Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

guesswho?

Mammoth CO2 grow

Recommended Posts

als ik 8,5 eruit trek zonder co2 toevoeging, zonder actieve inlaat, zonder climate control.. dan moet met al die shit 10 toch wel mogelijk zijn?

 

tent is 18m2, dus je hoeft niet eens 650 gram/m2 te halen. 555 gram/m2 maar.

 

ik zou alles eruit trekken en daar voor gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees

Ja zo wel, maar denk even aan het kostenplaatje en dat voor 1 keer...:)

Ik neem jouw en Tim zijn aantekeningen mee, maak je maar niet druk

 

Kleine aantekening ivm de duurtest

 

Na een dik jaar draaien staat de mammoth (3mx6m) nog steeds , geen stok gebroken en geen rits kapot , zelfs met alle apparatuur die aan de bovenkant hangt :

Een kleine opsomming 12 x 600 watt icl ballasten en kapjes, afzuiger van 3000m3, 3000m3 light filter, koeler at315 gevuld met water, kanaalverwarmer 3000 watt en een zwafelverdamper

We gaan hier verder... de luchtkloof en de voeler van de temp meter ;) en op de tent ligt nog een 1500m3 afzuiger en een 750 m3 filter voor twee dr120's ernaast :P

En af en toe... tja, dan kruip ik nog wel eens over de mammoth met m'n 90 kg

Over de tentstokken, anders durf ik niet :D

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

Weinig te melden...

Alle lampen branden inmiddels

 

gallery_19024_9226_1909459.jpg

 

gallery_19024_9226_57266.jpg

 

Ook staat de ec nu op 1.8 en de ph blijft 5.5

 

gallery_19024_9226_208639.jpg

 

De vaten heb ik ook maar op de onderste etage van de stelling gezet

Dit ivm eventueel langzaam leeglopen van de jerrycans in het watervat

 

gallery_19024_9226_38853.jpg

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kleine aantekening ivm de duurtest

 

Na een dik jaar draaien staat de mammoth (3mx6m) nog steeds , geen stok gebroken en geen rits kapot , zelfs met alle apparatuur die aan de bovenkant hangt :

Een kleine opsomming 12 x 600 watt icl ballasten en kapjes, afzuiger van 3000m3, 3000m3 light filter, koeler at315 gevuld met water, kanaalverwarmer 3000 watt en een zwafelverdamper

We gaan hier verder... de luchtkloof en de voeler van de temp meter ;) en op de tent ligt nog een 1500m3 afzuiger en een 750 m3 filter voor twee dr120's ernaast :P

En af en toe... tja, dan kruip ik nog wel eens over de mammoth met m'n 90 kg

Over de tentstokken, anders durf ik niet :D

 

Kijk daar wordt ik blij van.

Dit is precies waarvoor we de Mammoth tent ontworpen hebben. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep goei tentje, ik heb ook nog 0 defecten geconstateerd, Intense daarentegen heeft een kapotte rits.. kan ik nog wel mee leven.

 

flinke ec weer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben zo benieuwd naar een mammoth met c02 toevoeging die wel ramvol staat... dan trek je er toch zo 10Kg uit?!

 

Daar moet je toch wel voor kunnen "lezen".

De planten bedoel ik he'

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga waarschijnlijk eerstdaags ook een Grote olifanten tent aanschaffen...

 

I.p.v van 2 intense300 naast elkaar ;)

 

Alleen nu is het makkelijk om en om te draaien en dus lekker om de 5 weken oogsten...

 

 

Ik zeg vol proppen guesswho !!

al is het maar om mij en amnees te plezieren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik bedoel ook als JIJ PH DONNER het zou doen.. niet ik of guesswho? of ieder ander..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vat het weer persoonlijk op en zo is het niet!

Kheb geen ervaring met co2,zie zelf het nut dr niet van in :)

 

Maar wat ik hier zie,met het testen en de reutemeteut.... brengt nix meer!

Vertel mij maar waar wel....? :P

 

Het lijkt allemaal zo VET maar tis onkruid.

En behandel het ook zo!

 

peace

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

brengt extra co2 niks meer PH ;)

Ik zou maar even de boeken induiken, gezien dit een van de belangrijkste elementen is van de plant :)

 

Bij de co2 grows zie ik tenminste wel VAAK gruwelijke dikke toppen die ik zonder co2 BIJNA nooit ZIE !!

