Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Test: Advanced Nutrients stimulatoren

Recommended Posts

Beste mede wiet liefhebbers,

 

 

Ik heb van TwinDaddy en Advancend Nutrients de kans gekregen om de stimulatoren naast mijn normale voeding te testen. Ondanks dat ik al wat jaartjes kweek zowel binnen en buiten met wisselend succes heb ik me nooit echt verdiept in voeding en stimulatoren. In mijn vorige ronde heb ik de standaard lijn van Canna gebruikt. Beetje groei en bloei voeding, wat wortel stimulator en PK. Alles via het voeding schema van hun.

 

Nu ben ik er een beetje zat van elke keer rond de 0,6 a 0,7 gram per Watt te oogsten, dus wou ik deze ronde wat gaan experimenteren met wat extra stimulatoren. En toen kwam het aanbod van twindaddy langs en die heb ik met beide handen aangegrepen.

 

In dit topic wil ik minimaal 1 keer per week een update plaatsen. Ik ben zeer benieuwd naar de producten.

Het Hok:

 

1,75x 1,40

 

1000m3 afzuiger

Grote passieve inlaat (+- 5 x groter dan uitlaat) uit een relatief koude ruimte

1 x 400W lumatek

1 x 600W lumatek

2 x hamerslag

2 x Philips Son T

1x standaard schakel kastje

25 x 11 liter pot

5 x 10 liter pot

2 x 7,6 liter pot

1 x kacheltje

 

 

De ruimte is een kelder van 75cm diep, ik heb matten op grond gelegd om de wortels warm te houden als het donker is in mijn hok. Ik heb mijn hok gebouwd van spullen die ik bijna allemaal nog had liggen. Ik ga 10 a 12 dagen voorgroeien, zie wel hoe het groei proces verloopt. Lastig is dat ik niet weet wat voor soortje het is. Het zal wel iets commercieels zoals PP zijn of zo.

 

Strain: 32x onbekend

 

 

Ik wil Twindaddy en Advanced Nutrients heel er bedanken dat ik deze test mag uitvoeren. B)

 

De komende dagen zal alleen de 400W lamp branden. Heb de potten ingewaterd met rizotonic met een PH van 6.0. De EC heb ik niet gemeten.

 

Foto's:

 

De stekken en de stimulatoren:

gallery_5015_7010_2413029.jpg

 

Ruimte in voorbereiding:

gallery_5015_7010_958962.jpg

 

 

Potten zijn 24 geleden ingewaterd, tijd voor het planten van de stekkies:

gallery_5015_7010_2797002.jpg

 

Plantengat met Piranha:

gallery_5015_7010_2093620.jpg

 

Het resultaat:

gallery_5015_7010_1096973.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi shirtje B):D

 

Cool dat je je test ben begonnen.Ben benieuwd wat je ervaringen worden.

 

De Emerald Shaman kan je ook gebruiken,al zou ik dat niet doen aangezien je al met Bud Candy werkt.Geef de Emerald Shaman aan iemand die snijbloemen of kamerplanten heb.1x per week een druppel per liter en je zal zien dat je planten mooier en langer bloeien.

 

De Piranha heb je alvast goed toegepast.

 

Succes en mocht je vragen hebben weet je me te vinden.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier gaan we lekker voor zitten/hangen heb de hangmat en B) al in de aanslag.....

 

spannend....

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes ouwe

ziet er top uit je setup ben echt benieuwd wat het eindresultaat wordt

dat moet cker goed zijn met die vette boosters

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi shirtje :P:D

 

Cool dat je je test ben begonnen.Ben benieuwd wat je ervaringen worden.

 

De Emerald Shaman kan je ook gebruiken,al zou ik dat niet doen aangezien je al met Bud Candy werkt.Geef de Emerald Shaman aan iemand die snijbloemen of kamerplanten heb.1x per week een druppel per liter en je zal zien dat je planten mooier en langer bloeien.

 

De Piranha heb je alvast goed toegepast.

