Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

racker

TEST docpito, gold-label hydrovoeding, luchtbevochtiger, dimlux co2 controller

Recommended Posts

nou ja niet goed!!!!!!!

 

ik zie op de pics dat hij in de buurt hangt van de bevochtiger, nu dan he, in je verhaal staat dat je m gebruikt, maar niet waarvoor.

Ik had hoopte dat je het voor je voedingsvat gebruikte, helaas.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola ;)

 

vogeltje kwam vertellen dat je weer was begonnen, heb hangmat mee deze keer.

Gewaagde opstelling, goed voor de motivatie en spannend voor de lezers hehe

 

Pay per view deze keer of mogen we nog gratis meekijken B)

 

keep m green

 

salu2

Pierre Paf

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou polletje, niet meteen gaan schreeuwen he. Sorry dat ik een beetje onduidelijk ben....

In mijn vorige test is de opticlimate al grondig getest, deze zal dus stilletjes op de achtergrond meedraaien, wel heb ik een nieuwe luchtbevochtiger bij die jongens gehaald om te testen. Ik heb hier zelf een reverse osmosefilter voorgehangen om aanslag en slijtage een beetje in te perken.

 

Hey pierre, T is helemaal gratis, enigste wat ik verwacht is commentaar, en daar bedoel ik ook negatief commentaar mee.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Racker,

 

Ik sta vol bewondering te kijken naar jou ronde. Ik ben zelf nog niet zo ver dat ik op deze manier kan kweken maar het geeft me wel de mogelijkheid om te zien hoe jij het doet.

Ik wens je veel succes deze ronde en ik zal je zeker weten gaan volgen ;) want ben erg benieuwt hoe het in zijn werking gaat

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha niet alleen plaatjes kijken he ;)

 

gallery_10428_10584_19030.jpg

Dit is een logje waarbij de lampen aangaan, je ziet eerst de piek omlaag van het doorlopen van de opticlimate in de ontvochtigingstand en even later kickt de bevochtiger er bij in. Ik moet het nog een beetje fine-tunen qua tijd maar het komt al in de richting.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

racker, ik heb nog 20 dagen te gaan dan zouden ze klaar moeten wezen, daarna me hokkie leeg en de oc in bouwen. ik hou je wel op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey. jou logger software is uit gebreider als mijn logger. welke software gebruik jij? wil weten of mijn logger ook op voltcraft software werkt.

 

hoor het wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man,...

 

Wat een ge experimenteer...hahahah

Dat gaat er Hightech uitzien allemaal...

Ben benieuwd of je de lv een beetje zonder te veel pieken stabiel gaat houden...

Ik zit weer stiekum achter in het hoekje alles in de gaten te houden...

 

Maar dat wist je al he B) :lol: :P

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Racker!!!

 

Gr Ire

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker,

weer een mooie test B) ben benieuwd hoe het nu met je LV gaat lopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel allemaal, korte update want er gebeurt nog niet veel.

 

Eerst maar eens de waardes,

PH 5,7

EC 1,5

Drain: PH 6,1

EC 1,5

Temp alleen TL 24gr

Temp 3x600watt hps 27gr

RH alleen TL 73%

RH 3x600watt hps 65/70%

 

Er hangt nu 6x600watt/3,5m2 Dat is over de 1000watt/m2. Dit kunnen de kleine plantjes niet aan natuurlijk, zelfs met de helft hebben ze het moeilijk. Ik draai dus nu al een paar dagen op alleen TL. Vandaag heb ik er 3x600watt hps bijgedaan. Dus 24uur TL waarvan 12 met hps. Het licht gaat dus niet uit en aan maar van fel naar zwak om het zo maar eens te zeggen. De kleine plantjes staan zodoende dus niet erg lang bloot aan de felle lampen maar gaan ook nog niet in de bloei door het TL licht wat blijft branden.

 

 

De Docpito nu,

De docpito voelt als ik er een platte hand opleg en ligtjes duw droger aan dan de quantigo. Het kan zijn dat ik die kant iets langer water van boven kom aan het geven als de quantigo. Dit kan in een latere fase natuurlijk een groot voordeel zijn maar dat zal moeten blijken. Op het filmje zie je ook dat de vlokken "losser"liggen dan de quantigo. Die is een beetje ingeklonken na 1 ronde. Tussenstand, Docpito>droger/luchtiger. Quantigo Natter/minder luchtig.

 

De voeding van gold label doet z'n werk goed want ik heb nog 0 uitvallers en alles is nog groen. (moeilijk te zien met dat licht)

 

De bevochtiger doet zn werk ook nog goed, ik kan de RH% tamelijk bijhouden met de grote lampen aan.

 

De dimlux controller is onderweg dus binnenkort hier meer over. Ik heb de bekabeling en kabelgoten nog niet afgewerkt omdat daar nog sensors en vanalles doormoeten.

