Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

babylonboy

Test : Advanced Nutrients stimulatoren

Recommended Posts

Er is wel meer niet echt duidelijk op de A.N. site.. ik was daarnet nog even aan t rondkijken om mn A.N. lijn uit te breiden met voodoo juice. Nu las ik op n andere site dat er een nieuwe versie uit is met 14 soorten microben. Ook totaal niet te zien op de officiele site dat het product vernieuwd is ofzo. Ze kwamen van 6, en daarvoor nog van 5. Nu ging ik op zoek naar winkels in Europa.. en wat blijkt.. bijna allemaal verkopen ze nog de 5. Ugh.. hoe oud zijn die dingen dan wel al? Of hoe veel maal veranderd A.N. zo zijn product (per jaar)? Kan ik dan nergens in Europa zo'n beetje hun nieuwe dingen te pakken krijgen?

 

Twindaddy?

 

Ik denk dat je je vergist met de Tarantula.Hieronder kan je de laatste info lezen uit de Advancedpedia.Daarin staat nog duidelijk 5billion per liter en 8soorten.Lees het eens door,is best leerzaam ook nog.

Voodoo Juice is a specially engineered beneficial microbes root booster that contains eight different microbial strains that work with the kind of plants you grow in the kind of gardens you grow them in.

 

A variety of exclusive techniques and materials are used to manufacture Voodoo Juice so you get faster growth, larger yields, more potent flowers and increased root health and strength.

 

Voodoo Juice is a concentrated liquid suspension of super-strains of beneficial bacteria. These beneficial microbes are able to colonize all root tissues, and can move up inside plant vascular tissues and inhabit stems and portions of the plant shoot.

 

Once inside the plant tissues these beneficial microorganisms commence a symbiosis that fixes nitrogen (N2) from the air into a reduced or immediately useable NH3 form. Furthermore, once inside plant tissues, the PGPR in Voodoo Juice secrete plant growth promoting hormones directly into the sap of the plant.

 

Voodoo Juice's strains of bacteria are commonly referred to as plant growth promoting rhizobacteria (PGPR).

 

Only Voodoo Juice carries 50 million PGPR super-strains per milliliter, all viable 'colony forming units' or cfu that are ready to 'hatch' and grow within your garden.

 

Not only that, but these types of PGPR aren’t available anywhere else, because we bred them.

 

:verrygood What You Get From Voodoo Juice:

 

Voodoo gives you eight strains of plant growth promoting rhizobacteria (PGPR) that make your plants more robust, productive and valuable.

 

One of the species of bacteria in Voodoo Juice is a nitrogen fixing super-strain called Paenibacillus. This PGPR provides plants with a constant 'trickle' feed of reduced nitrogen as it converts N2 gas in the air into ammoniacal nitrogen or NH3 inside the roots and shoots of plants.

 

The other super-strains in Voodoo Juice are of the Bacillus species. These are nitrifying bacteria since they can convert soil and root-zone NH3 into nitrates (NO3), which is further useable by plants. Voodoo Juice is like having a concentrate of the nitrogen cycle in a bottle.

 

All the PGPR super-strains in Voodoo Juice are also potent secretors of auxins and cytokinins. These symbiotic PGPR start to live inside plant roots and stems where they release phytohormones directly into the plant sap. Growth 'downstream' of the symbiotic bacillus infection is promoted by the bacillus-made phytohormones which are carried along to all plant tissues by the upward moving plant sap.

 

Voodoo Juice's PGPR occupy a special niche in the rhizosphere; these super strains reside inside plant tissue. Even inside plant stems, these PGPR are still a part of the natural microbial ecology in healthy gardens and crops; in all gardens smaller bacterial microbes from the soil can penetrate deeper into tissues and be transported deeper into plant stems by sap flow.

