Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stikkie

Stikkie's rookverslagen.....

Recommended Posts

gallery_22940_10427_1299705.jpg

 

GEGROWD DOOR : Cannabizznis

SOORT: Purple haze (groene pheno)

VAN: ?

INDICA/SATIVA: hybride

KLOK OP 18/6: gelijk gestart op 12/12

KLOK OP 12/12: +- 13 weken

GROEI: wil je haar op een goed formaat hebben van rond de 60/80 cm zal je haar wel een dag of 10 groei moeten geven, ze straalt in de groei erg veel indica uit en blijft dan ook snel een korte dame.

haar bladeren hebben lange en dunne vingers wat juist weer wat meer sativa is.

 

TOP OPBOUW:precies contra op de groei lijkt de opbouw van de toppen in het begin juist heel erg sativa en heeft ze een wilde bloei met erg lange pistels, maar hoe verder ze afrijpt hoe meer ze naar de indica kant trekt.

 

OPBRENGST: de opbrengst zal denk ik gemiddeld zijn en is vooral te behalen in haar hoofd top/cola ook al maakt ze wel mooie zij toppen aan maar die missen gewoon net even de grote...

 

UITERLIJK: een heel compact uiterlijk met een groene kleur die je uiteraard niet verwacht bij een purple haze, ze heeft erg weinig maar wel erg lange pistels van een hele lichte kleur bruin die bijna weg vallen in de achtergrond.

de top is echt extreem wit en ook de blaadjes (die best veel aanwezig zijn) zitten helemaal onder,

de toppen lijken zoals ik al aangaf erg indica en zijn dan ook lekker hard en mooi rond zonder uitlopers en dergelijke.

ze is mooi afgerijpt en dat is ook goed te zien aan de kleur van de ''kristallen''

 

GEUR: het is niet een geur die er heel erg uit springt of 1 die je zal onthouden maar dat maakt haar niet minder lekker..

ze neigt een beetje naar de afghani van sensi seeds maar dan met een ''suiker boost'' toegevoegd..!

het is een volle en zachte geur die totaal geen haze invloed terug laat komen maar wel heerlijk zoet is met een woody ondertoon...

 

SMAAK: ze heeft een hele apparte smaak die eigenlijk wel overeen komk met de geur, het kruidige met een zoete boven toon.

ik vind de smaak wel beter tot ze recht komen dan de geur puur omdat je hier gelijk merkt dat je iets speciaals aan het roken bent..

waar het vandaan komt geen idee maar er zit ook een soort bij smaakje aan wat je proeft als je deo uit de lucht in je mond krijgt..(jullie snappen wel wat ik bedoel,haha)

wat ik hier in tegenstelling tot de rest niet in terug proef is die aarde achtige bij smaak die ik aan de AN ''wijten''

maar ook hier weer net als in de andere dames die ik heb mogen proeven van cannabizznis proef je gelijk dat ze goed afgerijpt en gespoeld zijn..!

 

UITWERKING: je verwacht eigenlijk een high die stiekem binnen komt en je actief bezig houd...

maar dat kan je wel vergeten, deze dame geeft je al een dreun bij de eerste paar haaltjes, een ligt aanwezige high die wordt onderdrukt door het stoned gevoel wat een stuk heftiger is en ook heel stabiel blijft/aanvoelt..(je rookt er niet snel te veel van)

het is dus geen couchlock maar een lekkere warme deken die de optie open laat om nog actief te worden als je dat al niet was natuurlijk...

ze haalt vrij snel haar piek maar blijft daar erg lang hangen en is pas na +- 2 uur uitgwerkt..

 

EINDSLOT: het was totaal niet wat ik verwachte bij purple haze maar ze is zeker niet tegen gevallen..!

een mooie soort die zich onderschijt van veel soortjes in zijn smaak en ook zeker niet op de andere vlakken voor ze onder doet.

het allround plaatje klopt gewoon en je zal haar jammer genoeg niet snel in de shop terug vinden maar als je haar ziet en je zoekt een lekkere buzz met een goede smaak zonder voor paff te liggen de hele dag dan mag je haar niet laten liggen..

cannabizznis uiteraard weer bedankt voor het mogen testen van deze heerlijke dame..!

 

 

 

UITERLIJK 8

GEUR 7.5

SMAAK 8.5

UITWERKING 8

OPBRENGST 7.5

 

de volgende verslagen zullen die zijn van Dennisie..!

