• sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
infinity

Utrechtse coffeeshops

i live on the UU campus, so homegrowing doesn't seem to be a possibility for me.

i am just looking for some actually decent buds. there is 10+ coffeeshops in town. there must be something, right?

Ah, UU-university college? There are a lot of potsmoking students there i tell you. If you dislike everything you find in the shops, ask them. If it doesn't work out in Utrecht, take the train to Amsterdam (40 min) and buy 5 grams total, should last you some time. 't Grasje is very fucking good in my opinion, but if you want to smoke modern strains dripping with THC and smelling like you're girlfriends fruity perfume, then no, don't buy there. 't Grasje is an old skool place, no fancy shit, but good shit for me, i like outdoor weed alot. You can try the hash at 't grasje, Himalotor is very very high and powerfull (to be enjoyed pure, or in a spliff with grass). I would stay away from Malabata and Andersom.

By the way, can you tell us something about the grass you're used to smoke? Is it homegrown? If it is, and if it's grown by a enthousiastic conaisseur, you're sure as hell not going to find it in the shops.

Try the super silver haze from the Headshop on the oudegracht! :lol: (if they still have!) :lol:

I think the most owners of the coffeeshops just go for the low price what means that the good stuff goes anywhere else! :)

kisses fotografe

@infinity

at de uithof actually. in a spacebox to be precise. i smoke outside the building from time to time, but haven't met/smelled any other cannabis enthusiasts yet :lol:

yeah, i suppose the 'oldschool-stuff' is not my taste. and you are correct, the hash at 't grasje is very good (the fruitier one of the two icolators (possibly the himalator), their maroc and their nederhasj (ranked from best to worst) were all enjoyable, moderately priced smokes.

@fotografe

i have stopped by andersom cs today (missed 't Grasjes opening time by 5 mins). it is on the corner of a street that leads directly to the dom. i bought some powerplant and ssh there. the buds look ok/clean but are unusually stiff/hard imo. the smoke is not very tasty and also slightly harsh on the throat.

not sure if i should buy there ever again. at least they are not as bad as bordeaux/freak/koffiedik.

also bought a 15€ pack of c5 (?) today on the culture boat. seems to be another outdoor 'oldschool' bud.

i'd have to put so much weed into my joints to taste anything, that my spliffs would end up unsmokable for me.

i don't want to cough my lungs out after every toke.

is amsterdam the next stop for 'modern' :lol: weed? don't want to spend too much money on the train just for weed.

i also recieved a business card from a so called softtax in my mailbox today. does anybody have any experiences with these guys?

I think your guesses are the most important issues to become a member of this forum! :lol: (because holland is full of grass,but the good once/kinds are hard to find!) :lol:

The most simple way is to do it yourself,so you can make your own choice! :)

This is the way it is,the litle home growers(where the quality came from!) stopped because the razia last time going on! :) (the(most!) bigger ones do not interest the quality but more the quantity (that s my meaning!) and that is why good grass is hard to find almost everywhere! B) When there is good grass there is a run for it,so its sold out in a few days! :D

kisses fotografe

bit of a shame, since there is tons of good stuff only 50km away in amsterdam.

so how exactly is posession treated legally? you can carry around 20g and buy 5g/shop/day?

as i mentioned, i wouldnt want to drive to the dam every week, so i'd stock up by 7-15 grams each month.

could this be a problem, in case police would search me (very unlikely i guess)?

edit: feel free to continue the discussion in dutch, btw. i understand most of it, and can also translate it with google if required.

Edited by dudemeister

don't die on me, little thread.

other stuff i tried in utrecht in the meantime:

Freak Cs:

-Chocolope: near solid buds, taste non-existent, threw other half of my spliff away. im no expert, but wouldnt put the possibility under the table, that this was sprayed with sugar-water.

-Shiva: almost no smell (like almost all pre-packed utrecht cs buds), but much cleaner consistency of the bud and the smoke than the chocholope. still far away from recommended.

