Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hawky

Greenhouse Mixpack

Recommended Posts

Een lange tijd geleden heb ik een mixpack gekocht van Greenhouse.

Na héél lang nadenken zijn het deze soortjes geworden:

Lemon Skunk

Big Bang

White Rhino

Super Silver haze

Hawaiien Snow

 

En zo egoïstisch ik ook ben was ik van plan het alleen aan te pakken.

Ik had geen hulp nodig dacht ik, want vorig jaar was het ook gelukt

 

Vorig jaar had ik 2 onbekende planten, en hier heb ik zo'n 4 maanden geleden mijn laatste joint van gerookt.

Lang, maar niet lang genoeg.

Dus ik besloot het iets groter aan te pakken. Grotere potten, meer planten en zelfs voeding.

 

Het begon al slecht. Toen de BB nog een klein sprietje was ging deze op onverklaarbare wijze al dood.

4 planten bleven dus over. Zou genoeg moeten zijn hoop ik :lol:

 

Ik ben dus laat begonnen met een verslag, omdat ik dacht dat ik geen back-up nodig had :)

Blijkbaar heb ik het toch nodig.

 

Ik zal bij elke foto afzonderlijk uitleg geven & ik hoop dat jullie me daardoor zo goed mogelijk kunnen helpen.

 

En nu ik toch bezig ben, kan ik beter een goed verslag maken... of toch proberen .. :P

 

gallery_19282_10659_1191358.jpg

Dit is de WR

gele bladeren onderaan. Het is erger geweest dus ik heb het probleem zo goed als opgelost :vape:

Hij is trouwens ook getopt.

 

gallery_19282_10659_389654.jpg

Dit is de LS

Kleinere plant aangezien deze later is geplant.

Heeft vanaf het begin al hele rare bladeren. Ik weet niet hoe het komt, maar zolang hij nog leeft laat ik hem staan.

Een lelijke plant is ook een plant.

 

gallery_19282_10659_562506.jpg

Hier is het bladerdek wat duidelijker te zien.

 

gallery_19282_10659_66284.jpg

Dit is de SSH

De plant heeft grote, maar hangende bladeren. Ik weet niet of dit altijd is bij SSH ?

Eigelijk is of wordt het één grote top.

Hij is trouwens vanaf 1 augustus verduisterd aangezien deze nogal lang moet bloeien.

 

gallery_19282_10659_1175481.jpg

Dit is de HS

Geen fatsoenlijke foto, maar het probleem is duidelijk te zien.

Heel veel gele bladeren die maar niet weg willen gaan. Ik geef algemene plantenvoeding & bloeivoeding van Canna.

Ook 1 augustus beginnen te verduisteren.

 

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen & misschien zelf iets leren van dit verslag

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede foto's,daar kunnen we wat mee :)

Je kan voor de volgende ronde beter een goede bemeste aarde halen(plagron royalty-mix) zodat je meer buffer hebt in je medium.

Voor nu kun je er een handje bloedmeel bijgooien of gewoon kippenmestkorrels.

Pas als je dit hebt gedaan ook je vloeibare support wat terugdraaien en even 2 weken niks geven,daarna langzaam weer beginnen met kleine beetjes.

er is nog tijd om dikke toppen zeker te stellen,als je nu handelt.

Die vlekkerige plant heeft een beetje kalk nodig,tipje: gebruik gewoon 1 theelepel gips :P

Die SSH moet je waarschijnlijk overpotten,de bovenste bladeren hangen omdat je wortels bruin aan het worden zijn.

verder is het een healthy-haze-je

Haal de schaaltjes maar onder je potten weg,water moet kunnen stromen :vape:

De SH heeft gewoon een stikstoftekort dus die moet zeker een portie kippenmest of bloedmeel

Ik heb deze probleempjes al wel vaker meegemaakt,dit komt nog wel goed als je handelt :lol:

oude bladeren altijd op de composthoop/wegpleuren,zo nodig je foute schimmels/beestjes uit om te komen lunchen

Ik hoop dat ze erbovenopkomen,en dat er veel lekkers afkomt!

Suc-6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bloedmeel, hoeveel moet ik daar dan bijgooien ? en moet ik dit dan gewoon bovenop de grond strooien ?

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslag Hawky.

Je hebt 2 soorten die ik volgend jaar ook wil gaan zetten, de Lemon skunk en de White Rhino dus ik kan bij

jou alvast kijken wat deze soortjes gaan doen :lol: .

Jammer van het bladprobleem bij de Hawaiian snow, hopelijk weet je dit snel op te lossen.

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

K'denk dat die vergeelde plant in een te kleine pot staat. 't Kan zijn dat'k het mis heb hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het een te kleine pot zou zijn, zou ik raar vinden.

Want vorig jaar stonden mijn planten in gewone emmer (10L) en toen had ik dat probleem niet..

 

Maarja, ik ga me morgen toch wat bloedmeel aanschaffen. :lol:

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik mis alleen een foto van de big bang of ligt het aan mij :lol:

 

Grtz.

DontKnow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dontknow,

 

Onze Big Bang man :lol: :)

Grapje!

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

vul je potten ff helemaal tot de rand, kan veel schelen en mss wat minder nat laten staan.beter iets te weinig dan teveel ben ik van mening!