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30384_12311_2313608.jpg

 

GEGROWD DOOR: Hupla

SOORT: Emperors haze

BREEDER: Hupla (fusion seeds)

INDICA/SATIVA: Sativa ''haze''

KLOK OP 18/6: +- 3/4 weken onder tl

KLOK OP 12/12: 124 dagen

GROEI: ze groeit onder 18/6 niet extreem snel,

ze heeft een erg ''indica achtig'' uiterlijk in de vorm van bijvoorbeeld hele brede bladvingers, maar trekt steeds verder naar de sativa kant met elke dag die ze op 12/12 staat...

 

TOP OPBOUW: als je deze dame goed de ruimte geeft zal ze extreem grote toppen aanmaken en vooral haar hoofd top/cola zal ongekende proporties kunnen aan nemen..

ze is redelijk compact en als ze lang genoeg mag blijven staan betaald ze je terug met mooie uitlopers (2e bloei)

 

OPBRENGST: de opbrengst is erg hoog en als je haar groen houd ook makkelijk te behalen..

maar dat is natuurlijk ook te verwachten met een 14 weken bloeier.

 

UITERLIJK: er zitten verschillende tinten groen in het topje en dat in combinatie met de lange en in grote aantallen aanwezige pistels geeft haar een appart uiterlijk..

ze is erg compact voor een sativa en is bezaait met hele kleine trichomen die haar uiterlijk wat lichter maken,

over het algemeen heeft ze namelijk een vrij donkere uitstraling maar gelukkig wel zonder in te leveren op haar bag apeal..!

 

GEUR: dit is wel even wat anders dan het ''standaard'' zoete haze geurtje wat je vaak tegen komt..

een hele diepe bijna kaas achtige geur gemixt met zweet sokken en daar overheen de bekende kattenpis geur..

als je de geur nog wat verder ontleed kom je ook nog wat ondertonen als wierook en wasmiddel tegen die een mooi contrast geven..

 

SMAAK: de smaak is heel complex en erg lastig om te vergelijken met andere genetica...

ik proef de zelfde donkere smaak die ik rook,

echt bijna alles wat ik in de geur terug vind proef je ook alleen komt hier vooral de zeepsop toon naar voren wat een heerlijk zuur smaakje geeft...

het is echt een heerlijk compleet smakenpallet wat je erg weinig tegen komt en waar ik ook zeker niet snel genoeg van zal hebben...

ik ben een echte zoete kauw als het op wietjes aankomt maar dit is zo appart en divers dat het voor mij echt het wietje van de maand is..!

 

UITWERKING: rawww sativa power op zijn best..!

precies wat je verwacht als je haar ruikt.... the dark side of weed..!

al na een minuut of 5 voel je haar je gedachtes betreden en langzaam aan begint ze die zelfs te beinvloeden/vormen..

een heftige high die je de zin geeft om van alles te doen en je zelfs een ligt euforisch gevoel kan geven..

hoe meer je van haar rookt hoe meer ze ook op je lichaam gaat werken en hoe zwaarder het gevoel wordt, (gevoel blijft opstapelen)

als beginnende roker is rekening houden met doseren dus wel aangeraden..

 

EINDSLOT: het is voor vele (waar onder ik zelf) altijd de vraag of het het waard is om een plant 14+ weken te laten bloeien....

bij deze genetica is het antwoordt voor mij iedergeval duidelijk..

wat een smaak geur en power heeft dit soortje, dit is iets wat de echte sativa liefhebber zeker zal waarderen..!

ze is letterlijk complex op elk vlak en ook anders als alles wat je gerookt zal hebben en dat maakt haar nog mooier dan dat ze al is..!

het is een schitterende toevoeging voor de nu al schitterende lijst van fusion seeds..

petje af hupla..!

 

UITERLIJK 7.5

GEUR 8.5

SMAAK 8.5

UITWERKING 9

OPBRENGST 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikkie mooi verslag man ;)

De emperors haze van Hupla was er zeker eentje om te onthouden ;)

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze was inderdaad geweldig..!! en natuurlijk bedankt voor je reactie.. ;)

De volgende zal waarschijnlijk de ko x pk van bazz f zijn..