 

 

Ach co2 is meer voor de nieuwe generatie :P

die tenminste echte resultaten wilt behalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry maar als je het nut niet van co2 inziet... dan zie ik het nut van watergeven niet.. ;)

co2=fotosynthese.

 

2011 ook een co2 brander aanschaffen... dan gaan we voor 2gr. de watt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je vat het weer persoonlijk op en zo is het niet!

Kheb geen ervaring met co2,zie zelf het nut dr niet van in :D

 

Maar wat ik hier zie,met het testen en de reutemeteut.... brengt nix meer!

Vertel mij maar waar wel....? :lol:

 

Het lijkt allemaal zo VET maar tis onkruid.

En behandel het ook zo!

 

peace

 

;)

 

natuurlijk heb je wel ervaring met co2, dat je het niet meet, dat is iets anders...

als jij in de stad met 450 ppm kweekt en iemand anders in een dorpje met 200 ppm, en de setup is gelijk dan kunnen jouw planten/toppen vetter worden.

 

wel deel ik je mening dat (vooral op de foto's die af en toe voorbij komen hier) je hele dikke grote toppen krijgt, terwijl het gewicht eigenlijk niet evenredig omhoog schiet (maargoed dat heb je zoiezo al met grote toppen)

 

edit: ik las ergens dat je in de buurt van schip(co2)hol kweekt? wel interessant om eens te meten hoeveel ppm er daar in de lucht hangt, als ik een meter heb wil ik dat ook eens op elke locatie gaan bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

200ppm in een dorpje ???

 

Lijkt me gek...

 

In een dorpje zit je toch zeker op 360ppm wel...

 

C4 planten zijn vanaf 280ppm verzadigd. Enkel het bijkomende klimaat wat je nodig hebt bij CO2 kweken is positief.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik noem maar iets ktm, maar dat er een verschil zit tussen dorp en stad dat is geen abracadabra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd mannen ,er zit ongeveer 100 ppm verschil in de stad en op het platteland heb ik hier in oost nederland ondervonden

In huis heb ik wel eens meer als 3000 ppm gemeten als de over aan stond in de keuken

 

Ook zie ik wel nut en opbrengst verhoging , maar alleen als je het klimaat perfect hebt

Hoor regelmatig dat de 1 kg per m2 aangetikt wordt met behulp van CO2

Het kan dus wel...

Deze ronde ga ik een gooi doen om 750 gr de m2 te halen

Of dat lukt tja das nog even afwachten

 

Ps dit weekeind weer een mooie update

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guess,

 

wat goed werkt is om een flessenbodem van een spablauw flesje van 330ml te knippen, deze laat je meewapperen in de trimmer en dan blijven je toppen super draaien zonder dat het op een bult komt te liggen!

 

Je hebt de luchtslang over de planten/toppen blazen.......deze moet toch de warme lucht van de lampen wegblazen naar de filters erboven of?

Hangt de slang dan wel goed zo ??

 

Ben blij dat je nog ffe een run gaat doen hahaha! We volgen weer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom mustang

 

Mooie tip , ik zal er eens mee stoeien

 

De lucht verdeel slang blaast koude lucht over de planten en die drukt (soort van deken van koude lucht) als het ware de warme lucht naar boven

En daar hangt het filter met de koeler die de boel weer filteren en koelen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies ja koude lucht! Die koeler blaast er water doorheen op de temperatuur van je leiding!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de uitkomende lucht wel eens gemeten

Weet alleen de temp niet precies meer

Ik zal de volgende keer eens meten voor je

 

update

 

Ondertussen zijn we op dag 2 van de bloei aangekomen , ze hebben twee weken groei gehad

Ik kan wel goed merken dat ik van 630 naar 750 watt per m3 ben gegaan ;)

De dames zijn nu tussen de 25 en 35 cm groot en ik vind ze een beetje geel

Daarom heb ik de afgelopen week regelmatig gesproeid met bladvoeding

De ene keer rhizotonic dan weer een beetje stikstof of The Missing Link , dus niet tegelijk maar elke voeding afzonderlijk gespoten

De dag erna heb ik de dames afgespoten met schoon water , ook heb ik 3 x met een goed anti spint middel gespoten

 

gallery_19024_9226_216833.jpg

 

Gelukkig heb ik daarvoor van een boertje hier in de buurt een mooi kanon kunnen lenen , gelijk geen spint meer te ontdekken :lol:

 

gallery_19024_9226_5513.jpg

 

De temp op de a&t controller is ingesteld 29 graden overdag en 21 graden nachts

Deze gaat met stapjes van 1 graad naar de 35 graden overdag op aan , nachts ga ik naar de 24 graden

De ph houd de TPS netjes op 5.5 en de ec staat ingesteld op 1.8 en gaat met stapjes van 0.1-0.2 omhoog

Ik wil als de dames op eind week 2 van de bloei zitten , op een ec van 3 zitten , daarna gaat het rap omhoog richting de ec 4 of hoger...