 

The PGPR strains in Voodoo Juice can promote the germination and growth of the spores of beneficial soil fungi, or mycorrhizae. All bacteria including PGPR are smaller than mycorrhizal spores and they can coat them, digesting the covering layers off, speeding up the mycorrhizal spore's germination. These topics are covered in detail in the Technical Description for advanced Nutrient's Piranha, which is a powerful powdered mycorrhizal product.

 

Advanced Nutrients' Voodoo Juice is very potent on its own, but it also works as a complement the beneficial fungi found in Piranha. Voodoo Juice offers an alternative to the separate dry PGPR formulation called Tarantula, but these two products can be combined with Piranha to create the most diverse and potent PGPR populations for your plants.

 

 

C) You Get Exclusive Ingredients in Voodoo Juice:

 

There are eight super-strains of PGPR in Voodoo Juice; they include a strain of the nitrogen-fixing genus called Paenibacillus, and seven super-strains of the Bacillus genera.

 

Each one of these PGPR species has been bred as a pure strain isolated by microbiological processes that single out the super strains from regular symbiotic bacteria found in soils.

 

After being grown as pure strains in our high-tech lab supervised by PhD scientists, the superstrains of beneficial bacteria in Voodoo Juice are best preserved in a liquid medium.

 

The liquid medium carrying the PGPR in Voodoo Juice contains trace amounts of sugars and organic nitrogen plus a stabilizer compound that inhibits the growth of the PGPR in the bottle. Upon diluting Voodoo Juice as directed, the stabilizer becomes inactive and the PGPR grow; any bacteria that are in contact with plant tissues or roots will attempt to colonize the tissue right away and start the symbiosis.

 

The PGPR in Voodoo Juice can occupy a different niche in the garden than the PGPR found in Tarantula or the mycorrhizae found in Piranha. The PGPR in Voodoo Juice live deeper inside plant tissue, including shoots and stems. However all of these beneficial microbes work together to massively promote growth and improve plant health; a fully developed microbial network will anneal or fuse the plant tissue with the external environment, and this symbiotic network reaches from the soil into the entire plant.

 

 

D)1. Voodoo Juice promotes Your Plant Growth by Force of Numbers:

 

Voodoo Juice is the most concentrated product on the market, containing over 5 billion cfu (viable microbes) per litre. This concentrate is stabilized to prevent the PGPR from growing, but upon dilution the stabilizer is broken down and bacterial growth begins in minutes.

 

Plant roots become 'infected' with PGPR as soon as the microbes come in contact with root tissue. The greater this initial infection can be made, the better the effects on plant growth and health, so at 1.4 billion cfu Voodoo Juice is designed to have immediate, positive effects.

 

The microbial symbionts in Voodoo Juice have all been isolated from plant tissues; these microbes grow inside roots and can move into stems and shoots inhabiting above ground tissues as well. Applying Voodoo juice as directed initiates this symbiosis on contact, at a very high rate of 'infection'.

 

Voodoo Juice is formulated with a high concentration of microbes in every milliliter of liquid suspension. Just 30 ml of Voodoo Juice per litre of fertigation solution will hyper-inoculate your garden's rhizosphere with five super strains of plant growth promoting rhizobacteria that infect root tissues on contact..

 

 

2. The Paenibacillus super-strain in Voodoo Juice is a High Efficiency Nitrogen Fixer:

 

The nitrogen fixing strain in Voodoo Juice is considered a very 'efficient nitrogen fixer' by the scientists that isolated it. Compared to other nitrogenase containing rhizobacterial strains which are sometimes plant growth promoting, or phenotypically average N2 fixers, Voodoo Juice's Paenibacillus strain is exceptionally good at this highly energetically demanding biosynthesis..

 

Mocht je meer vragen hebben kun je ze me altijd stellen.Houd wel rekening mee dat Amerika graag alles even een tijdje hypt voor het er daadwerkelijk ook is.Zodra het in Amerika beschikbaar is zal europa binnen 1-2maanden volgen.

