Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Freazy

igrow-box kweekkast!!

Recommended Posts

Jo beste mensen van het wietforum,ik had de volgende vraag:Ik ben misschien van plan een igrow-box kweekkast te kopen maar zou ik dit wel doen??

Er is een junior versie van 1200 Euro om 4 plantjes in te kweken en er is een senior versie van 2000Euro om 24 plantjes in te kweken!!

Ik zou de senior versie willen kopen!

 

Dit is wat ze me terug mailden als ik wat info wou:'De igrow-box is er in 2 formaten (eentje voor 24 planten (Senior) en een

voor 4 planten (Junior).

De Junior kost Euro 1200,- 70x50x180 cm

De Senior kost Euro 2000,- 146,5x112x203

Dit is het totaal pakket met alles erin je hoeft alleen nog maar de stekjes

te kopen er zit dus ook een koolstoffilter in met 4 standen om de

temperatuur te regelen kijk bij (behuizing) op de site.

We hebben een showroom waarin alle kasten tentoongesteld staan misschien is

het verstandig om een keer te komen kijken.

Minimale opbrengst is 35 gr per plant

zie bijgeleverde foto´s van testruimte meeste opbrengst uit kast is 1300 gr

we hebben nog niet onder de 1000 g afgehaald'

 

 

Ik had graag enkele reviews of wat commentaar gehad over deze kweekkasten!

Op deze site vind je wat info over deze kweekkasten->http://www.igrow.nl

Bedankt voor jullie commentaar! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

minimale opbrengst is 35gr. bij 24 planten is de totale minimumopbrengst dan 840 gr. De opbrengst hangt natuurlijk wel ook van de soort af.

 

Mijn eigen kast is ongeveer zo groot als de junior (scheelt nog geen 5 cm.) en daar kunnen makkellijk 4 planten in en met moeite 6. Als je echt heel erg propt en alles klein houdt 9 planten. Maar die senior is net twee keer zo groot, en zou 24 planten aan moeten kunnen.. Heb je wel vrij kleine planten, en met 600 watt (neem ik aan) moet je blij zijn met die 35 gr. Die 1300 gr. betekent dat elke plant 54 gr. droge wiet oplevert.

 

Ik neme aan dat in die box wel alles helemaal te regelen is, dus dat je in principe goede resultaten kunt halen, maar wat ik hier zo op het forum overal gelezen hebt, lijkt me met die oppervlakte en dat antal planten ene opbrengst tussen de 30/40 gr. reeëler dan tussen de 41/54 gram (bij respect. 1000/1300 gram totale oogst).

 

Voor dat geld zou ik zelf aan eht klussen slaan, met hout, lampen druppelaars, meters e.d. moet je het kunnen doen voor nog niet eens de prijs van die Junior. Maar ja, dan moet je alles wel zelf doen, en heb je niet het gemak dat je in een keer klaar bent. maar ja, als je het van geld moet af laten hangen en niet van tijd.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb even op de site gekeken. Ik vind het een nette afgewerkte kast. Maar wat blijft het prijzig, het is wel kant en klaar voor gebruik en dat is ook wel wat waard . Zou nog ff wachten met kweken tot september. Dan hebben we de ergste hitte wel gehad.. Persoonlijk zou ik wel voor de 2 * 600 gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, trouwens:

 

:smilecolros:

Welkom op het Forum

:smilecolros:

 

En nog een vraagje, die hoogtes die daar aangegeven zijn, is dat de totale hoogte van de kast, of de effectie hoogte die je planten hebben om te groeien? Misschien kan je ergens een foto'tje vandaan halen?

 

net ook effe gekeken, het is inderdaad een mooi kant en klaar product.. het medium is Mapito, ik geloof dat dat voor een beginner nou niet echt direct een aanrader is? Al zijn er wel vette resultaten mee te behalen (zie de posts van Onimusha her en der over het forum)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is waar dat men op dit systeem tussen de 50 en 75 gr/plant zit.

Moet je wel de speciaal ontwikkelde voeding gebruiken die hun aanbeiden.

In het paket zit die er uiteraard bij.

 

Verder is hun versie iid. erg duur en na bestudering zijn er toch enkele punten die ik anders zou maken als hun.

Hierbij doel ik dan op het systeem en niet op de kas.

 

Als je een beetje handig bent zou ik je aanraden het zelf te maken en anders doe je hier iig. geen verkeerde investering in.

 

Oni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er allemaal een beetje goedkoop en afgeraffelt uit, voor zoveel geld.

Weet je wat jij moet doen? jij moet zelf zon kast maken. En het is leuker en je bent circa 1500 euro goedkoper uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het ziet er allemaal een beetje goedkoop en afgeraffelt uit, voor zoveel geld.

 

Kan ik het dus echt niet mee eens zijn. Je hebt een perfect kastje, maar daar betaal je dan wel voor.

En voor iemand met 2 linkerhanden de oplossing

 

Ik heb er laatst nog ene goed bekenen. Dat was trouwens bij een man van dik in de 70, dus voor hem een perfect product 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het ziet er allemaal een beetje goedkoop en afgeraffelt uit, voor zoveel geld.

 

Kan ik het dus echt niet mee eens zijn. Je hebt een perfect kastje, maar daar betaal je dan wel voor.

En voor iemand met 2 linkerhanden de oplossing

 

Ik heb er laatst nog ene goed bekenen. Dat was trouwens bij een man van dik in de 70, dus voor hem een perfect product 8)

 

ik ben zelf ook geen timmermeester maar wat je altijd kan doen is het probren. Het scheelt zoveel geld. Je word genaaid waar je bij staat. Het zit dan misschien wel mooi in elkaar maar ik weet zeker dat iedereen zo iets kan maken, het is meer een soort ingebakken luiheid.

 

Het is je eigen keuze, of je 1000 euro wil besparen en een leuke ervaring wilt hebben hoe je nou zon box maakt, of 1000 euro weg wilt gooien en daarvoor een kant en klare box hebt maar geen ervaring rijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietkoning niet iedereen is zo handig. was ik het maar. zou best wel een voorgroeikast willen hebben met een paar tl-letjes erin.

daarom lang leven de zon :) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, ingebakken luiheid of niet. Ze hebben wel een zeer goed lopend systeem.

 

Ze hebben zelfs al uitgebreid :D

 

En nog kunnen ze de orders niet aan.

Ze hebben ook nog een optie uit Spanje voor 600 van die kastjes, dus ..................

 

En iedereen die een beetje handig is maakt het zich ook echt wel zelf, zo dom zijn die kwekers nu ook weer niet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor dat geld kun je beter de kast van (door moderator weggehaald aangezien deze site ons dringend heeft verzocht om verwijzingen naar hun te verwijderen) nemen die heeft de lamp ook nog lucht gekoeld en alle elektra en de fans mooi ingebouwd in een console en de lucht vochtig heid is in dat ding ook nog redelijk makkelijk te regelen als je het op de site leest

enonderin zit nog een ruimte voor stekken voor te groeien

 

al is het nog dan nog steeds erg duur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...