Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Test: Advanced Nutrients stimulatoren

Recommended Posts

Hey Babylon,

 

 

Tnx. Ik ben met de EC deze ronde in in stadium wat lager uitgekomen omdat ik de EC in het begin redelijk laag heb gehouden. Ik heb de vorige rondes van af week 6 weer afgebouwd van af een EC van 1.9 volgens het schema van Canna. Zit er nu aan te denken om ze gewoon tot week 7 voeding mee te geven met een EC van rond de 2.0 en dan twee weken te spoelen. Dan moet alle voeding toch wel uit de plant zijn? Hoe zie jij dit?

 

 

Bedankt voor je tips over de PH, gebruikte zelf altijd gewoon PH +. Rhizotonic lijkt me een betere en gezondere manier. Over die P's en K's en over de invloed van de PH en de opneembaarheid daarvan wist ik nog niet. Ik moet me duidelijk eens gaan bijscholen.

 

 

Op zich heeft Twin een paar leuke testers met verschillende manieren en niveaus van kweken. Als iedereen nou verschil gaat merken in smaak en opbrengst is het een moeie test geweest. De piranha heeft zich al bewezen.

 

 

 

 

Als iemand trouwens een gokje wil wagen? Wil wel een iemand laten proeven. Twin jij krijgt zobiezo een leuke sample als je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gokje word 985, en wens je veel succes de laatste weekjes.

dat het een lekker wietje mag worden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
mooie update weer, zal de komende 4 weken lekker witjes worden ;)

merk je al enig verschil met de stimulatoren?? als je nog foto hebt van vorige ronde kan je wel mooi vergelijken ;)

blijf je volgen de komende weken .. kan alleen maar mooier worden :P

 

Bedankt, ik hoop het ook.

 

De piranha heeft zichzelf al bewezen, daar ga ik zeker de volgende rondes gebruik van maken. Het werkt beter als rhizotonic.

 

Ik vindt het lastig om nu wat te roepen over de andere stimulatoren, de planten zijn eerder in bloei geschoten dus je zou meer gewicht verwachten. Het gewicht en de smaak daar draait het natuurlijk om.

 

 

Ik heb de vorige 2 rondes geen foto's gemaakt, dat is wel jammer. Weet wel wat er van af gekomen is natuurlijk. Er staan in mijn album nog wel foto's van eerdere kweekjes. Heb zowel met stekken als met zaad en fem zaad gewerkt.

 

Hier een pic van Herijuana week 7 onder 400 watt, was mijn beste ronde ooit. iets meer als 0,7 gram per watt. De Haze pheno rechts heeft totaal 12 weken gestaan. Heerlijke strain om te roken maar vindt het met stekken toch makkelijker werken.

 

gallery_5015_7010_91569.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mischien dat dit door de suikers komt in de Bud Candy??? Twindaddy?? iemand??

 

Ik heb met Budcandy,Carboload,Batbooster geen rode steeltjes gezien,alleen bij planten die stres hadden,suikers zijn voeding voor het bodemleven.

Maar ik kweek wel zoveel mogelijk organisch,met chemische/minerale voeding heb ik geen ervaring wat betreft de combi met suikers.

 

Mycorrhiza en Trichoderma schimmels werken prima,wel grappig dat ze ook ecto-mycorrhiza gebruiken,meestal alleen endo-myco stammen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update.

 

 

De planten hebben vorige week genoten van wat slokjes PK en ze vonden het heerlijk. De toppen beginnen nu snel te zwellen. De toppen zijn van boven tot onder knetter hard. Heb gister wat stokken geplaatst maar had niet genoeg, morgen nog ff paar halen.

 

De EC nog wat opgevoerd de afgelopen week naar 2.0 maar begon wat licht verbrande blad punten te zien. Dus nu weer 1.8 gegeven.

 

 

Gister een watergift aan de dames gegeven met daarin:

 

Bud Candy

Canna Terra

CannaZym

 

Aangezuurd met wat rhizotonic.

 

EC 1.8

PH 6.0

 

Dag 40 zichtbare bloei.

 

Pics:

 

gallery_5015_7010_2451780.jpg

 

gallery_5015_7010_2223060.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker uit hoor.

 

nog even terugkomend op mijn vorige reactie: als je pk gaat toevoegen kan je inderdaad beter een ec van 1.8 aanhouden. De verbrande puntjes zeggen genoeg. ;)

 

sorry voor het misvestand :lol:

 

en ja 2 weken spoelen moet het doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update.