Culture Boat:

-Bio Amnesia: as usual (at culture boat) the buds are relatively wet, when you buy them, so i left them to dry for 24h before i smoked them. as the previous buds from here, their stuff is not as potent, good tasting and smelling

as you would imagine from the name, but at least the buds here look rather clean and non-suspicious. i can smoke their stuff, but it doesnt really make me happy (when i smoke weed, i actually want to get stoned!).

-17€ hash: very nicely smokable dark-hash. very reminiscent of dampkrings current 14€ rifman hashes. probably a little expensive for my tastes. very clean smoke and taste, though. but it doesnt make me very stoned.

Andersom:

-Power Plant: barely any taste and smell as usual. smoke is ok, though not 100% allright. little effect.

-Silver haze: harsh smoke, buds look and feel suspicious. didnt smoke another joint, after i tried the first one. crappy stuff.

't Grasje:

bought white rino and witte wiet there yesterday. for me this is a standout shop in utrecht. the only place, where they dont seem to try to fuck the customer over.

buds are good (although unspectacular)and moderately priced. the personal and customers are relaxed and nice, and the coffee is cheap.

only thing that sucks are their opening times (closed sun,mon; open 13:00-21:00).

still, very disappointed by utrechts (lack of a) coffeeshop-scene.

Edited by dudemeister

The 17euro/gram hash at the Boat is very nice, but a bit dear for a smoke. Toke it up pure in a pipe, it gets you high (not stoned, or do you use stoned for both the feelings?). I'm still more positive than you concerning the CS's in Utrecht. Although the last bio Shiva i bought at the boat wasn't as good as the one they sold in summer.

There are not much more shops you haven't visited yet. Do you smoke pure? Take something like the PP-gold from grasje with a nice hash (himalator at t grasje is very nice) and grind it up for a pure spliff. If that doesn't get you high as a kite, you're ragular smoke at home is probably sprayed with PCP... <_<

thanks for the tips infinity, i will try this next week.

i restocked at katsu and club media in amsterdam this week. they have some very nice stuff (katsu: og18,super haze,black widow; media: hindu kush, lobotomy).

in my google searches there has been something popping up, that a new coffeeshop is supposed to open between utrecht and zeist?! (in an old restaurant).

does anybody know more about this?

also have to check out zeists current coffeeshop, since it is very close to the university.

Yeah they are working on the new CS between Utrecht and Zeist. It hasn't opened yet and there's a lot of fuss from local people, 'cause it's near a school and some horserindingshit children visit often. If i'm not mistaking though, they've got the permit from the local government, so we'll see. Due to it's location however I don't expect a heavenly menu ...

Zo, dit topic ging dus oorspronkelijk over de verschillende coffeeshops in Utrecht, maar raakte wat ondergesneeuwd in de Engelstalige twijfels van een Duitser ten aanzien van de kwaliteit van wiet in mijn Stad'sie (gatverdamme!). Men heeft nog wat tegoed, de mijns inziens twee beste shops van de stad.

Te beginnen met 't Grasje, Obrechtstraat (zijstraat van de Nobelstraat).

Dit is een shop met historie, ze zitten er volgens mij al meer dan 25 jaar, en staan officieel geregistreerd als theehuis (met huisdealer destijds). Het zit in een oud woonhuis, en is daarom moeilijk te vinden als je er nooit geweest bent. je kunt er langs fietsen zonder in eerste instantie op te merken wat er plaatsheeft. De sfeer is er gezellig, zeker als het wat voller is, geel licht valt dan door de luxaflex op de stoep ervoor, waar je op moet passen voor hondenstront overigens! De shop is eigenlijk een huiskamer, en die sfeer ademt het dan ook. Alles is van hout. Er hangen posters aan de muur en er is een heuse muurschildering. Dit is zo'n plek waar de clandizie voor een groot gedeelte bestaat uit stamgasten. Je kunt altijd aanschuiven (moet ook, want zoveel ruimte is er niet) mensen nemen kranten mee die ze achterlaten, gratis Volkskrant en een praatje.

