Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torsti

Torsti´s next round: 28 x S5 onder 540 watt T5

Recommended Posts

Ik ben zeer benieuwd wie de term s5 verzonnen heeft. Dit roept ineens iedereen.

 

Er zijn verschillede amnesia's en amnesia hazes.

 

De 9wk varianten zijn amnesia, de langere haze. Groei is altijd strekkerig, kerstboom. Blad dun toppen compact, klein maar ruime opbrenger. Tenminste van het origineel.

 

Maar nogmaals waar s5 vandaan komt ?

 

Kees.

 

Het verhaal van de S5 amnesia haze!

 

Er was eens... :lol:

 

Het zit zo Kees, Iemand (omgeving nijmegen) heeft een kruising gedaan met de amnesia haze.

Het zaad uitgezet en op pheno geselecteerd. Nu schijnt het zo te zijn dat er een hele mooie

kort bloeiende, 9wk , pheno tussen zat. Er is geen zaad van te krijgen en volgens mij is het er ook niet,

dus dat zou dan inhouden dat ie meteen is gaan stekken van die eene pheno en deze niet meer

terug gekruist heeft. Duizenden heeft ie er gezet!. Een maatje van hem, die ook voor hem werkt,

kreeg ruzie met de kweker en heeft toen uit wraak vijf stekken gejoept! Twee daarvan kwamen bij een

maat van me terecht. Hij heeft niet gekruist en is meteen aan de slag gegaan om er meer van te maken.

Na de eerste oogst kwam ie bij mij en vroeg me wat ik ervan vond. (wist toen nog niets). Duidelijk amnesia!

toen hij zei 9 weken. gingen de ogen ver open bij mij. We hebben gerookt en was helemaal van de kaart.

Zo man heftig!!!!! Hij zei toen "dit is dus S5, dat krijg je ook bij militaire dienst keuring, als je totaal geschift bent, S5".

En zo is het gekomen.

 

Die andere die stekken die gejat zijn , daar is mee gekruist!!! Er is ook s5 in de handel met dieselsmaak. Erg aards!

 

ik hoop kees dat je er iets aan hebt!

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Medekwekers,

effe een korte update:

De planten leven nog :P

Sinds gisteren staan de planten nu onder 540 watt met 200 kuub actieve inlaat.

De temperatuur liep tegen 30°C aan.

gallery_5351_10645_471836.jpg

Ook was ik van plan, om deze ronde de stroomverbruik van all verbruikers van deze ronde te meten.

gallery_5351_10645_573842.jpg

Maar dan drukte ik per ongeluk op een knopje, en de teller bleef staan. Ik heb de meter vanochtend weer ingeschakeld,

maar het resultaat is nu natuurlijk niet meer betrouwbaar.

 

De kosten van de voeding:

Deze voeding is vrij prijzig.

Maar, ik denk hiermee een goed resultaat te behalen, zo dat deze meerkosten zichzelf in het niets laten verdwijnen.

Ik heb vannacht en ook nog vanochtend de verschillende rondes van mij nagerekend en hiermee de voedingskosten

per ronde uitgerekend.

Als bron voor de prijzen heb de website van Advanced Nutrients en voor Plagron, de website van Alien-GS genomen.

Deze ronde wil ik dus de hele voedingslijn van AN-Connoiseur gebruiken.

Het is voor mij, tot nu toe, de duurste ronde met deze voeding.

gallery_5351_10645_15200.jpg

De aanschafprijs is € 472,55 en ik ga voor € 106,26 an voeding verbruiken.

 

De vorige ronde was in principe allen maar de basisvoeding:

gallery_5351_10645_28800.jpg

Deze voeding heb ik teruggerekend na een 8 weken-ronde. Ik heb hier een voedingsverbruik ter waarde van €78,94 gehad.

 

De eerdere ronden heb ik met de Alga-Lijn + Green Sensation van Plagron gedraaid.

Ik heb deze ronde helaas niet teruggerekend na een 8 weken-ronde. De kosten van deze ronde zijn dus van een 12 weken-ronde met 2x 16 liter voeding per week.

gallery_5351_10645_2698.jpg

De kosten hiervan waren dan € 57,34, voor een 8 weken-ronde reken ik dan circa € 40.

