Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

EmTee

Semi-hydro-micro-fluo-grow

Recommended Posts

Die zien er zeker lekker uit EmTee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

de toppen zien er lekker uit,

ik hoop, dat je niet teleurgesteld wordt qua smaak en ook de opbrengst.

 

Blijf je nu op deze manier kweken?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het einde is al wel in zicht :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

he Emtee, was ik weer.

ik zie en lees dat het systeem erg goed gaat bij jou ! had er nog wel een hard hoofd in. :P

jammer van de spint, maar ja risico vant vak. heb je mooi ondervangen.

ondanks alle tegenslag heb je een best resultaat geboekt waar we weer een mooi beetje van kunnen leren.

word een lekker wietje, kijk maar eens wat een hoop sneew op de blaadjes. gaat knallen.

ga kijken wat het eind resultaat gaat worden wat opbrengst betreft.

bedankt alvast voor deze mooie test.

 

Grtn Er@zer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongs, bedankt voor de reacties weer. :P

 

Als ik vannacht niet al te dronken thuiskom, dan volgt er nog een update. Lampen gaan helaas pas om half 9 aan.

 

@ Elmo

Jaaa, ik tel de dagen tot ik de snoeisnaar weer uit het vet mag trekken. Nu moeten de dames overleven op water en droog brood. Maar dan zonder droog brood ^_^

 

@ Torsti:

De manier van kweken heeft me helemaal overtuigd. Grootste les is toch wel dat ik een volgende keer een groter reservoir onderin neem. In principe moet dit systeem kunnen met 2 x wateren per week. Nu is dat 3 x.

Volgende ronde wordt weer wat anders. Maar zeeeeker niet omdat dit niet bevalt. Kan het iedereen aanraden! Wanneer ik ook mijn vinger in de aarde prop, het voelt altijd even vochtig. Perfect!

Volgende ronde ga ik testen of dit systeem met overloopjes ook werkt op volledige hydro basis. Ik ga dan het cocos-clay medium van Doc testen. Zelfde bakken, 1 medium :)

 

@ Erazer

Ik dacht al dat je de weg naar mijn topic niet meer kon vinden. ;)

Denk dat de opbrengst in grammen tegen gaat vallen, maar zoals het ruikt en plakt ... :verrygood hmmmm ... dat zit denk ik wel goed!

 

EmTee

(Die het ergste vreest met een avond onbeperkt wokken en zuipen voor de boeg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Dag 41 bloei

 

Ff een snelle foto-update. Daar ben ik helder genoeg voor. Tekst is voor een andere keer.

 

gallery_18397_10658_16405.jpg

gallery_18397_10658_755314.jpg

gallery_18397_10658_361346.jpg

gallery_18397_10658_732549.jpg

gallery_18397_10658_492448.jpg

gallery_18397_10658_1041340.jpg

gallery_18397_10658_1028485.jpg

 

Zo, da wast!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom ook net terug....

 

......ben zeker niet helder meer

 

 

 

 

 

 

 

Ziet er goed uit EmTee ...

 

:verrygood

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

he emtee, ik heb je zeker wel gevolgd als het mogelijk was.

maar heb mijn oude beroep weer opgepakt wat in hou dat ik de hele week weer op de weg zit.

ben dus zeer weinig thuis in de week en de weekenden zijn dus erg vol.[familie verplichting]

en om elke dag de Mc donalds in te gaan voor een update met mijn laptop is ook niet alles [haha]

ga uit zien naar je volgende kweek maatje, ga ik toch proberen beter op te pakken.

Grtn Erazer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de bovenste laag droog is, dan kruipen varenrouwmugjes gewoon de grond in om eitjes te leggen.

Om dat tegen te gaan moet het wel een cm of 10 diep droog zijn.

 

Denk je niet dat die mugjes ook een van de redenen zijn van de achtergebleven topgroei ?

Larven doen zich tegoed aan jonge worteltjes en belemmeren de groei, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.

 

Al die lijken in je topjes lijkt me ook niet fijn roken.

Dat wordt goed opletten met knippen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Erazer:

Maakte maar een geintje hoor. Iedereen die kijkt / meedenkt is van harte welkom. Of diegene nou af en toe een berichtje achterlaat, elke week, of nooit.