 

En schema's voor aarde zijn haast zelfde als voor Hydro,alleen geef je de producten 1-2x perweek ipv elke keer.Ikzelf adviseer gewoon afwisselen met schoonwater en goed naar je planten kijken.Na 1 ronde weet jij zelf ,als je heb opgelet,met welke producten je wat meer kan gaan geven en welke niet.Er is uiteindelijk geen enkel schema perfect voor iedereen,vandaar dat wij per product het op de fles hebben staan.Zo kan je zelf in 5 minuten je persoonlijke schema maken.

 

Grtz twin

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, ik denk niet dat ik mij vergis...

 

"AN has released their NEWEST version of Voodoo Juice!

 

Guess what everybody? Voodoo Juice now contains 14 kick ass species!!! For those of you who have been with AN from the start, you all know that this product originally started with only 4 species. Then upgraded to 6. Even then it kicked major butt. Well we've been watching the back of this bottle closely lately, and the truth is they've been investing more time and energy into this product than any product on any shelf in any hydro shop! This really goes to show that AN has taken the majority of their proceeds from their awesome nutrient program, and dumped them right back into what makes them the BEST!"

 

http://www.discountadvancednutrients.com/i...amp;productId=6

 

Mh, dus er is een voodoo juice versie.. van 4,6,8 en nu ook 14 microbenstammen? Hoe weet je dan nog welke versie je koopt? Zeker als het online moet... En zeker als de beschrijving van voodoo juice op vele sites zegt 5 microbenstammen?!

 

Thanks voor de reacties twindaddy en torsti, maar ik vrees dat het nog altijd niet helemaal duidelijk is. :verrygood

 

Groensels

 

Aap

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee hoor, ik denk niet dat ik mij vergis...

 

"AN has released their NEWEST version of Voodoo Juice!

 

Guess what everybody? Voodoo Juice now contains 14 kick ass species!!! For those of you who have been with AN from the start, you all know that this product originally started with only 4 species. Then upgraded to 6. Even then it kicked major butt. Well we've been watching the back of this bottle closely lately, and the truth is they've been investing more time and energy into this product than any product on any shelf in any hydro shop! This really goes to show that AN has taken the majority of their proceeds from their awesome nutrient program, and dumped them right back into what makes them the BEST!"

 

http://www.discountadvancednutrients.com/i...amp;productId=6

 

Mh, dus er is een voodoo juice versie.. van 4,6,8 en nu ook 14 microbenstammen? Hoe weet je dan nog welke versie je koopt? Zeker als het online moet... En zeker als de beschrijving van voodoo juice op vele sites zegt 5 microbenstammen?!

 

Thanks voor de reacties twindaddy en torsti, maar ik vrees dat het nog altijd niet helemaal duidelijk is. :verrygood

 

Groensels

 

Aap

 

 

Bij deze moet ik je gelijk geven.Heb even verder gezocht en de Advancedpedia is nog niet helemaal up-to-date met het nieuwe systeem van ons.

 

De Voodoo Juice in Europa is ook de 14-stammen versie.Toen we begonnen met de tests,ik en KTM bijv,was het nog de 6stammen versie.Ondertussen zijn het de 14 die op de site vermeld staan zoals jij toont.Helaas kan je dit niet duidelijk herleiden aan de etiketten in europa,omdat daar voor 6talen de gebruiksaanwijzing opstaat.In Amerika staat daar dus welke stammen erin zitten.

 

Dus zodra het de 2ml/liter formule is kan je er vanuit gaan dat er alle 14 stammen inzitten.De oudere versies zal de 8stammen versie zijn,die bij mij altijd goed ze werk deed.Niks mis met de oude dus,alleen is de nieuwe nog beter.