 

Succes en mocht je vragen hebben weet je me te vinden.

 

Grtz twin

 

Mooi shirtje he. :D

 

Kan hem jammer genoeg alleen binnen dragen. :P :)

 

Stuur je zo nog ff mailtje over het schema wat ik het beste kan volgen.

 

@maddwarf: Wat is kweken toch mooi he, kan zo genieten van de hele ontwikkeling van de plant en alles wat bij een kweek hoort. :lol:

 

@Superwoman: tnx B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazekers en het mooie is dat ieder plantje weer anders is...

En dan het experimenteren met voeding etc...

Mooi man ben wel geinteresseerd in AN...

Dusssssssssssss "Maddwarf"is watching you hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is iets goed mis met mijn stekken. Ik ben na 2 dagen niet gekeken te hebben even wezen kijken. Zag er niet goed uit. Een rare verbranding, bladverkleuring van binnen uit. EN verbranding van de oude als nieuw aangemaakte bladeren. Heb zoiets nog nooit eerder gezien. Is anders dan normale verbranding door te hoge EC.

 

 

Ik heb mijn PH meter geijkt voordat ik aan deze ronde begon dus hoge PH kan het niet zijn. Ik heb ze ingewaterd met 1,5 ml per liter rizotonic dus daar ook geen overdosis van. Te nat? Zou kunnen, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Heb gewoon de potten ingewaterd met 1,5 liter wat ik de vorige paar rondes ook heb gedaan. Schimmels had ik stiekem al getest op mijn 5 buiten planten en was daar zeer tevreden over. Te warm is het niet? Temp is gemiddeld met nog maar 1 400 watt lamp aan iets van 23 graden met lamp aan en 19 met lamp uit. Wortels te warm lijkt me daarom ook onwaarschijnlijk. morgen even gedeminiseerd water halen om de EC in de potten te meten.

 

De aarde is van het merk martina, gebruik het al 2 rondes en nooit problemen mee gehad. Is geen all mix zover ik weet. Al lijkt het wel verbranding.

 

Wie o wie kan mij helpen. Heb eerder spint gehad en slechte opbrengst. Maar zo vroegtijdig problemen heb ik nog nooit gehad. B) :lol: :P

 

Hier de foto's:

 

gallery_5015_7010_906413.jpg

 

gallery_5015_7010_2640875.jpg

 

gallery_5015_7010_594841.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 2 rondes met canna gewoon hebt gedraald op deze aarde dan denk ik dat je huidige probleem aan je medium ligt dat bevat nog teveel voeding of (en) afvalstoffen van je vorige kweek zeker nu je schimmels gaat gebruiken worden deze goed opgenomen Als je niet bio kweekt dien je aarde

te wisselen 2 kweekjes kan wel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is nieuwe aarde, ik bedoelde dat ik dit merk al eerder heb gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat inmiddels een stuk beter met de plantjes. Het is voor mij nog steeds een raadsel hoe dit gekomen is maar de planten hebben zich prima hersteld en groeien als de ziekte. Alleen een paar hebben wat achterstand zoals te zien is op de foto. Ze zijn ook wat gestrekt door de stress denk ik.

Ondanks de problemen zijn ze zijn beter aangeslagen dan mijn vorige ronde met stekken. Ik denk dat de schimmels daar een bijdrage aan heeft geleverd. Bij mijn buiten planten (andere locatie) was dit ook al het geval toen ik ze verpotte. buiten de problemen om ben redelijk tevreden.

 

De LV is wat te laag en de temperatuur ietje te hoog op sommige plekken in het hok, ben al met handdoeken in de weer en de muren vochtig houden maar dat levert bijna geen winst op.

