Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Test: Advanced Nutrients stimulatoren

Recommended Posts

Dat die dosering van 1 gram per liter specifiek voor hydro systemen staat niet op de verpakking. Er staat "use 1g per liter during weeks 1 to 2 of flowering phase". Ik heb liever een duidelijke gebruiksaanwijzing dan hele verhalen over hoe goed het product wel niet is. Maar misschien is dat ook wel de Amerikaanse van adverteren en je producten presenteren.

 

Nu we toch aan het zeuren zijn heb ik nog een punt wat ik er erg jammer vind. Ik heb eens even gekeken wat voor producten AN allemaal heeft en dat zijn er zeer veel, in mijn ogen veel te veel voor de gemiddelde kwekert. Maar liefst 17 verschillende bloeistimulatoren. Bij het ene product nog mooiere verhalen dan bij de andere. Waarom in godsnaam zo veel? De gemiddelde kweker wil het volgens mij gewoon simpel en makkelijk en niet een heel arsenaal aan flesjes met mooie logo's en verhalen.

 

Maar tot nu ben ik wel heel tevreden over de uitwerking die ik tot nu toe heb gezien.

 

Twindaddy zie inderdaad wel wat verschil. Bloei is nog niet losgebarsten maar elke internode zie je nu wel bloei verschijnselen. Sommige stekken vertoonden onder 18/6 ook al wel wat voorbloei verschijnselen. Ondanks de problemen in het begin zie ik ook dat de hele ontwikkeling en de groei van de planten veel sneller gaat in vergelijking met mijn vorige rondes. Ik heb maar een ruime week voor gegroeid en ze zitten nu bijna al op 50cm. Het wortelstelsel is de basis van de plant, en denk ook dat het daar in zit. Hoe groter het wortel stelsel hoe sneller ze groeien.

 

 

De dosering op de verpakking is wat men gebruikt op Hydrosystemen zoals NFT of DWC.Op aarde kan je rustig lager gaan zitten.Ik zelf gebruik 0,5gr/l als ik het met water geef,vandaar dat ik het zo adviseer.Verpakkingen blijven uiteindelijk richtlijnen en je kan er niet alles op vermelden.Bij ons staat er uiteindelijk al veel info op.

 

Dat er op de site 0,3gr/l staat kan ook kloppen,dit omdat onze site nog in opbouw is.Dit zijn de oude verhoudingen,waarvan ik vond dat ze te laag waren.Na wat onderzoeken en tests vond men ook dat bij hogere dosering er een beter reseultaat werd geboekt.Vandaar dat er nu op de zakjes 1gr/l staat en ik op de aarde 0,5gr/l adviseer.

 

De vloeibare versie zal nog even duren voor die komt,en ook daarvan zal ik er wat flessen laten proberen hier op het forum.De verhouding daarvan zal dan net als bij al onze andere stimulatoren en boosters 2ml/l zijn.

 

 

Je plantjes zien er leuk uit Johnny.Mooi korte opbouw van de nodes bij de bloemen.Zag je eigenlijk of ze sneller omschakelden?Ikzelf heb het pas met zaailingen getest en had binnen 6dagen van alles het geslacht gevonden,wat me normaal een dag of 10-12 kostte.

 

Ik ben benieuwd of jij zichtbaar verschil heb.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die beginnen lekker te gaan, ik ben ook geinteresseerd geraakt in de producten van Advanced Nutrients na Torsti z'n verslag.

 

Veel succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donnie: Thanks gozer. :lol:

 

 

 

Ik heb wat gediefd. Nu ik op de foto's kijk had ik nog wel meer kunnen weghalen.

Vanavond krijgen ze weer te drinken.

 

Dag 8 bloei

totaal 20 dagen (2dagen onder gewone tl huisverlichting die ik eerder eerder niet heb meegerekend).

 

Ik zal vanavond eens van macro shots van de beginnende bloei proberen te maken.

 

 

 

gallery_5015_7010_1924082.jpg

 

 

 

gallery_5015_7010_1283410.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn we weer. Het gaat vrij hard nu, overal ontstaan er bloemen. Heb ze gister nog geen water gegeven, was nog niet nodig. Ze drinken nog opvallend weinig. Voor de rest gaat het allemaal zijn gangetje. Ziet er allemaal prima uit. Ze krijgen nog 2 water beurten Bud ignitor en schimmels mee, zal het dus iets langer meegeven dan de 1e 2 weken bloei. Maar ben ze hebben nu dus nog maar 1 water buurt gehad zins ze op 12/12 staan.

