Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: GAVITA Pro 1000 DE

Recommended Posts

Ik trek me eigen ook terug van deze test denk niet dat een 1000watter tot zijn recht komt in een tent van 2meter hoog.

 

Groet Bl0wer

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjonge jonge.....

Wat baal ik dat ik nog vol zit tot 7 okt in mijn hok.... :lol:

De gene die hier mee gaat draaien volg ik in iedergeval op de voet....

En ben ik een beetje jaloers op ivm de tour door de fabriek..... ;)

Wat een hoofdprijs...!!!!!!

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie test zeg, Jammer genoeg ben ik nog in de aanbouw bezig.

En heb helaas nog geen kweekverslag :lol:

Maar wie weet binnekort als er weer zo'n mooie test langskomt.

 

Denk btw ook dat mijn hokje te klein is voor 1000 watt niet ?

1,00 x 1,00 x 2,10. ;)

 

Groeten Ingrow

Share this post


Link to post
Share on other sites
yep, comming soon to your local Growshop ;)

 

ETA 1 oktober

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh en dan hebben we geen aanmeldingen meer.

Het gaat wel moeilijk worden om uit deze zwaargewichten een tester uit te zoeken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

komen in mijn homebox dezelfde amnesia stekken in als in de INTense, wel mooi dat je dan goed kunt vergelijken wat een 600 of een 1000 watter doet, met ongeveer hetzelfde wattage per m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
- Je hebt een afgerond kweekverslag op Wietforum

 

 

Geld een buiten verslag ook...... :lol:

 

Erugg intressand dit speelgoed.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de lamp bij Sannie afgeleverd. Mooi speelgoed hoor! Gelijk even tekst en uitleg kunnen geven. De dimfunctie werkt heel geleidelijk, om de lamp te sparen. Het vermogen van de lamp wordt in ongeveer 60 seconden terug geregeld. Dat gaat zo geleidelijk dat je ogen het bijna niet zien, die worden al compleet overbelast :lol:. De lamp straalt ook flink wat warmte af, mij lijkt ie perfect voor een 150 tentje, maar Sannie gaat hem natuurlijk een 120 tentje in rossen :lol:. Hij gaat testroom2 gebruiken (een van de twee speciaal voor het wietforum lab gemaakte intense tenten).

 

Een intense 150, met 2 keer deze jongens... hmm....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg geef die badboy maar aan amnees. :lol:

 

maare ik dacht dat plasma de toekomst was? wat is daarmee gebeurd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe dat is het nog steeds :lol:

 

Eerste armaturen zijn reeds in productie.Er zijn momenteel tests in vele verschillende combinaties en uitvoeringen aan de gang. Algemeen gesteld: het ging tot noch toe altijd al perfect vegetatief, maar nog niet qua afbloeien. Daarom nu ook tests in combinatie met hps bijvoorbeeld. Voor voorgroei of vegetatief, zelfs voor de stekkenmaker, is dit een geweldige lamp. Heel veel vertakking, snelle vegetatieve ontwikkeling en een zeer mooi gevormde plant. Ze gaat perfect naar het licht staan.

 

post-5211-1282267831_thumb.jpg

post-5211-1282267784_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een schatje ;)

jammer dat ik nog niet mee speel in het grote spel, daar had ik ook wel zin in gehad. :lol:

gun hem in ieder geval de genen die hem krijgt en hoop op een mooie topic, ik volg ze op de voet :lol:

Sannie alvast succes :D

Keesthemad misschien 1 van de mazzelaars, heeft ook altijd mooie topics en mooie oogsten :lol:

 

grtz Er@zer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goh en dan hebben we geen aanmeldingen meer.

Het gaat wel moeilijk worden om uit deze zwaargewichten een tester uit te zoeken. :lol:

 

Zou wel willen maar denk dat het niet gaat passen in mijn customized tv-meubel :lol: :lol:

 

Moet wel zeggen dat ik 't een errug mooooooi setje vind en hoop dat de testpiloot er een mooi verslag van gaat maken met een flinke opbrengst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker een mooi zetje :lol: ik ben ook hps kweker maar vind 600watt toch wel genoeg in me 120 tentje :lol: ken me warmte nu nog net onder controlle houden ;)

Als ik een grotere tent had gehad had ik het best willen proberen maar ik gun hem nu liever aan iemand die al ervaring heeft met 1000watt want het is niet niks :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik deze kap zie bekruipt mij het nostalgische gevoel van toen ik als klein mannetje in de kassen werkte. :lol:

 

Over een week of 6 heb ik ruimte in mijn 1,75x 1,40 hok. Zie de Advanced nutrients test. Heb er nu ook 1000W in hangen, alleen dan in de zin van een 400 en 600W lamp. Ben zeer benieuwd wat het verschil zou zijn.