 

@ Soca:

Het valt wel mee met de varenrouwmug hoor. Bij de laatste inspectie vond ik in de toppen bij elkaar 10 a 12 mugjes. Die pluk ik er met een pincetje zo uit tijdens het knippen. Ze zijn er, maar het is verre van een plaag (zoals bij de spint)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd heldere foto voor dat tijdstip :verrygood

Staan er mooi bij dude!

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he emtee, was ook niet serieus bedoelt hoor, maar ik baal der wel van.

Bay the way, als je volledig op hydro gaat zou het voor 4 weken genoeg moeten zijn [het water plus voeding]

ik heb in de hydrocultuur gezeten en onze cyclus was 1x per 4 weken water geven. [bij zeer grote bedrijven kpn enz 200 plantenbakken +]

maar dan moet je een paar goede water meters hebben en op passen met de voeding.

wij gebruikten een ionen wisselaar daar voor, MAAR ik weet niet de juiste afscheiding van de voeding daar in. zou je gewoon in water moeten uit proberen.[misschien dat doc een schema heeft]

lijkt mij een mooie test om een te proberen met reguliere voedingstoffen.

als je de volgende ronde weer op semi gaat moet je minimaal 7 cm hydro korrels onderin hebben dan het worteldoek en de aarde.[leuke watermeter natuurlijk]

 

Grtn Erazer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

heb je misschien de kans om effe voorzichtig in de grond te wroeten, om te zien of

je de varenrouwmug-larven tegenkomt?

Ergens moeten de 12 muggen toch vandaan komen.

Als dat het geval is, kan de volgende fabel in de prullenbak. :verrygood

"Droge toplaag beschermt voor varenrouwmug."

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

maaruh ik ziet ook spint mannen .

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx mannen!

 

@ guesswho?

Volgens mij was ik op dat moment helderder dan de dag erna. Pfff, lang geleden zo'n kater ... Daarom drink ik dus zo goed als nooit en draai dan een lekkere toeter!

 

@ erazer

Een volgende ronde semi hydro zal waarschijnlijk de buitenteelt worden. Nu heb ik 1/3 als hydro laag, dan zal dat de helft worden.

Wat betreft de volgende ronde: binnenkort ga ik bij Doc op bezoek voor mijn testgoedjes en ik hoop dat hij mij veel dingen kan leren / laten zien / lezen. 1 x per vier weken met stilstaand water? Denk niet dat dat goed gaat komen ...

Mijn ouders hebben ook alle planten op hydro-korrels staan, maar het is ook erg afhankelijk van de plant die je erin hebt staan en het klimaat. De planten zijn vooral planten uit droge gebieden, en het klimaat in kantoren en huiskamers is kouder dan in de kast, plus dat er minder lucht wordt afgevoerd. Met 1 x per week zou ik super tevreden zijn.

En wat betreft de watermeter, die komt er zeker in komende ronde! Kijkvenstertje is ook niet alles....

 

@ Torsti

Eind van deze week gaan de dames om en dan zal ik de aarde eens goed bekijken en op de foto zetten. Ik heb elke ronde varenrouwmug en dus ook deze ronde weer. Op gegeven moment was ik ze allemaal kwijt, maar toen heb ik weer 1 x een beetje van boven water gegeven (3 a 4 weken geleden) en TADAAA, daar waren ze weer. Maar het zijn er echt zo weinig ... ik verwacht weinig larven in de aarde. Maar we zullen het zien.

 

@ The Clown

Ik zie nauwelijks spinten, wel erg veel mijten. Mag ook wel met zo'n heel buisje op 0,2 m2. Her en der zie ik nog wel eens zo'n zwarte mofo, maar vooral de oranje/bruine vijanden.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Dag 49 (en laatste) bloei

 

Laatste foto's van de dames net voor het licht voor het laatst uit ging. Zeven weken hebben ze toch nog in de bloei gestaan. ;)

 

Paar topjes in het midden begonnen aan 2e bloei, maar ik vond het tijd.