 

 

De dames zijn deze week goed bezig geweest met aandikken, de toppen worden steeds harder en groter. Het formaat van de toppen vind ik wat teleurstellend maar kan wel voelen dat alles heel compact is. Dus op de weegschaal kan het nog een meevaller worden. Wat jammer is dat er een stuk of 4 planten een stuk minder ontwikkeld zijn dan de rest.

 

Ik heb de besloten om de dames nog 1 extra weekje te geven, er ontstaan nog veel witte haartjes en er beginnen bolletjes op de toppen te groeien (2e bloei). Ik hoop dat ik het ga reden want de herfst heeft duidelijk zijn entree gemaakt.

 

Dag 47 zichtbare bloei

 

De dames krijgen deze week nog mee:

 

Cannazym

Canna Therra

 

 

EC 1.8

PH 2.0

 

Met de budcandy ben ik gestopt, het laast op dag 45 mee gegeven. Ik wil er zeker van zijn dat alles uit de plant is.

 

Foto's:

 

De 600 watt kant:

 

gallery_5015_7010_2486661.jpg

 

gallery_5015_7010_2390024.jpg

 

De 400 Watt kant:

 

gallery_5015_7010_1067866.jpg

 

Geen cola flessen maar bier flessen:

 

gallery_5015_7010_1144694.jpg

 

Wat close ups:

 

gallery_5015_7010_1508258.jpg

 

gallery_5015_7010_51962.jpg

 

Het hele hok:

 

gallery_5015_7010_2990278.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er nog steeds lekker uit.....!!!!

Toppen worden inderdaad nog lekker aangevuld door de 2e bloei... :lol:

Denk ook niet dat je je druk hoeft te maken omtrent voeding die nog in die wiet zit aan het einde,

Ze laten namelijk nu al tekorten zien.....

 

Succses met de laatste loodje's en ben benieuwd naar het rook verslag....!!!

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met knippen over een weekje of 2.Ge zal het nodig hebben :lol:

 

Bedankt voor de test alvast,ben blij dat je resultaat heb gezien.Nu nog een goede smaak en bij jou is alles geslaagd.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi werk johnny. Ziet er fingerlicking uit.

 

Heb jij dan het idee dat je de Bud Candy ruikt??

 

En wat betreft "grote" toppen, niks kan meer teleurstellend zijn dan dat, zie mijn chronic kweek :lol: Veel rot en relatief weinig massa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stikkie: Tnx man. Ik doelde met die voeding op de bud candy, omdat daar wat verhalen rondgaan over de smaak en geur en zo.

 

@Twindaddy: Ik ben dankbaar dat ik deze test mocht doen. Het resultaat van de ignitor hoop ik terug te zien op de weegschaal en de candy als ik er een dikke van rook. Ik ben zeer benieuwd. Wat denk jij als je dit zo ziet kwa opbrengst?

 

@babylon: Nee dat idee heb ik niet. Maar is ook lastig , heb geen idee wat voor soort het is en dan kan ik het moeilijk vergelijken vind ik. Denk niet dat het pp is.

 

Ja is klote zo iets, zeker op het eind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ivm met privé omstandigheden toch besloten om ze wat eerder om te hakken. Ik ga ze van af nu spoelen en ga het weekend van de 16e knippen.

 

 

greetz

 

 

 

Johnny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk ga ik nog foto's maken. Er is niets schokkends of zo, ga in het weekend dat ik eigenlijk wou knippen weg en door de weeks heb ik geen tijd voor. Dus moet het maar een weekje eerder. Een week later ga ik denk ik niet reden, de vergeling slaat hard toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

 

De planten bloeien nog lekker door, ze zijn flink bezig met het bouwen van puisten. De vergeling viel deze week eigenlijk toch wel mee. Nu het einde in zicht komt hou ik de LV goed in de gaten. Maar die is redelijk onder controle, in de nacht rond 60% en met lampen aan 40%. Ik heb gelukkig binnen nog nooit rot in mijn planten gehad.

 

Nog steeds vind ik de toppen wat tegen vallen en er is een te groot verschil tussen de planten. Misschien wat warmte hot spots of gewoon slechte stekken die de klap van de begin problemen niet helemaal te boven zijn gekomen. Jammer maar helaas. Volgende keer beter.

 

Geef ze nu alleen maar afgezuurd water.

 

 

Pics:

 

600 watt kant:

 

gallery_5015_7010_1610067.jpg

 

gallery_5015_7010_446045.jpg

 

400 watt kant:

 

gallery_5015_7010_2105685.jpg

 

gallery_5015_7010_2780768.jpg

 

 

De lampen gingen net aan:

 

gallery_5015_7010_203850.jpg

 

gallery_5015_7010_2730883.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat vind je precies tegenvallen?