 

gallery_10428_10584_924270.jpg

De onderste controller bedient de bevochtiger......

 

gallery_10428_10584_667459.jpg

De goldlabel voeding aan de tps en een emmer verdunde ph- met een dodo mot erin (ik ga hem er ook niet uitvissen) Ik moet er nog een doorzichtige kan voor regelen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe regelt de computer de voeding? een vooraf ingevoerde ec waarde of een standaard hoeveelheid mL's?

waar is de sensor voor die aan de zwarte kabel bungelt voor de regelaars/pompjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Amnees,

Op het filmpje zie je een grijze pvc buis met slangetjes uitsteken, door de pvc buis stroomt het water wat onder in de bak zit. De 3 kleine slangetjes zijn A&B en ph- toevoer en aan het einde van de pvc buis zitten de ph en ec sensor.

 

De 3 oranje pompen naast de voedingscomputer pompen zoveel A&B door de kleine slangetjes in de pvc buis totdat de sensors een vooraf bepaalde ec waarde meten en stoppen dan. Hierna gebeurt hetzelfde met de ph-. De voedingscomputer houdt ook het waternivo op peil in de onderste bak. (beveiligt met een watersensor)

 

Ik stel de ec en ph dus van te voren in en dat wordt het dan ook met een bepaalde hysterese natuurlijk. Met een kleine schroevendraaier verander ik de ph dus naargelang de planten groter worden. De ph- pompt er na elke watergeefbeurt een beetje in en de A&B pomp meestal alleen als er ook water bijgevoegt wordt. Ik ben alleen nog opzoek naar een simpele watermeter zodat ik de toevoegingen in ML er naderhand met de hand kan bijgooien.

 

De sensor is een temperatuursensor van de controller boven de hygrostaat die uit staat. Ik wou er de watertemperatuur mee meten maar ik moet de sensor nog verlengen.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Die regelaar voor de bevochtiger is dat Homemade?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schenkie, een snufje van mij en een snufje van conrad..... B)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Racker,

 

Zo ver was ik al B)

 

Van alle markten thuis he hahaha

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@schenkie, Hahaha Gewoon een paar relais enzo om de hygrostaat een beetje te ontlasten. Niks byzonders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er strak uit, succes B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hy racker,

 

erstmal möchte ich mich nochmal für das nette Gespräch beim bbq mit dir und deiner Frau bedanken..... wie ich schon gelesen habe, geht es deinem Kind SUPER.... B) ... das freut mich sehr..

 

Dein docpito und RFX-1 ist das gleiche Produkt. :P

 

Da du ja auch gerne mal was Negatives hören möchtest, sollst du es nun bekommen.

 

Wäre es nicht besser gewesen, wenn du das quantigo und das docpito / RFX-1 nicht mit dem gleichen Wasser spülst da docpito / RFX-1 vorbehandelt ist und die Mixtur sich im Wasser auflöst.

daduch dringen natürlich auch die Rezeptoren ins quantigo und der Unterschied zwischen den produkten (docpito / RFX-1 vorbehandelt und Quantigo OHNE zusätze)) nicht mehr zu sehen ist da sich die Rezeptoren in beiden Produkten nun wieder finden lassen. :P

 

Ansonsten sieht deine Anlage SUPER aus !! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Racker.

 

Wat een mooie opzet. :P

Ik ben vreselijk benieuwd hoe deze test gaat.

Ik ben heel benieuwd naar de Gold Label voeding op de verschillende soorten hydro vlokken.

 

We wachten rustig af en hopen op een leerzame kweek. B)

 

greetz

 

Jair

 

Docpito ;) ............. :P :D :)

 

@semmel

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Semmel, Welkom B)

 

Duits lullen kan ik wel, maar duits schrijven?.......minder.

Ik gebruik zoals je misschien gezien hebt geen voedingston/vat. De voeding/water zit in een grote bak onder 3 losse bakken waar de kratjes opstaan. Met 3 afzonderlijke pompen vloed ik vanuit het onderste reservoir alle bakken tot ongeveer 10cm hoog. Het spoelwater en ook het voedingswater komt dus altijd bijelkaar op deze manier. Of zie ik iets over het hoofd? Ik zie in deze opstelling even niet hoe ik het appart kan houden...

 

Hey Doc! Weer in het land? Ik ben net zo benieuwd als jij haha.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hy Racker,

 

is de mapito (quantigo en docpito), verdeeld in irrigatie getrenten.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Semmel,

 

1 reservoir met 3 apparte pompen naar 3 apparte bakken (vloeden)

dan via de uitgang van de de 3 pompen +overloop terug in een gemeenschappelijk reservoir waar een voedingscomputor de waardes weer goed zet.

 

gallery_10428_10584_4707.jpg

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...