 

Bedankt voor het zoekwerk,kon ik weer eens een keer schelden op Amerika :D

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook dat we als nuchtere Hollanders even niet moeten vergeten dat we hier wel te maken hebben met een puur Amerikaans product. Dat betekent simpelweg een insinuatie van keuze vrijheid. Kijk daar maar eens in de schappen van een supermarkt, dat zie je hier ook steeds vaker natuurlijk. Amerikaanse marketing werkt vrijwel hetzelfde als hier alleen is daar alles nog net een tikkie meer overtrokken. Amerikaanse bedrijfen hebben er nu eenmaal een handje van om alles altijd nog weer "beter" en "mooier" te maken dan het al is, en het is een feit dat de consument hiervoor valt. Of je nu met 14 of 8 stammen werkt maakt naar mijn inziens weinig uit, het is HOE je het gebruikt.

 

Achter elk product schuilt commercie, en als wij daar ook nog beter van worden is dat mooi meegenomen.

 

Update bloei week 2.

 

We zijn aangekomen bij begin van week 2 na 12/12.

Aangezien de dames her en der witte haren laten zien, zijn we overgestapt op de Canna Flores en zuren we nu af met Ph- bloei (fosforzuur).

De meeldauw is nog niet volledig verdwenen maar wel onder controle, waarschijnlijk deze week nog 1 keer nevelen en dan moet het goed zijn, uiterraard houden we het goed in de gaten.

 

Na een korte stop zit de groei er weer lekker in en bedraagt enkele centimeters per dag, de eerste takken zijn gebogen en gebonden.

 

5 liter kraanwater

 

EC: 0.55, pH 9.7

-----------------------------------------

25 ml terraflores (volle dosering)

12 ml cannazym

 

EC 1.84, pH 6.2

-----------------------------------------

 

10 ml Bud ignitor

10 ml Bud Candy

2.5 gram Piranha

 

EC 2.04, pH 6.2

 

Afgezuurd op pH 6.0

------------------------------------------

 

temperatuur 21 - 28 graden.

 

gallery_18400_10637_179021.jpg

gallery_18400_10637_751696.jpg

gallery_18400_10637_772704.jpg

gallery_18400_10637_1981433.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :

 

ik ben even overgeschakeld naar het tellen in dagen want ik raak altijd in de war als ik denk in weken

 

Dag 10 bloei :

 

of beter gezegd dag 10 op 12/12 maar goed...

 

De groei zit er nog steeds lekker in en ben druk bezig geweest met buigen en binden, echter het hele netje vol krijgen gaat niet lukken maar voor een 1e keer ben ik tevreden. Ook is de bloei in volle gang her overal ontstaan er topjes met mooie witte stampers.

 

wederom 5liter kraanwater

 

EC: 0.55, pH 9.7

-----------------------------------------

25 ml terraflores (volle dosering)

12 ml cannazym

 

EC 1.81, pH 6.2

-----------------------------------------

 

10 ml Bud ignitor

10 ml Bud Candy

 

EC 2.00, pH 6.2

 

Afgezuurd op pH 6.0

 

dames hebben sinds de laatste update dus 500 ml gedronken en de tensio stond op 250 mbar.

 

gallery_18400_10637_1039899.jpg

gallery_18400_10637_5639.jpg

gallery_18400_10637_952239.jpg

 

Nu is niet alles koek en ei en ik moet subjectief blijven.

 

Ik maak slechts de voeding aan die ik verbruik, ik heb namelijk meermaals een groter vat aangemaakt in dezelfde verhoudingen voorzien van een circulatiepomp, maar na 1 dag ontstond er keer op keer schifting en neerslag van 1 van de componenten. Nu kan dit best aan mij liggen en helemaal niet aan de combinatie Canna met Advanced maar dat het gebeurt is een feit.

 

Verder nog altijd erg tevreden over de Advanced stimulatoren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 12 dagen in de tent,

 

gallery_18400_10637_3167787.jpg

 

wilde ik nog even met jullie delen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit babylonboy wat vindt je van de voeding tot nu toe

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi super-woman.

