Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott

vaporizers welke beste prijs/kwaliteit?

Recommended Posts

haii mense ,

 

ik wou eens vragen of r mensen zijn die me een bepaalde vaporizer (grootmodel) dus geen pocketmodelletjes zouden kunnen aanraden???

Want ik vind het toch een dure investering dus heb ik liefst waar voor mn geld . Ook zegt men dat mn veel meer potentie uit je wiet kan halen met vapo dan met een pijp of door het gewoon te roken hoe komt dit eigenlijk?

 

nu had ik nog een vraagje is zo een duur toestel wel btrouwbaar om te kpen langs internet of zou ik beter eventjes naar een shop rijjden ??

 

 

 

tnx grtz!!(ik ga al lekker wat vapotjes opzoeken ...)

 

nu ik ben al op een site terecht gekomen ....

 

en ik ben aan het twijfelen tussen deze 2

 

 

Aromed 4.0 350 euro

 

 

Arizer Extreme Q 250euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik ben zelf ook al een hele tijd aan het rondkijken voor een verdamper, en mijn kuize zou gaan voor de verdamper van evert.

dit is het toestel waar ik het meeste positieve feetback van geizen heb

ook is elk onderdeel los verkrijgbaar, wat ook een enorm plus punt is

 

ik heb hem nog niet gekocht maar mijn kuize staat ondertussen wel vast

 

klik hier

 

grtzzzzzzzzzzzz lysergic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf de Volcano, die ik alweer een paar jaar met grote tevredenheid gebruik. Wat ik zo gelezen en

gehoord heb zijn de Volcano en de Verdamper van Evert twee van de betere vaporizers. Ik had pas ook

nog een topic gevonden over de Arizer Extreme-Q en daar waren de gebruikers ook erg tevreden over.

 

Ik heb trouwens mijn Volcano gewoon via internet bij azarius.nl gekocht :blink: .

 

Groeten,

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx voor de reacties heb gistern een xtreme q besteld bij de vaposhop. hopelijk heb ik hem volgende week !!!

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede keus!

Ik gebruik de v tower extreme al bijna anderhalf jaar elke dag

Vrijdag meegenomen naar m'n vrienden en daar ook stevig aan de ballonnen gezeten met elkaar

De q is nog stiller als de versie die ik heb en vaposhop = uitstekende webshop

Ik kreeg , na iets langer wachten op onderdelen , zelfs heel wat (voor meer als 25 euro) aan onderdelen en grinders extra ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel ;) plezier met je nieuwe vaporizer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die xtreme q leek mij ook al een mooi dampertje...

Iemand onder de dampers al eens getest met de temperaturen?

Heb ergens gelezen dat je daar verschillende effecten mee kan bereiken.

Dit leek ons nu net het mooie van verdampen, of is dit te verwaarlozen en ligt de stoned of high alleen aan het soortje..

 

greetz

 

misschien een beetje off topic maar dacht dit kan wel in dit topic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierover werd heel wat geschreven in SoftSecrets (nr5, jg 2009), hieronder volgt een korte samenvatting:

 

Delta-9-THC

Temperatuur: 157 °C

Werking: zorgt ervoor dat de gebruiker zich licht in het hoofd gaat voelen, "high".

Medisch: verdovend, ontstekingsremmer, antioxidant, anti-emeticum(tegen overgeven, braakneigingen) en euforiserend

 

CBD (cannabidinol)

Temperatuur: 160-180 °C

Werking: zorgt voor een gevoel van welzijn en maakt het effect van de THC aangenamer.

Medisch: angstreductie, pijnstillend, anti-psychose, ontstekingsremmer, antioxidant CBD is a Anxiolytic, Analgesic, Antipsychotic, Anti-inflammatory, Antioxidant, and krampstillend(spierkrampen, darmkrampen).

 

CBN (cannabinol)

Temperatuur: 185 °C

Werking: afbraakproduct, veroorzaakt een dronken gevoel en kan lijden tot een high die lijkt op te komen maar nooit echt doorbreekt. CBN is extreem complex en er is hier weinig over terug te vinden.

