland verkrijgbaar zijn...

 

Als ik de filmpjes van hydro innovations weer eens voor de zoveelste keer bekijk, denk ik steeds weer dat dit systeem heel goed geschikt is voor de 'kleinere' ruimtes.

 

Of het ook goed werkt licht voor 99% aan de opstelling van de chiller en reservoir. Maar dat gaat met guesswho vast goed komen :popcorn:

 

gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...