 

Komende 48 uur staan ze in het donker, daarna gaan ze in hun geheel op de kop.

gallery_18397_10658_237072.jpg

gallery_18397_10658_763843.jpg

gallery_18397_10658_860446.jpg

gallery_18397_10658_615333.jpg

 

Foto's zijn helaas van de GSM, het fototoestel weigerde weer eens dienst. Grrrr. :wub:

 

Ondertussen zijn de voorbereidingen voor de volgende ronde in volle gang, maar daarover later meer.

 

Ook houden jullie een uitgebreide evaluatie van het semi-hydro gebeuren tegoed. Ga ik van de week samenstellen. Wil eerst zien hoe het wortelstelsel e.d. er uit zien.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit Emtee! Knip ze en vooral rook ze!

 

Gr junk

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn klaar voor de rituele slachting van je planten. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn om!

Helaas niet ritueel geslacht, maar gewoon omgeknipt. Snorrie Doc, kaarsen waren op.

 

Hier staan ze nog:

gallery_18397_10658_322029.jpg

gallery_18397_10658_49011.jpg

Topje met 2e bloei:

gallery_18397_10658_450134.jpg

gallery_18397_10658_292492.jpg

gallery_18397_10658_832569.jpg

gallery_18397_10658_163978.jpg

gallery_18397_10658_520640.jpg

gallery_18397_10658_188438.jpg

gallery_18397_10658_343464.jpg

 

1e Bak leeg:

gallery_18397_10658_504171.jpg

 

Close-ups van de aarde

Ook een beetje in gegraven. Geen spoor van larfjes of ander ongedierte. Ook weinig wortels. Ze groeien vooral naar beneden, richting kleikorrels.

gallery_18397_10658_554794.jpg

gallery_18397_10658_528035.jpg

 

Lostrekken van de scheidingslaag:

gallery_18397_10658_742317.jpg

 

Zo zag het worteldoek er aan de kant van de kleikorrels uit:

gallery_18397_10658_532923.jpg

 

En zo hangen de dames nu in het hokje:

gallery_18397_10658_443009.jpg

 

Maar daarmee is het topic nog niet ten einde.

 

Gadverdekkie wat een geurende plakvingers nu, en ik moet nog de deur uit. :S

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgenochtend ruik je het nog.. als je in je handen wrijft :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het met garagezeep zo goed als weg kunnen krijgen Elmo. Dus helemaal dikke prima.

 

Kreeg wel commentaar van mijn huisgenoten dat het huis meurde. Nou hebben ze wel gelijk, behalve dat het niet meurde, maar heerlijk geurde naar zacht-zoete heerlijkheden ... hmmmmm :wub:

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaha lekker hoe die hangen .

 

spijtig kan ik ze niet ruiken

 

mooie plantjes heb je daar emtee .

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_18397_10658_188438.jpg

 

Wat doet die Haar

 

 

Daar

 

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi EmTee,

gefeliciteerd met deze mooie ronde! :lol:

Ik hoop dat de spint niet al teveel schade veroorzaakt heeft en dat je nog een mooi wietje

overgehouden hebt.

Ik ben blij, dat je je geen ongedierte in de diepte van de grond gevonden hebt.

Wij kunnen dus verder ervan uitgaan, dat de droge toplaag tegen de varenrouwmug helpt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo

Ik hoop dat die haar zich niet schaamt, want dan heb ik een schaamhaar in mijn kast. Maar, ik weet het niet ... vind het wel prima. Wel scherp oog weer! :lol:

 

@ Torsti

Yep het lijkt te werken. Spint-schade is beperkt. Er zitten wel plekjes op de bladeren, maar verder dan 1 spinnewebje op 1 top zijn ze nooit gekomen. Al met al viel het allemaal mee. Hoop op een weckpotje vol heerlijke zoete wiet. Denk dat dat wel gaat lukken

Volgende keer gaat het mijnt-medium inderdaad op een velletje of zo, want die korrels zitten nog overal. Alhoewel, ik hoop ze nooit meer nodig te hebben ;)

 

@ All

Ben al druk bezig aan de volgende ronde. Is vanaf nu hier te volgen! :lol:

 

Gegroet!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...