Het aanbod is ruim en anders dan in de standaard shop. Het is de enige shop in Utrecht die ik ken waar je van te voren de waar kunt zien, in een vitrinekastje in de toonbank. Handgeschreven kaartjes ernaast waar ook altijd de prijs per gram op staat (zodat je makkelijk kunt vergelijken). Een gemiddelde wiet kost hier maar 5 euro per gram, uitschieters naar de 10 euro per gram (special haze, sommige hasjes) maar de prijzen zijn immer eerlijk. Ze hebben zakjes van 2,50 euro, hetgeen soms prettig is om een onbekende soort eerst eens te proberen. Wat je hier aantreft is een 50/50mix van binnen- en buitenwiet, het hele jaar door. Soorten als Viking, Jamaican Pearl, Purple, PP Gold, Special Haze, Cali-o komen regelmatig voorbij. Wat deze shop qua aanbod en stijl echt vat is het feit dat er bij sommige wiet op het kaartje staat: "erg sterk!", dat zegt eigenlijk precies hoe de service hier is, namelijk tamelijk geniaal. Ze weten precies wat ze verkopen, ze merken het als je onervaren bent (zag eens iemand voorgerolde joints vragen, ze hebben alleen pure, ging de verkoopster precies uitleggen dat hij uit moest kijken niet teveel te roken, dat het effect pas later inslaat dan de nicotinerush etc etc). Ik krijg steevast gratis tipboekjes als ik wiet plus vloei kom halen. Je hebt alle tijd om te kijken en te vragen.

De kwaliteit van de koopwaar liegt er niet om. Buitenwiet is buitenwiet en sommige oudere soorten zijn bladeriger dan wat er tegenwoordig uit de zaadbanken komt, maar dat maakt mij persoonlijk niets uit. Ik houd van die oldskoolsfeer, kom maar met lekkere jaren70 grass, dat je gewoon netjes een pure spliff kunt maken zonder meteen helemaal knetterend de tering uit je brein te persen. Euforisch, lachend en sociaal high. Het effect van hun wiet, zet de sfeer van shop ook weer precies neer. De hasj is ook buitengewoon, en voor prijzen die me best bevallen (zo'n 5 tot 10 euro per gram) en dan doe je ook echt even met je hasj, want ze is sterk genoeg. Aanraders: himalator en nederzeef! Ook de binnenwiet die ze hebben bevalt uitstekend, vooral de PP gold en de special haze laat ik me nog wel eens smaken. Het aanbod wisselt wel elke paar weken, dus je weet nooit precies van te voren wat ze hebben. Ik vind het ze sieren dat ze eigenlijk geen echte standaardwiet verkopen.

Conclusie: deze shop is voor mij het verst verwijderd van de woonkamer, toch draai ik mn hand niet om voor de reis erheen (het valt dan ook wel mee hoor, 25 minuten enkele reis). Ik ga er niet heel vaak zitten, omdat ik uiteindelijk toch het liefst niet in de CS smoor, maar hier kan het wel zeer ontspannen. Ze hebben bijvoorbeeld geen muziek aan, zodat je echt kunt praten. Wat je krijgt is eerlijk voor het geld dat je betaalt, de kwaliteit is vaak bovengemiddeld, echt rijpe wiet die goed gedroogd is en goed op smaak is gekomen. Een absolute aanrader. Jammer genoeg zijn ze pas om 13:00 open en gaan ze om 21:00 alweer dicht (ze zitten in een woonwijk) ze zijn op zondag en maandag gesloten. Als je in Utrecht bent, ga er zeker heen. Vanaf de Dom is het echt niet meer dan een klein kwartiertje lopen.

Goed, ik heb weer even genoeg getyped, de volgende favoriet van mij (ik verklap alvast: de boot) volgt binnen afzienbare tijd.

Het laatste verslag in deze reeks. En ik moet inmiddels concluderen dat van alle shops in de stad, 't Grasje me qua aanbod en prijs en kwaliteit (constant) en service, de beste schijnt.

