Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: 2-in-1 tent: De Silver Twin Box (nummer 2)

Recommended Posts

Een frisse start na een ongelukkig begin. Meer daarover hier en hier

 

Je krijgt het setje zoals het door Paffie is ontvangen en daarbij vers substraat uiteraard.

 

_______

 

 

We kregen kort geleden een hele vriendelijke mail van indoorgarden.eu met het aanbod om deze nieuwe tent aan te bieden op het forum. We hadden het al aangekondigd, maar daar is ie dan: De Silver Twin Box!

 

Zoals je ziet bestaat hij uit een ondercompartiment voor de stekken of zaailingen (80 cm hoog) en een bovencompartiment voor het afbloeien van 120 cm hoog. Ook voor hen die moeders houden is het een fijn systeem: moeders in de bovenste tent, stekken daarvan in de onderste. Zo heb je veel problemen opgelost in één tentje. Je kunt ook een cyclus aanhouden van net voor het in de bloei gaan stekken nemen, deze onderin weer netjes wortelen en voorgroeien, en dan de hele cyclus opnieuw. Zo blijf je volledig zelfvoorzienend. Kortom, daar zien we wel wat in!

 

Indoorgarden.eu ging zelfs nog een stapje verder: ze leveren de tent compleet ingericht met filter, fan, fancontroller en lampen (evenueel in cooltube)! Afhankelijk van het gewenst gebruik zal er een set op maar worden samengesteld door indoorgarden.eu. Als klap op de vuurpijl, deze hele setup mag je na de test gewoon houden.

 

Meer specs en foto's van de tent vind je op de site van indoorgarden.eu

 

Om het feest helemaal compleet te maken krijg je er een pakket substraat en voeding naar keuze van Gold Label bij kado. Nou zelf nog effe potjes en zaadjes regelen! Nou ja, weet je wat: We doen er een pakketje van Sannie ook bij: Mijn nieuwjaars pretpakket bestaande uit 5 Cheeseberry Haze FEM (van E$kobar!) en 5 Killing Fields FEM (heb ze net mogen aanschouwen... yummy!!), 20 spongepots en een zakje bacto (ik heb zelf geen tijd om ze neer te zetten helaas :verrygood ).

 

Voorwaar een vorstelijk aanbod zou ik zeggen.

 

Hoe kom je in het bezit van deze compleet ingerichte Twin Tent?

 

1. Je hebt een succesvol afgerond kweekverslag op Wietforum gepubliceerd

2. Je komt met een voorstel hoe je de Twin Tent wilt gaan gebruiken, en met welke lampen je hem daarvoor wilt laten uitrusten

3. Samen met Indoorgarden.eu zullen wij dan de gelukkige uitkiezen, van wie we uiteraard een boeiend verslag over de tent in de test sectie verlangen.

 

Nog wat extra informatie: Je kunt hem met één afzuiger gebruiken, de kleine tent zuigt dan af in de grote. Er zitten 9 passieve inlaten op en de actieve inlaten hebben een nette flens. Van de leverancier:

 

De afmetingen zijn 80x80x200 waarvan het onderste gedeelte 80x80x80 is en het bovenste gedeelte (afbloeien) 80x120 hoog is.

 

We hebben nu een tent draaien met onderin een CFL lamp 125w en dat werkt prima met inderdaad een passieve afzuiging naar het bovenste gedeelte.

 

Dit kan eventueel veranderd worden in een Duo Fluor 2x80watt om onder voor te groeien.

Het is maar net wat de tester erin wil zetten bv voorgroeien en afbloeien of moeders en stekken.

 

Voor het bovenste gedeelte hebben we een Cooltube en een 400w philips vsa en lamp met een 450m3 filter en buis ventilator, zo draait nu een huidige setup en dat werkt goed.

 

We leveren daar een G-Tools/G.S.E controller bij omdat we hier goede ervaringen mee hebben.

 

Kortom... leef je uit en verzin een list :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, bij deze sta ik weer op de lijst.

 

Setup zal mede bepaald worden door de spullen die er al zijn, maar het lijkt me een leuke uitdaging om bovenin een zadenkweek en onderin een voorgroei te doen. (kan mijn Tneon er ook wel bij). Daarna natuurlijk de voorgroei weer naar boven en de afgebloeide dames naar beneden om te drogen.

