Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

purplehaze

Hoe ziet bewerkte weed er uit met onder een microoscoop 60x of 100x

Recommended Posts

Hallo Wfers het onderwerp zegt het al.

Ik vroeg me af hoe bewerkte weed er uit ziet onder een 60x en of 100x microscoop?

Heb een paar dagen geleden een microscoopje aangeschaft.

Maar nu ben ik me gekocht weed aan het inspecteren maar weet dus niet hoe het er uit moet zien. ;)

 

Grtz Purplehaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kweekverslag ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

licht eraan hoe deze wiet bewerkt is als ze er bij de groei in de potten pissen zal je dat met je microscoopje niet zien ;)

ik dacht zelfs dat iemand hier op het forum zijn water mengt met pis omdat het goeie voeding was. ;)

dus beter kweek je zelf wiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannabizznis

Ik bedoelde met bewerkt weed dat er haarlak of weet ik veel wat ze er allemaal overheen donderen om het er mooier eruit te laten zien of lekkerder laten ruiken.

Dat sommige in de grond pissen boeit me echt geen zak helemaal niet als het beter voor de dame's is ;)

 

@IreZumi1

;) ja ik zou niet weten waar ik deze onderwerp anders zou moet plaatsen en hier word het meest gekeken dus ook snel op de goeie plaats gezet (hoop ik dan)

 

Maar niemand heeft er pics van?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar niemand heeft er pics van?

 

ehh ;) ...pak een tl buis sla hem stuk...maal het fijn en meng het door je wiet...maak er een foto van en laat het ons zien door je microscoop..... ;)

 

idem met zand, bakmeel etc...

 

de meeste hier kweken voor eigen gebruik...juist om elk risiko uittesluiten B)

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carp

 

Lood werkt veel beter verzwarend toch?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja... maar is te duur ;) ( hoe wist jij dat eigenlijk ;) ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja je hoeft geen wiet te bewerken om af en toe op te vangen wat er doorheen gaat.

 

glas had ik al eens gehoord, ook 7-up word wel eens gebruikt. denk dat het meeste toch bewerkt word en daarna geexporteerd word. van een kg kun je 1,7 kg maken, logisch dat mensen dan zo ver gaan om het spul te bewerken. ik persoonlijk zou het niet doen, zo zit ik niet in elkaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de meeste hier kweken voor eigen gebruik...juist om elk risiko uittesluiten ;)

gr

Carpie

 

Daarom ben ik ook gaan kweken ;)

Maar ik moet in de tussentijd toch me weed bij de shoppa halen.

En ben ook wel heel benieuwt wat de shop verkoopt hehe.

Jullie niet dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies,

eigen wiet kweken is een noodzaak geworden,

veel wiet word bewerkt de laatste jaren.

met eigen kweek weet je tenminste wat je rookt en bespaar je veel geld uit in deze toch al dure tijden.

 

legalize it!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik zou niet weten waar ik deze onderwerp anders zou moet plaatsen en hier word het meest gekeken dus ook snel op de goeie plaats gezet (hoop ik dan)

Algemeen misschien?ieg niet in Indoor Kweekverslagen & Foto's. ;)

Verplaatst.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe ja was gisteren een beetje stoned.

Ik dag foto's die zoek ik :)

Maar ik denk dat ik wel eens een oude tlbalkje kapot sla en ff bekijk hehe.

Ik vind zoon microscoopje wel geinig eigelijk ;)

 

Maar nu ff uitleg waarom ik dit vraag.

Ik was me weedje aan het chekken gewoon uit nieuwschierigheid.

En nu zag ik ieds wat een beetje op glasdeeltjes leek B)

Ik ga kijken of ik er zo een foto van kan maken.

 

Grtz purplehaze

 

Oo ja nu dit toch algemeen is een andere vraagje tussen door.

Hoe krijg ik mijn kweekverslag onder in beeld bij mijn handtekening?

Misschien domme vraag maar ik lees er altijd overheen hoe en waar het moet gebeuren ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt er al een he, dus ooit een keer heb je het geweten ;).

Instellingen (rechtsonder het bruine menu-balkje onder het logo van Wietforum), dan links heb je wat menu's, dan klik je daar op Wijzig handtekening.

Daar moet je dan de link neerzetten, en klaar is purplehaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijzervervuiling kun je bepalen met salpeterzuur. Het ijzer zal oxideren tot een mooie roze oplossing (links), het zuivere sample zal gelig worden (rechts). Ik ben hier nooit op verder gegaan, maar dit heb ik ooit gemaakt. Ik had het topje even zelf verzwaard met ijzerpoeder...

 

gallery_9137_4028_29794.jpg

 

Kees.