 

Het verschil tussen de Plagron-lijn en de eerste AN-Connoiseur-ronde is dan circa €40.

Maar ik had ruim 25% meer geoogst.

Het waren 170 g verschil tussen de Shiva-ronden met Plagron-Green Sensation en AN-Connoiseur.

En door deze betere oogst, is het prijsverschil al weggewerkt. (In principe is hierdoor zelfs de duurdere voeding gratis :) )

 

@Bioloog,

bedankt voor deze mooie uitleg over de herkomst van de S5! :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig hoor, leuk soortje en alweer die zelfde mooie setup met wat verbeteringen zelf, ben benieuwd of je hier ook de gram per watt overschrijdt!

 

Even offtopic als dat mag,

 

Tis jammer dat goede voeding veel te duur is om als kleine kweker aan te schaffen. Ook al maakt het voor de kleine kweker veel minder verschil als de "grote". Wanneer komt hier nog eens iemand zich bewijzen met zelfgemengde aarde zonder vloeibare voeding maar eigen supplementen vraag ik mij af? (hint)

 

 

Veel succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle voeding is in principe goed.

Een topkweker kan met wat wij noemen een gewone voeding prima resultaten halen.

Hierbij wordt er vanuit gegaan dat je een 100% goed klimaat en apparatuur hebt.

De ph range van een gewone voeding is als een evenwichtsbalk (smal) en als je er even naast stapt lig je ervan af.

De goede en ook duurdere voedingen zijn door gebruik van chelaten beter opneembaar en hebben daardoor een bredere ph range (breed).

Daardoor loop je niet over een evenwichtsbalk maar over een breed pad en een keer te ver naar links of rechts maakt dan niet erg uit.

Dat is de reden dat deze voeding het goed doe. (in Jip en Janneke taal) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik inderdaad ook al begrepen doc. Maar dat vind ik nou juist het jammere aan de zaak. Een beginnende kweker begint in 90% van de gevallen met goedkope voeding. En ph problemen kun je als beginner missen. Back to basics zeg ik, volgend jaar weet ik er alles over :lol: !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vlaanders,

ik geef je gelijk! De voedingen zijn allemaal vrij prijzig. :)

Toen ik met Plagron begon had ik een liter-fles Green Sensation moeten kopen en deze was toen bijna 100€.

Het setje voeding heeft mij toen ook al € 140 gekost.

En met het drinkwater hier, was ik gedwongen om ook nog af te zuren.

Hoeveel beginnende kweker hebben hier op het forum problemen met de ph-waarde van de voeding, hebben geen ph-meter en

laten op deze manier de planten kapotgaan? Of hebben een minimale opbrengst?

 

Neem nu de Connoisseur-lijn en haal hiervan Piranha (is voor de eersten 2 weken) en Overdrive (week 6 en 7) eraf.

Dan heb je nog steeds een goede voedingslijn voor € 150. Maar dan eentje, zonder ph-problemen of ec-problemen.

En hier gaat het mij nu om, tijdens deze ronde.

Advanced Nutrients beweert, dat deze voeding zo ontwikkelt is, dat je bij een ph-waarde, van het water, tussen de 4,5-8,5

geen controle van de voeding meer nodig is. Dus de ph-meter kan in de kast blijven.

 

Maar, ik wil je iets voorstellen:

Je weet hoeveel voeding je per week aanmaakt.

Bereken de kosten van de voeding voor een gewone ronde van jouw en reken hier de voeding van AN (tweede schema) ertegen.

Het voedingsschema kun je downloaden: http://www.advancednutrients.com/hydroponics/calc/

(Moet je wel effe aanpassen!)

Dan zie je hoeveel duurder het is en ga maar ervan uit, dat je misschien 10% tot 20%meer oogst.

Misschien heb je zin om de volgende ronde Advanced te testen?

 

@Doc,

mooie uitleg, en dat in Jip en Janneke-taal! :lol:

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten,

 

Nette uitleg hoor van de prijzen van de voeding. Jij stopt er heel wat uurtjes in voor ons kwekers.