 

Maar alles is bespreekbaar, ben ook niet vies van een lekker wietje :D

 

EmTee

-- EDIT -- wow, 6 minuten na topic start. Alsof ik al weken achter de PC op deze post zit te wachten :D Maar eigenlijk kom ik gewoon net thuis. En wat doet een WF lid als eerste als hij/zij thuis is? Precies :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik stem op Emtee!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt als een goed en praktisch tentje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup,

Smokeyb wilt ook wel even ruimte gaan maken in zijn schuurtje om dit leuke tentje te testen :D

Het lijkt me wel een fijn idee als ik aan 1 stuk door kan gaan, als de bloei bijna klaar is kan ik gaan ontkiemen en als m'n oogst klaar is kan ik die naar boven verplaatsen en kan de rest onder drogen.... zoals Emtee al zei, ook zou ik ook weleens gaan expermenteren met een moederplant om daar stekjes van te snijden en daar voldoet dit tentje prima aan :verrygood

Heb al ervaring met de cheesberryhaze en moet zeggen dat het een heerlijk en verslavend wietje is en die weer errug graag wil kweken :D

M'n plan was dan om de CBH in een scrog te binden en knallen met die hap, ook heb ik in m'n schuur een luchtontvochtiger om de hoge lv in mijn schuur onder controle te houden.

Ook ben ik van plan dan met de organische lijn van Humboldt te gaan kweken aangezien ik daar de laatste ronde goeie resultaten mee heb geboekt...

Ik hoor het wel en anders veel plezier gewenst met de volgende gebruiker :)

mvg B

 

Ook zat ik te bedenken om mijn 325m3 afzuiger te gaan gebruiken als actieve inlaat zodat alles niet volle toeren hoeft te draaien om zo het geluid te reduceren.

Edited by smokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier geef ik me ook voor op :D

want dat badkamer kastje waar ik al enkele jaren mee doe

is eigenlijk te klein :D voor men moeders

en het gezeul met men stekken van de vensterbank naar de grow room

om zo aan een totaal van 18u licht te komen begin ik ook stil aan beu te worden

je moet er wat voor over hebben zeg ik altijd :verrygood

 

ik ben een volledig zelfstandige kweker, betrek niks bij stekkenboeren

dus van zaad tot top, alles doe ik zelf, al jaren

 

mijn idee zou zijn:

boven BAL 250 w met Hpi voor de moeders-met cooltube

onder 2x 80 w duo-fluor voor het zaaien en stekken denk ik

 

werk ook al met een afzuiger van G-Tools-prima dingen

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef me niet op want er zijn al zoveel reacties dat ik het als onmogelijk zie :verrygood

succes en ik hoop dat er vlug een verslag verschijnt, kan niet wachten :D

gr canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyho, ik zou me graag op willen geven asl tester van dit prachtige product.

er is alleen een probleempje, mijn kweekverslag is nog niet af :verrygood oeps.

maar wat heb ik dan te bieden ondanks dat ik niet aan de eisen voldoe?

ik zou de tent willen gebruiken voor de productie van mijn eigen gefeminiseerde zaden, als verlichting wilde ik boven een 250watt hps gebruiken en onderin iets anders, T5 of inductie, iets in die richting.

mijn kweekverslag

 

ik hoor het wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond allen....

 

Ik vond het al langere tijd zonde dat paffie het tentje niet gebruikte...

 

Ik heb nog steeds ruimte voor de twinbox, ik wil hierin 4 tot 6 moeders van de heribei (regular) in leven houden, en boven in stekjes van deze moeders voorgroeien zodat ik veel tijd kan besparen en mijn 600 watters kan gebruiken als bloei lampen waar ze ook toe dienen.

 

Moeders en stekken onder 2*80=160 watt tl en voorgroei onder 400w in cooltube.

 

Dus, ik bied aan... 2 vliegen in 1 klap... een heribei moeder keuze(in combinatie met afbloeien van de heribei stekken in andere ruimte inclusief verslag) en de twinbox testen om te kijken of hij voldoet voor waar naar mijn mening de twinbox is ontworpen.

 

De heribei moeders(stekken van uitgekozen buitenplanten) staan klaar, geworteld in hun 1L potjes.

Ik kan dus binnen 24 uur beginnen met de test :verrygood

 

Als grond heb ik het liefst special allmix.