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30384_12311_1220338.jpg

 

GEGROWD DOOR: Sannie

SOORT: Sugarpunch

BREEDER: Sannie

INDICA/SATIVA: Sativa dominante hybride

KLOK OP 18/6: 14 dagen (eigenlijk te lang)

KLOK OP 12/12: +- 11 weken

GROEI: ze heeft een krachtige groei en heeft ook een aardige strek na het omzetten van de klok,

bij normale bezetting is 1 week groei al genoeg..!

 

TOP OPBOUW: hier komt de hybride mooi naar voren.

lange sativa achtige buds die mooi aan eengesloten zijn,

en dan ook nog eens goed compact zijn door het kleine deel indica wat er in verstopt zit...

 

OPBRENGST: door de top opbouw die hierboven beschreven is (groot en compact) is er een hele hoge opbrengst mee te halen...!

het is een erg stabiele cross en dus ook op een groter oppervlakte zijn er top oogsten mee te halen..

ook de zijtakken kunnen vlinke buds aan maken, dus met een stuk of 9 op een meter zal het al een vlinke toppen zee worden..

 

UITERLIJK: deze top heeft echt een geweldig uiterlijk..!

een groene basis met donker paarse vlekjes en prachtige vel oranje gekleurde pistels..

ze heeft een overdosis aan kristallen die echt de gehele top bedekken en haar een zacht grijze/witte gloed geven die erg mooi glinstert.

en als kers op de taart heeft ze ook nog eens een perfect blad/top ratio wat weer zorgt voor een extra aantrekkelijk uiterlijk..!!

 

GEUR: een heerlijke zoete diepe aardbeien geur die duidelijk naar the one trekt, het is echt net of je een pak vruchten sap of bubblegum verpakking opent...!!

de ''super silver haze toon'' komt wat meer naar voren tijdens het sprokkelen,

en brengt ook een lekkere zoet/zure toon met zich mee, maar delft al snel het onderspit tegen de zwoele snoep/caramel/bessen tonen...

het is echt een sensatie voor de neus en ik snap nu dan ook gelijk waarom sannie dit als een goede vervanger ziet voor de madonna..!

als je het mij vraagt ruikt ze zelfs nog lekkerder en completer als de madonna..

 

SMAAK: de smaak is iets minder uitgesproken als de geur maar toch nog heerlijk zoet..! alleen valt ze iets meer richting de wat donkerdere toffee caramel kant, dan het zoet van de bessen of de bubblegum..

er komt ligt wat zoet/zuur van de SSH naar voren in de smaak die haar wat meer diepte geeft en er voor zorgt dat ze niet snel eentonig zal worden..

het bekkende haze smaakje wordt een beetje onderdrukt door de sterke zware zoete tonen, maar als je haar lekker puur draait of in een pijpje rookt komt het toch wat meer naar voren...

maar ik mis een aanwezig hazy smaakje (zoals in de SSH) totaal niet in het normale jointje met tabac, want ook dan is het een heerlijk smakenpallet wat divers genoeg is en niemand teleur zal stellen..!

ze is ook perfect afgerijpt en compleet organisch gekweekt en dat proef je gelijk,.!

 

UITWERKING: ze werkt al na de eerste paar trekjes en maakt gelijk duidelijk dat je met een potente dame te maken hebt..!

je voelt geleidelijk de high opkomen met een rustgevende maar niet suf makende body stoned, die lekker op de ogen drukt en ze langzaam aan laat zakken..

de high blijft toe nemen met elke haal die je neemt, en bouwt op tot een erg sterk dromerig gevoel wat je gedachten helemaal mee neemt in het gene waar je mee bezig bent..

het is zeker geen knock out wiet maar heeft toch genoeg body stoned in zich zitten om de indica roker dik tevreden te stellen, en om als lekker ''voor het slapen gaan'' jointje te dienen..

ik weet de verhoudingen niet van het cbd gehalte etc.. maar ze werkt iedergeval erg goed pijn verlichtend en is dus ook voor de medishe roker/grower erg goed geschikt..

door de sterke high die ze heeft is het ook een erg lekker gezelschaps/overdag rokertje, als je maar niet meer te veel hoeft te doen...

ze heeft een bovengemiddelde ''duur'' en houd zeker 2 uur aan...