 

 

Dag 10 bloei

Temp max 31,3 graden

Temp min 21,3 graden

LV: Tussen de 50 en 60%

 

voeding:

 

2 ML Budcandy per ltr

2 ML Budignitor per ltr

0,5 gram piranha per ltr

PH: 6.0

EC: 1.2

 

 

gallery_5015_7010_1585282.jpg

 

gallery_5015_7010_2435383.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn weer een weekje verder en de dames doen het redelijk goed. Het enige is dat aan de onderkant de bladeren beginnen te vergelen. Het zijn wel de bladeren die het minste licht krijgen maar er sterft iets te veel blad af na mijn mening. Ben benieuwd wat jullie hier van zeggen.

 

Gister de laaste water beurt met piranha en bud ignitor geven.

 

2 ml bud ignitor per liter

2 ml bud candy per liter

0,5 gram piranha per liter

Canna flores EC 1,3

PH 6.0

 

De dames drinken gemiddeld nu iets van 375ML per plant per dag.

 

Door de iets lagere temperaturen zijn de waarden in mijn hok naar de juiste waarden gezakt. Het wordt nu maximaal 29C graden in mijn hok. Het luchtvochtigheid gehalte schommelt tussen de 65 en 40%.

 

Genoeg gelult, foto's!

 

gallery_5015_7010_83724.jpg

 

gallery_5015_7010_1993061.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Johnny,

 

Gaat lekker daar.

Vraagje,nog meervingerig blad gespot?

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste update belooft veel goeds, ben nu al benieuwd naar de volgende... :huh:

je geeft nu dus alleen nog de bud candy tot het einde van de oogst ?

zal wel al lekker ruiken daar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ PH Donner: Tnx. let ik niet echt op maar in de bovenste regionen van het bladerdek hebben ze gemiddeld 6 vingers.

 

@ Canna bizznis: Bedankt voor je interesse. Ruikt inderdaad al lekker. Volgens het schema tot 2 weken voor de oogst maar ik twijfel. Zoals je misschien in in de andere AN test topics hebt gelezen zijn er wat negatieve verhalen rond bud candy en daar heb ik eigenlijk geen trek in. Als ik nou een 250 watt had hangen puur voor eigen gebruik dan was het nog weer wat anders geweest. Ga er niet omheen lullen, ik rook natuurlijk geen minimaal 500 gram weg in +- 10 weken. Dus het moet wel een beetje te slijten zijn en wil geen scheve gezichten omdat ze denken dat ik het ondergedompeld heb in een middel om te verzwaren.

 

 

Heb deze week zelf een grove fout gemaakt, ben het kapje kwijt van de tijdklok en heb schijnbaar mijn kont of zo per ongeluk de knop op omgezet naar dat de lamp altijd aan is. Dus ze hebben 3 dagen 24 uur licht gehad. Is al begin vorige week gebeurd en heb gecontroleerd op herma trekken maar niets gevonden, vind wel dat ze wat minder snel toppen opbouwen. Zal zich wel herstellen maar is toch zonde. Gewoon domme fout.

 

Update:

 

Dag 27 bloei (dag 21 zichtbare bloei)

 

Ec opgevoerd naar 1,5.

 

Voor de rest geen verandering kwa voeding, temp enz.

 

Foto's:

 

 

gallery_5015_7010_39952.jpg

 

gallery_5015_7010_3460142.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind dat je planten een zeer mooie kleur groen blad heeft, zoals je mischien weet ga ik volgende ronde ook de AN stimulators testen..

dus heb voor zekerheid toch twindaddy een pm gestuurd wat hij heeft gemerkt van de bud candy, als iets korter meegeven werkt ga wil ik dit natuurlijk ook proberen.

mijn ronde zal nog wel even duren zit nu net de week bloei voorbij..

gr cannabiz

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ PH Donner: Tnx. let ik niet echt op maar.....

Kijk je wel naar je plantjes......?

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kijk je wel naar je plantjes......?

 

PH

 

Nee doe mijn ogen dicht. :rolleyes:

 

 

Ik zou niet waarom dit van belang zou zijn, hoe groter te plant hoe meer vingers. Misschien kun jij mij het vertellen? Wat bedoel je nou? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer vingers, betekend dacht ik hoe gezonder en dat ze weinig stress heeft gehad, dacht dat 10 vingers wel normaal was ?? heb zelf nu al 15+

dit is me ooit verteld haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer lezen en beter kijken Jonny :rolleyes:

 

idd Het is een indicatie hoe happy de plant zich voeld

Bij zaailingen komt het eerder voor dan bij stekken,en dus niet zo een rare vraag als je iets test of je wat anders ziet.