 

De volgende ronde zal voor mij ook op advanced gaan waarschijnlijk. Niet de complete lijn maar dezelfde lijn

die jij de vorige ronde hebt gebruikt.

 

Het is even investeren, maar als ik daar flink wat yield extra mee kan behalen vind ik dat het ook waard.

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsti en doc bedankt voor de duidelijke uitleg.Vooral je berekening vind ik heel netjes Torsti.

 

En voor de mensen die het net te duur vinden is er ook een goedkope basis voeding,namelijk de Sensi 2-component.Deze is dan niet met de uitgebreide chelatering als de Connoisseur maar beschikt nogsteeds over de nodige amino's.

 

En uiteindelijk was een Lumatek ook een stuk duurder dan de gewone VSA,maar ook die heeft elke hobbykweker ondertussen hangen.Het is maar wat je wil.

 

Mochten mensen vragen hebben kunnen ze me uiteraard een pm doen.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Medekwekers,

het is update-time. ;)

Vandaag had ik Twindaddy op visite. Ik ben met hem nogmaals de voedingslijn doorgegaan en heb de uitleg over

de bestanddelen gekregen. Hierna hebben wij de voedingsgiften op de situatie bij mij aangepast.

Ook heb ik nu de gehele lijn thuis.

De zondagsvoeding:

gallery_5351_10645_133966.jpg

en de woensdagdieet:

gallery_5351_10645_302467.jpg

De woensdagdieet heb vanavond pas gegeven. Er hoeven ook niet iedere keer alle onderdelen meegegeven te worden

De dames staan er mooi bij en genieten van een aangepaste luchtcirculatie in de kast. Hierdoor is de temperatuur direct om een paar graden gezakt.

gallery_5351_10645_78607.jpg

Vanochtend hadden Twindaddy en ik nog naar de planten gekeken en bij een plant gecontroleerd of de wortelen al beneden uitkwamen. Helaas hadden wij de verkeerde plant gepakt. :lol:

De pot ernaast: :)

gallery_5351_10645_321241.jpg

De eerste (geziene) wortel was in 4 dagen beneden!

 

@El Magico,

op die ronde ben ik benieuwd! B)

Het gaat je verbazen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nou amnesia is een lekker soortje ,

deze ga ik ook mee volgen ,

want die wil ik ook nog kweken als ik wat meer ervaring heb .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad goeie informatieve uitleg over de voeding van Torsti en Doc.

Vlaanders heeft ook gelijk dat de beginnende kweker meestal met goedkopen voeding begint. Nu voor mijzelf sprekende heb ik ook de fout gemaakt om te werken in het begin met producten uit verschillende lijnen namelijk groeivoeding B'cuzz component 1 en bloeivoeding PK 13/14 van Canna.

Ff er wel bij vertellen dat ik in mij geval over een buitenkweekje spreek. Nuja PH en EC blijven even belangrijk!

Het probleem begon bij mij eigenlijk toen ik de PK 13/14 van Canna moest beginnen toevoegen. Deze wordt toegevoegd bij een basisvoeding die geen hogere EC-waarde kent dan 1.8mS/cm, mijn basisvoeding B'cuzz heeft een EC-waarde van 1.0 tot 2.5. Als je dan nog eens erbij telt dat schoon kraanwater in Nederland een EC-waarde heeft van 0.2 tot 0.8 met nog eens de brede speling van de basisvoeding kan dit al snel voor problemen gaan zorgen en PH-uitschieters.

Daarom is dit ook super interessant om topics als deze te volgen, zo krijg je een duidelijk beeld van bepaalde voedingslijnen. Niet dat ik deze producten zou aankopen voor buitenkweek! Maar ik wil vanaf deze winter een micro kweekje starten met scrog methode. Dus ik zit wel op de goede topics als Torsti of Doc aanwezig zijn! lol

Uiteraard moet ik ook nog veel bijleren, daarom ga ik ff de topics van hun suf lezen.

 

Amnesia is zo'n lekker soortje! ;)

De s5 amnesia kende ik niet. Dus ben wel benieuwd naar het eindresultaat.

 

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Torsti,

 

Ik heb de amnesia haze zaden in huis dus dat is alvast geregeld nu nog de voedings lijn maar ik weet nog niet precies welke ik wil gaan gebruiken.

er is ook zoveel te koop en bijna 500euro neerleggen voor zoon lijn al de jouwe dat word het even niet want zo groot is me budget niet.