 

 

Dagen groei: 8

LV: Rond de 40%

Temp: rond de 31 graden

 

Foto's:

 

gallery_5015_7010_908173.jpg

 

gallery_5015_7010_441605.jpg

 

gallery_5015_7010_1831198.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel apart daar zeg, lijken zo goed als dood en je bent 5 dagen later en staat er allemaal weer op en top bij!? Heb je nog iets gedaan eraan? of gewoon water blijven geven?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi dat de stekjes toch nog goed zijn aangeslagen, nu nog hopen op een goed resultaat.

ze zien er nu zeker gezonder uit als vorige update dus heb er wel vertrouwen in ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@trickstyle: Het is voor mij ook een raadsel. Of te nat wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, of de combo piranha en rizotonic. Vermoed het laatste.

 

 

 

2 dagen geleden de klok opgegooid en vandaag de planten voor het eerst water gegeven. De potten voelden de afgelopen dagen nog aardig zwaar dus nog even gewacht. Volgende ronde maar zo'n ding van blumat gebruiken.

 

Omdat ik nog een beetje voorzichtig ben door de problemen heb ik iets minder Bud ignitor en Budcandy gegeven.

 

Meegegeven met waterbeurt:

 

1,5 ML per ltr Bud ignitor

1,5 ML per ltr Budcandy

0,3 gram ltr piranha

Canna flores

EC: 0,9

PH: 6.0

 

Bloei: dag 2

 

Foto's:

 

gallery_5015_7010_1844838.jpg

 

gallery_5015_7010_2696169.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog maar een reactie ;)

groot verschil zeg met vorige keer.. gaat zeker goed komen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze zijn volledig hersteld en ze gaan als een trein. Ben blij dat ik niet zo snel opgegeven heb toen de problemen begonnen. Bedankt voor je interesse! ;)

 

 

Groet,

 

Johnny :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik ook volgen. Ben ook bezig met advanced nutrients in m'n outdoorkweekje. Aangezien het de laatste tijd veel te veel regent heb ik nog niet al te veel gegeven en enkel op dagen dat het een beetje droger is. Anders wordt alles toch maar weggespoeld. Ik gebruik tijdens groei een combinatie van sensizym, piranha en tarantula. Heb ook nog iguana juice grow, maar voorlopig staan de plantjes er zo groen bij als maar kan, dus voorlopig heb ik nog maar 1 keer een beetje gegeven. M'n 60 day wonder autoflower staat nu in bloei en die geef ik een combinatie van bud candy en Dr. Hornby's Big Bud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd of deze toevoegingen het verschil gaan maken, deze ga ik dus volgen :lol:

 

Je stekjes zien er alvast een stuk beter uit dan in het begin !

 

Veel succes (en dikke toppen)

 

grts

Richie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Johnny...

 

Gelukkig zijn de meesten allemaal bij getrokken, ik denk ook dat het de combi is wat je zelf ook al aan gaf.

Ziet er gelukkig nu allemaal weer mooi uit....

Het is en blijft mooi om te zien wat wiet een heerlijk plantje is.

Ben jij goed voor haar is zij ook heel dankbaar.

Ben benieuwd wanneer je verschillen zult gaan zien t.o.v. andere rondes.

 

Keep up the good work.....

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meegegeven met waterbeurt

0,3 gram ltr piranha

B)

Dit is ook via de watergift mee te geven?

Er werd mij dus verteld door de verkooper van de GS, alleen maar in je pootgat,en dan een eetlepel B)

Maar zo ook is er weinig over hoe te gebruiken te vinden bij de site van de fabrikanten.(of heb ik niet goed gezocht? :lol:

Ze kunnen het allemaal mooi vertellen wat het doet,maar hoe het te gebruiken staat vaak niet op hun site en wel hier :)

Najah ik heb er wel meervingerg blad van gehad en wel degelijk beter resultaat ;).

 

Ik kijk mee ;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op hun site staat 2ml (of 0,3gr) per liter water tijdens week 1 en 2 van de bloei. Beetje raar... aangezien het toch voornamelijk je wortels doet toenemen? Ik geef dit meer in het begin. Of is dit ook niet goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BabylonBoy: Thanks. Het blijft onkruid he, ze kunnen wat hebben gelukkig.