 

bedankt en wat betreft de voeding of stimulatoren.

 

De Piranha, daar ben ik zoals al eerder aangegeven heel erg goed over te spreken, vooral bij het gebruik van stekken is dit een aanrader want het aanslaan ervan is binnen een paar dagen gedaan en voorkomt daarmee geklooi met een hoge lv. Pootgaatje maken mespunt piranha erbij en binnen een aantal dagen zijn de wortels dusdanig in volume en massa toegenomen dat een mislukking bijna onmogelijk wordt. Voor mij wordt dit een vervanger van de rhizotonic ook met het oog op opwaarderen van je (gebruikte) aarde substraat.

 

De Bud Ignitor is in mijn ogen een soort bloom booster en doet wat deze moet doen, de vrucht aanmaak stimuleren. Het grote voordeel van de bud ignitor vind ik dat deze beschikbaar komt als de plant erom vraagt. En de eenvoud in gebruik; 2 weken met het voedingswater na overschakelen op 12/12, een kind kan de was doen.

De stekken zitten nu dan ook mooi vol met knopen, nu nog even aankijken hoe ze ontwikkelen.

 

De bud candy, hier kan ik nog weinig over zeggen, ik geef het uiteraard mee maar zie nog niet zo 1,2,3 het nut hiervan. Als het goed is verbeterd het de smaak en het aroma van de plant. Jammer genoeg las ik o.a. volgens mij in jouw topic en een aantal andere fora, dat bud candy de neiging heeft het plant eigen aroma te vervangen door zijn eigen. Als dit inderdaad zo blijkt te zijn ( want volgens mij is dit een kwestie van goed spoelen de laatste weken) dan zie ik niet de meerwaarde in van dit product.

Maar eerst maar eens oogsten en daarna beoordelen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Babylon,

 

 

Ziet er goed uit die planten.

 

Ik deel grote deels jou mening over de AN producten. Ik ben ook een beetje sceptisch geworden over budcandy. Ik las die verhalen ook en daar wordt ik niet vrolijk van. Ik rook het niet allemaal zelf op en zit niet te wachten op verhalen dat ik er wat overheen gegoten heb om te verzwaren bijvoorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb het ook gelezen en ook gehoord van forum member art

en ik wil niet een raar smaakje hebben op het eind ik ga het niet de volle 6 weken gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny_Sack & Super_woman : helemaal mee eens. Maar zoals ik al zei, is goed spoelen ook erg belangrijk natuurlijk.

 

Ik weet nog niet precies wat ik doe maar denk ook niet dat ik de volle 6 weken afmaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Johnny_Sack & Super_woman : helemaal mee eens. Maar zoals ik al zei, is goed spoelen ook erg belangrijk natuurlijk.

 

Ik weet nog niet precies wat ik doe maar denk ook niet dat ik de volle 6 weken afmaak.

 

Zonder het af te maken kan je geen conclusies trekken.Dus hopelijk voer je de test gewoon uit zoals ie bedoelt was.Wil je geen risico lopen(wat ook niet gebeurt imo)doe je de budcandy op 1 plant.Let wel op de grootte van de kristallen aan het eind bij die ene plant dan.

 

En voor de broodfokkers,meer thc en grote kristallen is meer gewicht.THC is uiteindelijk het zwaarste deel van de top tov het volume.Het is vaak 10-20% van het gewicht terwijl het maar 1% van het volume van je top is.

 

En tja wat meer gewicht is hoef ik niet verder te verklaren :rolleyes:

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ twin : ok ik ben niet zozeer bang om risico te lopen maar verhalen doen vreemde dingen met een mens. En ik ben dezelfde verhalen meermaals op verschillende plaatsen tegen gekomen. Maar ik benijd je optimisme en het vertrouwen in je product dus ik zal de 6 weken vol maken. En zoals ik al aangaf ben ik iemand die minimaal 2 weken spoelt dus risico lopen doe ik sowieso niet echt. Wiet met achtergebleven voedings resten vind ik namelijk zelf ook erg smerig.

