Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grower76

3 lastige vragen

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben nieuw, en ik heb een paar vraagjes.

Maar eerst, ontmoet mijn planten:

Plant 1:

gallery_26980_10569_3209613.jpg

Deze komt uit een zaadje die ik heb gekregen, net als plant 3, de zaadjes waren willekeurige soortjes.

Was ontkiemt begin mei.

 

plant 2 (heet winston, vraag niet waarom):

gallery_26980_10569_325068.jpg

Na dat ik 2 zaadjes had gekregen had ik 5 feminised royal queen gekocht, 1tje kwam er op, dat was deze.

Deze was 3 weken later ontkiemt.

 

plant 3:

gallery_26980_10569_762095.jpg

Dit was het andere zaadje die ik had gekregen.

 

Vraag 1:

is het waar dat gefemniseerde zaadjes soms herma's zijn?

 

Vraag 2:

Mijn planten staan in de volle grond, Dat is lastig verduisteren, zeker omdat plant 1 al groter dan 2 meter is.

Hoe doe ik dat?

In het verduister topic zag ik een tip van 'whazzup' over een lijntje overje planten en daar een zijl over trekken.

Maar dit lijkt mij erg lastig aangezien mijn planten nu twee meter zijn en nog in de groei zijn.

Zelf dacht ik eraan om misschien twee palen aan weerszijden van mijn planten te zetten, twee lijntjes spannen en daar een doorzichtig zijl over te spannen, zegmaar zodat het een soort kas wordt, zodat mijn toppen niet beregent worden, en hopelijk niet beregent worden.

zeg maar zoiets:

gallery_26980_10569_28586.jpg

 

Is dat een idee?

 

Vraag 3:

plant 3 heeft duidelijk een ander soort blad als die andere twee:

Zo ziet het blad van plant 3 eruit:

gallery_26980_10569_3123073.jpg

 

Zo zien de bladeren van plant 1 en 2 eruit.

gallery_26980_10569_732722.jpg

 

Duidt dit aan welke indica en welke sativa is?

 

Graag duidelijk antwoorden.

Edited by Grower76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag 1 & 3 laat ik over aan de experts, over het verduisteren kan ik je wel helpen,

 

je zegt een doorzichtig zijl? daar komt het licht doorheen neem ik aan? dan verduister je m dus niet..

en doorzichtig zijl doe je voor de luchtvochtigheid hoog te houden, maar niet om te verduisteren.

 

je zou een donker/zwart zijl erover moetten plaatsen waar absoluut geen licht doorheen komt.

Ook moet je zorgen dat het zijl onderaan, bij de grond, goed afsluit zodat daar ook geen licht doorheen kan komen.

dat doe je bijvoorbeeld door wat bakstenen erop te leggen.

 

voor de rest ziet je verduister-idee er goed uit. ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn idee was om deze tent er omheen te bouwen zodat wanneer het regent in de herfst, mijn toppen niet nat regenen en het niet gaat schimmelen, dit in plaats van verduisteren omdat het lastig wordt om planten van 2, 5 meter te verduisteren. Da's erg veel werk.

Daarom dacht ik, ik laat ze uitgroeien, en voorkom rot op deze manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een doorzichtig plasic vel vliegt bij het eerste zuchtje wind al weg denk ik....dus je komt aan dit spul...das speciaal en gewapend.

http://www.greenspan.nl/folie.htm

 

zie een voorbeeld in het topic van ph donner in de guerilla corner.

gallery_22925_8424_205619.jpg

dit stond vast met een elastisch soort springtouw van zijn dochtertje dacht ik...lees zijn topic er maar op na... ;)

 

nadeel van zeiltjes is weer dat de wind je toppen minder goed kan drogen....

 

oplossing: volgend jaar echte buiten soortjes nemen...dat zijn (Deense) vroegbloeiers die 20 sept klaar zijn ;) (zie topic deense buitensoorten in de plantkamer bijvoorbeeld..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat ik die tent half september ga bouwen, en het in eerste instantie met een normaal zeil probeer en anders misschien gewapend kopen. Ik kan namelijk gratis zeil krijgen, maar dan niet gewapend.

 

Inmiddels heb ik dit gevonden.

Dat lost vraag 3 op:

gallery_26980_10569_2307.jpg

Je kan duidelijk verschil zien tussen mijn planten.

 

Alleen weet ik het antwoord van vraag 1 nog niet

 

Is het waar dat gefeminiseerd zaad vaak herma's bevat?

 

En aangezien ik nu dus 2 indica's en 1 sativa hebt, wat is het verschil met de bloei, Hoelang moet ik wachten tussen de oogsten in ongeveer. Kan iemand mij een indicatie geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, je kan herma's krijgen.

 

Maar je wilt in september beginnen met een zeiltje spannen en verduisteren? Waarom dan pas? Dan bloeien je planten waarschijnlijk al. Je kan beter nu zo'n beetje beginnen met verduisteren.

 

Over het moment van oogsten valt echt nog niks te zeggen. Een plant kan een sativa uiterlijk hebben, maar dat zegt niet zo veel over het afbloeien. Buiten moet je oogsten voor je planten wegrotten, dat is het beste advies wat je kan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je snapt het nut van mijn zeil niet.

Ik vroeg of het slim was om een doorzichtig zijl over mijn planten te spannen zodat ze niet natregenen en dus niet rotten.

 

Dit omdat verduisteren niet echt makkelijk is aangezien ik dan elke dag dat zijl er op en d'r af moet doen, en dat lastig wordt aangezien mijn planten al 2 meter zijn.

 

 

Excuses als ik niet duidelijk was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, zo'n soort zeil.

 

Mijn mening omtrend dat soort dingen; nutteloos, luchtvochtigheid doe je niks aan buiten, ook niet met een zeiltje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH Donner gebruikte het zeiltje tegen de regen zodat hij zelf de watergift met voeding kon bepalen...

en ook was hij bang voor stilstand bij overvloedinge regen...

zijn plantjes stonde in potjes op guerilla en verduisteren deed hij met zwarte vijverfolie..

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal alleen niet helpen ivm met toprot, of je moet er een stel afzuigers/ventilatoren bij hebben staan. Zeil eroverheen zal de lv alleen maar verhogen. Beetje regen kan geen kwaad, wanneer het meerdere dagen achtereen regent zou je evt een zeiltje kunnen spannen, maar een paar keer plantjes schudden werkt ook naar mijn mening, stuk minder gedoe iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep.. daar kan ik me goed in vinden...windstil weer en mist een paar dagen is killing....

een regenbui en dan een fris windje door de toppen...geen probleem.. ;)

veel mensen schudden de toppen even droog smorgens als de zon er niet meteen opstaat...

succes

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zal ik wel ff wachten met m'n bouwwerk, en hopen op een goede nazomer. Tenzij ik een goede ventilator kan vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...