Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

pp's in INTense

Recommended Posts

Welkom in m'n 2e topic, na een (al zeg ik het zelf) geslaagd Mammoth topic (heb het niet over de opbrengst, die viel tegen) komt er nu een INTense topic, dit is het kleine zusje van de mammoth, dat wil zeggen, zelfde degelijke kwaliteit als de mammoth, maar dan 2.40x2.40.

 

heb al een hoop mapito verslagen gelezen, en ben blij dat er verschillende mensen zijn die me er nog wat extra over informeren over hoe ik het het beste kan aanpakken. ik was voorheen wat huiverig over dit medium, omdat er toch een hoop mensen startproblemen hebben, maargoed heb ook wel gezien dat als je het goed aanpakt er mooie resultaten te behalen zijn, dit is natuurlijk ook afhankelijk van de klimaatbeheersing, die in de mammoth eigenlijk gewoon bagger is (temp is niet of nauwelijks in bedwang te houden zonder koeling)

 

toch zal de INTense nu ook geen koeler krijgen, we moeten maar even roeien met de riemen die we hebben.

 

wel zal deze als proef een actieve inlaat krijgen ipv passief. ben er nog niet helemaal over uit hoe het er precies uit moet gaan zien, heb bij aankoop alles gebaseerd op aarde, dus ook pe slangen, koppelingen, rayjets, 30 zakken light-mix.. die ik nu dus niet ga gebruiken..

 

de curver bakken die met dit medium vaak gebruikt worden lijken me zeker handig, maar omdat ik al 64 18 liter potten heb ga ik die gewoon gebruiken. wil gewoon de bodem vol laten lopen, kwartier laten staan, en met een vlakzuigpomp het overtollige water terug het vat in pompen.

 

opstelling in grote lijnen:

 

de tent zelf, 2.40x2.40

3250 m3 afzuiger

3100 kuub can light filter

64 x 18 liter pot

6x spiegelkap

6x blt trafo's (had ik nog liggen, worden wellicht nu of de volgende kweek vervangen door philips trafo's)

1,5 mm2 kabels

mini grower met 9x 600 watt, met fancontroller voor afzuig/inblaas, watertimer in 1

dab nova 300 pomp

200 liter vat

 

 

wat moet ik nog aanschaffen:

 

quantigo

vlakzuigpomp

inlaat

6 x philips son-t plus

en nog wat kleine dingen.

 

't is allemaal nog nieuw voor me, zal er de tijd voor nemen de quantigo goed te spoelen zodat ze in ieder geval een goede start maken. volgens mij kom ik met aptus startbooster, hypro A en B, en evt een topbooster al een heel eind.

 

vragen? suggesties? brand los!

 

groeten,

 

Amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey amnees,

 

Leuk dat je weer een nieuw vers topic begint :blink:

 

En ik ben dan ook de eerste die hem aftrapt...

 

Ga je de actieve inlaat regelen met een sms twincontroller of iets dergelijks, gezien je zodoende alles mooi kan afstemmen naar wens.

Ik ben er zelf van overtuigd om gewoon een balans ventilatie te hanteren met netzoveel toevoer als afvoer.

Zodoende zul je altijd een maximale hoeveel verse lucht kunnen toedienen bij de dames wat uiteraard zeer bevordelijk is voor de ontwikkelingen.

(zoals je zelf ook wel zou weten)

 

 

ik ben benieuwd naar de setup pics ...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Tim, ik citeer:

 

mini grower met 9x 600 watt, met fancontroller voor afzuig/inblaas, watertimer in 1

 

ben wel benieuwd hoe dat ding precies werkt, want je hebt een min en max stand die voor allebei geldt, en een onderdruk afstelling.

dus wat er precies gebeurt als ik de onderdruk knop verstel weet ik niet, gaat dan de afzuiger harder of zachter, of gaat de inblaas harder of zachter?!

 

net zoveel toevoer als afvoer lijkt me in de praktijk wat riskant, wil er wel zeker van zijn dat er via de naden geen smerige lucht buiten de tent komt. maargoed dat moet dus af te stellen zijn met de onderdruk regeling.

 

zat zelf te denken aan een 1500 m3 inblaas, of zal ik dan toch een grotere pakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een passief systeem zul je mits je het goed berekend, nooit geen problemen krijgen.

Tevens zal de afzuiger altijd de warme lucht afzuigen(mits deze bovenin hangt) en zodoende kan er weinig ontsnappen....

wegens de minimale onderdruk.........

 

Ik draai in mijn oude hokje met 1200 watt op een 500m3 afzuiger.

8400watt op een 3250m3

3000watt op een 1500m3

Dit beide met een passieve inlaat . dus hoezo netzoveel kuub als wattage. Dit is in mijn ogen een groot fabel, echter wel een richtlijn voor vele noobs om geen foute te creeeren.

 

 

om dit alles te bereken zijn er wel vele factoren van toepassing o.a

 

infiltratie toeslag.

transmissie waardes.

 

maar met een beetje geduld en wat fine/tunen kun je veel bereiken met WEINIG AFZUIG HERRIE!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plannen weer Amnees, maar is 9x 600w niet erg veel voor dat oppervlak??

Veel succes, mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

UHHHHHH

 

hij heeft er 6x600 .....

 

de fancontroller heeft plek voor 9x600

 

:blink:

 

(goeie joint gerookt :smoke )

Share this post


Link to post
Share on other sites
(goeie joint gerookt :smoke )

 

Yep :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daaristie daaristie daaristie.....Veel succes dude. Dat vraagstuk over die inblaas... Als je nog een doorvoer gaatje over hebt, koop dan bij de gamma zo'n afzuigkap uitlaat voor tegen de buitengevel (klepperding) Steek die in je doorvoer van je tent met kleppertjes naar binnen. Als je nu je afzuiging aanzet waaien de klepjes naar binnen open, nu moet je zoveel inblazen dat je klepjes net niet dicht zijn en je bent 100% in balans met een beetje onderdruk. Zo kun je het altijd blijven controleren en het werkt beter dan een aansteker-vlammetje of de rook van je peuk.