Medisch: kalmeringsmiddel, slaapmiddel, anitbiotisch

 

CBC (cannabischrome)

Temperatuur: 220 °C (opgepast, in veel vaporizors leidt deze temperatuur tot verbranding omdat de houder voor de kruiden te warm wordt)

Werking: werkt samen met de THC om het gevoel aangenamer te maken. sterke gelijkenissen met CBD

Medisch: ontstekingsremmer, antibiotisch en schimmelwerend.

 

CBG(cannabigerol)

Temperatuur: 220 °C

Werking: (mij) onbekend

Medisch: ontstekingsremmer, antibiotisch, schimmelwerend en bloeddrukverlagend.

 

THCV(tetrahydro-cannabivarin)

Temperatuur: 220 °C

Werking: THCV zou invloed hebben op de snelheid waarmee de roes toeslaat. Vooral cannabis uit Afrikaanse en Aziatische landen zouden een hoog THCV gehalte hebben. Een deel van de geur die vrijkomt voor de effectieve verbranding of consumptie van cannabis zou hieraan gelinkt zijn alsook het sterke hoesten bij inname.

Medisch: pijnstiller, euforie opwekkend

 

 

 

 

dit heb ik er over gevonden via google. ga dit zeker testen en denk wel dat het zo in elkaar zit want hoe anders zou je meer maals van e wiet kunnen dampen als je niet kunt regelen wat je dampt ;)

 

allé denk ik toch hé kan het niet zeker zeggen want heb nog nooit kunnen testen lol

 

 

bdw tnx voor de reacties nu ben ik al weer een stuk zekerder van mijn aankoop hopelijk is ie er vlug!!

grtzz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mijn vaporgenie merk ik ook een veel meer high effect dan met verbranden

en het restant zet ik dan weer chocolademelk mee, en dat heeft dan juist een enorm stoney couchlock effect(terwijl het van outdoor sativa komt, en het gewoon roken geeft dus niet zo'n sterk stonedeffect)

paar vaporizerhijsjes in de ochtend werkt ook vele malen beter als koffie heb ik ontdekt, gelijk goed wakker en uitgerust, terwijl ik van koffie heel veel moet namen en dan krijg ik eerder een irritant hyper racey gevoel, maar voel ik me onder dat nofg steeds moe en niet goed uitgerust

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom ;)

 

Blowsterke, goede keuze

 

Heb zelf de verdamper van Evert.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb zelf de Volcano, die ik alweer een paar jaar met grote tevredenheid gebruik.

De volcano is inderdaad een topper!

Maar er zijn inmidels zoveel vaporizers dat je wel goed moet zoeken voor de betere vaporizors.

Ik hoop dat je verdamper bevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk hier hebben we wat aan.

Na zomervakantie word het toch echt een verdamper voor huize "Maddwarf"

We vermoeden dat het de vulcano of ExtremeQ word.

Op deze manier krijgt het blowen weer een andere dimensie.

Het lijkt ons dan ook leuk om met de temps te experimenteren...

 

En van de rest chocomel maken ??? hmmmm Hoe gaat dat in zijn werk dan ??

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Maddwarf,

 

Je kan her en der vaporizers "testen"

Ik weet niet welke shops er een hebben staan maar als je een beetje op het forum zoekt vind je waarschijnlijk wel een shop die ze heeft.

 

Ik zou trouwens adviseren de "Solid Valve" te nemen als je een volcano neemt, de solid valve kan jaaaaaren mee, de andere variant is nogal duur als je elke week de zak vervangt.

(je moet het wel wat vinden met een zak, ik vind het veel hygienischer dan de meeste andere dampers, die vaak moeilijk schoon te maken zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites
En van de rest chocomel maken ??? hmmmm Hoe gaat dat in zijn werk dan ??

hoe ik het doe:

theezeefje(zo'n metalen klemding voor losse thee) vullen met vaporizerrestant

beker chocomel in de magnetron

10 min. laten trekken

waterkoker aanzetten, beker in een pan zetten en pan vullen met kokend water en zo nog 10-20 minuten laten trekken

(tijdens het laten trekken roer ik vaak ook nog een paar keer)

 

en dan opdrinken

zit helaas wel lichtjes de ranzige smaak van dat vaporzerrestant aan, maar valt best mee, en de warme chocolademelk maskeert het wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaposhop is echt een goede shop seg!!ç

 

 

 

 

vrijdag geld gestort nonpriortymail en heb vandaag mn pakketje ontvangen samen me de zaden van smeed oooooooo wat is dit weer een mooie morgend lol

 

 

 

ik ga mn vapotje eens vlug testen!!!!