De Boot

Wittevrouwensingel 206

Deze shop betrad ik voor het eerst afgelopen zomer, ergens in juni, begin juli. Ik stond binnen te wachten en de ruimte slokte me gewoonweg op. Ik wilde er eigenlijk meteen blijven om wat op te steken, een gevoel dat ik nooit heb ik shops (ook niet in t grasje). Maargoed, ik zou thuis roken, ik had wiet gehaald bij t grasje en ging toen dus langs de boot, op ontdekkingstocht was ik. Wiet voor thuis, een cd van de Doors gekocht, warme dag, mooier kon bijna niet.

het aanbod van de boot is gering, ze verkopen altijd een bio-gekweekt soortje. De prijzen zijn okee, 10 voor een gram C5-haze, iets minder voor een bio-Shiva, of een bio-BuddhaHaze, dat noem ik niet te duur. Ze verkopen zakjes van 7,50 en 15 euro, voor hasj hebben ze ook een zakje van 17 euro voor 1! gram teringsterke hasj. Zo zwart als duivelskak, zacht, geurend en alleen goed te doen in een pijpje, anders smijt je onvermijdelijk veel te veel in je spliff. De kwaliteit is niet altijd even goed, jammer genoeg. Soms voelt de wiet wat vochtig aan, en is ze draderig (vezelig), soms krijg je dan weer zeer goed gerijpte en droge toppen. Dat is jammer. Niet dat de slechtere zakjes echte kutwiet zijn, maar je wilt er van op aan kunnen dat je een constante roker kunt rollen. De kwaliteit moet altijd goed zijn. Ze zijn wel erg aardig, dus zakjes bekijken en dan bepalen, is geen probleem. Ze weten goed genoeg wat ze verkopen, de service is gedegen. Koffie komen ze naar je tafel brengen.

De sfeer is speciaal. Je zit in een oude boot, die nogal oploopt naar voor- en achtersteven. Alles is hout en koper en gekleurde oosterse sferen. In de zomer is het warm, niet heet, in de winter gezellig en niet koud. 's Avonds is het heerlijk, overdag net zozeer. Muziek is oosters-elektro-modern, echte spacemuziek, veel instrumentaal, weinig bob marley en geen -core-shit (ik ben geen liefhebber van alles dat eindigt op -core). Overdag staat het wat zachter dan in de avond. De klanten zijn vriendelijk, er zijn wat stamgasten, wat intellectuelen, locals, buitenlandse studenten. Soms kun je interessante gesprekken afluisteren, maar een krant of boek lezen kan ook. Op de singel varen in de warmere maanden van het jaar veel rondvaartboten. Leuk zwaaien naar die lui, een enorme joint in je hand. De rondvaarders wijzen specifiek op de boot, dat is zondermeer duidelijk. Het valt ook niet te negeren, allemaal van die koppen achter de enorme ramen (de opbouw is vooral raam), zo high als kanaries, enfin. de sfeer is er echt fucking goed.

Ze zijn open van 13:00 tot 23:00, behalve op dinsdag, dan zijn ze de gehele dag gesloten. Consumpties zijn niet duur en vaak biologisch. Hun sinas is echt geniaal lekker, zonder suiker en met heel veel echt sap, zeker in de zomer goed te genieten.

Mijn ideale shop zou een kruising zijn tussen t grasje en de boot, aangevuld met aanbod van wat exotische soorten (High-end moderne bud) en buitenlandse sativa's! (zie je die uberhaupt ergens regelmatig? Colombian Gold, Mexican, Thai, Laos, Acapulco etc etc, ik houd me aanbevolen voor tips mbt shops waar dan ook in den lande, waar ze dat soort wiet vaak verkopen).

Ook zie ik zanzi op de vleutenseweg schuin tegenover shabab er niet tussen staan.Het lekkere aan deze shop is als je in het weekend na het stappen zin heb in een blow je er nog even langs kan want in het weekend zijn ze tot ongeveer 03:30 open erg laat dus.Ze zijn niet al te duur en de dynamite is een aardig wietje om te roken kwa prijs/kwaliteit.Kwa shabab de eigenaar daarvan is een oude vriend van me vader dus kan altijd wel goed opschieten ook met die man.

Haal wel vaak wat bij de VIP shop - gelegen aan een zijstraat van de amsterdamse straatweg.

Redelijk goed wiet en hash, vooral vragen naar special hash is er leuke keuze. De wietjes verschillen regelmatig maar er komen steeds vaker leuke soortjes voorbij.

MVG-

IDBVE

P