 

@aap@zoo: Op de verpakking stond 1 gram per liter, maar Twindaddy adviseerde mij 0,5 gram per liter 1 keer in de week en in het plantengat een theelepel punt. Dus niet alleen de 1e 2 weken bloei zoals op de verpakking staat. Het zijn ook niet alleen schimmels, zit ook calcium, magnesium en ijzer in. Een goed wortelstelsel geeft uiteraard een betere resultaten omdat de plant meer kan opnemen. Maar het werk ook zeer goed bij de ontwikkeling van het stelsel zoals je in mijn en Babylon zijn topic ziet dus snap ook niet zo goed waarom dat niet op de verpakking wordt aangegeven.

 

De dosering is inderdaad wat onduidelijk. Misschien kan Twindaddy ons er iets meer over vertellen?

 

@Richie Hawtin: Thanks! Ik zie nu al verschil, ondanks de problemen zijn de planten snel en goed aangeslagen. Terwijl de LV nou ook niet heel hoog was en de stekjes nog volledige bladeren hadden dus in de begin periode ook veel vocht hebben verloren via de bladeren. De enige conclusie die ik daar uit kan trekken is dat het wortelstelsel zich heel snel heeft ontwikkeld.

 

@maddwarf: Ik ben ook zeer benieuwd. Mooi om te zien hoe de plant zich ontwikkeld en de leukste weken gaan nog komen. Ik ben wel heel benieuwd wat voor strain het is, ik kan het er niet van af zien.

 

@ P H Donner: Het is allemaal wat onduidelijk, dat is wel duidelijk. Wat wel duidelijk is dat het werkt. ;)

 

 

Jullie hadden waarschijnlijk het achterblijvertje al gespot, heb nog wel een stekje in een 1 liter potje maar lijkt me weinig zin hebben om die nog over te potten.

 

Nog ff paar pics:

 

gallery_5015_7010_2452594.jpg

 

gallery_5015_7010_2466875.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er toch lekker uit. Dat word een mooi veldje.... ;)

We blijven je volgen.....

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dosering op de verpakking is wat men gebruikt op Hydrosystemen zoals NFT of DWC.Op aarde kan je rustig lager gaan zitten.Ik zelf gebruik 0,5gr/l als ik het met water geef,vandaar dat ik het zo adviseer.Verpakkingen blijven uiteindelijk richtlijnen en je kan er niet alles op vermelden.Bij ons staat er uiteindelijk al veel info op.

 

Dat er op de site 0,3gr/l staat kan ook kloppen,dit omdat onze site nog in opbouw is.Dit zijn de oude verhoudingen,waarvan ik vond dat ze te laag waren.Na wat onderzoeken en tests vond men ook dat bij hogere dosering er een beter reseultaat werd geboekt.Vandaar dat er nu op de zakjes 1gr/l staat en ik op de aarde 0,5gr/l adviseer.

 

De vloeibare versie zal nog even duren voor die komt,en ook daarvan zal ik er wat flessen laten proberen hier op het forum.De verhouding daarvan zal dan net als bij al onze andere stimulatoren en boosters 2ml/l zijn.

 

 

Je plantjes zien er leuk uit Johnny.Mooi korte opbouw van de nodes bij de bloemen.Zag je eigenlijk of ze sneller omschakelden?Ikzelf heb het pas met zaailingen getest en had binnen 6dagen van alles het geslacht gevonden,wat me normaal een dag of 10-12 kostte.

 

Ik ben benieuwd of jij zichtbaar verschil heb.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny, thnx voor de theelepel punt in het plantgat tip..heb ik net toegepast. ;) Grow on.. we blijven volgen.

 

Twindaddy..Cheers! Kan je me ook jouw favo verhoudingen eens geven voor.. sensizym, tarantula, bud candy en big bud? Misschien zijn die ook al beetje achterhaald door intensief testen. En heb ik met deze producten eingelijk alles dat ik nodig heb en in de juiste combinatie?

 

Grtz Monkey

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...