 

eerst eens zien hoe die juist werk natuurlijk gaat mijn reactie +/- amateuristisch zijn want dit is mijn eerste vapo de xtreme Q uiteindelijk 220 euro maar betaald vol extra reserve accosoires gekregen .

 

 

 

groeten . !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Smoky,

 

Veel plezier met je vaporizor man! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoe weet je nu als je wiet weldegelijk op is ? omdat je kan er precies van blijven dampen ????

 

 

en nog een vraagje als je bv je wiet in je vapo zet en de vapo is op temp kan je dan dadelijk op die temp roken of moet je eerst eventjes wachten .

 

want bij 160 kreeg ik weinig of geen damp op 190 ging al stukke beter en nu op 220(zwaarder om te inhaleren ) gezet en geeft toch nog meer damp .... maar kan je ook je vapo zo eventjes laten staan zonder te dampen en zo dan ook geen damp te verliezen of gaat er altijd damp verloren als je wiet in de vapo zit ? al trek je er niet aan ?

 

 

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mense nu heb ik men xtreme q 2dagen in bezit en begin zo wat het dampen antsoenlijk onder de knie te krijgen .

 

 

het is toch een heel andere ervaring dan de gewone gerolde joint of waterpijp leurtjes ...........

 

 

je merkt echt dat de eerst trekjes van een vaporizer je echt zo lekker actief high maken (hoe moet je het zeggen zo zin in alles nog gaat hier wat prullen daar wat prullen alles krijgt een beurt lol zit nu met mijn verlof dus is thuis veel te doen :-) ) dit effect heb ik amper of nooit gehad met gewoon te Roken of het moest eerder een heel zacht wietje zijn zoals purple power enz......

maar nu haal ik dit effect ook uit een coffeeshop wiet zoals northernlight waarvan je meestal in de zetel bleef hangen gans stoned ... de trekken op einde geven al meer de couchlock verdoving .....

 

heb wel gemerkt dat als je bv je vapo op 235 hier heb ik meeste effect op, instelt dat je eigenlijk best nog eventjes kunt wachten nadat je temp hebt ingesteld of zit ik hier mis en kan je dadelijk de temperatuur instellen temperatuur bereikt door hitte element en dan zit je dadelijk goed ? of zoals ik zei kan je dan beter eventjes wachten want volgens mij kan het toch niet dat je dadelijk aan een correcte temp zit om de dampen ?

 

Verder ik eb altijd hem tussen 200 en 235 ingesteld ( ik hou rekening met een lichtje daling in temp bij het inhaleren dus zou toch dampen op ee n temp van 180 a 215 ) zou ik ook op lagere temp kunnen dampen ??

 

alle raad is wel kom ook wou ik nog eventes vragen hoelang kun je eigenlijk dampen van je wiet tot ie echt donker bruin word of zit je dan al met veel nevenstoffen .

 

 

tnx mss wat domme vragen maar wil natuurlijk niet te veel verliezen als ik nu niet echt rendabel zou doen .... groeten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien en lezen is het super leuk om te experimenteren...

Dit gaat hem zeker worden.... en chocomel gaan we zeker proberen...hihi thamx ALL...

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien helpt het om je juiste temp van je vaporizer te vinden...

 

Ik zet mijn volcano altijd op 5,5 ( = ongeveer 175 graden) voor de 1e zak damp

Daarna op 6,0 (= ongeveer 180 graden) voor de 2e zak

Daarna eventueel een 3e keer op 6,5 (is ongeveer 185 graden)

 

Meestal damp ik 2x van een topje van 0,5 gram.

De meeste mensen doen er 0,25 gram in (halve joint)

 

Het is net even hoe sterk je de damp wilt hebben, de 3e keer is vaak niet zo sterk dus die doe ik meestal niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...