 

//De hoeveelheid ijzer die de plant als micronutrient bevat is te weinig om deze kleuring ook te geven. Je hebt een redelijke hoeveelheid ijzer nodig om aan te kleuren, ik gebruikte veel ijzer en veel vloeistof. Een klein buisje met een druppel vloeistof zou waarschijnlijk een sterker resultaat geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola B)

 

Krankzinnig, maar in een wereld waar een mensenleven weinig waarde schijnt te hebben, "normaal"

Laten we nou niet denken dat het alleen in de cannabis er zo aan toe gaat ;)

Volgens het Duitse tijdschrift 'Grow' breidt het fenomeen van de vervuilde cannabis zich snel uit. "Iedereen lijkt wel een eigen middeltje te hebben ontwikkeld: haarlak, lood, verf, synthetische en organische oliën, suiker, zelfs groen gespoten schelpenzand." "Bij sommige frauduleuze mengsels komen gevaarlijke chloorverbindingen vrij. Chloorfenolen, hexachloorfenol (ontsmettingsmiddel uit de zeepproductie), om er maar een paar te noemen." Een microbiologisch onderzoek van coffeeschopwiet door de Leidsche universiteit wees op de aanwezigheid van chloorfenolen. Dat zijn stoffen die de huid en de slijmvliezen irriteren en kankerverwekkend zijn. Zie http://www.cannabis-med.org/dutch/journal/nl_2006_01_1.pdf

 

In verschillende landen is er een Amerikaanse bloeibooster (Brix+) in de handel, speciaal voor de cannabisteelt. Geoogste planten worden voor het drogen in de vloeistof ondergedompeld en daarna gedroogd. Het product is samengesteld uit suikers, aminozuren, hormonen (o.a. Triacontanol, een groeihormoon voor groene bladeren) en vloeibaar gemaakte synthetische stoffen die uitharden als ze aan de lucht worden blootgesteld. Het gevolg is dat je iets krijgt dat er uitziet als hoogwaardige wiet maar in feite pure troep is.

 

Artikel uit 2007 waar een aantal analyses met foto's en video's van onderzoeksresultaten staan vermeld over vervuilde wiet

 

Van natuurproduct tot chemiecocktail

 

En zo kun je over ieder type voeding soortgelijke artikelen vinden

 

salu2

Pierre Paf

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keesthemad Zo dat ziet en klinkt wel intressant.

Heel missien dat ik de spulletjes een xtje ga aanschaffen als het niet teveel kost.

En dan ga ik eens zelf een beetje goochelen B)

 

En ja tegenwoordig is alles wel vervuild met iets hehe.

De mens maar denken waar al die aandoeningen en ziektes vandaan komen ;)

 

Grtz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

met je topje tegen de tafel tikken en kijekn of er wat uitkomt.

als er poeder uitkomt is ie verzwaard.

 

toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als er thc uitvalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
en als er thc uitvalt?

 

Dan plakt het niet?? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt, maar als je bijv met 7-up verzwaard, valt er niks van je top af als je 'm tegen de tafel aan klopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar 7-up zou je proeven als je een klein beetje proeft

dus denk dat een combi van tikken en likken al aardig test

Share this post


Link to post
Share on other sites

vooral likken is erg lekker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe is het testen op metaal poeder altijd wel te doen. Aangezien dit toch redelijk grote hoeveelheden zijn. Glas en andere inerte materiale. Kunnen alleen met microscoop worden gedetermineerd. Suikerbaden e.d. Is ervaring met kweken voor nodig denk ik, als je weet hoe het er uit hoort te zien.

 

Misschien is er iemand die een vers topje wil verzwaren met 7-up om te kijken hoe dat er uit ziet. Ik ga dat middeltje wat ik heb ook nog proberen, ben benieuwd wat het doet.

 

Btw niet zeggen dat je tegen verzwaren bent, kip wordt ook verzwaard enzo... Lol. (grapje)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha kees the mad das een goeie kippen verzwaren ;)

 

Ik ga als ik heb geoogst eens een topje in de up dompellen om te kijken hoe het er echt uitziet.

Dan ga ik gelijk een fototje hiero op het WF plaatsen (met microscoop)

En ja een tikkie tegen de tafel waarom ben ik daar zelf niet op gekomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

off topic : dat kippen verzwaren gebeurt echt he ! ze spuiten het kippevlees vol met water voor t verpakt word zodat je meer gewicht hebt.

in nederland mag het nu geloof ik niet meer maar het gebeurd zeker in het buitenland nog veel ;)

 

on topic : er zijn genoeg bud shots etc. op t forum dus een voorbeeld hoe het eruit zou moeten zien heb je dan wel lijkt me.

verder weet ik er (gelukkig) ook niet veel van , maar wel interesant om te kijken wat de meeste shops verkopen.

 

goed succes verders en kom zeker nog ff kijken in dit topic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...