De druppel beurten zitten nu op 6 minuten maar de dames drinken als een gek , langzaam verhoog ik de minuten tot ik voldoende (10-20%) drain heb

Nu krijgen ze ongeveer 200ml per dag, per plant en ik heb gemiddeld 1 liter drain in de emmers zitten

 

Picaaaas

 

gallery_19024_9226_2571252.jpg

 

gallery_19024_9226_947122.jpg

 

In het midden heb ik een kleine dip zitten , denk dat ik iets te snel ben geweest met het licht aandoen in het midden...

Maar de groeispurt zit er aan te komen , alle dames zijn aangeslagen (op 3 na die zijn in de kliko verdwenen)

 

Wat close ups:

 

Links achter

 

gallery_19024_9226_1854351.jpg

 

Links voor

 

gallery_19024_9226_2452386.jpg

 

rechts achter

 

gallery_19024_9226_1455596.jpg

 

Rechts voor

 

gallery_19024_9226_531939.jpg

 

Binnenkort meer...

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat als n speer weer he gueswho

lekker groen en n mooi veldje

 

op naar de vette memmen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
De temp op de a&t controller is ingesteld 29 graden overdag en 21 graden nachts

Deze gaat met stapjes van 1 graad naar de 35 graden overdag op aan , nachts ga ik naar de 24 graden

De ph houd de TPS netjes op 5.5 en de ec staat ingesteld op 1.8 en gaat met stapjes van 0.1-0.2 omhoog

Ik wil als de dames op eind week 2 van de bloei zitten , op een ec van 3 zitten , daarna gaat het rap omhoog richting de ec 4 of hoger...

De druppel beurten zitten nu op 6 minuten maar de dames drinken als een gek , langzaam verhoog ik de minuten tot ik voldoende (10-20%) drain heb

Nu krijgen ze ongeveer 200ml per dag, per plant en ik heb gemiddeld 1 liter drain in de emmers zitten

 

niet om het een of ander, zou toch maar opletten met het op die manier met verhogen van de EC, het gewas moet het wel aan kunnen en vooral kunnen verwerken. je drain goed meten, en niet als het te lang in de emmer in het licht staat...komt er minder EC terug als je instuurt dan pas verhogen, en dat zal als het goed is pas echt goed gaan gebeuren op het moment dat je de Co2 gaat doceren.

alles wat je nu doet is belangrijk voordat je Co2 gaat toevoegen, hier bepaal je het…nu moet je ze zetten, en dat doe je niet zomaar door te zeggen dat ze eind week 2 op een EC van 3.00 moeten zitten…kijken, meten en lees je gewas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kweek sie zorgt voor veel kennis.

Ik ben benieuwd of co2 zijn kan bewijzen.

Iedereen kent de verhalen van de monster-co2-buds maar ik heb ze nog niet gezien.

Ook in de US waar ik een paar kweekjes heb gezien met co2 was ik uiteindelijk niet vreselijk onder de indruk.

Ik hoop met deze kweek 2 gram per watt te gaan zien. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tips adje!

Ik neem ze van harte aan dude :D

 

Cocos monsters neem ik vanaf wek 2 bloei en dan elke twee weken

Ik heb deze pp soort , van deze stekboer , al veel vaker gekweekt (zonder CO2) en weet dus wat ze doet

Tevens put ik info uit vorige kweken , de drain blijft soms wel even in de emmers staan maar daar meet in niets uit

Ik meet uitsluitend via de 1 op 1.5 methode

 

@ doc

 

2 gr per watt?

Pfff dat wordt 15 kg uit de mammoth kweken...dat lukt me niet!

Ik ben zelf wel onder de indruk van het CO2 gebeuren...niet dat ik toppen zie die bijna 3 keer zo dik zijn , maar wel een opbrengst verhoging van 30%

En dat heeft nog geen een booster me kunnen geven :lol:

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_10428_10584_293347.jpg

 

gallery_16484_10545_3104162.jpg

 

Vind dit toch leuke co2 toppen......

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...