 

 

EINDSLOT: zoals ik al vaker heb aangegeven ben ik een echte zoetekauw als het aankomt op onze geliefde plant..

ik had nogal hoge verwachtigen ivm de super ouders die gebruikt zijn, en omdat het precies in mijn straatje past en gegrowd was door de breeder zelf probeerde ik erg kritish te zijn..

maar er valt gewoon niks aan te merken op deze genetica..

wat een prachtige plant met een explosie aan smaak geur effect en uitstraling..!

ben je op zoek naar een goed opbrengend uber zoet wietje met een heerlijke geur en uitwerking, en dat met een relatief korte bloeitijd....

dan is de sugerpunch echt de genetica voor jou..!! ik vond haar iedergeval geweldig..!!

 

Sannie.........chapeau..!!!

 

 

UITERLIJK 9

GEUR 9

SMAAK 8

UITWERKING 8.5

OPBRENGST 8.5

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de lovende woorden over de Sugar Punch, ik ben ook erg trots op haar :P

 

Ik zal binnenkort zelf ook een rook verslagje plaatsen van de SP alleen dan van een andere feno

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is zeker weer een perfecte toevoeging voor je nu al prachtige lijst.. :P

de lat ligt nu weer wat hoger in zoete hybrides voor de andere breeders... :rofl

 

ben blij te lezen dat je het een leuk verslag vind.. :rofl

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30384_12311_205666.jpg

de foto heeft helaas een wat oranje gloed door de zon van dat moment..

 

GEGROWD DOOR: Bazz F

SOORT: Dankush

BREEDER: Bazz F

INDICA/SATIVA: indica

KLOK OP 18/6: outdoor gegrowd en ontkiemt in begin juni.

KLOK OP 12/12: de bloei begon in midden julie en ze zijn geknipt in de eerste week van september.

 

GROEI: de plant blijft erg klein en als je haar indoor growt heeft ze minimaal een dag of 10 groei nodig met een normale bezetting..

en outdoor is het dus verstandig er rekening mee te houden dat het niet moeders grootste is..

ze heeft een mooie symmetrische opbouw met hele strakke/scherpe bladvingers en ver uitgestoken fanleaves..

 

TOP OPBOUW: ze heeft (uiteraard) een echte kush opbouw, lang gestrekte internodes met golfbal formaat toppen die bij elke internode opduiken..(als hoofdtop kan er een mini cola vormen)

ze maakt erg veel zijtakken aan, maar door de strek die ze heeft valt het licht wel mooi tot beneden in de dames..

en omdat het licht overal zo goed bij komt zie je dat ook weer terug in mooie knikkers onder in de plant..!

 

OPBRENGST: ze is zeker geen mega opbrenger maar doet het niet verkeerd voor een kush.!

ze behaalt de opbrengst echt uit de compactheid van de toppen en vooral omdat ze die van onder tot boven heeft..

 

UITERLIJK: ze heeft een prachtig donker uiterlijk door de vele bruine pistels en de mooi afgerijpte/ambere trichomen..!

ook haar ondergrond/groentint is erg donker waardoor de nog milky kristallen er erg mooi op contrasteren, deze buiten wiet is niet te onderschijden van binnen wiet..

het zijn harde compacte toppen die heerlijk vettig aanvoelen en zelfs de bladeren druipen van de thc.. :rofl

zodra je haar sprokkelt verliest ze compleet haar donkere uitstraling en wordt ze mooi ligt groen..!

 

GEUR: ik was persoonlijk niet zo'n fan van de ko kush geur (te kruidig), maar dit is zo veel meer mijn ding..!

ze heeft als basis een sterke coffee achtige roast geur gemixt met aarde tonen en daar overheen een heerlijke zachte zoete geur..

roasted bacon en zoethout is het eerste wat me te binnen schiet als ik dit ruik..!

 

SMAAK: de smaak is wat moeilijker te plaatsen als de geur (minder uitgesproken)

ik proef wat ligt kruidige en scherpe tonen (bedoel niet scherp in de keel) wat samen komt met een donkere zoete smaak, geen snoep ofzo het is wat zwaarder...

als je het jointje even aan de kant legt blijft er een heerlijk zoet smaakje op het puntje van je tong en lippen liggen..

het is echt een mooie volle smaak en ook hier kan ik niet het onderschijt maken tussen indoor en outdoor..! :D

 

UITWERKING: BANGGGGGG....!!! dit is echt niet normaal meer..!!! :rofl

2 hijsjes en je bent niks meer waard.... :rofl wat een punch heeft dit soortje,

ik voel bijna geen enkele high alleen een super sterke mind stoned die me ogen gelijk laat zakken en me even compleet de controlle afneemt...

heb helemaal nergens meer zin in behalve op de bank liggen tv kijken en snoepen..

ze houd zeker een 1.5 uur heftig aan maar is pas verdwenen met een uur of 2..

dit is zeker niet het soortje om op een zonnig dagje een pretpark op te zoeken,

maar wel HET perfecte soortje voor een luie zondag of voor het slapen gaan..!

verstand op 0 en gaan met die ........