 

Korte update dan

 

dag 17 bloei

 

Op 5 september heb ik de dames de laatste dosis bud ignitor meegegeven ze hebben het dan exact 2 weken en 1 dag met het voedingswater meegekregen en het heeft tot nu toe gedaan wat ik ervan had verwacht; een snele en uitbundige knopvorming :rolleyes:

 

nu net aangemaakt en 1 liter per plant gegeven.

 

10 liter water

50 ml flores

25 ml cannazym

25 ml boost accelerator

---------------------------

EC 1.82

pH 6.1

 

De dames zien er nog altijd heerlijk fris uit en er is nog geen geel blaadje te bekennen, ook zet de bloei goed door en begin ikzelf hoge verwachtingen te krijgen :P

 

gallery_18400_10637_1163183.jpg

gallery_18400_10637_341439.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niet wil dat aangemaakte voeding gaat schiften kan je deze best bewaren in een fles in de koelkast zo behoud ik max 1a 2 dagen mijn aangemaakte voeding en daar tegen is deze op .

 

mss een probeersel maar aanrader haal die fles enkele uren voor je gaat voeden uit de koeler

en laat deze op kamer temp komen .

 

en voor de rest veel plezier met je test

je dames zien er ook super uit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey john beton,

 

bedankt voor de tip en wellicht het overwegen waard, echter wil het geval dat ik een vat aanmaak van minimaal 20 liter, als ik deze in de koelkast zet past er verder miks meer bij ;)

Maar ik geloof je en voor kleinere hoeveelheden is het een goed idee.

 

Om even op het schiften door te gaan; ik heb de circulatie pomp uit mijn vat gehaald en roer gewoon een paar keer per dag goed door, sindsdien heb ik ook geen last meer van neerslag dus doen we het op deze manier.

 

dag 20 bloei

gallery_18400_10637_1593334.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

update dag 24 bloei

 

De dames hebben er nog altijd zin in en drinken bijna een liter per dag weg, op een paar vergeelde fanleaves onderin blijft alles mooi groen en ontwikkeld lekker door. Vandaag weer een shot met bud candy meegegeven.

 

20 liter water

 

EC : 0.56

pH : 9.7

---------------

 

100 ml canna terra flores

50 ml cannazym

40 ml canna boost accelerator

40 ml Advanced Nutrients Bud Candy

 

EC : 1.84

pH : 6.1

---------------

 

En mijn camera is weer gefikst dus eindelijk foto's zonder vreemd kleurverloop

 

gallery_18400_10637_2739838.jpg

gallery_18400_10637_50178.jpg

gallery_18400_10637_1303619.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het eens met Johnny Sack ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ook... ;)

 

bedankt heren. Ik zit dagelijks even bij de dames te prutsen en troetelen en vroeg me vandaag ineens af waarom ik in godsnaam nu pas een scrog zet. Voor mij niks anders meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen in het tentje zijn de dames ook tevreden met de AN stimulatoren.

 

Deze lopen 1-2 dagen voor op in bloei.

gallery_18400_10637_1341515.jpg

gallery_18400_10637_468610.jpg

 

Fijne zondag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u heren dank u.

 

dag 29 bloei dan maar.

 

weinig te melden, de dames zuipen als een stel studentes zijn nog steeds mooi groen de kristallen worden meer en groter en alles wijst erop dat ze zich klaar maken om te gaan zwellen. Van mij mogen ze ;) .

 

foto's dan maar weer!

gallery_18400_10637_745727.jpg

gallery_18400_10637_1081333.jpg

gallery_18400_10637_410454.jpg

gallery_18400_10637_65778.jpg

 

geniet nog even het mooie weer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bavylonboy,

ik geniet meer van de mooie foto´s van jouw dames!

Dat gaat een mooie ronde geven! :P

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...