 

Zijn er dingen die ik weg kan laten uit de lijst om evengoed met dit merk aan de gang te gaan? Zag namelijk aardig wat flessen voeding.

Zou ook graag met deze voeding willen werken heb goeie verhalen gehoort :lol: dus mocht er nog een tester nodig zijn ik bied me aan ;)

 

En kan bij jou mooi mee kijken je vorige ronde was ook netjes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi maat

mooie kinders en je ben al weer van start

die gehele lijn is voor mij te veel en denk niet dat ik

daar mee aan de slag zal gaan ;)

 

succes met t moeilijke soortje en maar wel n lekker soortje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he torsti

wat denkje .als ik nou mijn adress aan twindaddy geef zou die dan bij mij ook zoeen voedings lijn achterlaten ;) :lol: :)

ik heb me er nog niet in verdiept wat alles doet maar het lijkt me wel een mooi lijn

succes met je kweek man

greets botser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede ronde toegewenst Torsti, mooi soortje ook.

 

Over de voedingslijn: sta er nogal negatief tegenover, teveel marketing id mix (leuk blad hoor dat Rosebud en alles AN, heb nog geen ander merk dit zien doen) zo'n glossy magazine waarvan 2/3 AN reclame...

 

I'll keep watching hoe je deze keer kasteeltorens van toppen gaat kweken, dat doet die S5, van die mooie kantelen naast de hoofdtoren bouwen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Medekwekers,

vanochtend heb ik 10 liter voeding weer naar beneden gedragen,

de planten hebben maar 6 liter van de woensdagdieet genuttigd.

Van de 32 liter voeding, welke ik klaargemaakt heb, is maar de helft verbruikt.

De duurste voeding is toch die, welke man weggooit

en ik heb deze voeding ook moeten betalen! :lol:

Het betekent voor mij, dat ik effe de hoeveelheid voeding ga aanpassen.

Ik ga tijdelijk effe 12 liter per keer klaarzetten.

 

@John,

welcome on board! ;)

 

@Fearghus,

ik heb de vorige ronden ook altijd problemen gehad met de ph-waarde en altijd bijgesteld met zuur.

Met een ec van 0,8 zit ik ook an de ongunstige kant.

Daarom ga ik deze ronde dat alles aan de voeding overlaten en

blijf afwachten waar het schip strand.

Voor de buitenplanten (in volle grond) vind ik deze voeding ook te duur.

 

@Spikey,

je hoeft ook niet de complete lijn te kopen!

Het was de wens van mij, om te zien in hoeverre de resultaten nog te verbeteren zijn.

Daarom heb ik de complete lijn gehaald, niet omdat het nodig is.

In de vorige ronde had ik de benodigde flesjes gehad, zonder extra´s.

Je hebt voldoende an Connoiseur A+B, dat is de basisvoeding,

Piranha en VoodooJuice zijn voor verbeterde wortelgroei en de benodigde schimmels.

Big Bud en Overdrive zijn de bloei-stimulatoren /boosters.

 

De anderen producten zijn de puntjes op de i.

 

Van de S5 bestaat geen zaad, dus je hebt een langer bloeiende versie thuis.

 

@The Clown,

in principe is dat wat ik de laatste ronde gebruikte al voldoende.

Bedankt, maar hopen, dat het goedkomt!

 

@Bots,

je woont toch bij mij in de buurt?

Voor een kleine ronde kan je van mij voeding krijgen.

 

@Lostchild,

het gaat mij deze ronde ook daarom, om te zien, of deze mooie verhalen kloppen.

Maar het beste is, je bekomt een garantie:

Ben je niet tevreden met deze voeding, krijg je het geld terug! :)

 

Ik ben benieuwd, wat deze planten gaan doen. Het is voor mij een onbekend soortje.

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus geen zaad

 

dan ga jij de eerste amnesia S5 zaadjes maken ??

 

de torsti special am seeds zou mooi zijn en goed verkopen denk ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsti :lol:

 

je meiden staan er schitterend bij man, ze hebben het duidelijk naar hun zin :)

Mooie stekjes ook trouwens !