 

 

Nu heb ik nog een vraag aan Doc of wazzup. Als ik kijk op ICM dan zie ik die gekke amerikanen bijna allemaal werken met 1000W lampen. Lijkt daar de standaard te zijn zoals hier 600W wel zo'n beetje de standaard is bij veel kwekers. Waarom is dit? Heeft dit nog een duidelijke reden of zit het daar er gewoon ingebakken zoals hier de 600 watters? Heb hier volgens mij nog nooit een verslag gezien van iemand die met een 1000W lamp werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gasten in de US doen iets niet helemaal goed.

Ze koelen hun lampen zo erg dat de arctube nooit de correcte temperatuur behaald.

Die 1000w die hun gebruiken blijft mischien nog maar 700w van over door het koelen en de glasplaat die voor de lamp hangt.

Als je in zo'n situatie een 600w systeem zou gebruiken blijft er helemaal geen licht over.

Ook de lampen die ze gebruiken komen voor het grootste gedeelte uit China wij hebben verschillen van 20% gemeten in verglijking met Philips/Gavita lampen.

Dus het ziet er heel spectaculair uit in de US maar het is veel geblaat en weinig wol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevoeging op doc, als je naar de resultaten kijkt aan g/w dan zitten ze vaak onder de 0.5.

 

Kijk naar de tenesee weedcave. Behalve de locatie was het een kutkweek...

 

Al zijn er wel amerikanen die oogsten draaien waar menig old world type nog wat can learnen ofzo.

 

Kees.

 

Tot 1sept wachten lukt mij sowiso niet dan zit ik al op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar word ik nou vrolijk van whazzup :lol:

is er een verklaring waarom de planten slechter bloeien onder de plasma's?

en komt er binnekort een WF test van?"

 

P.S. eigenlijk best raar dat ze het in amerika zo verkeerd doen gezien de straffen daar :lol: als ik in de U.S. zou kweken had ik erj uist voor gezorgd dat de gebruikte apparatuur zo goed mogelijk is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie test,jammer dat ik een dr120 tentje heb,maar het product lijkt me kicken :lol:

Het idee lijkt me ook bruikbaar in bv een 750watt versie,dan is het ook geschikt voor een dr120 voor diegenen die de afzuiging op orde hebben :lol:

 

Is testroom1 is niet beschikbaar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu heb ik nog een vraag aan Doc of wazzup. Als ik kijk op ICM dan zie ik die gekke amerikanen bijna allemaal werken met 1000W lampen. Lijkt daar de standaard te zijn zoals hier 600W wel zo'n beetje de standaard is bij veel kwekers. Waarom is dit? Heeft dit nog een duidelijke reden of zit het daar er gewoon ingebakken zoals hier de 600 watters? Heb hier volgens mij nog nooit een verslag gezien van iemand die met een 1000W lamp werkt.

Big is beautiful in Amerika en stroom is niet zo duur als hier. Ze hebben een heel andere indoor achtergrond als wij, die omgeven zijn door glastuinbouw. Je ziet ook dat de reflectors vaak erg groot zijn. Er wordt daar veel met klimaatbeheersing, luchtgekoelde armaturen en CO2 gewerkt.

daar word ik nou vrolijk van whazzup :lol:

is er een verklaring waarom de planten slechter bloeien onder de plasma's?

en komt er binnekort een WF test van?"

hehe één van de eerste testen werd hier op wietforum en opengrow gedaan door Sannie. Het heeft met spectrum en vermogen te maken, en daarmee is denk ik gelijk wel alles over licht gezegd :lol:. In de tussentijd wordt er natuurlijk wel volop verder getest onder supervisie van plant-, licht- en ervaringsdeskundigen. We doen we zelfs cannalytics testen gedurende de ontwikkeling. Wil je ergens echter zeker van zijn dan dient het reproduceerbaar te zijn. Je moet gedurende de test heel consequent zijn om resultaten te koppelen aan omgevingsfactoren. als je iets verandert kan het maar één ding tegelijk zijn. Dat zijn dus best langdurige testen zoals je zult begrijpen. Als we daadwerkelijk iets weten dan delen we dat uiteraard direct.

 

Even de voorlopige conclusies:

 

1. Vegetatief lijkt er geen betere lamp te zijn dan de plasmalamp. De plant richt zich prachtig en ontwikkelt zich snel en uitbundig.