 

Groeten,

 

jager!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had me nou met de meeting bij doc het zooitje gegeven had je nu een mooi verslag gehad :verrygood maar me vriendin vermoord me als ik weer met een mooi setje aan kom!

 

Ik ben reuze benieuwt wie hem gaat testen het is in ieder geval een heel erg mooi setje :D

 

Ik zou SmokeyB hem wel willen zien testen :D heeft pas een mooi verslag afgerond met een lekker soortje en een leuke voedings pakket.

 

Nouja goed ik wens diegene veel succes en ik zal aanwezig zijn in het topic ben zeer benieuwt naar die tent :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens niet sjenken, met voorstellen komen. De volgende zeikerd mep ik van het topic af :verrygood

 

concreet! Wat ga je doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke zal niet sjenken en een goed voorstel doen.

stekken kweken zit er niet in voor mij dus het word boven 250/400 watt onder tl 18 watt.

boven bloei onder groei, het zelfde voorstel wat ik al bij het vorige topic had, niks verandert.

voeding zal ik niet nodig hebben heb al zoveel, en wil niks weg moeten gooien..

omdat ik mijn planten net in de bloei staan zal het verslag direct kunnen beginnen, en hoef ik ze alleen over te plaatsen.

en het voorgroeigedeelte zal ook best snel gevuld worden.

gr canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed lezen cannabizznis, er zit al het een en ander bij!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan dit een en ander niet later gebruikt worden? zou de zaden natuurlijk wel willen zaaien, maar dit word ronde later.

en zal dan voorgroeien in het kleine gedeelte onder tl/spaarlampen.

in het bovenste gedeelte met een cooltube het liefst zodat de lamp er wat dichter op kan, ruimte is dan beter te gebruiken.

zo kan ik het bovenste stuk van de tent al vullen en ook onder al voorgroeien. en zullen de kweken lekker snel verlopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
concreet! Wat ga je doen!

 

Thanks Spikey :verrygood

 

Van ieder soortje 2 zaadjes ontkiemen en voorgroeien in de onder ruimte tot ze groot genoeg zijn (zal niet lang zijn met deze soortjes :) )

Dan gaan ze over naar 2 rechthoekige 65ltr kuipen, aangemaakt met bacto, buffertabs en de nodige schimmels

Gauw daarna komt er een scroggaas boven en mag het borduurwerk weer beginnen.

De dames ga ik dan na een week of wat organic bloom icm deuce deuce en honeyes van humboldt geven tot de laatste week en ga ik alleen maar over op Honeyes en kraanwater.

In de tussentijd heb ik dan al een paar nieuwe zaden ontkiemt en die alweer voorgegroeid onder de t-neon.

Oogst klaar, drogen in de onder ruimte en de nieuwe planten naar boven verplaatsen en zo kan het proces lekker doorblijven gaan :D

Zelf gaat alleen mijn voorkeur uit naar een 250w hps ipv 400w omdat ik gewend ben om met een 250w lamp te kweken en daar iedere keer voldoene vanaf haal.

Ook wil ook weleens zelf een mooi moedertje willen kweken waar ik mooie stekkies vanaf kan snijden :D

Wat wil je nog meer weten whazzup?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze setup zou mooi matchen met mijn volgende project:

 

Ik ben bezig met een selectie van moeders uit verschillende soorten.

Wat ik nodig heb is:

1. een kleine ruimte waar ik zaden in kan ontkiemen, stekken kan wortelen

en 'bonsai' moeders in kan bewaren.

2. een grotere ruimte waar ik de stekken in af kan bloeien om uiteindelijk

de beste pheno's van elke soort te selecteren.

3. na deze selectie worden de geselecteerde moeders in de grote ruimte

gehouden en de kleine ruimte wordt gebruikt om stekken te wortelen.

 

De bedoeling is om de complete cyclus van selectie, tot het houden van moeders,

het growen van buds, beoordeling van pheno's, het nemen van stekken en last but

not least een smoke report te laten zien inclusief mooie foto's en uitgebreid verslag.

Best of both worlds dus.

 

Het zal btw een selectie worden van verschillende soortjes uit Sannie's Shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren er zirt een cooltube bij, een dubbele klok, afzuiger, 400W philips VSA etc! kijk eerst eens effe bij de links, eerste regel van het topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het zo dat je dit moet gebruiken ??

zou zelf bijv liever mijn lumatek erbij gebruiken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
heren er zirt een cooltube bij, een dubbele klok, afzuiger, 400W philips VSA etc! kijk eerst eens effe bij de links, eerste regel van het topic.

