Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tim

Cheeseberry haze & herijuna x big white

Recommended Posts

We zijn weer van start met een nieuwe ronde.

 

Setup.

Verlichting:

-2x600 watts elt + hamerslag kappen

 

Klimaat:

-1x500m3 silentbox met een 500m3 rhino filter

-honeywell bevochtiger goed voor 60m2

-sms fancontroller met thermostaat.

 

voedingsmeters:

bleulab trucheon ec en ph.

 

Voeding wordt een biologische goedje maar welke ? Suggesties ?

 

De verseluchttoevoer wordt passief toegevoerd, 2 opening vanuit een leefruimte en 1 rechtsreeks van buiten.

 

Dit alles op een ruimte van 1.50 x 1.20 met een hoogte van slechts 1.40mtr !!!!!!

Dus dit wordt een spannende uitdaging en hopelijk kunnen we de dames in bedwang houden.

 

 

 

Op dit moment staan de 10 nieuw zaadjes heerlijk te vertoeven in de spongpots. welliswaar gemengd met wat heerlijk bacterien B) onder 2x 18watt coolwhite lampjes met een temp van 25gr en een lv van 70%.

Dus hopelijk steken ze snel hun koppies boven de spongpots uit.

 

8x cheesberryhaze.

2x herijuana x big white

 

pics en more soon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya Tim,

 

Je hebt een redelijk zwakke afzuigcapaciteit om toch die twee lampen samen in dat lage/kleine hok te hangen.

Dat is altijd een probleem met 600 watters in kleine ruimtes, als ik me voorstel dat dit mijn hokje zou zijn, dan bereken ik zelf dat ik een capaciteit van 1000 kub afzuig zou nodig hebben. 225 inblaas.

Heb je al getest in het lege hok wat de temps zijn?

Door de geringe hoogte kan je best de zaadjes ontkiemen op 12/12 en direkt laten afbloeien.

Een honeywell bevochtiger is eigenlijk overbodig als je lucht van buiten inbrengt, ga zeker niet boven de 70% rlv.

Die inblaas zeker nog veranderen naar een actieve om goeie resultaten te halen, een inblaas verhoogd ook de vochtigheid.

 

Het word zeer zeker een uitdaging, maar veel succes toegewenst.

 

Groets e$ko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

de dames denk ik dat je wel in bedwang kunt houden, maar over de temperatuur in zo'n laag hokje met 2x600 w

heb ik zo mijn twijfels.

 

misschien idd toch wat meer afzuiging instaleren en flink koude lucht zien aan te trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat zo echt niet goedkomen vrees ik B)

Ik draai met 2x 600 in een hok van 120x120x255

Met een afzuiger van 1500 cub, en dim hem nooit onder de 40% in de zomer (draai snacht's)

Omdat het dan al oploopt tot 29 graden.....

 

Ik denk of minder licht of cooltube's of actief lucht aanvoeren van buiten......

En dan nog denk ik dat het krap word...

Maar hoop dat je er mee weg komt succses.....!!!

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de afzuiging komt het helemaal goed !

 

ik heb nu 3 dagen test gedraaid met een temperatuur van 25/27 graden en een lv van +60%

dus dat zit wel goed!

 

ik heb in mijn vorige kweektopics niet anders gedaan dan met 500m3 op 1200 watt, en het gaat me perfect af!

het is maar net wat de temp van je toevoer is en wat voor doorvoer cappaciteit dit heeft :P

Ik wil hier niet verder op in gaan, MAAR MAAK JULLIE GEEN ZORGEN HET KOMT HELEMAAL GOED :lol:

 

 

(draaien in een ruimte van 7m2 met 6x600 watt en een 1500m3 afzuiging is ook zeker niet de manier!!!

maar ik draai er nu super mee en max 29/30 graden op zonnige dagen, dus tja sommige mensen doen het iets anders he)

 

 

Maar betreft de voorgroei periode (of niet) B)

 

als ik de zaden nu al op 12/12 gaat zetten zal ik dan nog wel planten krijgen die nog te scroggen zijn ?

gezien ik de oppervlakte wel moet benutten met slechts enkele dames.

 

alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(je hoeft hier niet op in te gaan) :lol:

Ik ben blij te lezen dat je de temp onder controle hebt....

Maar ik doelde ook niet op deze dagen met 21 graden,

Maar de dagen van 25+ (en als je dan nu al op 27 zit....of had je de afzuiger niet op 100%)

En met de planten erin word de ruimte nog kleiner dus lastiger cool te houden.

 

Maar ik volg je en hoop dat het goed blijft gaan B)

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf woensdag nog wachtende op het moment dat ze hun kopjes boven de spongepots uitsteken :lol:

 

 

ik heb stiekem gekeken en er zijn 4 van de 8 kaashaasjes al goed ontkiemd en bezig omhoog te kruipen!

echter zijn er nog een aantal waarvan het zaadje nog niet los is :)

 

is dit normaal ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lv is wat aan de hoge kant,

maar dat is ook weer prettig want dan laat het hoedje beter los dan in een droog klimaat.

ik vermoed dat er wat licht bij kan.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het al mogelijk de kleine zaailingen onder 1 600w hps te zetten ?

 

ook vraag ik me af of het verstandig is om ze al direct op 12/12 te zetten,

gezien ik graag met 5 planten de hokje lekker vol wil zetten, om zodoende al het licht wat er is beschikbaar te stellen !

 

want om het maximale eruit te halen moeten de dames best wel ff flink groeien, om zodoende eventueel +8 ons te kunnen realiseren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorge....

 

Ja je kan de hps gelijk erop zetten,

En ik zou ze persoonlijk iedergeval minimaal een dag of 3 groei geven......

Als er dan een iets mindere bij zit kan je gewoon een dag of 2 extra groei geven.....

 

Succses

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tim ik heb ook een hoogte van 140, heb 10 dagen voorgegroeid is misschien wat aan de lange kant, heb de grootste plant in een 18 liter pot moeten toppen, ik zou 5 dagen op 20/4 doen en dan de klok al om, dan hou je ze nog een beetje in bedwang kwa hoogte.

 

Veel succes gewenst met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is een kopje boven de spongepot uit !!!!!! joehoeeeeeeee

 

 

Ik ga morgen even rustig brainstormen over de pot grootte en het scrognet wat ik moet gaan toepassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu zijn er twee hazejes lekker boven de spongepots uit, echter zijn er nog 6 die niet eens ontkiemd zijn :lol: :)

 

HOE KAN DIT NOU

 

TEVENS IS DE BIGWHITE OOK NIET ONTKIEMD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...