 

Ze staan er wel mooi bij!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste PH Donner,

 

 

Ik heb hier nooit beweerd dat ik heel veel kennis over het kweken heb, alleen de basis. De insinuatie dat ik meer zou moeten weten, kijken en lezen omdat ik een test doe is een beetje flauwe opmerking. Ik kijk meer hoe de kleur van de bladeren is en naar de ontwikkeling van de groei en toppen. Ik doe het op mijn manier, en als we jou gezondheid criteria zouden hanteren dan doen ze het prima. Sommige bladeren hebben 8 vingers.

 

Je kunt jezelf ook afvragen of andere mensen zitten te wachten op kritiek van iemand die een paar plantjes in het bos heeft staan, doe je het toch doe het dan opbouwend ipv van een opmerking kijk je wel naar je planten.

 

 

Groet,

 

 

Johnny :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Jonny het was niet als kritiek bedoeld,ik zie dat je lid bent sinds begin 2005 dus nam aan dat ik met een geoefend oog te doen had :wacko:8is al beter dan 6 :P

 

En ik zie idd door de bomen het bos soms niet meer,en als je wil geef je HIER maar comentaar dat is altijd welkom :rolleyes:

 

suc6 daaro!

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek nog geen 5 jaar maar goed lekker belangrijk. Ik doe gewoon mijn ding maar mijn kennis kan inderdaad hier en daar wel wat bijgeschaafd worden.

 

 

Ik was een beetje kort door de bocht, excuses. Mooie planten heb je staan op geel zand. :rolleyes: :P

 

Jij ook succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peace brothers :P

 

Ziet er lekker gezond uit die PP's. Btw, erg herkenbaar die fout met zo'n tijdklok :rolleyes:

Ik ben benieuwd naar het hele Bud Candy verhaal, daar moet eens wat meer

duidelijkheid over komen. Daarbij snap ik het product niet, hoezo aroma verbeteren/

toevoegen? Gewoon uit laten bloeien, goed spoelen, rustig drogen en geduldig

curen is toch meer dan voldoende.

 

Gr

El Andy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Johnny, thnx voor de theelepel punt in het plantgat tip..heb ik net toegepast. :rolleyes: Grow on.. we blijven volgen.

 

Twindaddy..Cheers! Kan je me ook jouw favo verhoudingen eens geven voor.. sensizym, tarantula, bud candy en big bud? Misschien zijn die ook al beetje achterhaald door intensief testen. En heb ik met deze producten eingelijk alles dat ik nodig heb en in de juiste combinatie?

 

Grtz Monkey

 

Ok de verhoudingen.

 

Sensizym-2ml per liter 1x per week de gehel cyclus.

Tarantula-0,5gr per plant,zelfde verhaal als de Piranha(zodra de vloeibare in EU is ook 2ml per liter)

Bud Candy-2ml per liter 1x per week.Gehele cyclus.

Big Bud-2ml per liter de gehele bloei fase.Gebruik je Bud Ignitor en/of Overdrive Gebruik je Big Bud week 3-6 van de bloeifase.

 

En waarom zoveel bloeistimulators.Daarover kan ik al vrij makkelijk antwoorden.Zowiezo bestaat de bloei van ons favoriete plantje uit 4 fases.Namelijk het overschakelen,bloemen maken,bloemen volzetten en afrijpen.De onderzoekers van AN hebben voor elke fase een plantspecifieke stimulator gemaakt.Daarnaast hebben we onze stimulatoren op basis van minerale,bacterien en aminozuren.Het is dus maar net wat de kweker wil.Wij hier in NL zijn gewent om maar 1 stimulator te gebruiken,wat uiteindelijk niet optimaal is.Daarnaast zitten er in USA ietsjes meer kwekers als hier die allemaal hun eigen manier van werken hebben.Vandaar zoveel keus.Voor NL wil ik het liefst alles zo makkelijk mogelijk houden,alleen als mensen gaan googlen op info in USA word het weleens onduidelijk.Ze werken daar simpelweg anders,zijn bereid meer te investeren,en hebben LEGALISERING(lees dit goed NL overheid,ze hebben ons ingehaald).Daarnaast werkt 95% van USA op hydrosystemen met RO,dus moeten ze echt alles controleren en zelf aansturen.Je kan alles dan weer in 1 fles proppen,maar beter is apart.

