Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Olijfje

Gespikkeld blad

Recommended Posts

Sinds een aantal dagen merk ik dat mijn plant rare dingen krijgt aan de bladeren. Ik heb gezocht op het forum maar kon ze niet 123 vinden dus vandaar dat ik mijn vraag toch maar post.

 

De bladeren zien eruit alsof ze vol zand zitten maar dit zit echt in het blad zelf.

gallery_26818_10577_248912.jpg

 

gallery_26818_10577_394092.jpg

 

Iemand enig idee hoe dit komt? Kan het kwaad en zo ja wat doe ik er tegen?

 

Gr

Olijf

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker spint!!

 

Kijk eens aan de onderkant van je blad, kleine witte eitjes te zien of misschien al donkere miniscule beestjes die heen en weer trippelen?

 

Je kan het behandelen met massai van bayer (wel zowel de onder- als bovenkant benevelen) Er zijn uiteraard nog andere middelen en zelfs kan je roofmijt inzetten om de boel te bestrijden!

 

Suc6

 

knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gespot! Had ik toch niet zo goed gekeken als ik dacht. Ik heb ze in elk geval een lading rotzooi voor d'r kop gespoten en morgen maar zien of ze weg zijn. Voordeel is wel dat ik nu gelijk weet wat spint is ;)

 

Bedankt luitjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou net zeggen , SPINT ..

Kijk even aan de 0nderkant van het blad. daar zitten opzeker beestjes ;)

 

maar een paar waren me al voor;)

 

grtz Elmo2007 .

platspuiten die zooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olijfje, ik voeg even een foto toe van mijn plantjes hun blad. Vind je niet erg hoop ik ;) .

 

Vermoed dat ik met hetzelfde probleem zit als Olijfje, iemand die dat kan bevestigen?

Ook kleine gelige stipjes, (nog) niet zo veel als bij hem.

 

gallery_27130_10494_146109.jpg

gallery_27130_10494_1010867.jpg

 

 

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olijfje, ik voeg even een foto toe van mijn plantjes hun blad. Vind je niet erg hoop ik ;) .

 

Vermoed dat ik met hetzelfde probleem zit als Olijfje, iemand die dat kan bevestigen?

Ook kleine gelige stipjes, (nog) niet zo veel als bij hem.

 

Nee hoor niet erg :punk: Maar eh...de hem is in dit geval een haar ;) Zijn stiekum ook wel vrouwelijke kwekers hoor B)

 

En niet dat ik nu de grote spint geleerde ben maar jouw blad lijkt heel erg op mijn blad...nou ja van de plant dan :)

Dus ik zou zeggen begin maar vast met platspuiten die handel . Je kan ook een mengseltje maken van amoniak, afwasmiddel en water las ik ergens. Goedkoop en makkelijk alternatief?

 

Gr

Olijfje

 

ik wou net zeggen , SPINT ..

Kijk even aan de 0nderkant van het blad. daar zitten opzeker beestjes :)

 

maar een paar waren me al voor;)

 

grtz Elmo2007 .

platspuiten die zooi

 

Het krioelde ervan en ik heb ze heel liefdevol d'r nekje omgedraaid :kill:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee hoor niet erg :) Maar eh...de hem is in dit geval een haar ;) Zijn stiekum ook wel vrouwelijke kwekers hoor ;)

 

En niet dat ik nu de grote spint geleerde ben maar jouw blad lijkt heel erg op mijn blad...nou ja van de plant dan B)

Dus ik zou zeggen begin maar vast met platspuiten die handel . Je kan ook een mengseltje maken van amoniak, afwasmiddel en water las ik ergens. Goedkoop en makkelijk alternatief?

 

Gr

Olijfje

 

 

 

Het krioelde ervan en ik heb ze heel liefdevol d'r nekje omgedraaid :)

 

ik zou gewoon ff 12 en halve eurie uitgeven aan bayer masai had zelf ook last van spint en heb vertimec gespoten dat werkte niet met masai wel

 

gr gustavo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee hoor niet erg :P Maar eh...de hem is in dit geval een haar :) Zijn stiekum ook wel vrouwelijke kwekers hoor :)

 

Oeps. Mijn excuses :kill: .