 

Dat konden we al lezen. Ideale apparatuur toch voor zo'n Silver Twin Box.

Share this post


Link to post
Share on other sites
heren er zirt een cooltube bij, een dubbele klok, afzuiger, 400W philips VSA etc! kijk eerst eens effe bij de links, eerste regel van het topic.

 

Had ik ook allemaal gelezen hoor whazzup, 250w is alleen maar een voorkeur ivm de warmte maar denk dat ik met een 400w ook wel uit de voeten kom :D

Maar zoals ik in m'n vorige bericht al vroeg: Wat wil je nog meer weten van mijn plannen?

Of moeten we nog een slagzin afmaken? :D :verrygood daar ben ik namelijk niet goed in.....

gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduidelijking van mijn plan:

 

De Selectie

Onderin zou ik de Duo Flour 2x80w nemen, perfect voor het houden van

moeders in bonsai formaat (9x9 potjes), de stekjes die hier vanaf komen

worden ook onderin geworteld (in propagator naast de moeders).

 

Bovenin de Cooltube 400w HPS, voor het bloeien van de stekjes.

 

 

Na de Selectie

Onderin stekken laten wortelen

 

Bovenin geselecteerde moeders (switchen naar 400w HPI)

 

 

Voeding

Alla Sannie's Style. Met Buffertabs, Schimmels, Bacto, Bio groei en bloeivoeding,

eventueel een booster voor het afbloeien.

 

 

Soorten

Ik heb btw al een aantal soortjes voor onderin klaar staan (Killing fields, Kolossus, Afghaan x Diesel, Bubble dust x Dsd en Chemberry) Voor bovenin heb ik Shackzilla

en Jackberry stekken klaar staan. In de planning ligt nog Anesthesia en Chocolate

Rain. Ik heb dus voldoende start materiaal en meerder opties.

 

gallery_26428_10125_5207298.jpg

 

gallery_26428_10125_2393990.jpg

 

gallery_26428_10125_5494619.jpg

 

 

Test

Wat ik wil testen is de flexibiliteit van de 2-in-1 tent. Alle facetten van het growen zullen

langs komen en de Silver Twin Box zal dan ook in verschillende configuraties gebruikt

worden.

 

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja en geef m dan gewoon aan clowntje :verrygood

ik maak plek en dat is wat de meeste niet willen :D

 

nee zonder gein mocht ie terug komen dan meld ik me er voor an

om na mn laatste verslag er nog 1 test topic tegenaan te gooien :lol:

 

 

en daarbij hebben we n soortgelijk hok gebouwt :D

 

zou wel gelijk n dubbele test zijn :)

gallery_18687_6985_395217.jpg

gallery_18687_6985_143885.jpg

gallery_18687_6985_824031.jpg

 

dit hok is wel groter maar t ze+lfde consept :huh:

 

ik hoor t wel want er zijn er meer met de mogelijkheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil me ook opgeven.

 

 

Zo'n tentje zou voor mij een uitkomst zijn. Ik heb een 1000W hok waarin ik alleen maar commerciële soortjes in heb staan. Ik wil dit tentje gebruiken om wat leuke niet commerciële soortjes voor mezelf te kweken. Killing fields is bijvoorbeeld een heerlijke strain die ik eerder heb gekweekt.

 

In het onderste gedeelte voor groeien van de zaden en stekken voor het bovenste het bloei gedeelte en voor mijn andere hok. Ook lijkt me dit gedeelte ook uitermate geschikt als droog ruimte. Voor groeien met TL licht.

 

In het bovenste gedeelte afbloeien met een 400W cooltube.

 

Op deze manier benut je de tent optimaal, beide ruimtes zijn bijna altijd in gebruik. Er is ook tijd winst te halen voor als je nog een ander hok hebt zoals in mijn geval. Je kunt je hok meteen weer vol knallen met planten en op 12/12 zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, zo willen we het graag zien, maak het ons moeilijk om te kiezen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik dan ook mijn plannen verder toelichten?

 

Ik wil de keuze ook graag zo lastig mogelijk maken :verrygood

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...