 

 

EINDSLOT: het was voor mij een genot om eindelijk weer eens een ECHTE lekkere kush in me handen te hebben..!

deze past voor mij zo in het straatje bij de uberkush van sannie en de bekende og kush..

bazz f kan iedergeval trots zijn op zijn kindje, want ze is echt top en zal zelfs de meest doorgewinterde roker niet teleur stellen..

en vergeet niet dat dit nog outdoor gekweekt was ook...!

top gedaan bazz..! :tu

 

 

 

UITERLIJK 7.5

GEUR 7.5

SMAAK 7

UITWERKING 8.5

OPBRENGST 7

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan weer vertalen :tu I'm saving the last for a rainy day :rofl

 

Thanks Stik, ben blij dat ze gesmaakt heeft!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stikmeister

Nice dat je weer rookverslagjes doet maken

ik heb je oude verslagjes toendertijd dikwijls gelezen

was altijd goed leesvoer!

zin om binnekort een Rookverslagje van Heribei te doen?

 

GroenShizzle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette verslagen mooie verwoording zODd bow.gif voor Stikkie 2.0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff het lezen van jou verslagen maakt het wel hééél erg moeilijk om er niet ff eentje op te steken :) Ben inmiddels meer dan 4 weken gestopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30384_12311_797573.jpg

 

 

GEGROWD DOOR: Polletje

SOORT: Jackberry (Polletje's cut)

BREEDER: Sannie (Polletje's cut)

INDICA/SATIVA: grotendeels indica

KLOK OP 18/6: nog geen week.

KLOK OP 12/12: 54 dagen

 

GROEI: ze heeft een sterke groei en heeft niet veel ''voorgroei'' nodig, ze heeft een brede opbouw met een lange hoofdcola wat haar een kaarsen kandelaar silhouet geeft..

ze maakt graag veel vingers aan en heeft mooi gekartelt blad..

deze dame is dol op ruimte, 5 op een vierkante meter met +- een week voorgroei moet genoeg zijn... (uiteraard in een ''groot'' medium met goede stekken en het juiste klimaat)

 

TOP OPBOUW: hier komen goed de voordelen van een hybride naar voren, harde buds van onder tot boven en dat van bovengemiddeld formaat.

ze maakt lange aan 1 gesloten toppen die het net niet redden bij de sannies jack maar wel weer een stuk compacter zijn..

ook de dikte van de toppen speelt een grote rol, hier geld de benaming hoofdcola niet alleen voor de lengte maar ook voor de dikte van de top..!

 

OPBRENGST: de opbrengst van deze geselecteerde dame moet wel de best opbrengde pheno zijn van de jackberry...

ze maakt een ''sativa formaat'' hoofd cola aan die ''indica compact'' is, en dat in 7.5 week !!!!

ook de zijtakken kunnen vlink mee wegen maar ze haalt het overgrote deel toch in haar grote hoofdtop..

commercie op ze best...!!! ;)

 

UITERLIJK: het is duidelijk te zien dat ze met 7.5 halve week ook echt helemaal rijp is...

ik had haar geen dag extra gegeven..!

het lijk wel of de top helemaal is opgebouwd uit uitlopers (puisten) die op/aan elkaar zijn gegroeit..! ;)

ze is compleet bezaait met mooie kleine kristallen die haar nu al lichte ondergrond nog frisser maakt in het aanzicht..

het blad/top ratio is ook echt super te noemen en daar zal je vooral met grotere partijen dankbaar voor zijn..

haar ondergrond wordt er minimaal door bedekt maar mooi zijn ze wel, lange dunne mocca gekleurde pistels die worden vergezeld door chocolade bruine pistels..

het ziet er ook schitterend uit als je haar onder wat beter licht bekijkt,

dan lijkt het wel of het ''thc'' op sommige plekken nog vloeibaar is en het wegdruipt onder de toppen..!

en als je haar zo goed onder de loep aan het nemen bent zie je ook wat blauwe/paarse tinten naar voren komen wat haar dus voor de echte liefhebber nog iets mooier maakt.. :)