 

Zie het als bij Formule 1.Met intermediates kan je de race ook uitrijden,alleen bereik je meer als je je instellingen aanpast op de omstandigheden.Zo is het ook met kweken.Met een basisvoeding en een booster,of zelfs alleen voeding of water,haal je ook topjes.Met een perfect afgestemde producten voor elke fase van de plant zal je uiteindelijk beter uitkomen.

 

Hopelijk heb ik de nodige vragen weer beantwoord.Anders kunnen jullie me altijd een PM doen.Ik heb helaas niet de tijd om elke dag alle topics te lezen,dus een PM werkt net even directer en sneller.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EL-Andy: Het was ook niet mijn eerste keer dat ik die fout maakte met de timer. Ben benieuwd wat de bud candy gaat brengen. Als je het niet test dan weet je het verschil nooit.

 

@Twindaddy: Bedankt voor je uitleg. Ik ga ook gewoon door met bud candy. Ben er aan begonnen dus vind dat ik het ook af moet maken.

 

 

dag 33 bloei (dag 27 zichtbare bloei)

 

 

PH: 6.0

EC: 1.6

 

 

Voeding is nog steeds het zelfde. De steeltjes zijn wel wat paars, misschien stress van het tijdklok foutje.

 

gallery_5015_7010_201233.jpg

 

gallery_5015_7010_477633.jpg

 

gallery_5015_7010_302581.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey JS

 

Die bloemen zijn mooi kort op elkaar gekomen zeg.Als dat volgezet is kan je gaan honkballen ;)

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het gaat wel lekker. Ze ruiken ook heerlijk, het enige nadeel is dat ik op mijn boven verdieping wel wat ruik nu. Als ik de deur van mijn hok open doe ruikt m'n huis het eerste uur naar wiet. Nu ruikt het wel vaker naar wiet hierzo en valt het voor andere mensen niet zo op maar moet er wel een beetje mee oppassen.

 

Het zal ook mijn laatste ronde worden, in ieder geval in dit huis. Het huis wordt verkocht, dus allemaal kijkers en makelaars dus geen plantjes meer. Of en hoe ik verder ga ben ik nog niet over uit. Of micro met 5 plantjes super stealth in een kleding kast of zo, of ga het groter en serieuzer aanpakken maar niet in mijn eigen huis. Misschien kap ik er ook wel helemaal mee. Buiten is helaas geen optie in mijn nieuwe huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor de wekelijkse update.

 

Met de planten gaat het goed, de toppen blijven zich opbouwen en sommige planten beginnen te hangen zoals te zien is op de foto's. Zal aankomende week wat bamboe stokken plaatsen. De kleur van de bladeren zijn wel iets te licht en de vergeling van de onderkant van het bladerdek zet zich door. Zal de komende week de EC nog iets opvoeren. Ook ga ik ze nog een slokje PK geven aankomende week.

 

Verwacht dat ze nog een week of 4 zullen staan.

 

De foto's heb ik gister voor de water gift genomen.

 

EC 1.8

 

in het voeding water Bud Candy, Canna Therra en canna zym.

 

afzuren is niet meer nodig met deze EC, de PH van het water is 5.9.

 

 

dag 33 zichtbare bloei

 

 

 

De 400 watt kant:

 

gallery_5015_7010_2023431.jpg

 

De 600 Watt kant:

 

gallery_5015_7010_3128635.jpg

 

Het hele hok:

 

gallery_5015_7010_1350423.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit johnny :P

 

De EC mag je in deze fase wel omhoog gooien tot een EC 2, waarschijnlijk kom je dan wel te laag uit met je pH maar die gooi ik dan persoonlijk weer omhoog met Rhizotonic van Canna. Probeer je pH minimaal op 6 te houden liever 6.1 om de P's en K's beter opneembaar te maken.

 

Wat me "by the way" wel opvalt is dat alle testers "last" hebben van paarse stelen bij de de fanleaves, ik heb dit al gezien bij jou, mijzelf en greenlady.

 

Mischien dat dit door de suikers komt in de Bud Candy??? Twindaddy?? iemand??

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie update weer, zal de komende 4 weken lekker witjes worden ;)

merk je al enig verschil met de stimulatoren?? als je nog foto hebt van vorige ronde kan je wel mooi vergelijken ;)

blijf je volgen de komende weken .. kan alleen maar mooier worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...