 

zoals ik kan beoordelen van de foto's ziet alles er toch prima uit. Het kunnen best stekken zijn van verschillende moeders.

 

Lekker spoelen :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verschil zit hem in de grote van de toppen en de hoeveelheid materiaal. Als ik volgende week ga knippen zal ik eens 2 planten buiten het hok naast elkaar zetten en fotograferen. Kun je het goed zien. Verschillende moeders zou kunnen, oude moederplant. Slechte batch stekken.

 

Ben wel benieuwd wat jij verwacht aan opbrengst?

 

 

Anyway aan de kwaliteit van de wiet zal het niet liggen. En ik verbeeld me inderdaad ook dat de trichomes groter zijn dan mijn vorige rondes. Check deze close ups uit. Mooi wit.

 

 

gallery_5015_7010_3043259.jpg

 

gallery_5015_7010_958244.jpg

 

gallery_5015_7010_1999363.jpg

 

gallery_5015_7010_902529.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen idee wat ik moet verwachten eigenlijk, denk wel 500+ maar precies...??

 

Dat van dei trichomen heb ik ook, je zou haast denken dat de bud candy écht werkt :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er nou ook niets van proeft (verwacht ik) dan is de test ben de candy voor mij ook goed geslaagd. Als ik naar al de 3 producten kijk dan ben ik nog het meest onder de indruk van de piranha. Zeker een product wat ik in de toekomst ga blijven gebruiken.

 

Ik heb gister stiekem al even een plantje gekipt, het was 1 van de kleinere plantjes en het natte gewicht viel me niet tegen. Het is ook niet super maar acceptabel. Ik ben benieuwd hoeveel % droge stof ik ga overhouden. Vorige ronde zat ik op 23%, toen had ik killing fields staan.

 

Wat ook lekker is deze ronde is dat er bijna geen fluf aan de planten zit. De toppen van het plantje wat ik al geknipt heb waren van onder tot boven lekker hard en compact.

 

 

Mijn verwachtingen zijn tussen de 0,55 en 0,7 gram per watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je haalt me de woorden uit de mond.

 

Piranha is hier ook een blijvertje, zo ook de bud ignitor. De bud candy is niks mis mee maar wil de volgende ronde toch eens vergelijken tussen wel en niet meegeven, één ding is zeker het is geen rommel.

 

Kwa droog gewicht zit ik op`dezelfde lijn als jij. Succes nog met de laatste loodjes :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg lekker gedaan Johnny, zeker voor de laatste ronde! Al plannen wat het gaat worden. of nog niet echt mee bezig!?

 

Nu we gaan speculeren, zal ik iets specifieker zijn?!!?

 

631 gram aan keiharde droge toppen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@trickstyle: Tnx man! Ik ga toch nog een aantal rondes in dit hok draaien met dank aan de bank. :popcorn: Ga wel nog wat aanpassingen doen, omdat de temp toch wat moeilijk onder controle is te houden in dit hok ga ik een grotere afzuiger bouwen volgende week. Misschien ga ik dan ipv van 1000W naar 1200 of 1600W. Maar nieuwe box en filter zijn prijzig genoeg. Dus moet dat eventueel nog maar ff wachten, ligt er ook aan hoeveel er af komt natuurlijk. :)

 

 

Ik ga morgen alvast beginnen met knippen, anders ga ik het nooit af krijgen voor maandag. Mijn vaste hulp kan me helaas niet helpen deze week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met de bouw uiteraard, knippen is ook niet mijn favo bezigheid, dus kom je ook echt niet helpen! :popcorn:

 

Ben zelf nu ook aan het martelen om de temp wat lager te krijgen, maar lukt nog niet erg, is wel acceptabel, maar kan beter!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo tijd voor de laaste update voor dat alle dames omgaan.

 

Ik ben gisteravond al begonnen met knippen. Wat ik kan zeggen is wat ik ook al eerder zei, harde toppen tot onder in. Vandaag is dag 58 van de planten, ze hebben een kleine 9 weken gebloeid.

 

Ik wil Twindaddy heel erg bedanken voor deze test, zoals eerder gezegd ben ik positief over de producten. Ik ga als alles droog is en ik de wiet gerookt heb nog even een uitgebreidere review schrijven over de geteste producten. Dan kan ik pas over echt wat over de bud candy zeggen.

 

 

Hier de laaste pics van mijn hok van deze ronde:

 

600 watt:

 

gallery_5015_7010_3006245.jpg

 

400 watt:

 

gallery_5015_7010_435751.jpg

 

Bosje met wiet:

 

gallery_5015_7010_2945187.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...