 

GEUR: er zit een beetje een scherpe fruitige geur aan die prachtig samen gaat met de zurige ondertoon die deze dame draagt..

het zure is duidelijk van de sannies jack en neemt na het sprokkelen alleen maar toe...(niet zo erg ''citrus like'' als de jack)

de boventoon is meer richtig gedroogd fruit of gedroogde bloemen wat ze dan weer van de blueberry heeft..

als je haar wat langer besnuffelt zijn er ook nog wat donkerdere tonen terug te vinden, en de heerlijke haze ''kattenpis'' geur zit er zelfs in verstopt.. :P

 

SMAAK: ik vind het echt heel speciaal dat de sannies jack in deze selectie zo goed naar voren komt, het is niet zo zurig en citrus als de jack maar minstens net zo speciaal..

de blueberry vind ik er eingelijk weinig in terug, het is eerder een wat minder uitgesproken maar heerlijke en zurige frisse jack smaak..!

ik verwachte eigenlijk een wat hardere smaak door het overgrote deel indica en de hoeveelheid thc,

maar ze rookt echt heerlijk zacht weg terwijl ze een erg dichte/dense rook heeft en ook snel je longen vult.. ;)

ze prikkelt na een paar hijsjes heerlijk achter op je tong en speelt dan spelletjes met je smaak.....

is het nou zuur.... :)

of is het nou zoet..... ;)

een mooie alround smaak die niet snel verveelt..!

 

UITWERKING: ook hier komt de sativa kant van sannie's jack weer goed naar voren wat ik alleen maar een + punt vind..!

ze stijgt gelijk naar je hoofd en geeft een lichte euforie af wat je direct merkt in je enthusastme voor het gene waar je mee bezig bent.. :D

als je er wat meer van rookt komt ook de warme deken om de hoek van de blueberry wat weer heerlijk samen gaat met de uplifting high van de jack...

ik weet niet hoe het met de cbd gehaltes zit, maar pijnverlichtend werkt ze iedergeval heel goed, mijn reuma werd er goed door geremd en ook de high is voor een drukke adhdér als ik niet verkeerd..

het stoned gevoel verdwijnt eerder als de high maar ze houd als totaal pakket toch zeker wel een 1.5 uur aan, de high kan na een flinke joint nog wel een half tot een heel uur langer aanhouden..!

het is net als de geur en smaak een erg mooi totaal pakket waar je niet snel genoeg van hebt, :)

en dat maakt haar echt tot een all day every day rokertje met de luxe van een sativa en een kusje van de indica..!

 

 

EINDSLOT: ik had nooit verwacht dat er zo'n gouden pheno in de jackberry zat, maar daarom doet polletje natuurlijk ook de selecties..! ^_^

ik heb haar meerdere keren gegrowd maar ben nooit deze krachtige dame tegen gekomen, wat een totaal pakket..!!

een mega opbrengst een geweldige smaak en geur met een heerlijk sativa effect......... en dat in 7.5 week..!!!!!

ik vind deze dame vooral comercieel gezien echt ongeevenaard..!

maar ook een echte liefhebber zal met gemak tevreden worden gesteld door deze dame..!

ik zie dit dan ook als het resultaat van 2 geweldige liefhebbers en 2 geweldige growers/breeders die bij elkaar moesten komen...

ik kan hier alleen maar voor buigen..! :huh:

 

 

en polletje....!! :)

tja........

ik ben niet zo vaak stil, maar....!!

tja.......

 

 

UITERLIJK 9

GEUR 8.5

SMAAK 8.5

UITWERKING 8.5

OPBRENGST 9.5 (dat ze maar 54 dagen gestaan heeft weegt uiteraard mee)

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie.. ;)

het is een beetje stil van mij kant de laatste tijd in het rookverslagen topic, maar over een tijdje ben ik weer helemaal terug voor de keuringen.. :D ;)

 

dan komen er wat verslagen voor ink, bazz f en polletje..!