2. In de bloei is er een achterstand in opbrengst t.o.v. HPS bij lage vermogens. We zijn nu aan het onderzoeken of dat bij hogere vermogens ook nog wel zo is. Wat de lagere opbrengst echter wel voor een gedeelte gelijk goedmaakt is het droge stof gehalte: dat is 25-30% hoger dan met andere verlichting! Concreet: als je 100 gram nat hebt en je er normaal 24 gram droog van overhoud dan zal dat met plasma 31 gram kunnen zijn.

3. De plasma lamp heeft ook een aandeel uv licht. Middels een speciaal glazen filter halen we hier de schadelijke uvc uit en laten een gezonde portie uvb door. Er is al jaren wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat uvb een positieve onvloed heeft op de ontwikkeling van de trichomen. Dit zijn de enige plantcellen die uvb absorberen, mogelijk ook om de plant te beschermen. De plasmalamp heeft uvb licht.

 

Tijdens de proeven zien we goede resultaten in een mix van plasma en hps momenteel. De plasma lijkt er voor te zorgen dat de plant zich veel beter zet ten opzichte van het licht. De toppen in een scrog groeien bijna symmetrisch.

 

Maar het is nog steeds wat ons betreft een experimentele lamp. Prachtig om mee te werken, dat wel. Als je met de laatste technieken wilt experimenteren dan is dit armatuur een solide horticultureel stuk gereedschap. Verwacht er echter geen wonderen van. We zijn niet net als de led-apostelen van enkele jaren geleden (en zelfs af en toe nog heden) die beweren dat je met een 200 watt lampje een 600 watt HPS kunt vervangen :lol:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even de voorlopige conclusies:

 

1. Vegetatief lijkt er geen betere lamp te zijn dan de plasmalamp. De plant richt zich prachtig en ontwikkelt zich snel en uitbundig.

2. In de bloei is er een achterstand in opbrengst t.o.v. HPS bij lage vermogens. We zijn nu aan het onderzoeken of dat bij hogere vermogens ook nog wel zo is. Wat de lagere opbrengst echter wel voor een gedeelte gelijk goedmaakt is het droge stof gehalte: dat is 25-30% hoger dan met andere verlichting! Concreet: als je 100 gram nat hebt en je er normaal 24 gram droog van overhoud dan zal dat met plasma 31 gram kunnen zijn.

3. De plasma lamp heeft ook een aandeel uv licht. Middels een speciaal glazen filter halen we hier de schadelijke uvc uit en laten een gezonde portie uvb door. Er is al jaren wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat uvb een positieve onvloed heeft op de ontwikkeling van de trichomen. Dit zijn de enige plantcellen die uvb absorberen, mogelijk ook om de plant te beschermen. De plasmalamp heeft uvb licht.

 

 

die 3 punten alleen al hebben mij ervan overtuigd dat dit absoluut de goede weg is en vind het dan ook super dat er zo serieus getest word met deze lampen :lol:

whazzup, ik dank u vriendelijk voor de info die hier gedeeld word :lol:

en wonderen zijn de wereld nog niet uit :lol: , al hebben die LED zwendelaars mij wel de ogen geopend dat het allemaal een stuk gecompliceerder is dan velen doen overkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tweede gelukkige om deze test uit te voeren wordt onze Amnees.

Ik ben benieuwd naar het testraport van dit product. :D

We hebben Amnees gekozen omdat hij mooie en duidelijke verlagen maakt die ook nog onderbouwd zijn met kennis van zaken en regelmatig worden bijgehouden.

Natuurlijk is ook je de rondleiding beloofd. :verrygood

 

gefeliciteerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor het vertrouwen! ik ben benieuwd! zal in ieder geval m'n best gaan doen om er een mooie test van te maken, nu lekker brainstormen over wanneer deze lamp het best tot z'n recht komt, en wat voor afzuiging etc ik erbij moet gaan kopen, ik heb een schuur met plek zat om iets moois te fixen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Amnees.

 

Ik ga je test zeker volgen.

 

Succes!

 

Greetz,

 

Tippie

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees, ik red het in mn ktm140 met 250 in en 250 uit om 1000w te roggelen.

 

Het belangrijkste is dat je een inblazer hebt denk ik.

 

Maar de hoogte die je niet hebt zal een probleem gaan vormen waardoor je storm moet maken gok ik, wat niet ideaal is voor je planten.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan flink de hoogte in maar dan is het niet in de homebox, ik wil eerst even overleggen, en dan wellicht een hokje maken waarbij de lamp goed tot z'n recht komt. als ik 'm 3 meter hoog moet maken, dan word ie 3 meter hoog. in kassen hangen ze natuurlijk ook een stuk hoger dan in een gemiddeld hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...