 

MT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dontknow: Als je goed leest zie je dat de Big Bang op het begin al dood was gegaan :lol:

 

@ Mitchel T: Is het dan niet beter dat ik de kluit er uit neem, en dan onderaan nieuwe grond in doe ?

want wortels groeien toch niet omhoog ?

 

Ik ga dan in ieder geval nog een zak kopen.

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van m'n buurman een pot zeewierkalk gekregen.

Is het nodig dat ik dit gebruik of heeft het geen nut ?

 

Hawky

 

Edit: Ach, ik heb het er gewoon bij gekapt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom net thuis van m n werk, en het eerste wat ik doe is altyd naar m n plantjes gaan kijken..

Ik zag al van ver dat de gele bladeren zich weer hebben uitgebreid...

 

Er lagen er ook een stuk of 3 naast de pot, dus ze beginnen ook al af te vallen..

 

Heeft iemand miss nog een tip om dit zo snel mogelijk te genezen.

 

Ik ga zo dadelijk in ieder geval nog een zak potgrond halen zodat ik de potten tot aan de rand kan vullen..

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja wat is gekapt? Hoeveel niet teveel hoop ik.

 

Bloedmeel moet je een beetje verstoppen in je grond (één handje) anders krijg je een schimmel en/of vliegen plaag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekapt is natuurlijk overdreven, het was eerder gestrooid :lol:

daarna water gegeven langs boven (normaal geef ik onderaan water)

 

heb daarnet de kluiten er ook uitgehaald, en onderaan bij gevuld met aarde zodat wanneer de kluit er terug in ging, de pot helemaal vol is.

 

Nu alleen maar hopen op beterschap. ;)

 

Bij de White Rhino zijn de eerste witte haren ook al zichtbaar, is dit niet vroeg ?

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites
(normaal geef ik onderaan water)

 

hoe doe je dat dan? in die schaaltjes? tis toch geen cocos of hydro of .... ben daar allemaal niet zo thuis in maar dat je planten op potgrond water geeft onderaan begrijp ik niet.

is daar een reden toe? ik denk dat het enkel je wortels naar de bodem van je pot trekt met gevolg dat de potten te kein worden.

 

mvg jack

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe doe je dat dan? in die schaaltjes? tis toch geen cocos of hydro of .... ben daar allemaal niet zo thuis in maar dat je planten op potgrond water geeft onderaan begrijp ik niet.

is daar een reden toe? ik denk dat het enkel je wortels naar de bodem van je pot trekt met gevolg dat de potten te kein worden.

 

mvg jack

Als je langs onderen water geeft moeten je wortels op zoek naar water, waardoor ze dus groter en steviger worder..

En grote en stevige wortels zijn volgens mij nog altyd wel belangrijk voor een plant ? ;)

 

Naja, dit is mijn theorie, miss zit ik er grandioos naast ?

Mss iemand die hier meer over weet ?

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je langs onderen water geeft moeten je wortels op zoek naar water, waardoor ze dus groter en steviger worder..

En grote en stevige wortels zijn volgens mij nog altyd wel belangrijk voor een plant ? ;)

 

Naja, dit is mijn theorie, miss zit ik er grandioos naast ?

Mss iemand die hier meer over weet ?

 

Hawky

 

 

kbegrijp wat je bedoelt.

 

ik geef maar om de 4 a 5 dagen water (langs boven) zodat ze goed uitdrogen en de wortels naar vocht moeten zoeken.

 

nuja mss is beiden wel effectief.

 

 

groet jack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds gisteren ben ik ook begonnen met de WR te verduisteren..

De LS laat ik staan waardoor deze hopelijk nog wat kan groeien :lol:

 

Strax een foto-update, maar ik moet eerst fatsoenlijk wakker worden ;)

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankzij het 'goede' weer niet direct een foto-update..

Maar ik weet wel dat de gele bladeren nog altijd blijven komen..

Aangezien de voeding, de zeewierkalk en het overpotten nog altijd geen succes

 

Miss iemand nog een idee ?

 

Hawky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo hawky,

Bloedmeel doe ik 1 koffiemok vol,daar giet ik kokend water op(stinkt),wachten tot het koud is,dan bacto erbij en 24/48 uur laten weken,dan gooi je het op je aarde en gooi je er een beetje aarde bij en mengen nog wat bloedmeel er los over(handje),en dan nog een laag aarde om af te dekken.

na 3 dagen merk je al verschil :lol:

wortels groeien wel degelijk omhoog,als de pot maar vol genoeg met wortels zit.

ikzelf dek de aarde af met platte stenen,dan heb je minder verdamping aan de grond,en kan er 100%aarde gebruikt worden door de plant,de boel waait minder snel om,en geen losse bovenlaag meer maar een dikke kluit :)

Als je buiten teelt is van onderaf wateren niet aan te raden,doe maar gewoon wat moeder natuur doet,van bovenaf.

Zorg dat je volgend seizoen een goed medium koopt om mee te beginnen zoals Royalty-mix van plagron,dat scheelt echt een hele hoop kopzorgen,en voeding B)

Dat spul kun je gewoon bestellen en thuis laten bezorgen ;)

ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...