Had 't zo snel niet door dus noemde je voor 't gemak 'hem'.

Vergeet 't nou in ieder geval nooit meer :punk: .

Maar gebeurd dat zo stiekem dan ;) ?

 

Daddy cool heeft last van trips.

Olijfje heeft last van spint (en trips).

 

succes met de bestrijding :D

 

Oké, weer wat anders dus B) .

Super bedankt voor je hulp ;) !

Ik plaats morgen nog even een foto van een ander blad, daar lijkt het namelijk toch wel op sprint.

Volgensmij zie ik het verschil nou ook.

Olijfje haar ( :bier ) planten zijn het echt kleine stippen, als door een fineliner op het blad getekend.

Bij mij zijn het meer vlekjes.

Zit ik goed?

 

 

 

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_27130_10494_1501539.jpg

 

Inderdaad trips, bedankt voor de snelle diagnose dokter wietzaadje ;) .

 

Maar mijn vraag was of 't schadelijk is voor de planten of toppen om nou te gaan spuiten.

Ik kwam uit op Bayer Pyrethrum (bio) tegen trips.

De planten zijn Lowryder2's van 5 á 6 week oud en staan al in bloei.

Ik begrijp dat spuiten wel handig is, maar doet dit nog iets met de toppen of is 't volkomen onschadelijk?

 

 

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou gewoon ff 12 en halve eurie uitgeven aan bayer masai had zelf ook last van spint en heb vertimec gespoten dat werkte niet met masai wel

 

gr gustavo

 

Ik heb ze gisteren ingespoten met insectenbestrijdingsmiddel van de Action en heb net alle bladeren die aangetast waren schoon geveegd met de hand. Zo te zien waren ze allemaal weg en is mijn dametje weer schoon en beestjes vrij :)

 

Oeps. Mijn excuses ;) .

Had 't zo snel niet door dus noemde je voor 't gemak 'hem'.

Vergeet 't nou in ieder geval nooit meer B) .

Maar gebeurd dat zo stiekem dan ;) ?

Ik weet niet of het zo stiekem gebeurd maar je hoort vaak alleen de mannen die wiet kweken :)

 

Gr

Olijfje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ze gisteren ingespoten met insectenbestrijdingsmiddel van de Action en heb net alle bladeren die aangetast waren schoon geveegd met de hand. Zo te zien waren ze allemaal weg en is mijn dametje weer schoon en beestjes vrij ;)

 

kzou de verpakking ervan nog eens goed nakijken Olijfje: je gaat de toppen wel roken toch?

Meestal is (goedkoop zoals vd Action) bestrijdingsmiddel echt vergif en is datgene wat je ermee hebt bespoten niet geschikt voor menselijke consumptie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet of het zo stiekem gebeurd maar je hoort vaak alleen de mannen die wiet kweken ;)

 

Tijd voor een kweekverslagje dan ;) .

 

 

 

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites
kzou de verpakking ervan nog eens goed nakijken Olijfje: je gaat de toppen wel roken toch?

Meestal is (goedkoop zoals vd Action) bestrijdingsmiddel echt vergif en is datgene wat je ermee hebt bespoten niet geschikt voor menselijke consumptie.

 

Maar m'n dametje staat nog niet in bloei. Of maakt dat niks uit? Ik vond net in elk geval weer wat spint en trips dus ga vandaag toch maar die bayer halen anders blijf ik aan de gang met vakkundig doodwrijven van die kleine beestjes. Heb er een ochtend taak aan op het moment ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tijd voor een kweekverslagje dan ;) .

DC

 

Ik wil binnen gaan kweken zodra ik weet hoe het met stroom zit. Ik heb echt de ballen verstand van stroom en ben bang voor kortsluiting dus ik vraag voorzichtig aan mensen die ik 100% vertrouw of ze verstand hebben van stroom maar tot nu toe nog niemand gevonden. Zodra ik daar achter ben en zeker weet dat ik geen brand kan krijgen ga ik m'n eerste binnenkweek beginnen. Voor de leuk maak ik dan ook een verslagje ;)

 

Gr

Olijfje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je verslagje dan wel verschijnen tegen die tijd ;) .

 

 

 

 

 

DC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...