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_30384_12311_2151601.jpg

 

GEGROWD DOOR: Bazz F

SOORT: Madly Blu (Dabney Blu x Madonna)

BREEDER: Beekaa (Limited Fems)

INDICA/SATIVA: Grotendeels indica

OUTDOOR GESTART: begin juni ontkiemt, en verduistert vanaf 13 juni

BLOEI TIJD: de eerste bloei was gespot op 4 juli, en de dames zijn geoogst op 8 september

 

GROEI: ze heeft een brede ''indica'' plantopbouw met prachtige brede bladvingers die elkaar zelfs kunnen overlappen.

naarmate ze wat ouder wordt gaan de vingers wel wat wijder staan en worden ze wat spitsiger.

ook maakt ze graag veel bladvingers aan, bij de 5e internode had de madly blu van Bazz F er al 9..!

ze blijft door het grote deel indica wel wat aan de kleine kant, indoor is het verstandig rekening te houden met wat extra groei.

outdoor kan ze zodra de lichturen het toelaten al ontkiemt worden..

 

TOP OPBOUW: ze heeft een beetje een ''kush achtige'' opbouw en paste dus perfect bij de Dankush die Bazz F ook had staan.

ze heeft golfbal formaat toppen met steeds een kleine strekking van de stam tussen de 2 topjes.

hoe meer de plant het einde nadert hoe puntiger de topjes worden, ook is in de laatste 2 weken goed de 2e bloei te zien.

 

OPBRENGST: de structuur van een plant heeft altijd een grote impact op de opbrengst, en zo ook hier.

ze is niet een super opbrenger door het type top opbouw dat ze heeft,

(wat strek tussen de toppen en in verhouding met een grote opbrenger wat kleiner formaat toppen)

maar ze is wel goed compact tot onder in de plant wat het weer aardig recht trekt,

ik denk dat je dit zeker een goede opbrenger mag noemen (bloeitijd meegenomen)

door haar brede plant opbouw en de vele zijscheuten die ze aanmaakt is ze ideaal voor een scrog, ook ben je dan het nadeel van de strek tussen de toppen kwijt. :P

let wel op pheno verschillen ivm de mogelijkheid op een fluffy pheno, die heeft ook een wat meer ''sativa'' uiterlijk met langere toppen en 2 weken meer bloeitijd.

 

UITERLIJK: dit is visueel mischien wel het mooiste buiten wietje dat ik in me handen gehad heb. (sorry voor de crappy belichting op de foto ;) )

een prachtige ligt groene ondergrond met een verstopte paarse gloed, ze heeft maar weinig maar wel mooie oranje/mokka gekleurde pistels wat een heel fris uiterlijk geeft.

ze heeft erg kleine trichomen maar die zijn wel weer in grote aantallen aanwezig, compleet bedekt moet ik eigenlijk zeggen..! :D

ze heeft een gemiddelde blad/top verhouding, maar ook het blad zit totaal onder de kristallen dus dat kan zo mee het jointje in.

zoals ik al aangaf in de opbrengst omschrijving, is het een mooi compact topje en is goed te zien dat ze helemaal klaar was toen ze geoogst werdt.

ze heeft zo'n 30/40 % amber trichomen onder de loep.

 

GEUR: het is echt een hele volle zoete geur, niet het zoete van snoep maar eerder van gedroogde bloemen en donker fruit..!

ook zit er een heerlijk roasty tintje in verstopt, het is eigenlijk heel moeilijk om echt een richting te geven aan de geur.

ze is namelijk aan 1 kant heel zwoel en zoet maar toch fris, en de andere kant heel zwaar en donker...

vind het wel jammer dat de Madonna er niet wat meer uitspringt, het frisse wat de Dabney met zich mee brengt werkt wel weer erg goed als contrast in de geur.

 

SMAAK: de geur is de smaak..! :)

dat vind ik heerlijk in een soortje, als je ruikt aan een top en je een bepaalde smaakt verwacht en die dan ook proeft achteraf..!

een volle zware woody/roasty smaak met een donkere zoete bij en na smaak.

ze is toch nog vrij hard en heeft best zware rook terwijl ik haar toch een aanzienlijke tijd bewaard heb.

dat zal waarschijnlijk komen door het hoge thc gehalte wat ze heeft en het % ambere trichomen.

het is niet iets heeeel speciaals maar dat maakt haar niet minder lekker, helemaal voor outdoor is dit echt een top resultaat..!

