Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grower76

stekje in najaar

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Tijdens het noodweer van de laatste dagen, is er een dikke tak van mijn plant afgewaaid, zo ontdekte ik eergisteren.

Nu heb ik van deze tak 7 stekjes gemaakt.

Maar de plant stond al in de bloei.

Als deze stekjes aanslaan, hoeveel gram zou ik dan per stekje eraf kunnen halen (een indicatie please)?

 

Of moet ik het ze maar gewoon weggooien omdat het te weinig is voor de moeite?

 

 

gr van mij

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tijdens het noodweer van de laatste dagen, is er een dikke tak van mijn plant afgewaaid

 

Lijkt mijn een beetje kansloos....Euh Sorry kans-arm :verrygood als je ze buiten laat , tenzij je ze naar binnen haalt kan het mischien nog wat worden.

 

als je begrijp wat ik bedoel :D

 

Grtz para

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal ongetwijfeld niet veel bijzonders worden, maar niet geschoten is altijd mis.

Bovendien heb je nu toch al stekken ervan gemaakt, dus het proberen kan geen kwaad.

Aan jou de keuze, veel succes ermee!

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stekken zal die wel alleen nog maar gesneden hebben, gemaakt kunnen ze niet zijn zo snel na snijden:p (wortelen)

heb je ze uberhaubt in pluggen gedaan en deze afgezuurd enz enz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij is het ook gebeurd en ja ik heb de plant nu in een grote pot gezet en nu in de schuur bij slecht weer en de stekken die ik gesneden heb heb ik nu onder spaar lampen staan en de vochtgehalte vrijhoog dus hopen dat er van de 9 stekken misschien 4 over blijven ben ik al blij maar kan een tijdje duren dat ze geworteld zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stekken lijken wel redelijk aan te slaan, ik denk dat ik er een paar binnen houd en de rest weggeef ofzo (leuk verjaardagscadeau toch?).

Maar de meeste doe ik weg aangezien ik anders de wet overtreet voor die paar grammen extra die deze planten opleveren.

 

Ik had niks van 'afzuren of in pluggen geplaatst' oid gedaan, ik heb ze gewoon gesneden, onder de juiste hoek, een beetje van de stam blootgelegd, in het stekpoeder geduwt, en in een potje, die in het kasje waar de luchtvochtigheid lekker hoog is. Niets bijzonders dus. Maar ik doe het altijd zo en het werkt.

 

Ik post straks wel even een foto van hoe ze nu zijn, en dan als ze afgebloeid zijn nog een keertje hoe ze er dan uit zien, en hoeveel het oplevert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de foto's:

het geheel:

gallery_26980_10777_486179.jpg

de grootste plant:

gallery_26980_10777_839164.jpg

de bijbehorende top:

gallery_26980_10777_463083.jpg

twee wat kleinere stekjes:

gallery_26980_10777_6399.jpg

 

gallery_26980_10777_688088.jpg

 

Zoals ik al zei, doe ik de stekjes weg, aangezien ik nu het gedoogbeleid overtreed, dus ik geef ze weg op ik verkoop ze, die grote houd ik wel zelf, en daarvan zal ik de opbrengst over een maand in dit topic vermelden.

 

Edit: ik heb ze trouwens gewoon voor het raam staan, aangezien ik ze niet weer in de bloei ga zetten, en ze nog niet teveel licht mogen hebben.

 

groeten van mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaan ze nu?

 

ik wil ook graag stekken van mn bloeiende buiten silverhazeje, maar hebben de stekken nog wel potentie denk je? of merk je al verschillen in kracht en energie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...