 

Succes met het uitdokteren van je voeding B)

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsti,

 

Heb ook niet gezegt dat ik zaad had van de s5 ;) ik zei ik heb ook eindelijk amnesia zaden :) heb ze van RQS

Wat betreft de voeding ik denk dat ik die maar ga doen (niet het hele pakket maar wat je tegen me zei)

 

Heb er nu al zin in :lol: maar duurt nog wel 1,5maand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Medekwekers,

het is alweer update-time:

Alle stekken ontwikkelen zich goed. Van de 31 stekken heb ik geen uitvallers tot nu toe.

Drie van de stekken staan in 7,5 liter potten in de kas, buiten.

gallery_5351_10645_452687.jpg

De dames zijn tot nu toe ook nog niet zo in de hoogte geschoten.

 

@John Beton,

ik heb nog niet de mogelijkheid om zelf zaden te maken. Ik heb hiervoor nog twee micro-hokken nodig.

En hiervoor heb ik niet de ruimte.

 

@Richie,

Bedankt!

Ik ga het proberen, morgen zijn de dames weer an de beurt om de voeten te wassen. Op dit moment ga ik

de hoeveelheid an voeding aanpassen en later misschien de samenstelling voor het geval, dat het nodig zou zijn.

 

@Spikey,

ik ga ervan uit, dat deze voeding jouw niet teleurstelt.

Nog effe geduld!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vind die voeding ook beetje te duur voor buitenkweek volle grond. Maar ik kweek in 65L potten in verband met struikrovers. Nu weet ik wel al zeker dat ik volgend jaar ga overstappen op de BAC bio voedingings produkten. Ook zou ik deze winter starten met een micro TL5 kweekje en tegen mei dan een paar plantjes buiten zetten. Twee of drie over houden en laten afbloeien op scrog methode.

Dit wordt het eerste microkweekje en kijk er al echt naar uit. ;)

 

Nu ik zie ook dat er in jou buurt aardig wat deskundigen en ervaren mensen zitten. Dus na het nodige lees werk, zit ik wel goed voor vragen ook denk ik. lol

 

Leuk dat er geen uitvallers bij zitten!

 

Fijn weekend nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan ik begrijpen dat je er geen plaatst voor hebt .

daar heb ik ook geen plaats voor ik heb zelf ook maar net genoeg plek om 1 micro kast neer te ploffen.

maar het zou mooi zijn als jij de eerste zaadjes zou kunnen aan maken .

van deze speciale soort .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@john beton

De S5 is er alleen in stekvorm, hoe dan zaden maken als er helemaal geen mannetjes van zijn?

Kan dus alleen door met andere genetica een kruizing te maken en dan is het geen S5 meer.

 

@Torsti

Ze groeien lekker door zo, hoelang ga je ze nog id groei houden?

 

Zaadkweekje kan overigens prima in je bestaande kast Torsti maar je moet er wel wat voor extra voor doen en ook stuifmeel hebben natuurlijk.

1 stekje nemen, id bloei zetten en bijna alle takken op hoofdtop na strippen en dan deze hoofdtop bestuiven en ff paar dagen apart houden om kruisbestuiving te voorkomen en dan af laten bloeien in zelfde hok.

 

Weetje kan je daar denk ik een eind mee op weg helpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben niet de slimste hier op het forum maar zaad maken gaat wel normaal hoor door met de plant te lopen naaien en hem overdadig veel laten stressen .

ik weet niet juist hoe het in zijn werk gaat maar volgens mij is het mogelijk om er een hermafrodiet van te maken .

zodat ze zichzelf bevrucht.

 

hoe het net in zijn werk gaat weet ik niet maar volgens mij is het mogelijk je kan het eens aan sannie

vragen wat hij vind , maar ik denk dat het mogelijk is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya Torsti

 

Man wat ben jij weer snel met je volgende ronde bezig ;) Ik dacht eerst dat dit nog je oude ronde was toen bleek dat er "slechts" 3 pagina's waren besefte ik dat je weer bezig was :lol:.

 

Ook deze ga ik zeker weer volgen.

 

Grtnx Tourtje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...