 

UITWERKING: na een paar trekjes komt er al vrij snel een zware body stoned in me benen opzetten die langzaam omhoog trekt,

op het moment dat het overgaat naar me hoofd voel ik ook de high meedingen, alleen is het stoned gevoel echt te zwaar om daar iets mee te kunnen.

ik wil wel iets actiefs doen, maar toch ook weer niet........ bekent.....?

het is een heel rustgevend stoned gevoel die een ook wel eens als warme deken wordt beschreven,

door dat de high een beetje onderdrukt wordt ben je daar ook niet zo mee bezig,

wat bij mij dan altijd resulteert in een soort crash in mijn gedachtes, ik denk aan heel veel maar kom op heel weinig antwoorden. ;)

de pijn verlaat ook voor een groot deel me lichaam en dit lijkt me dan ook een ideaal soortje voor medische gebruikers of mensen met slaap problemen.

ze houd zeker voor 2 uur aan en dat is voor een indica bij mij bovengemiddeld.

 

EINDSLOT: dit was mijn 2e outdoor verslag wat ik voor Bazz F heb gemaakt, en heb bijna elk soortje van beekaa wel gerookt dus wist een beetje wat ik kon verwachten.

maar ook dit rokertje was weer echt een openbaring voor mij omtrent outdoor wiet.

de smaak was compleet en puur, de geur is goed sterk en niet zo standaard.

daarbij komt dan een dreun van een effect en een prachtig uiterlijk..

ik kan alleen nog maar zeggen,

Bazz F uiteraard bedankt voor het heerlijke rokertje maar vooral bedankt voor het openen van mijn ogen richting outdoor wiet..! :D

 

 

UITERLIJK 8.5

GEUR 8

SMAAK 7.5

UITWERKING 7.5

OPBRENGST 7

 

mvg stikkie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie.. :D

 

ik heb de paarse SP van sannie zelf al getest, dus als je een groene pheno hebt voor de test zou dat mooi zijn..!

of uiteraard iets anders als de SP, vind het altijd leuk om nog een keer een verslag van de zelfde persoon te maken, kan je goed de groei van de kweker terug zien/proefen... ;)

 

het volgende verslag zal de g13 selectie zijn van polletje.

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste sticky, wat een geweldige heldere verslagen, ga ik echt nogeens rustig lezen, als ik een keuze moet maken! toch ook een hoop werk! Duimtop!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd of dat bla-bla-bla verhaal waar is en of t echt zon potente harde indica is

 

Trouwens leuke verslagjes weer

jij hebt hier echt gevoel voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reactie's..! ;)

en groenshizzle welke indica en welke bla bla bla verhalen bedoel jij... :lol: :specool

 

de volgende verslagen zijn... :tu

G13 polletjes cut (gekweekt door polletje)

casy jones polletjes cut (gekweekt door ouwe ketser)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoelde eigenlijk,ben benieuwd of het echt zon lomp sterke indica is.

en of het de echte g13 is want deze strain is inmiddels zo gehyped dat je hem bij tig zadenbanken kunt bestelle en sommige zadenbanken die geven het maar een naampje (kijk maar op icmag)

 

maja polletje weet wel waar die mee bezig is ;)

 

dit is dat blabla verhaal btw

 

 

It is widely believed and accepted that the famous G13 cannabis originated from the United States government (DEA, FBI, CIA), who allegedly ran a cannabis research institute in rural Mississippi in the 1960's and 70's. Reports were made that a "rebel" government worker stole a clone of a pure Afghani strain of cannabis and distributed it to various connections around the United States. This is mostly untrue however. What is known is that a man who went by the name of Sandy Weinstein had a connection at the government funded cannabis research facility conducted at the University of Mississippi. When a man by the name of Neville Schoenmakers one way or another convinced Mr. Weinstein to persuade his friend at the lab to obtain a strain of prime cannabis. It is said that there was a batch of pure Indica Afghani strains of marijuana. These strains were labeled G1 all the way to G23. The G13 strain that was obtained, cloned and distributed by Schoenmakers is said to have been of much higher quality than any of the other Afghanis.

 

Ideal for the Sea of Green, this strain grows rapidly with the majority of large, tri-chrome-rich buds congregating on the stem. It also has minimal to no side-branching. This strain gives off a powerfully thick, danky aroma.

 

Unlike most Indicas, G13 will not lock you hopelessly on your couch, bed or bean bag. This has excellent pain relieving properties, providing the patients with a strong body high and simultaneously giving an uplifting, joyful state of medication.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oohh dat verhaal, ;) ik vatte het even niet... :tu

daar geloof ik weinig van, wat ik wel weet is dat polletje een 75% pacific G13 en 25% hashplant selectie heeft..

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...