 

GrR

 

ps die klepperdingen bestaan ook met 1 klepje/deurtje en die klepperen niet, zou dat een probleem zijn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benieuwd wat je op hydro laat zien!

 

Veel succes.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ga ik even goed voor zitten.

 

Vette setup, welk soortje ga je kweken?

 

Ik zou een 2000m3 inblaas pakken voor het creeeren van de juiste onderdruk. Zeg maar 60% capaciteit van de afzuiging.

 

Persoonlijk denk ik dat 1500m3 aan de lage kant is :blink:

 

Veel succes toegewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pak een net zo'n zware inblaas als afzuiger maar zet er een losse dimmer tussen

 

zo kan je tot week 4 een goeie stoot lucht erin blazen en zodra ze gaan stinken draai je 'm iets terug zodat je je onderdruk vergroot.....

 

't is maar een ideetje, succes!

 

 

je wilt de bodem vol laten lopen?

een paar cm is niet genoeg voor dit medium he!

je moet 'm tot aan de rand volpompen en dan weer leegzuigen...........

 

hoe ga je knippen? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Racker, das wel een goeie ja, die terugslagklep, zijn bij de shop ook te koop volgens mij in de juiste maat voor de slang.

@ keesthemad, ik ben ook benieuwd :smoke

@ Donnie, kijk eens in de titel haha

@ Chriet, knippen? ik doe alles altijd met blad en al weg.... :blink:

volgens mij slingert er nog ergens dezelfde 3250 kuub afzuiger rond, anders moet ik die er maar neerzetten als inblaas, maaruh losse dimmer? ik heb zo'n schitterende onderdruk regeling op die "mini grower" heeft niemand daar ervaring mee ofzo? anders moet ik een dimmer op een dimmer zetten, dat werkt volgens mij niet zo goed.

wil idd de bodem vol laten lopen, maar dat zal idd wel een cm of 10 hoog moeten. als ik heel snel de bak vol kan laten lopen moet dat wel lukken, maar als het al 10 minuten duurt voordat het vat leeg is zuigt ie waarschijnlijk zo snel op dat ik 'm nooit op 10 cm krijg. en anders een 300 liter vat ipv de 200. maar moet even kijken of dat past in de douchebak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemorgen amnees.....

 

Klinkt allemaal weer erg leuk...

Ik zou alleen wel goed opletten met het plaatsen en aanschaffen van de pomp,

Dat hij nagenoeg alles eruit kan pompen,

Anders krijg je een zwembad van een paar milimeter wat moet verdampen,

En dat is weer niet handig in de bloei.

 

Ik volg je fanatiek

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daar had ik in m'n hoofd al een oplossing voor.. paar cm piepschuim in de tent leggen, behalve waar de pomp komt te staan, hiernaa folie er overheen en daar de potten op. zodat uit zichzelf al de laatste mm's in een lager gedeelte stromen waar de pomp dat weer opzuigt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Amnees, jij weet ook niet van ophouden! Mooie set up man, ziet er gelikt uit! Neem ik een abo'tje op!

 

Hoop dat je deze keer naast een goede ronde ook een goede opbrengst krijgt, alle ingredienten zijn daar in ieder geval voor aanwezig!

 

Als je met actieve inblaas gaat werken ga je er dan ook een luchtverdeelslang bij gebruiken?

 

Suc6!

 

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wel een slang met gaatjes, maar of dat een airsock of iets anders word, dat weet ik nog niet. die airsock houd wel meteen alle spint ook tegen die binnen wil komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo de moeilijke stap gezet :smoke

Je zal zien hoe simpel dit is :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je niet beter de rayjets gebruiken en je drain weer opnieuw afzuren en gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik dus niet doen :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan weet je wel precies wat er in je pot gebeurt!

 

aangezien je heel precies moet werken en topicstarter op aarde al wat probleempjes heeft met zn blad in week 5......

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja.. idd bladproblemen in week 5, maar ik kan toch wel van mezelf zeggen dat ik precies genoeg ben, en ga er de tijd voor nemen om de drain te meten en dat soort dingen.

 

zit nu ergens anders ook op week 5.. knalgroen! waarom? omdat die maar 3 dagen op 12/12 hebben gestaan ipv 2 weken, waardoor er onderin WEL licht komt. en dat is nog wel in een klote hok waar het gewoon moeilijk kweken is.

 

maruh..

 

het is toch mapito geworden :blink: quantigo was toch moeilijk in de regio, denk dat er ook niet zoveel verschil in zit kwa eindresultaat, dus morgen even de mapito halen, en dan weer een verhuizing in scene zetten ofzo:lol:

ook vlakzuigpompje gekocht.

 

komt goed jongens :smoke zo niet, dan zijn het er maar 64 die sterven :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

af en toe snap niemand het !!!!!!!!

 

ik heb ook problemen verkregen in week 5 met mg-fosfos tekort.

nu met Hypro ging alles lekker.

 

maar een vriend van me heeft nu in zijn hok ,begin week 4 zwaar problemen met de mg :blink:

 

klimaat speelt een grote rol hierin vermoed ik, maar ach als de results maar lekker zijn.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes, ga kijen hoe t moet en ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter mapito als quantigo is mijn mening

 

 

EDIT: oja die inkeping voor je pomp is een goede oplossing, kijk alleen uit voor de folie direct over je piepschuim hierdoor is het wat gevoeliger voor gaatjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...