Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
goodspeed

'Droge' Bladeren ; Volgens een prof-kweker

Recommended Posts

Holla Iedereen..

 

Ik heb 2 maanden geleden stekjes in een pot buiten gezet. Met name Durban poison ( 2 plantjes) , PP (1 plantje) en NL (2 plantjes). Alle 5 hebben een uitstekende grond en een almachtig grote pot :D Op dit moment zijn ze allemaal ongeveer 1 meter 50 en een meter breed (behalve de durban poison natuurlijk). Ze staan zoveel mogelijk in de volle zon en verder zijn de omstandigheden optimaal. Ze groeien letterlijk zo snel als mais de laatste tijd :twisted: Nu i8s er vandaag een ventje bij mij geweest die enorm veel ervaring heeft met BINNENkweek. Hij merkte op dat mijn bladeren uitzonderlijk droog waren, omdat ze eigenlijk helemaal moeten plakken. Daarnaast zouden ze volgens hem allang in de bloei moeten staan...dat staan ze dus niet :) Volgens hem zou een ervaren kweker gaan huilen als hij zulke grote planten (vooral NL en D. poison ) zou zien die nog niet iin de bloei staan. De vraag aan jullie is ; is er voor mij enig reden om te janken , of komt alles nog goed denken jullie ? Ikzelf denk gwn dat ze nog mooi in de bloei komen en alles goed komt..mja..ohwja, de bladeren plakken niet ofzo, maar een sterke wietgeur komt wel van de plantjes af :D

Verder weet ik wel dat NL een binnenplant is, maar tog denk ik dat als de omstandighede van het weer een beetje goed blijven, dat hij dan netjes zal groeien /bloeien.

 

Adios, PEace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Goodspeed,

 

dat ventje met zijn commentaar lult compleet uit zijn nek.... :roll:

 

Want :

 

1) Buitenplanten gaan pas in bloei in augustus !

2) Kleverige bladeren (kristalvorming) - doen zich buiten bij de meeste soorten buiten pas echt voor tijdens de bloei.

 

Zijn opmerking dat de bladeren van je planten "uitzonderlijk droog zijn omdat ze eigenlijk helemaal moeten plakken." is je reinste onzin.

 

Volgens hem zou een ervaren kweker gaan huilen als hij zulke grote planten (vooral NL en D. poison ) zou zien die nog niet iin de bloei staan

 

Wel, ik als redelijk ervaren kweker "moet er om huilen "dat dergelijke idioten zich voor "kenners" uitgeven..... :)

 

Laat jij je plantjes maar mooi verder groeien en don't flip : tegen half augustus zal er wel bloei optreden.

 

Groetjes,

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TNX Sera !!

 

Damn...ik ben helemaal opgelucht. haha, ik begon egt helemaal te flippen toen hij zei dat het er slecht aan toe is ! Maar alles is gelukkig gwn zo als het moet zijn :multi:

 

Zo, ik ga weer tegen mn dames praten :twisted:

 

Groetjes, GoodSpeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat prima zo. Nix van die zgn binnen-kweker aantrekken. Serapyhn heeft volledig gelijk, maar ik kan me voorstellen dat een binnenkweker behoorlijk schrikt als er al bomen staan terwijl de bloei nog niet is aangebroken. Vaak is de hoogte van je binnentuin daar niet op berekent.

Maar er zijn ook ervaren kwekers die grote meidenbomen binnen best wel leuk vinden. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha...smaken verschillen eenmaal he :wink:

 

tnx Guys 8)

 

Groetekes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het zo hoor ,dan weet die"proffesional" er geen moer van,gewoon zo laten gaan die plantjes..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woont die professionele kweker toevallig in de buurt van Lisse/Noordwijk e.d. Daar gaat alles in het voorjaar al in de bloei en wordt er niks hoger dan, ik schat, 35 cm.. :wink:

 

't was al duidelijk, maar die kerel lult uit zijn nek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

noppes...die gast woont omgeving eindhoven. Nja...nu weet ik tenminste ckr dat zijn slappe gelul mij nix wijzer maakt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...